Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: band wisselen wat zijn de stsppen.  (gelezen 11481 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #15 Gepost op: december 06, 2015, 11:06:07 pm »

Idd veel makkelijker word het niet...
Als je hem hebt... Hoe heet dat ding of een website?
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #16 Gepost op: december 06, 2015, 11:15:42 pm »

Enkele jaren geleden met de Holtkamper een klapband gehad, gelijk de vluchtstrook op gegaan en met de autokrik de vw omhoog gekrikt en wiel gewisseld. Het was zo gebeurd. Helaas was het reservewiel nogal zacht, dus rustig over de vluchtstrook naar de eerstkomende afrit gereden en bij de pomp lucht erin gedaan. Bij thuiskomst gelijk 3 nieuwe banden gekocht. Ondanks dat het reservewiel veel ruimte kost in de achterbak, zou ik nooit zonder reservewiel willen rijden. Al regelmatig (ook vlakbij huis) even een wiel moeten wisselen door een lek gereden band.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #17 Gepost op: december 06, 2015, 11:23:33 pm »

Dat is behoorlijk briljant! @Yella heb al twee maal een busje met dichtmiddel moeten gebruiken na een lekke band. Werkt prima, na een week was de band nog steeds op dezelfde spanning. Lek repareren ging ook zonder problemen
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #18 Gepost op: december 07, 2015, 04:51:23 am »

Dat is behoorlijk briljant! @Yella heb al twee maal een busje met dichtmiddel moeten gebruiken na een lekke band. Werkt prima, na een week was de band nog steeds op dezelfde spanning. Lek repareren ging ook zonder problemen
Had je geen onbalans in het wiel na gebruik? want dat wordt gezegd.
Iets anders. Onlangs ook lekke band. Met wiel naar Kwikfit in Heerhugowaard. Kon niet gerepareerd volgens de medewerker. OK, volgens  hem zat de spijker te dicht bij de zijkant van de band. Ben toen een paar dagen naar de Kwikfit in Zaandam geweest vlak bij mijn werk. Geen probleem hoor. Begrijp hier niets van, lijkt of er maar wat wordt gekletst.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
« Laatst bewerkt op: december 07, 2015, 08:08:20 am door PenH »
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #20 Gepost op: december 07, 2015, 11:19:18 am »

Geen idee hoe het zit met repareren van een band..... maar al wel regelmatig laten doen, is stukken goedkoper dan een hele nieuwe band. Misschien een medewerker die zijn vak niet verstaat.

Jaren geleden na een noodstop, waarbij een vlakke kant op de banden was onstaan, aan de bandenboer gevraagd of ze vervangen moesten worden voor onze vankantie naar Oostenrijk. Hij zei dat er niks mis was met de banden, dat die nog wel een jaartje meegingen. In Oostenrijk dus een klapband en doordat we op de stoeprand klapkte, gelijk een tweede klapband. In Oosterrijk alle 5 de banden laten vervangen...... Onze plaatselijk bandenboer had ons een setje banden kunnen verkopen, maar schijnbaar had hij er geen zin of iets  ::)

En tegen een klapband helpt geen spuitbusje meer, helaas help bij 2 klapbanden ook niet 1 reservewiel.
Gelogd

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #21 Gepost op: december 07, 2015, 11:43:05 am »

@ Yella: daar noem je er wel gelijk eentje op, de kwikfit. enkel slechte ervaringen mee. De allerlaatse keer dat ik bij de kwikfit was probeerde ze me wijs te maken dat mn schokdempers levensgevaarlijk waren en vervangen moesten worden, ik mocht er echt niet verder mee rijden! Ik was met een citroen CX met pneumatische vering.... (voor de leek: zonder schokdempers)
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #22 Gepost op: december 07, 2015, 05:41:46 pm »

@ Yella: daar noem je er wel gelijk eentje op, de kwikfit. enkel slechte ervaringen mee. De allerlaatse keer dat ik bij de kwikfit was probeerde ze me wijs te maken dat mn schokdempers levensgevaarlijk waren en vervangen moesten worden, ik mocht er echt niet verder mee rijden! Ik was met een citroen CX met pneumatische vering.... (voor de leek: zonder schokdempers)
Tja, Kwikfit of niet. Het vakmanschap valt of staat met de mensen die er werken. Verstaan ze hun vak of niet. In Zaandam is de band keurig gerepareerd. En dat voor slechts een tientje. Het is wel op de juiste manier gedaan. Band demonteren en van binnen uit repareren en daarna balanceren. Al heb ik het nog niet kunnen testen omdat het een zomerband was en de winterbanden er net onder lagen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #23 Gepost op: december 07, 2015, 08:08:21 pm »

Verstaan ze hun vak of niet. In Zaandam is de band keurig gerepareerd. En dat voor slechts een tientje. Het is wel op de juiste manier gedaan. Band demonteren en van binnen uit repareren en daarna balanceren.
Ik heb een prima ervaring met Kwikfit. Ik kwam bij een filiaal ergens tussen zuidholland en zeeland binnenrijden met een zachte band nog onder de auto. Op weg naar huis in Utrecht. Precies bij aanvang van de lunchpauze.  Dus ik moest helaas even wachten. Vervolgens is daar meteen na de pauze een leerling aan gezet die daar weliswaar vrij lang over deed, maar dat wel heel zorgvuldig deed. En toen ze me vertelden dat dat een tientje kostte dacht ik: daar moet zelfs bij uitvoering door een leerling geld bij...
De band heeft het daarna nog heel lang probleemloos volgehouden.
« Laatst bewerkt op: december 07, 2015, 08:11:15 pm door Frankie »
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #24 Gepost op: december 07, 2015, 10:19:55 pm »

@yella. Geen onbalans gemerkt. Reed ook niet harder dan 90 km/uur
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.018
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #26 Gepost op: december 08, 2015, 12:41:19 am »

Die spuitbussen zouden ze moeten verbieden. Onvoorstelbaar dat dat verkocht mag worden. Je kunt er namelijk meer soorten bandschades niet dan wel mee repareren en je moet als leek maar kunnen inschatten tot welke categorie jouw schade behoort. Een scheur groter dan een centimeter, wangschade, kapot ventiel, velgschade, karkasbreuk, allemaal niet te repareren. Een klein stukje op een lekke band rijden geeft doorgaans al dermate oververhitting van de wang van de band, dat repareren potentiƫle zelfmoord is. Bovendien mag een band geen karkasschade hebben wil die gerepareerd kunnen worden. Knappe jongen als je dat van buiten af kunt zien. Karkasschade is lang niet altijd als ei zichtbaar. Repareren door een bedrijf is geen enkel probleem, maar dan moet de band er wel af met een reparatie van binnen uit. Een prop is een goedkoop alternatief om het gat weer dicht te vulcaniseren, maar is al risicovoller. Hogesnelheidsbanden worden daarom doorgaans al niet gepropt. Gewoon een goed reservewiel en een paar keer oefenen om het te kunnen wisselen. Bizar dat mensen zich tegenwoordig al moeten laten afslepen nadat ze soms tijdenlang op een levensgevaarlijke plek hebben gestaan omdat er tegenwoordig geen reservewiel meer aan boord is.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #27 Gepost op: december 08, 2015, 04:52:47 am »

Bizar dat mensen zich tegenwoordig al moeten laten afslepen nadat ze soms tijdenlang op een levensgevaarlijke plek hebben gestaan omdat er tegenwoordig geen reservewiel meer aan boord is.
En daarom ben ik zo'n voorstander van een reservewiel bij me te hebben.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #28 Gepost op: december 08, 2015, 07:55:36 am »

Precies :** :K
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #29 Gepost op: december 08, 2015, 08:42:15 am »

Dank je.
Kijken of ze ook naar NL versturen.

Misschien overbodig maar in recensies staat dat ze niet geschikt zijn voor 15 inch banden, dan zijn ze niet hoog genoeg

Opzich mooi idee.
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal