Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsendrager op of achter op de Flyer  (gelezen 2171 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan Willem

  • Gast
Fietsendrager op of achter op de Flyer
« Gepost op: februari 27, 2016, 09:03:30 pm »

Vorig jaar een 20 jaar oude Holtkamper Flyer gekocht met disselbakkeuken. Nu wil ik graag voor de zomer een afneembare imperial op het deksel of een afneembare trekhaak monteren achteronder de vouwwagen voor een fietsendrager (2 volwassen fietsen en nu nog 2 kinderfietsen ;)

Wie heeft ervaring met de wijze boven op het deksel d.m.v. 4 blokjes, met 3 boutgaten, waarvan in de buitenste de bouten door het deksel gaan en met moeren vastzitten aan het deksel? De dwarsliggers worden met 2 blokjes vastgezet met een bout en vleugelmoer door het middelste boutgat.

Wie heeft ervaring met een afneembare trekhaak achteronder de vouwwagen?

Graag hoor ik van de mogelijkheden en over de stevigheid en belastbaarheid van het deksel of is versteviging van de blokjes nodig door een dunne plaat staal van het achterste naar het voorste blokje te laten lopen die met dezelfde bouten en moeren worden vastgezet?

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen!

groet Jan Willem
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Fietsendrager op of achter op de Flyer
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2016, 09:30:16 pm »

In het volgende topic staat meer info http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=7656.0

Wij hebben de dragers van HK zelf erop zitten  :J
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Fietsendrager op of achter op de Flyer
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2016, 10:55:02 am »

De optie op het deksel is reeds uitvoerig beschreven.
Achter onder de wagen een afneembare trekhaak maken heb ik nog niet eerder gezien. Bij de nieuwere wagens zit daar het reservewiel, dus lijkt me dat niet goed mogelijk.
Maar wellicht ziet een deskundige daar wel mogelijkheden. Wat je zou kunnen doen is eens met de wagen langs een carrosseriebouwer rijden. Ik durf te beweren dat die mannen met 1 goede blik je direct van het juiste advies kunnen voorzien.

Het is echt een interresante optie tov die op de deksel. De fietsen daarop plaatsen is toch altijd wat bewerkelijk. Ik denk dat dat aan de achterkant een stuk eenvoudiger gaat
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: Fietsendrager op of achter op de Flyer
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2016, 03:15:49 pm »

Ik heb er ook 1 bovenop, orgineel van Holtkamper, met 4 blokjes en 2 ijzeren stangen waarop 3 dragers gemonteerd zijn. Prima ding.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal