Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?  (gelezen 6549 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #15 Gepost op: juli 31, 2023, 04:22:58 pm »

De stijging van de waarde van 2e hands is voor de diverse merken. Ik heb beide vorige vouwwagens met weinig afschrijving verkocht. De laatste zou ik nu voor meer 2e hands kunnen verkopen als 3 jaar terug. Ook bij autos zie ik hetzelfde.

Voor mij is het opzetten van de wagen maar een klein deel van het kamperen. De keuken zoals ik die nu heb, zou ik nooit op een HK kunnen krijgen en dat is voor mij veel belangrijker.

Kijk gewoon naar wat je echt belangrijk vindt, en kies daar de vouwwagen bij die jou past. Die opzettijd ben ik alweer vergeten op het moment dat ik lekker onder de luifel zit. Het is ja vakantie, en dan heb ik juist de tijd om lekker lang te keutelen met van alles.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #16 Gepost op: juli 31, 2023, 05:49:30 pm »

Ik vind het opzetten net erg belangrijk. We verkassen op een vakantie gemiddeld 6 keer. Dan mag dat niet te veel tijd in beslag nemen :)

@ts: ah. Je wil een Softtop. Dan valt de CCC af. Met de 2 die je aanhaalt heb ik geen ervaring, dus geen advies :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #17 Gepost op: juli 31, 2023, 08:54:17 pm »

Ik heb nog steeds niet het idee dat onze Aart Kok zoveel werk is, ja als je alles opzet. Maar dan is ie qua binnenruimte ook belachelijk. Holtkamper vinden wij niet zo mooi en erg duur (zeg maar een Rolls vs een normale auto).

Wij hebben met 4 personen onderweg ook maar 8 haringen nodig. Maar ervaring van of naar Aart Kok heb ik niet…. Vorig jaar Toscane gezien hoe lang mensen met een Cabanon Malawi bezig waren…. In die tijd ben ik naar huis gereden. Er zijn echt wel nadelen hoor, aanritsen van de kindertent vind ik een gedoe. Luifel ook een beetje.

Dacht dat er iemand op t forum van Aart Kok naar Holtkamper was overgestapt? Wij trekken niet super veel (kinderen die wagenziek worden) 4x opzetten in 1 vakantie is de max tot nu toe.

Wat zijn je overige eisen? En hoe reis je? Waar heen? Als ik de verhalen mag geloven is de Aart Kok echt meer weg, mijn kijk ervaringen naar Holtkamper eigenaren zijn anders. Maar ook dat zijn geweldige wagens en dat weet je al. Volgens mij ligt het echt aan je mindset of je iets meer of minder werk vindt.

Voorbeeld: ik ga naar Noorwegen en t regent, dan zou ik wel droog willen koken en alles o willen zetten. Kost meer tijd, ga ik daar heen? Nee dus boeit mij niet.
Onderweg en regen? Zet ik alleen de basis tent op, grondzeiltje erin daar slapek de kinderen. Ga ik uit eten en dan slapen prima!
Warm weer; zetten we de luifel op, maar niet de voorwanden en grondzeil van de voortent.

Dit jaar naar de Vogezen, dus: voortent met grondzeil; hond gaat ook mee, kan ie ook in de tent blijven als wij een half dagje weg gaan. Maar ja opzetten kost nu meer tijd en 40? (Gokje) haringen, dus dan trekken we minder.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 01, 2023, 12:57:50 pm »

De luifel gaat er bij onze Livingstone nooit af. Hebben geen boogluifel, weet niet of dat uitmaakt. Bij doorsteken laten wij de kuip eraan zitten.
Volgens mij is het ook routine krijgen in je vouwwagen opzetten. Wij waren eerst ook veel langer bezig. Nu nog niet heel snel, maar dat ligt aan onszelf. Wij hebben standje vakantie:)6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 01, 2023, 01:11:37 pm »

Dat is wel een goed punt. Ervaring in opzetten scheelt enorm in de opzettijd. We hebben de Malawi nu een jaar of 6 en we ontdekken nog steeds handigheidjes die het opzetten versnellen en verbeteren.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 01, 2023, 01:35:03 pm »

Destijds (2011) stonden wij ook voor de keuze, een Livingstone of een cocoon. Het prijsverschil des tijds 4 á 5 k€. Toen voor de Livingstone gekozen en nog steeds geen spijt van. Ik denk zeker dat de cocoon sneller opzet, maar de opzet tijd is voor ons geen belemmering. En met een kwartier zit ik ook aan het bier of in het zwembad en zetten we de rest daarna wel op. We maken er geen wedstrijd van.
Het luifel maken we nooit los, de kuip blijft tijdens het doorreizen zitten (wel een extender voor het afdekzeil gebruiken!).

De Livingstone is zwaarder uitgevoerd dan de cocoon. Dikker stof, zwaardere buizen. Dat maakt dat je hem eigenlijk met tweeën moet opzetten. Alleen gaat wel, maar het kost redelijk wat kracht.
Maar dan heb je ook een bijna onverslijtbare wagen.

Als je de wat langere opzet tijd voor lief neemt, heb je aan de Livingstone een fijne vouwwagen die wat voordeliger geprijsd is.
In beide gevallen kan je je niet miskopen.

Zouden we nu weer een vouwwagen kopen? Er gaan steeds minder kids mee. Misschien wordt het wel een klein caravannetje op termijn ….


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

JanW

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 02, 2023, 10:34:00 pm »

Een ding wat mij zeer bevalt is van onze Cocoon Aero, slechts 10 haringen, geen scheerlijnen, de tent staat in 25 minuten en klaar (dat is incl. levelzetten en grond vloer neerleggen). Mooiste stukje is de luifel. Prijzen , nieuw, heden ten dage zijn erg hoog. Is een jonge occasion misschien een betere keus.
Succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dat is precies wat wij ook hebben gedaan.  Ook bin HK en AK geweest en bij een HK voelt alles degelijker aan en geen scheerlijnen en stokken van een luifel vind ik wel een groot voordeel. Dus daarom voor een jong gebruikte HK gegaan ipv een nieuwe AK
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.573
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 03, 2023, 12:55:33 am »

Allemaal een kwestie van smaak en wat je feitelijk wilt aan ruimte en comfort. Persoonlijk vind ik de Holtkampers niet bijzonder praktisch, teveel toeters en bellen en erg (belachelijk)duur. Zal wel goed zijn maar 't is meer een hebbeding. Voor dat geld koop je twee Alpenkreuzers.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Runningr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone GD
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #23 Gepost op: november 10, 2023, 07:05:02 pm »

Na de vraag stellen, is het ook wel handig voor de (toekomstige) lezers van dit forum, om terug te koppelen wat de keuze uiteindelijk is geworden. Sinds vanmiddag zijn we niet meer (tent)dakloos en staat er nu een Aart Kok Livingstone GD in de garage. Hoofdreden voor de keuze voor de Aart Kok tov de Holtkamper is toch de prijs geweest. Nu lang wachten tot het testen…

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #24 Gepost op: november 10, 2023, 07:22:57 pm »

Hier heb je een fijne Vouwwagen aan.
Mooie keuken en gemakkelijk opzetten.

Dat word ook voor jullie een lange winter.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

f2ride2001

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #25 Gepost op: november 10, 2023, 07:26:29 pm »

IS die puist aan de achterkant de keuken?
Gelogd
AlpenKreuzer Prestige 1991

Runningr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone GD
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #26 Gepost op: november 10, 2023, 07:31:03 pm »

[ :#quote author=f2ride2001 link=topic=28192.msg359067#msg359067 date=1699640789]
IS die puist aan de achterkant de keuken?
[/quote]

Ik hoop dat we straks smakelijkere associaties hebben met de achterkant van de vouwwagen, maar dat is inderdaad de keuken!  :H :H
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #27 Gepost op: november 11, 2023, 12:07:19 am »

Gefeliciteerd met jullie puist;-) nee top wagen! Reken op een hoop positieve reacties op campings.

Wij zijn er nog steeds erg blij mee!
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #28 Gepost op: november 11, 2023, 06:14:22 am »

Dat is een puist waar we iedere keer veel plezier aan beleven als ie open gaat.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #29 Gepost op: november 11, 2023, 08:37:09 am »

Heel veel plezier en mooie vakanties gewenst met de Aart Kok.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal