Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????  (gelezen 8792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spees

  • Gast
Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Gepost op: december 13, 2015, 10:16:14 pm »

Sinds 2002 in bezit van een Spacer, met de HK keuken op de dissel met absorbtiekoelkast (12v/220v/gas), dus ultiem flexibel.
Uiteraard tijdens het rijden achter de auto blijft de koelkast in bedrijf. En je kunt altijd tijdens een stop even bij de keuken en werkende koelkast.


Nu heb ik uiteraard gekeken naar een Kyte of dit een vooruitgang zou zijn.
En stelt Holtkamper Bunnik doodleuk dat de koelkast tijdens het rijden met de Kyte niet aan kan.......
" we doen niet meer aan bermtoerisme" was de reden.
Wat een minachting voor de gebruiker.

Ik wil kunnen blijven trekken met mijn wagen. Zonder inhoud koelkast te moeten weggooien, of steeds moeten overhevelen in een extra koelkast in de auto.

Is de Kyte koelkast nu ECHT niet te gebruiken op 12v te gebruiken tijdens het rijden?
Zijn hier non standard oplossingen voor?
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2015, 11:10:16 pm »

Technisch is het natuurlijk geen probleem om te koelkast te voeden tijdens het rijden. Echter, de koelkast zit volledig opgesloten in de wagen en kan niet ventileren. Dat leidt zonder twijfel tot serieuze thermische problemen. Kortom, op de vraag of de koelkast tijdens rijden aan kan: nee, koelkast is/ moet tijdens het rijden uit.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2015, 10:43:24 am »

En stelt Holtkamper Bunnik doodleuk dat de koelkast tijdens het rijden met de Kyte niet aan kan.......
" we doen niet meer aan bermtoerisme" was de reden.
Wat een minachting voor de gebruiker.


Laat me raden naar de verkoper... dat ze die nog geen trap na hebben gegeven...

Voor de koelkast kan de vereiste koeling niet worden gegarandeerd. Dit is de eigenlijke reden.
Daags voor vertek (bij doorreis) de koelkast even kouder zetten gedurende de nacht. Dan blijft hij lang genoeg koud.
Houd er wel rekening mee dat de koelkast bij de Kyte XL NIET toegankelijk is als de wagen is ingeklapt. Dus bij inpakken thuis kun je hem nog niet vullen. Wij hebben hem daarom achterwege gelaten omdat we dan toch een tweede koelkast nodig hadden. Bij de Kyte S was hij wel altijd toegankelijk.

Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2015, 05:22:56 pm »

Onze ervaring is dat de inhoud lang genoeg koel blijft. Nog nooit wat weg hoeven gooien.
Als een tijdens de reis toegankelijke keuken een vereiste is, dan voldoet de Kyte niet aan de eisen. Je zou dan kunnen kijken naar een Cocoon met (Kyte)keuken. Deze is voor rond trekkken ook nog wat praktischer dan de Kyte.
.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #4 Gepost op: december 14, 2015, 06:29:20 pm »

En stelt Holtkamper Bunnik doodleuk dat de koelkast tijdens het rijden met de Kyte niet aan kan.......
" we doen niet meer aan bermtoerisme" was de reden.
Wat een stomme ondoordachte reactie van een randdebiel. Zou inderdaad een flinke trap na moeten hebben. De Holtkamper staat voor vrijheid in kamperen. De constructie van de Kyte is nu eenmaal zo dat het niet mogelijk is. Bij de andere modellen kan het gewoon. En wat is er nu lekkerder en makkelijker dan een lekker koud drankje onderweg te pakken uit de koeling van je vouwwagen. Of iets anders.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spees

  • Gast
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #5 Gepost op: december 14, 2015, 07:18:52 pm »

Bedankt voor bovenstaande reakties; Deze feedback van 'niet mogelijk koelkast te laten draaien tijdens het rijden' kreeg ik al enige jaren geleden. Ik was benieuwd of dit inmiddels onderkend is als een nadeel en er alternatieven voor ontworpen zijn, maar krijg niet het idee dat dit het geval is.
Ook het niet benaderbaar zijn van de complete keuken is een groot nadeel tov. een Spacer (of Cocoon)

Wordt het niet eens tijd voor de "Kyte versie II" ?

Kom op Holtkamper, tijd voor marktonderzoek?

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #6 Gepost op: december 14, 2015, 07:24:27 pm »

Tja, Holtkamper is eigenzinnig. Die doet niet altijd wat jij wilt. Ongetwijfeld zullen ze er over hebben nagedacht. Feit is dat er enige ventilatie nodig is voor de koelbox. Het verbaast mij eigenlijk dat er via het roostertje aan de achterkant van onze Basekitchen voldoende luchtverversing is. Maar de koelbox werkt prima onderweg en ik merk ook niet dat het bloedheet wordt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #7 Gepost op: december 14, 2015, 10:25:19 pm »

Tja wij hadden op onze shortlist vorig jaar ook nog de Holtkamper en de Aart Kok. Vanwege het vooringenomen gedrag van de verkoper bij Holtkamper zijn we maar heel even gebleven, ondanks de zeer mooie vouwwagens. De mening over 'bermtoerisme' kregen we ook te horen. Daarnaast kregen we de vraag of we het luxe matras wensten. We hoefden niet eens antwoord te geven, het werd al door de verkoper ingevuld na een blik op ons (ok, we zijn niet superslank) en op de vraag of het ook mogelijk is om de automatisch uitklappende vouwwagen ook handmatig uit en in te klappen wanneer we op een camping zijn die geen 10 ampere aanbiedt, kregen we te horen dat we helemaal niet op zo'n camping wensen te verblijven! Nou ja, laten we maar zeggen dat het gewoon niet zo goed klikte tussen ons :-)
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #8 Gepost op: december 14, 2015, 10:28:30 pm »

Toch vind ik Holtkamper een mooi merk met echt innovatieve kampeersnufjes.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #9 Gepost op: december 15, 2015, 12:52:01 am »

Dat is ook absoluut zo vind ik, maar om soortgelijke redenen die jij aangeeft zijn wij (in Emmen) de showroom weer uitgelopen zonder ons nog veel verder te (willen) verdiepen in de mogelijkheden en onmogelijkheden van deze wagens. En dat vind ik van zo'n merk dan weer wat minder slim...

Een beetje Back to Topic:

Ik vind een tijdens de reis bereikbare en ondertussen ook koelende koelkast ideaal. Hoewel dit bij aanschaf niet direct op de eisenlijst stond, zal dit bij een volgende wagen wèl het geval zijn. We hebben hier echt zo veel plezier en gemak van gehad! Nog afgezien van de gezichten als wij ergens langs de snelweg binnen een paar tellen de keuken openklappen, het water voor thee en soep opzetten en gekoelde melk naast niet gesmolten boter op tafel zetten...  WW
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #10 Gepost op: december 15, 2015, 07:39:35 am »

Haha, dat herken ik ook wel NielsP. Wij hebben sinds afgelopen zomer een nieuwe vouwwagen en een werkende koelkast stond ook niet direct op ons wensenlijstje. Maar onderweg bleek het toch wel heel fijn. In de file even uitstappen voor een heerlijk gekoeld drankje en op de parkeerplaats lunchen uit eigen koelkast en keuken. Wij willen het ook niet meer missen.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #11 Gepost op: december 15, 2015, 10:49:00 am »

Wij hebben de koelkast in de Cocoon nooit op 12volt.
Wij vriezen e.e.a aan eten in bakken.
Deze gaan dan vlak voor vertrek in de kk. Verder tot de nok afvullen met gekoeld spul.
Als wij dan 1000km verder zijn, is ie nog steeds koud genoeg. Én kouder, dan dat ie op 12v draait onderweg.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #12 Gepost op: december 15, 2015, 01:31:25 pm »

Is er geen verse lucht naar toe te krijgen middels een ventilatortje? Veel circulatie heb je niet nodig om een koelbox koud te houden.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #13 Gepost op: december 15, 2015, 02:20:45 pm »

Ik vind de koelende werking op 12 volt onderweg waardeloos.
Daarom vries ik vóór vertrek een petfles water in. Samen met de (vooraf) gekoelde levensmiddelen in de (compressor) koelkast blijft dat 36 uur (circa twee reisdagen) lang koud genoeg.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte - koelkast tijdens rijden uit?????
« Reactie #14 Gepost op: december 15, 2015, 06:30:57 pm »

Tja wij hadden op onze shortlist vorig jaar ook nog de Holtkamper en de Aart Kok. Vanwege het vooringenomen gedrag van de verkoper bij Holtkamper zijn we maar heel even gebleven, ondanks de zeer mooie vouwwagens. De mening over 'bermtoerisme' kregen we ook te horen. Daarnaast kregen we de vraag of we het luxe matras wensten. We hoefden niet eens antwoord te geven, het werd al door de verkoper ingevuld na een blik op ons (ok, we zijn niet superslank) en op de vraag of het ook mogelijk is om de automatisch uitklappende vouwwagen ook handmatig uit en in te klappen wanneer we op een camping zijn die geen 10 ampere aanbiedt, kregen we te horen dat we helemaal niet op zo'n camping wensen te verblijven! Nou ja, laten we maar zeggen dat het gewoon niet zo goed klikte tussen ons :-)
Dat is echt jammer. Onze ervaring was geheel anders. zijn vorig jaar 3 uur in  Emmen geweest en alles uitgebreid bekeken en te woord gestaan en geholpen. Ik vond dat de verkoper toen veel geduld had met mij. Jammer van zulke verkopers, die willen niets verkopen. Maar vooruit. Ik had juist een knullige verkoper bij Aart Kok in dezelfde periode. Die wist ook niet goed wat hij deed en deed mijn vertrouwen erg slinken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal