Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack  (gelezen 28659 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #60 Gepost op: november 09, 2015, 06:47:27 am »

Krokodillen klemmen zou ik toch echt door iets stevigers vervangen. En let erop dat de draaddikte genoeg is. Je hebt snel en behoorlijke dikte nodig. Vergis je niet in de kracht van 12V, vooral niet rechtstreeks van de accu.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #61 Gepost op: november 09, 2015, 07:40:07 am »

Krokodillen klemmen zou ik toch echt door iets stevigers vervangen. En let erop dat de draaddikte genoeg is. Je hebt snel en behoorlijke dikte nodig. Vergis je niet in de kracht van 12V, vooral niet rechtstreeks van de accu.
OK, maar waardoor dan? tips zijn uiteraard altijd welkom. En is 220 snoer geschikt?
Ik heb weinig mogelijkheden aan de auto. de ene pool zit aan de voorkant waar ik zo bij kan. De massa kan ik niet bij en geen idee waar die zit onder alle kappen en deksels. Maar voor aan het schutbord zit een bout die de monteurs ook gebruiken als massa als ze de auto via een externe bron starten. Heb ik zelf gezien. Bij starten gaat er ongetwijfeld meer doorheen dan als ik mijn GSM ga opladen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

noggeenklapalleenkar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #62 Gepost op: november 09, 2015, 09:21:01 am »

Ik zou ook niet zo snel iets met krokodillenklemmen gaan doen in de auto, zeker niet als je toch een soort van permanente oplossing wilt. Je moet ook oppassen dat de auto accu niet te ver leegraakt en je niet meer kunt starten. Waarom laat je geen vaste aansluiting maken, dan weet je zeker dat het goed zit.
Heb je ook al eens aan een zonnepaneeltje gedacht? Als je deze aansluit op een (kleine) loodaccu heb je altijd een voorraadje energie beschikbaar om de laptop etc. op te laden.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #63 Gepost op: november 09, 2015, 09:49:24 am »

Als het puur voor de GSM is, zou ik eerder gaan denken aan een Li-ion batterijblok. Deze kun je dan opladen via de auto tijdens het rijden, en/of een zonnepaneel. Ben je veel flexibeler, en waarschijnlijk goedkoper. Gewoon 220V draad kan zo dun zijn, dat die echt niet geschikt is. Je praat dan vaak over 0,75-1 mm2, terwijl je voor 12V toch snel 2,5mm wilt hebben, zeker bij wat lengte. Niet direct voor een GSM, maar voor een tablet heb je toch wel iets meer nodig.
Gelogd

noggeenklapalleenkar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #64 Gepost op: november 09, 2015, 10:44:36 am »

Met zoiets ben je in 1x klaar: http://www.zonnepaneeltjes.nl/80-watt-zonnepaneel.html
Het kan vast ook goedkoper als je zelf een setje samenstelt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #65 Gepost op: november 09, 2015, 11:25:33 am »

Ik zou ook niet zo snel iets met krokodillenklemmen gaan doen in de auto, zeker niet als je toch een soort van permanente oplossing wilt. Je moet ook oppassen dat de auto accu niet te ver leegraakt en je niet meer kunt starten. Waarom laat je geen vaste aansluiting maken, dan weet je zeker dat het goed zit.
Heb je ook al eens aan een zonnepaneeltje gedacht? Als je deze aansluit op een (kleine) loodaccu heb je altijd een voorraadje energie beschikbaar om de laptop etc. op te laden.
Ik wil het graag simpel en low budget houden. Anders neem ik gewoon genoegen met het half uurtje wat de auto nu biedt. Ik heb een Powerbank van 20000 mAh. Maar die biedt ook maar voor een paar maal GSM opladen. Die is voor de echte nood.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #66 Gepost op: november 09, 2015, 11:27:22 am »

Met zoiets ben je in 1x klaar: http://www.zonnepaneeltjes.nl/80-watt-zonnepaneel.html
Het kan vast ook goedkoper als je zelf een setje samenstelt.
Nee, erg prijzig. En makkelijk door iemand mee te nemen zonder te vragen of ik dat goed vind. Met de GSM of laptop er nog aan. Wij willen het gewoon eenvoudig houden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #67 Gepost op: november 09, 2015, 12:12:49 pm »

Eenvoudig is een kabel meenemen en betalen voor stroom   :#

Grapje uiteraard, zou een omvormer naar 220v in de auto niet werken?

Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #68 Gepost op: november 09, 2015, 12:32:34 pm »

Eenvoudig is een kabel meenemen en betalen voor stroom   :#

Grapje uiteraard, zou een omvormer naar 220v in de auto niet werken?
We hebben een omvormer voor de laptop. En eventueel voor andere dingen als het zo uitkomt. Zitten ook USB uitgangen op. Kan ik meerdere dingen tegelijk opladen tijdens ritten.
Wij kamperen al een aantal jaren stroomloos en bevalt prima. Inderdaad eenvoudig stroom nemen op de camping. Maar vindt stroom nogal prijzig in verhouding tot wat we afnemen. En we zijn nu geheel onafhankelijk.  overigens nemen we in het voorjaar wel eens stroom als we kort weggaan. Dit om de gasfles niet aan te breken als de kachel aan moet. Die wil ik graag vol houden voor de zomer vakantie. Bijvullen kan, maar ik ken geen vulstation hier in de buurt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #69 Gepost op: november 09, 2015, 12:58:29 pm »

Wij zijn bijna zover, alleen voor de 2de koelkast en ( ook niet in belangrijk): m'n CPAP. Daar heb ik eerlijk gezegd nog geen goede oplossing voor
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Henk CC

  • Gast
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #70 Gepost op: november 09, 2015, 02:04:11 pm »

Er zijn wel ontwikkelingen op het gebied van accu voorzieningen voor c pap. Philips schijnt al erg ver te zijn op dat gebied. Een lid van het CC forum is er ook al eens mee bezig geweest, een zware accu zou kunnen, maar gaat ongeveer 6a7 uur mee. Maar dan moet deze ook weer op geladen worden. Ik gebruik wel gewoon elektriciteit.
Henk
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #71 Gepost op: november 09, 2015, 04:46:41 pm »

Low budget is prima, maar je moet rekening houden met de veiligheid. Ik zou navragen hoe duur een constante stroom-draad kost, die niet uitgeschakeld wordt. Als je mazel hebt kunnen ze rechtstreeks op de accu-klemmen een extra draad vastzetten, en die via een gaatje de autoruimte binnenleiden naar een stroompunt die je daar al hebt. Veilig en simpel en wellicht niet al te duur. Automaterialen-zaak die ook geluidsinstallaties inbouwt kan je hierin wellicht goed helpen. Die hebben hiervoor vaak ook extra stroomdraden nodig, dus hebben ze ervaring er mee.
Enigste waar je op moet letten is dat je niet teveel gaat verbruiken, vooral niet als je accu al wat zwak is, want dan kun je de auto niet meer starten. Daarvoor zijn losse metertjes in de handel die je zo in een sigaretten-aansteker aansluiting kunt steken, of je kunt simpelweg zelf de voltage regelmatig meten met een standaard multimeter.
« Laatst bewerkt op: november 09, 2015, 04:48:20 pm door Drikusniet »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #72 Gepost op: november 09, 2015, 07:58:57 pm »

Low budget is prima, maar je moet rekening houden met de veiligheid. Ik zou navragen hoe duur een constante stroom-draad kost, die niet uitgeschakeld wordt. Als je mazel hebt kunnen ze rechtstreeks op de accu-klemmen een extra draad vastzetten, en die via een gaatje de autoruimte binnenleiden naar een stroompunt die je daar al hebt. Veilig en simpel en wellicht niet al te duur. Automaterialen-zaak die ook geluidsinstallaties inbouwt kan je hierin wellicht goed helpen. Die hebben hiervoor vaak ook extra stroomdraden nodig, dus hebben ze ervaring er mee.
Enigste waar je op moet letten is dat je niet teveel gaat verbruiken, vooral niet als je accu al wat zwak is, want dan kun je de auto niet meer starten. Daarvoor zijn losse metertjes in de handel die je zo in een sigaretten-aansteker aansluiting kunt steken, of je kunt simpelweg zelf de voltage regelmatig meten met een standaard multimeter.
Maar wat is er mis met de veiligheid als er een zekering tussen zit? Op mijn motor heb ik ook zelf een aansluiting gemaakt voor de Tom Tom. Sigarettenplug dinges in het opbergboxje in de kuip, bedrading naar de accu met een zekering ertussen. Doe dit al jaren bij meerdere van mijn motoren. Overigens heb ik hiervoor wel schuifstekkertjes gebruikt die ik vastschroefde op de accu polen. Dus degelijk vast.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Gait

  • Gast
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #73 Gepost op: november 09, 2015, 10:46:16 pm »

@h2o wat is een CPAP?
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: onderdeel over van Holtkamper Cocoon M Membrane Airco incl het Sunrise Pack
« Reactie #74 Gepost op: november 09, 2015, 11:31:49 pm »

Een Cpap helpt je door te ademen tijdens het slapen. Bij slaapapneu stopt je ademhaling even of heel lang.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal