Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack  (gelezen 28650 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christiaan60

  • Gast
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #15 Gepost op: november 02, 2015, 05:52:01 pm »

Voor wat betreft het membranen systeem rits ik meestal alleen de ritsen bij de slaapcabine open en zet daar open. Aan de andere zijde wil de luifel nog wel eens het "dak". opzij trekken. Ik moet zeggen dat het membranen systeem goed werkt. Zeker boven de slaapcabine scheelt het echt in temperatuur.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #16 Gepost op: november 02, 2015, 07:38:09 pm »

Wij maken ook alleen het deel boven de slaapcabine los. Anders ligt het hele dak voor mijn gevoel los.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #17 Gepost op: november 02, 2015, 07:44:57 pm »

top bedankt voor jullie tips en ervaringen tof ik neem het mee.
als ik nog mer tips nodig heb ooh ja nog 1.
ik heb nu de aanbouw M er aan zitten is er nog een bepaalde manier van inklappen cq uitklappen.
moet de uitbouw eerstop de wachen en dan de vloer van de tent?
graag hoor ik jullie bevindingen.
ooh er komt nog 1 vraag naar boven ik heb het standaard matras er in en wil een opdek matras er op leggen tot hoe dik kun je gaan zodat je zoals ik begrepen heb hem niet meer kan dichtklappen door het frame

groet
ed
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #18 Gepost op: november 02, 2015, 08:04:33 pm »

dat is een lastige. Ons matras is 12 cm dik. Maar ik heb van iemand hier op het forum begrepen dat die een matras van 18 cm hebben en geen problemen met inklappen.
Wat betreft het inklappen van de tent. Wij doen het op de HK manier. Tent inklappen en op de wagen vouwen en de aanbouw (wij XL) beetje mee vouwen en als laatste op de wagen vouwen. Maar er is ook een manier met de aanbouw naar binnen trekken, waar ik geen ervaring mee heb. Heb het wel 1x geprobeerd, maar vond het niet zo geweldig gaan, dikke bult op de wagen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #19 Gepost op: november 02, 2015, 08:30:43 pm »

top ga het een proberen wil van de schuimrubber af en een gewone normale matras kopen met opdek.
ps nog een vraag. ik keek even naar de spatborden en de lichtmetalen velg met band.
als ik een lekke band krijg hoe vervang je de band zit ik dan niet te dicht tegen het spatbord aan of zie ik dat verkeerd
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #20 Gepost op: november 02, 2015, 08:41:07 pm »

Spatborden zitten met bouten vast, deze kan je met steeksleutel losmaken en dan omhoog klappen. Wij hebben nu standaard de passende steeksleutel in de auto liggen voor het geval dat. Je kan de poten als krik gebruiken .

Wij hebben het originele matras vervangen door een van de Ikea van geloof ik 12cm  ( anders 15 cm)
Slaapt heerlijk gewoon schuimrubber en niet de harde variant
« Laatst bewerkt op: november 02, 2015, 08:43:50 pm door shoppie »
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Christiaan60

  • Gast
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #21 Gepost op: november 02, 2015, 08:46:11 pm »

Mijn ervaring met het wisselen van de wielen (na 6 jaar nieuwe banden erop laten zetten) is, dat de 2 bouten aan de zijkant van het spatbord losgedraaid moeten worden. Het spatbord kan dan opzij gedraaid worden (kan aan de bovenzijde scharnieren). Was mij niet door Holtkamper verteld en gelukkig kwam ik er toen achter niet tijdens het wisselen i.v.m. een lekke band. Heb sindsdien altijd een steeksleutel 13 bij de hand. Voor wat betreft het invouwen, trek ik de uitbouw (model M) altijd eerst naar binnen. De kans dat het tentdoek dan op het nog eventuele natte grondzeil komt is dan kleiner. Krijg dan idd. soms een bult op de wagen, maar die vlak ik dan uit met de kampeertafel en stoelen.
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #22 Gepost op: november 02, 2015, 09:20:04 pm »

shoppie,
je trekt dus eers aan de binnen kan van de tent hem in dan licht de onderkan tocht op je tent doek maar dit kan geen kwaad begrijp ik.
groet
ed
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #23 Gepost op: november 03, 2015, 04:26:15 pm »

top ga het een proberen wil van de schuimrubber af en een gewone normale matras kopen met opdek.
ps nog een vraag. ik keek even naar de spatborden en de lichtmetalen velg met band.
als ik een lekke band krijg hoe vervang je de band zit ik dan niet te dicht tegen het spatbord aan of zie ik dat verkeerd
Er is voldoende ruimte om wielen te wisselen. Niet nodig gehad, maar heb het laatst geprobeerd n.a.v. een vraag hier op het forum betreffende apart bijgeleverde wielbouten bij sommige Kyte's ivm de lichtmetalen velgen. Bij onze Cocoon passen de bouten op beide velgen.
De Cocoon gewoon opkrikken met de steunpoten en op de trekhaak laten zitten. Je krikt hem zo van de grond. Ik krikte wel beide kanten tegelijk omhoog.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #24 Gepost op: november 03, 2015, 04:28:20 pm »

Er is voldoende ruimte om wielen te wisselen. Niet nodig gehad, maar heb het laatst geprobeerd n.a.v. een vraag hier op het forum betreffende apart bijgeleverde wielbouten bij sommige Kyte's ivm de lichtmetalen velgen. Bij onze Cocoon passen de bouten op beide velgen.
De Cocoon gewoon opkrikken met de steunpoten en op de trekhaak laten zitten. Je krikt hem zo van de grond. Ik krikte wel beide kanten tegelijk omhoog.
Kleine aanpassing. wij hebben het nieuwe model  spatbord met het ronde stukje spatbord verbreder er in. Ik denk dat je dan meer ruimte hebt om een wiel te wisselen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #25 Gepost op: november 03, 2015, 04:58:01 pm »

dankje yella,
ik heb inderdaad ook licht metalen velgen zal het maar eens vooraf proberen.
Holtkamper gaf aan dat ik eerst de spatborden moet verwijderen door 2 m 8 bouten los te maken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #26 Gepost op: november 03, 2015, 05:42:50 pm »

dankje yella,
ik heb inderdaad ook licht metalen velgen zal het maar eens vooraf proberen.
Holtkamper gaf aan dat ik eerst de spatborden moet verwijderen door 2 m 8 bouten los te maken.
Sommige Kyte's werd een extra setje wielbouten meegeleverd voor het stalen reservewiel. Maar proberen is heel verstandig, je wilt niet ergens in de rimboe staan met een lekke band en je wiel niet kunnen wisselen vanwege niet passende bouten. Wel omslachtig om de spatborden los te moeten halen om een band te wisselen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #27 Gepost op: november 03, 2015, 06:35:34 pm »

shoppie,
je trekt dus eers aan de binnen kan van de tent hem in dan licht de onderkan tocht op je tent doek maar dit kan geen kwaad begrijp ik.
groet
ed

Wij trekken de xl uitbouw eerst naar binnen bij het opklappen. De onderkant die naar binnen vouwt drogen we af, dat is namelijk zo klaar. (door zeil onder de  tent is hij meestal alleen maar een beetje nat). Bij de deur de punt vast houden en dan samen in klappen. De ene kant in meestal iets hoger maar eigenlijk niet noemenswaardig, het lage gedeelte wordt opgevuld met tafel of stoelen of niets (hebben ook ruimte in de auto) maar net hoe het uitkomt.
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

whizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #28 Gepost op: november 03, 2015, 07:48:11 pm »

Van 't zomer helaas beide banden moeten verwisselen. De eerste 's morgens vroeg op de overnachtingscamping. Dit duurde ca 3 kwartier. We hebben nog een oude cocoon en wisten niet van het opklappende spatbord. Dus eerst een poos aan het wrikken geweest totdat we het spatbord eens beter bekeken. Na losschroeven en voldoende opkrikken op de pootjes ging het prima. Helaas zat er aardig wat spanning op het spatbord waardoor de gaten niet meer helemaal goed vielen. Gelukkig is manlief sterk en weet ik welke kant een schroef op moet draaien en is het toch gelukt. Maar misschien moeten we dan idd beide kanten opkrikken om spanning op het spatbord te verminderen.
Maar goed 2e band lukte ons in 15 min op een parkeerplaats langs de snelweg, je had de geamuseerde en daarna verbaasde blikken moeten zien :K :zw

We hebben een M-uitbouw. Eerst legden we die er boven op maar kregen hem nooit mooi. N.a.v. een tip op het forum trekken we hem naar binnen, we proberen zoveel mogelijk grondzeil op zeil te krijgen maar hebben al een wat oudere cocoon dus een extra vlekje kan geen kwaad. Nu lukt het ons beter om het mooi op te vouwen. Je krijgt idd een bobbel maar daar leggen we de zeilen op en dan stoelen, tafel en hondenbench ervoor zodat het weer mooi verdeeld is.
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #29 Gepost op: november 04, 2015, 04:56:38 pm »

Grappig. Je bent al de 2e die dit vraagt. Op bijgevoegde foto's kan je zien hoe je deze moet inritsen.
hoi Christiaan60 waar is deze foto gemaakt op een camping in belgie of frankrijk?was het aan een riviertje?
hoor het graag
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal