Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: band wisselen wat zijn de stsppen.  (gelezen 11472 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #30 Gepost op: december 08, 2015, 04:22:59 pm »

Ik kwam deze net tegen, veel makkelijker wordt het niet...
http://youtu.be/BftWvscL-4M
Hoe veilig zou dit zijn? Je moet beslist een harde ondergrond hebben. Als je alleen bent lijkt het me nogal lastig om dit secuur uit te voeren omdat je de auto vooruit moet rijden en geen zicht op het ding hebt en dus niet weet hoe ver je vooruit moet rijden. Als tie er niet recht onder staat, zou ik er niet graag het wiel af willen halen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: band wisselen wat zijn de stsppen.
« Reactie #31 Gepost op: december 11, 2015, 09:05:36 am »

Daarbij is de aanhangwagen in het filmpje open, elke vouwwagen heeft een gesloten bak. Dit maakt het plaatsen moeilijker. Verder is de aanhanger niet geremd en heeft deze een dunne as. Bij een geremde aanhanger vraag ik mij af of het systeem past en wanneer iets niet goed gaat trek je de remleiding ook nog kapot.

Wat is er mis met een krik en kruissleutel?
Vouwwagen aan de auto gekoppeld laten. Zo voorkom je dat je de vouwwagen wegdrukt.
Ook met de rem erop druk je deze nog steeds iets (vaak schuin) weg. Daarbij is het niet handig omdat je het wiel niet kunt draaien met de rem erop. Verder zijn ook niet alle aanhangers geremd.
Krik onder de chassisbalk plaatsen van de vouwwagen. Positie krik aan de achterzijde dicht bij het te vervangen wiel. Uiteraard voor het krikken de bouten los draaien.
Bij de HK Cocoon nog even twee bouten van het scherm losdraaien. Scherm kun je vervolgens om hoog bewegen om het wiel eraf te halen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal