Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Combi-model flyer, moeilijk dicht, tips?  (gelezen 2001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Combi-model flyer, moeilijk dicht, tips?
« Gepost op: februari 11, 2016, 06:14:24 pm »

Vandaag voor het eerst echt alleen de flyer dichtgeklapt, met het nieuwe doek (en nee, ik ben geen vroegkampeerder...). Er zit een binnentent in het kinder-gedeelte, die kon ik laten zitten. Netjes het doek over de wagen gelegd, lade ingeschoven, ging zonder moeite.

Maar nu, het dichtdoen is echt een ding. De klep viel vroeger op zijn plek, dat is nu niet meer zo. Dat was ook zo toen ik 'm op ging halen, tot zover niets nieuws. Maar nu ga ik dus aan de disselkant staan om de klep min of meer een paar centimeter naar me toe te trekken, zowel links als rechts. Dan zou aan de nummerbord-kant alles strak dicht moeten zitten, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Het is maar een paar mm.

Hebben de combi-flyers onder jullie met membrane doek tips? Eerder aan het deksel trekken?
Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: Combi-model flyer, moeilijk dicht, tips?
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2016, 10:52:14 pm »

Update een dag later:
Na een nacht dicht leek hij nu toch beter dicht te zijn. Beugels los gemaakt, 1 ruk aan de klep en het is nu een stuk beter.

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Combi-model flyer, moeilijk dicht, tips?
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2016, 11:55:05 am »

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met een ruk. Als de klep niet zo goed sluit duwen wij al eens tegen de klep. Dan valt de klep over het randje. Dan de twee beugeltjes aan de zijkant eventueel wat losser schroeven. En toetrekken.
Lukt dat niet dan is het alles terug open en wat herschikken van de tentstof.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Combi-model flyer, moeilijk dicht, tips?
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2016, 03:29:34 pm »

Wij trekken ook een keer flink aan de deksel door aan het rek te trekken,  je moet altijd even goed kijken dat er geen doek oid tussen zit aan de achterkant.  Ik kan me wel voorstellen dat het wat langer duurt voor de lucht uit de wagen is met het nieuwe doek.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal