Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack  (gelezen 28660 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gait

  • Gast
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #45 Gepost op: november 06, 2015, 10:34:10 pm »


Ik gebruikte deze, onderaan de foto.
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #46 Gepost op: november 06, 2015, 10:46:24 pm »

gebruikt dat veel gas koken en gas op je koelkast en koelt hij dan wel goed?
wat voor gastank heb je dan nodig campingaz ?
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #47 Gepost op: november 06, 2015, 10:50:28 pm »

Past op elke reduceer en dus op elke gastank. Voor gebruik moet je even internet afstruinen. Dat hangt erg af van de gezinssamenstelling, omgevingstemperatuur en gebruik kooktoestel. Wij doen in ieder geval minimaal 2 jaar met fles van 5 kG
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #48 Gepost op: november 06, 2015, 10:57:51 pm »

ooh dat valt mee toch misschien wel een optie koken en koelen op gas bedankt
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #49 Gepost op: november 07, 2015, 07:14:45 am »

Gsm's en laptop gaan gewoon mee, maar worden weinig gebruikt. Opladen doen we in de auto en met een Powerbank. De Actioncam moet ook regelmatig worden opgeladen. de gewone camera houdt het wel 3 weken vol. Maar meestal kunnen we de laptop wel ergens in een caravan opladen bij vriendelijke mensen. Ben nog aan het broeden op een oplossing via de auto, die schakelt na een half uur de stroom uit en gaat op Ecomodus.
Koken op gas neemt weinig, 1 kg misschien in 3 weken. Koelen neemt het meest. wij zijn in 3 weken zo'n 6,5 kg gas kwijt aan koelen en koken. We nemen altijd 2 van die 5 kg groene gasflessen mee. Die zijn ook het voordeligst in prijs. Bij onze Cocoon zit een drukregelaar met een los verdeelstukje waarmee deze op Campingaz als op groene flessen past. Maar kun je vast ook los kopen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #50 Gepost op: november 07, 2015, 07:23:00 am »

hebben jullie dan een 907 gas tankje of iets anders en wat gebruiken jullie dan een verdeel stuk op het tank voor meerdere aansluiting?
De nieuwe Cocoon's hebben een snelkoppeling onder de keuken zitten. Dit ivm nieuwe wetgeving dat een gasfles niet in een afgesloten ruimte mag. Veiligheid. Vanaf daar heeft HK een leiding met verdeelkranen ingebouwd waardoor koelkast als kookplaat afzonderlijk van gas zijn af te sluiten. Voor de Jametic had ik gewoon een simpel verdeelkraantje gekocht.
We hebben ook een gaskachel mee, die kan in nood op de 2de gasfles.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RvM

  • Gast
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #51 Gepost op: november 07, 2015, 09:56:28 am »

Ecomodus klinkt bekend, ook last van. Irritant dat je dat niet uit kunt zetten. Ik heb nu een 12-220 V omvormer gehaald en die zet ik dan maar rechtstreeks op de accu, dat werkt perfect voor 's avonds een (LED) lampje en opladen apparaten
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #52 Gepost op: november 07, 2015, 11:06:33 am »

Ecomodus klinkt bekend, ook last van. Irritant dat je dat niet uit kunt zetten. Ik heb nu een 12-220 V omvormer gehaald en die zet ik dan maar rechtstreeks op de accu, dat werkt perfect voor 's avonds een (LED) lampje en opladen apparaten
Bij de C4 (2012) is de massapool niet zichtbaar. Maar het kan ook via het plaatwerk heb ik ontdekt. Want toen laatst de accu leeg was, startte de monteur zo ook de auto weer op met een booster. Dus daar ga ik iets op bedenken. Nadeel is dat je de motorkap open moet laten. Of dicht doen en niet vergeten de spullen weg te halen als je gaat rijden. Daar hik ik nog tegen aan. Heb ook al bedacht om een extra Jaeger stekker te kopen voor 6 euro (Vrijbuiter) lange kabel er aan met zo'n sigarettending aansluiting. En die gewoon in de kofferbak te leggen. Kan alles op slot. Ben al even aan het voelen geweest met een lampje, maar ik kan de constant stroom niet vinden. Ik weet welke polen ik moet hebben, maar het lampje gaat niet branden. En dat begrijp ik niet, omdat de verlichting van de Cocoon wel gewoon werkte laatst toen ik alles had aangesloten. Vandaag de Citroen wintercheck, dus daar ff vragen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #53 Gepost op: november 08, 2015, 12:12:17 pm »

Bij de C4 (2012) is de massapool niet zichtbaar. Maar het kan ook via het plaatwerk heb ik ontdekt. Want toen laatst de accu leeg was, startte de monteur zo ook de auto weer op met een booster. Dus daar ga ik iets op bedenken. Nadeel is dat je de motorkap open moet laten. Of dicht doen en niet vergeten de spullen weg te halen als je gaat rijden. Daar hik ik nog tegen aan. Heb ook al bedacht om een extra Jaeger stekker te kopen voor 6 euro (Vrijbuiter) lange kabel er aan met zo'n sigarettending aansluiting. En die gewoon in de kofferbak te leggen. Kan alles op slot. Ben al even aan het voelen geweest met een lampje, maar ik kan de constant stroom niet vinden. Ik weet welke polen ik moet hebben, maar het lampje gaat niet branden. En dat begrijp ik niet, omdat de verlichting van de Cocoon wel gewoon werkte laatst toen ik alles had aangesloten. Vandaag de Citroen wintercheck, dus daar ff vragen.
FF update. Vanmiddag Citroen check gehad en meteen gevraagd naar de constant stroom op de Jaeger van de trekhaak. Helaas wordt alle stroom afgesloten op de stekker na ca. 30 min. als de auto in Ecomodus gaat. Bovenstaand plan zal dus niet werken. Ga nu even nadenken over iets met klemmen rechtstreeks vanaf de accu. Desnoods met een langere kabel om op te laden spullen afgesloten in de auto te kunnen leggen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #54 Gepost op: november 08, 2015, 01:32:18 pm »

ik heb enkele jaren terug een trekhaak en 13 polig laten aansluiten.
er loopt ik weet niet pricies waarvandaan een draad naar de + pool op de accu waar dan wel weer een zekering tussen zit bij de accu.
ms heb je daar wat aan.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #55 Gepost op: november 08, 2015, 04:50:56 pm »

ik heb enkele jaren terug een trekhaak en 13 polig laten aansluiten.
er loopt ik weet niet pricies waarvandaan een draad naar de + pool op de accu waar dan wel weer een zekering tussen zit bij de accu.
ms heb je daar wat aan.
Ik heb bij onze Jaeger aansluiting geen stroom kunnen vinden met een lampje op de polen in de stekker. Maar volgens de garage was gisteren gewoon alles in orde. Dus ik heb geen idee of er een draad is die rechtstreeks op de accu is aangesloten, of dat er toch ergens een relais tussen zit.
Ik denk dat ik ga voor de oplossing om rechtstreeks op de accu een paar klemmen te zetten met een zekering ertussen met een 12 volt aansluitinpunt om dingen op te kunnen laden. Desnoods met een lange draad zodat de spullen veilig in de auto kunnen liggen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #56 Gepost op: november 08, 2015, 05:25:44 pm »

klopt bij mij ook gebeurd rechtstreeks een plus met een een oogje op de accuverbinding met zon auto zekering lekker makkel als hij stuk gaat hoef je hem niet te zoeken kan een foto maken morgen voor je
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #57 Gepost op: november 08, 2015, 06:39:25 pm »

klopt bij mij ook gebeurd rechtstreeks een plus met een een oogje op de accuverbinding met zon auto zekering lekker makkel als hij stuk gaat hoef je hem niet te zoeken kan een foto maken morgen voor je
OK, foto altijd welkom. Ik zat aan een paar van die grote krokodillenklemmen te denken aan ca. 2 m1 snoer met een 12 Volt sigarettenachtige aansluiting met een zekering ertussen voor eventueel onvoorziene grappen. mijn insteek is dat een GSM, laptop of tablet je auto accu niet leeg trekt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #58 Gepost op: november 08, 2015, 07:55:25 pm »

Na een aantal keer laden wel hoor. Kan ik uit eigen ervaring vertellen. En dat was een flinke accu, in een vw-bus.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #59 Gepost op: november 09, 2015, 06:41:30 am »

Na een aantal keer laden wel hoor. Kan ik uit eigen ervaring vertellen. En dat was een flinke accu, in een vw-bus.
GSM's? Laptop laad ik toch bij voorkeur op tijdens rijden. Maar het blijft behelpen. Neem liever een tablet mee, maar de laptop is nodig voor opslag van de Actioncam filmpjes. Zijn grote bestanden van 15 tot 20 Gb per keer en dat duurt ff. Ik heb nu wel een grotere accu aan de laptop omdat de oude toch op was en deze amper meer kostte dan een originele.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal