Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?  (gelezen 10371 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #15 Gepost op: januari 03, 2016, 05:24:24 pm »

Kijk eens bij Dacia de Logan mvc mag 1000 kilo trekken
Gelogd

Gait

  • Gast
holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #16 Gepost op: januari 03, 2016, 06:48:04 pm »

Of een Daihatsu Sirion 1300. Dik voldoende vermogen en mag 1.000 kg trekken. Combi met vouwwagen is super, ook in de bergen. En rijdt comfortabel op de snelweg.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #17 Gepost op: januari 03, 2016, 07:14:15 pm »

Mijn R4 met 34 pk mag 860 kg geremd trekken. Daar gaat ook de Livingstone achter tijdens R4 club weekenden. Dat lukt best voor < 200 km. Maar wanneer we wat verder weggaan is wat extra trekkracht toch wel aangenaam.
De keuze van auto zou ik toch wat laten afhangen van je vakantieplannen. Blijf je dicht bij huis, dan volstaat een auto met beperkt vermogen. Ga je verder en richting de bergen, dan is wat meer vermogen aan te raden.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #18 Gepost op: januari 03, 2016, 07:42:45 pm »

Check ook eens caravantrekker.nl. Hier kun je de gegevens van de auto/aanhanger combinatie invoeren en dan krijg je een keurig rapport over de te verwachten prestaties. Eigenlijk is deze site voor caravans maar je kunt ook kiezen voor een vouwwagen en zelfs de belading invoeren om een nauwkeuriger antwoord te krijgen.

Een 'downsize' benzine motor met turbo is vaak ook zeer geschikt voor het trekken omdat deze dezelfde karakteristiek heeft als een diesel nl. veel koppel bij lage toerentallen en relatief zuinig. En dan heb je niet de hoge vaste kosten (wegenbelasting) van een diesel.

Ga je echt maar 1-2 keer per maand op pad, dan zou het huren van een auto (met trekhaak) misschien nog wel het voordeligste zijn.
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #19 Gepost op: januari 03, 2016, 09:50:30 pm »

Of een Daihatsu Sirion 1300. Dik voldoende vermogen en mag 1.000 kg trekken. Combi met vouwwagen is super, ook in de bergen. En rijdt comfortabel op de snelweg.
Deze heb ik bekeken neem ik mee
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #20 Gepost op: januari 03, 2016, 09:51:32 pm »

Mijn R4 met 34 pk mag 860 kg geremd trekken. Daar gaat ook de Livingstone achter tijdens R4 club weekenden. Dat lukt best voor < 200 km. Maar wanneer we wat verder weggaan is wat extra trekkracht toch wel aangenaam.
De keuze van auto zou ik toch wat laten afhangen van je vakantieplannen. Blijf je dicht bij huis, dan volstaat een auto met beperkt vermogen. Ga je verder en richting de bergen, dan is wat meer vermogen aan te raden.

vet coole bsk :>
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #21 Gepost op: januari 03, 2016, 09:53:13 pm »

Check ook eens caravantrekker.nl. Hier kun je de gegevens van de auto/aanhanger combinatie invoeren en dan krijg je een keurig rapport over de te verwachten prestaties. Eigenlijk is deze site voor caravans maar je kunt ook kiezen voor een vouwwagen en zelfs de belading invoeren om een nauwkeuriger antwoord te krijgen.

Een 'downsize' benzine motor met turbo is vaak ook zeer geschikt voor het trekken omdat deze dezelfde karakteristiek heeft als een diesel nl. veel koppel bij lage toerentallen en relatief zuinig. En dan heb je niet de hoge vaste kosten (wegenbelasting) van een diesel.

Ga je echt maar 1-2 keer per maand op pad, dan zou het huren van een auto (met trekhaak) misschien nog wel het voordeligste zijn.
huren is voor mij ook een optie
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #22 Gepost op: januari 03, 2016, 10:49:21 pm »

Kijk eens bij Dacia de Logan mvc mag 1000 kilo trekken
Dat is afhankelijk van de motorconfiguratie zelf heb ik een 16v 1,6 en mag geremd 1300kg trekken. De wegenbelasting is best wel pittig nl €46, p/m
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #23 Gepost op: januari 03, 2016, 10:51:49 pm »

Dat is afhankelijk van de motorconfiguratie zelf heb ik een 16v 1,6 en mag geremd 1300kg trekken. De wegenbelasting is best wel pittig nl €46, p/m
Valt mee vind ik de wegenbelasting. Kan hoger. Hahah
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #24 Gepost op: januari 04, 2016, 04:14:18 pm »

ha ik zit nu op 65 euro per maand
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #25 Gepost op: januari 04, 2016, 05:09:22 pm »

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #26 Gepost op: januari 04, 2016, 05:15:04 pm »

Fiat punto?

http://www.autoweek.nl/auto/54499/fiat-punto-evo-14-dynamic

Mag 1000 kilo achter.
Die moet stevig aan de Cocoon sjorren met zijn 114 Nm.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #27 Gepost op: januari 04, 2016, 10:38:49 pm »

Aantal jaren terug kwam er op het klapweekend een motor met een cocoon erachter! Ik denk dat die foto nog wel te vinden is hier op het forum
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Duuk

  • Gast
Re: holtkamper cocoon is dat een geremde aanhanger? welke kleine auto koop ik dan?
« Reactie #28 Gepost op: januari 05, 2016, 12:18:11 am »

PK's heeft een Motor al snel genoeg .. maar koppel om weg te trekken en of je koppeling het fijn vindt staat te bezien..
maar dat het lukt twijfel ik niet aan zeker als geintje voor een kort stukje.


auto's.... ik neem aan dat Ed geen tweedehandsje zoekt anders is een 4wd Subaru een goede keuze !
alleen het verbruik stijgt weer navenant (ik kan er 1 op 7 mee rijden als ik een beetje doorrij..)
Maar je zal er niet uitkomen... het blijft een persoonlijke keuze welke samenhangt van ongelofelijk veel factoren
(kinderen, bagageruimte, bergachtig terrein, gematigde rijder?
ik zou kijken of het optisch smoelt... ;-)


Panda 4wd of zo'n Polootje met terreinallures...
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal