Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?  (gelezen 10388 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007

Hallo ik in heb een cocoon gekocht is deze nu geremd of ongeremd?
Hij staat binnen dus vandaar de vraag,ik wil een kleine zuinigr auto kopen welke komt dan in beeld?
Aygo,picanto enzzzzz graag advies van jullie
Gelogd

Christiaan60

  • Gast
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2016, 11:19:31 am »

Wat is dit nu voor vreemde vraag. Volgens mij bied je je Cocoon ook te huur aan. Dan moet je toch wel weten of ie geremd is of niet.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2016, 12:11:05 pm »

Op alle foto's van de holtkamper dissels zit er zo'n zwarte balg , dit betekent dat ze allemaal een oplooprem hebben.
Volgens mij mag trouwens een Aygo niets trekken, Picanto tot 700 kg dus geen volbeladen cocoon (750 kg) of je moet er natuurlijk minder inladen.
Caravantrekker.nl heeft een schat aan informatie.
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2016, 12:11:40 pm »

Ik vond het wel een mooie nieuwjaarsvraag allen vewacht je een normalevreactie dus welje auto?
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2016, 12:12:53 pm »

Dank je wel theun jammer aygo in vond ik wel top
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #5 Gepost op: januari 03, 2016, 12:17:01 pm »

 :*
Citaat van: Theun1957 link=topic=17502.msg233353#xijn233353 date=1451819465
Op alle foto's van de holtkamper dissels zit er zo'n zwarte balg , dit betekent dat ze allemaal een oplooprem hebben.
Volgens mij mag trouwens een Aygo niets trekken, Picanto tot 700 kg dus geen volbeladen cocoon (750 kg) of je moet er natuurlijk minder inladen.
Caravantrekker.nl heeft een schat aan informatie.
picanto lijkt mij ook wek wat,mijn landrover loopt op het eind en is niet echt zuinig
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #6 Gepost op: januari 03, 2016, 12:51:26 pm »

Probeer eens via de site van de anwb iets te zoeken http://www.anwb.nl/auto/zoekvergelijk/zoekauto. Daarin kun je selecteren op motorvermogen en op trekgewicht. Succes met de zoektocht.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2016, 01:16:33 pm »

Wij hebben een hyundai i20 trekt onze Roadmaster erg goed. Echt kleine auto als een Picanto of i10 zou ik niet aan raden.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #8 Gepost op: januari 03, 2016, 01:27:01 pm »

:*picanto lijkt mij ook wek wat,mijn landrover loopt op het eind en is niet echt zuinig
Ik las net hierboven dat de picanto geen optie ivm 700kg max trek. Niet echt verstandig lijkt mij.
En van een LR naar een picanto?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #9 Gepost op: januari 03, 2016, 01:36:55 pm »

Fiat panda mag 800kg trekken dat is voldoende dus
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #10 Gepost op: januari 03, 2016, 02:15:46 pm »


Hallo ik in heb een cocoon gekocht is deze nu geremd of ongeremd?
Hij staat binnen dus vandaar de vraag,ik wil een kleine zuinigr auto kopen welke komt dan in beeld?
Aygo,picanto enzzzzz graag advies van jullie

Je stelt je vraag nogal ruim.
Als ik op http://www.autoweek.nl/autovergelijker het volgende invoer:
-Trekgewicht max. 800 kg geremd
-Bouwjaar 2008
-Eigen gewicht max. 1050 kg
Dan komen er 61 modellen in 507 uitvoeringen naar boven... Om te kunnen verfijnen is er meer informatie nodig. Zoek je nieuw of gebruikt? Moet er nog wat bagage ruimte zijn?, waar ga je naartoe (bergen?), diesel/benzine (kilometers/jaar) etc.

Ten opzicht van je Landrover zijn de meeste auto's al een stuk zuiniger en is de overstap naar een Picanto geen kleine (en deze mag maar 400kg trekken en heeft dus maar weinig reserve).

Bij aanhangers is het advies om niet zwaarder te gaan dan 75% van het autogewicht. Nu is de cocoon maar een licht karretje maar als je 'm maximaal zou beladen (750kg), dan zou de auto (beladen) minimaal 1000kg moeten wegen.

Een Fiat Panda mag al 800kg trekken en als je een voorkeur voor 'Japans/Koreaans' hebt zou je ook naar de Mazda 2 kunnen kijken. 900kg en over het algemeen super betrouwbaar.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #11 Gepost op: januari 03, 2016, 03:47:14 pm »

Ik wil graag even opmerken dat de Cocoon beslist geen licht karretje is. Onze Cocoon 2014 woog meteen af HK 420 kg. Dit is incl. Basekitchen XXL, verandascherm en 2x 3 hoeks luifel. Hoe men in de advertenties altijd bij 250 kg komt met 500 kg laadvermogen is mij een groot raadsel. dat zal hooguit opgaan voor de Cocoon S zonder keuken en ook maar iets extra's. Dus voor je iets zoekt, weeg eerst de Cocoon en het liefst in volledige vakantie uitrusting, dan kom je niet bedrogen uit.
Een licht autootje zou ik absoluut niet nemen. Die dingen mogen amper iets trekken. Een diesel heeft het beste koppel over het algemeen. OK, duurder in belasting en verzekering. Maar vaak is de aanschaf gebruikt niet hoger dan een benzine en soms wel lager zelfs. Kleine auto's zijn best prijzig tov iets grotere auto's. Voorbeeld toen wij een C4 diesel zochten afgelopen herfst, kwamen er ook C3's voorbij op benzine die duurder waren in aanschaf voor hetzelfde bouwjaar. Zoek dat eerst eens goed uit, want wellicht kun je voor ongeveer dezelfde kosten toch een iets grotere auto rijden. Bekijk ook je vakantiebestemming. Het rijdt toch een stuk prettiger als je een beetje vermogen voor de Cocoon hebt. Vooral bergop, maar ook bergaf. Heb in het verleden vaak genoeg een grote truck op mijn bumper gehad die uiteindelijk ging inhalen. Rijdt niet prettig. Nu zal weer de discussie op gang komen die al vaker is voorbij gekomen tussen kleine en dikke auto's. Maar je hebt niet een echt dikke auto nodig. En de opmerking van "25 jaar geleden deden we het ook met 55 pk" houdt tegenwoordig ook niet echt stand. In die tijd hadden ook de trucks minder vermogen en net zoveel moeite om bergop te raken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #12 Gepost op: januari 03, 2016, 05:01:45 pm »

allemaal bedankt voor jullie reactie het wordt er iets makkelijker op.
ik rij zelf niet meer dan 7000 km per jaar max en dat houd in ongeveer 1 a 2 x per maand pak ik een auto.
dus van l.rover naar klein is inderdaad een grote overstap maar ook in de portemonnee hahahha.
ik ga er nog maar even een studie van maken en wat Yella zegt is ook wel iets om mee te nemen.

thanx

smart met turbo vrooooooooom hahaha
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #13 Gepost op: januari 03, 2016, 05:21:53 pm »

Van Landrover naar Aygo, pffff

Zal nog maar eens heel goed nadenken of er tussen deze uiterstesten niet een alternatief is.
Dat een Landrover een hele dure auto is om mee te rijden is bekend, en de Aygo is een goedkope auto, maar het verschil in ruimte, vermogen, uitstraling, wegligging enz. enz. is onvoorstelbaar.

Er zijn echt wel wat grotere auto's dan een Aygo die ook goedkoop in gebruik zijn ,maar veel meer bieden. Denk eens aan een Berlingo/Partner, Kangoo of Dacia.
Qua uitstraling niet veel bijzonders, maar wel veel auto voor je geld.

Je kan ook voor een goedkopere klapkar kiezen, een Cocoon is een duur ding. Als je een goedkopere klapkar kiest dan blijft er geld over voor een betere auto.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #14 Gepost op: januari 03, 2016, 05:22:31 pm »

Succes Ed.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal