Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Afdekzeil ergernis en oplossing  (gelezen 11423 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #15 Gepost op: juni 28, 2015, 10:40:44 am »

Wij halen 'm er af, maken 'm nooit los van het dekzeil, voor de mooi.  :J
Gelogd

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #16 Gepost op: juni 28, 2015, 03:05:46 pm »

Wij halen hem er ook af. Vind het mooier maar ook als het regent blijft er water in zitten
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #17 Gepost op: juni 28, 2015, 07:52:58 pm »

zoals wipenati vermeld doen wij het ook. Echter is het geen Kyte...
Bij de Kyte is er een dekzeil voor de bak en de keuken als ik het goed heb, misschien moet die wel verwijderd worden.
Water blijft er niet in staan, de bovenzijde (dan onder) "krullen" we naar binnen.
Gelogd
live life outdoors

keijzer0169

  • Gast
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #18 Gepost op: juli 13, 2015, 06:32:53 pm »

Zoals Wipenati het doet doen wij het ook. Wij hadden ook altijd het gehannes met het zeil en nu we het zo doen gaat het veel makkelijker en is er geen ergernis meer....... :#

En misschien staat het minder mooi maar goed ik sta niet voor de schoonheidsprijs op de camping maar voor mijn eigen gemak zal ik maar zeggen.....

Groeten,
Sonja
Gelogd

robbas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Expedition met Basekitchen
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #19 Gepost op: juli 15, 2015, 05:03:11 pm »

Wij hebben sinds een aantal maanden ook een Cocoon en ook wij herkennen dat de rits erg moeizaam gaat (zeker het laatste stuk) doordat het aan de wagen strak gespannen is. Nu heb ik na het lezen van jullie reacties (Wipenati) eens geprobeerd om de extender eraan te laten zitten en dus alleen het topzeil los te ritsen. Dat gaat veel beter, en dat ga ik dus zeker gebruiken bij het inpakken!
Zijn er ook Cocoonbezitters die dit ook doen als ze de wagen echt opzetten? Of moet dan toch de extender er ook af?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #20 Gepost op: juli 15, 2015, 06:38:36 pm »

Wij hebben sinds een aantal maanden ook een Cocoon en ook wij herkennen dat de rits erg moeizaam gaat (zeker het laatste stuk) doordat het aan de wagen strak gespannen is. Nu heb ik na het lezen van jullie reacties (Wipenati) eens geprobeerd om de extender eraan te laten zitten en dus alleen het topzeil los te ritsen. Dat gaat veel beter, en dat ga ik dus zeker gebruiken bij het inpakken!
Zijn er ook Cocoonbezitters die dit ook doen als ze de wagen echt opzetten? Of moet dan toch de extender er ook af?
Ik haal er helemaal niks af. Het dekzeil ritst ook makkelijk los en vast. Gaat wel strak, maar dat hoort zo. Het is wel zaak om het onderdeel van de wagenbak goed omhoog te trekken. Dan zit de rits net iets hoger en is er iets meer ruimte.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Boerderij

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #21 Gepost op: juli 19, 2015, 08:06:53 pm »

Hallo Kyters,

Nog maar een paar weken in het bezit van een Kyte. Het plaatsen van de softtop gaat inmiddels prima.
Inderdaad hoek voor hoek. Wat mij opvalt is dat iedereen het heeft over twee ritsen. Bij mij zit er maar een rits. Zou ik geen extender hebben? Heeft iemand voor mij een foto kunnen plaatsen?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #22 Gepost op: juli 19, 2015, 08:59:53 pm »

Hallo Kyters,

Nog maar een paar weken in het bezit van een Kyte. Het plaatsen van de softtop gaat inmiddels prima.
Inderdaad hoek voor hoek. Wat mij opvalt is dat iedereen het heeft over twee ritsen. Bij mij zit er maar een rits. Zou ik geen extender hebben? Heeft iemand voor mij een foto kunnen plaatsen?
Onze Cocoon heeft ook maar 1 rits en een extender. Is niet afritsbaar. Trek je strak met de elastieken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TrailerFan

  • Gast
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #23 Gepost op: juli 22, 2015, 11:58:48 am »

@Boerderij

Zie de bijlage...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #24 Gepost op: juli 23, 2015, 08:22:57 pm »

De Cocoon heeft slechts 1 rits.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

robbas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Expedition met Basekitchen
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #25 Gepost op: juli 24, 2015, 08:57:10 am »

Hallo Yella,

Wij hebben dit jaar een nieuwe Cocoon gekocht en die heeft ook 2 ritsen, net als is aangegeven in de foto van de Kyte. Omdat de onderste rits (dus van de onderkant van de extender) soms lastig gaat rits ik bij het pack&go ook alleen de bovenste rits los en trek de extender (die dan dus nog aan de wagen vastzit) over de hoeken naar beneden.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #26 Gepost op: juli 24, 2015, 11:14:36 am »

Die extensions zeer zeker tussen het frame stoppen omdat je anders inderdaad veel te veel tent 'buiten de wagen' hebt. Ik heb de kromming altijd naar beneden (als een smiley dus) en zorg dat de nokbuizen die 90 graden gedraaid moeten worden voldoende van de hoeken blijven. Bij het uitpakken hoef je nergens aan te denken, zodra je de tent over de kop slaat en de zijkant omhoog drukt, vallen die extensions op hun plek.

Ik heb dit laatst even geprobeerd; in het eerste geval na het inklappen de rechter extension (aan de bedzijde dus) bovenop gelegd (en dus niet tussen het frame) - drama. Wellicht door ons opdekmatrasje dat het bed wat dikker maakt. De extension bleef in de weg zitten en stak veel uit - het afdekzeil erover was lastig. Daarna de zaak weer open en de extension naar binnen geduwd bij het omlaag trekken van het frame. Hij verdwijnt dan volledig, zit niet in de weg en zet nergens spanning op. Afdekzeil erover was weer prima te doen.

Dus: proefondervindelijk vastgesteld dat de extension het beste meegevouwen kan worden zodat het tussen het frame verdwijnt. Met opbouwen is er niets aan de hand, de extension valt vanzelf op de juiste plek. 
Gelogd

Reremzy

  • Gast
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #27 Gepost op: juli 25, 2015, 11:58:19 pm »

Beste Kyters,

Sinds dit jaar zijn we trotse eigenaar van een nieuwe Holtkamper Kyte XL en zijn net terug van een rondreis door Noorwegen!

Roof Extensions
Ik zag deze discussie over de roof extensions en ik ondervind hetzelfde probleem!
Waar laat ik nu die gebogen stokken? Tussen het frame? Ernaast? Erop?

Ook de stokken die je moet 90 graden moet draaien, linksom of rechtsom. Die ronde schijf zit dan ook in de weg.
Het staat ook niet duidelijk in de handleiding (wat trouwens een versie 2010/2011 is en onze Kyte versie 2015 is met een ander frame van RVS).

Tips van overige Kyters hoor ik graag.

Ritsen afdekzeil
Het ritsen van het afdekzeil heb ik niet zo'n probleem mee. Wat voor mij het handigs werkt is eerst een stukje te risten op de hoek waar de rits begint (zeg 50 cm).
Daarna loop ik tegen de klok in (dus eerst de hoge kant) en trek de hoeken goed, zodat de rits goed ligt. Daarna rits ik hem verder vast.

Ik ben er mee eens dat het wel iets ruimer had gemogen!

Groet, René
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #28 Gepost op: juli 26, 2015, 08:45:08 am »

Hi Rene,

Ik kan die vraag niet duidelijker beantwoorden dan ik al gedaan heb. De enige extentie waar discussie mogelijk is, is de extentie boven het bed. Ik trek beide stokken die 90 graden gedraaid moeten worden allebei naar links maar of dat beter of slechter is dan naar de andere zijde weet ik niet. Van die ronde schijf heb ik geen last, ik druk die aan de bedzijde altijd uitdrukkelijk tussen het frame na invouwen.

Maar mbt de vraag of extentie tussen of op het frame ingevouwen moet worden, is het wat mij betreft duidelijk dat invouwen tussen het frame beter werkt.
Gelogd

Boerderij

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Afdekzeil ergernis
« Reactie #29 Gepost op: juli 26, 2015, 08:04:41 pm »

@yella en trailerfan: bedankt voor jullie reactie. Nu heerlijk aan het Kyten in Oostenrijk.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal