Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Keuken aanpassen  (gelezen 12213 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

taxitonnie

  • Gast
Keuken aanpassen
« Gepost op: maart 01, 2016, 03:00:53 pm »

Hallo,

Ik heb sinds kort een camplet gekocht (2e hands), uiteraard omdat hij zo snel opzet.
Ik moet er nog de eerste keer mee kamperen, dus heb nog geen ervaring in deze camplet (wel met kamperen in een tent of met een andere vouwwagen).
Wat onhandig overkomt is de keuken (zie bijlage).
Het linkervak heeft een wasbak. Die lijkt mij overbodig en gaat er dus uit, evenals de kraan.
Dan houd je echter een leeg vak over, zonder deurtje.
Heeft iemand een goede tip, hoe dit kan worden aangepast?

Ton
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: maart 01, 2016, 04:33:28 pm »

Grappig, mijn wederhelft is de kok van ons beiden. Hij heeft een standaard Smitveldkeuken (=groot werkblad met gaspitten en vouwkastjes), juist in zijn ogen, verbeterd met een spoelbak met e-kraan en 1 kastje opgeofferd voor een gasoven.

In ieder geval zou ik eerst gaan proefkamperen voordat je dingen onherstelbaar verandert. Wil je de wasbak toch veranderen? Je kunt er een plaat aluminium op zetten als werkblad. En eronder een rommelvak voor bestek, wasknijpers, waterpistolen etc. 
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: maart 01, 2016, 04:34:09 pm »

Welkom op het forum! Je hebt vast net gekocht! Zo toch denken dat ik deze foto op marktplaats tegen ben gekomen!!  :)

Ik zit met hetzelfde. Nu zat er bij mij al geen kraantje meer in, maar wel die wasbak waar ik niks mee doe. Ik ben zelf van plan er een iets van een plankje op te maken. Onder dat plankje een paar latjes die precies in de opening vallen zodat het plankje wel blijft zitten tijdens de rit.

Snap je wat ik bedoel?

P.s. heel veel plezier met de camp-let en kijk ook eens bij het topic van het klapweekend! Tijdens dat weekend kun je heel veel ideeën op doen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: maart 01, 2016, 06:51:28 pm »

Welkom hier. Inderdaad eerst een keer mee weg en dan kijken wat je wilt veranderen
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2016, 07:03:35 pm »

hoi, ik heb in mijn roadmasterkeuken een lade gemaakt waar alle bestek, kopjes en dergelijke in zitten.
wasbak eruit, plaatje trespa eroverheen, meteen mooie snijplank en onderzetter om hete pannen op kwijt te kunnen..
was leuk klusje om eea te maken met beperkte materialen

                    Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Froessen

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #5 Gepost op: maart 06, 2016, 02:32:47 am »

Als je het aandurft zou ik een apart blokje maken met lades, deurtje oid, gat op maat zagen in het zwarte vlak op de voorkant van de keuken en het hele blokje er zo inschuiven. Wat een makkelijkere optie is is een los blad maken voor bovenop en het hele vak gebruiken om grote dingen in op te slaan tijdens de reis zoals waterkoker, gaslamp en dat soort dingen. Ter plekke het vak gebruiken voor etenswaren oid. Kan je altijd nog terug naar een wasbak.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #6 Gepost op: maart 06, 2016, 08:35:57 am »

Zoals hierboven al opgemerkt - ga eerst eens een keer op pad met de huidige setup. Ik ben het met je eens dat de spoelbak erg groot is, misschien te groot. Het hebben van een spoelbak en kraantje vinden wij echter juist heel handig. Even handen wassen, tanden poetsen, bestek snel even afspoelen, etc. Niet iedere camping heeft water in de directe nabijheid. De ervaring is zelfs dat je meestal een aardig stuk moet lopen.

Dingen ombouwen is leuk en de kampeerervaring geeft vaak de juiste inspiratie. Veel plezier met de Camp-let!
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #7 Gepost op: maart 06, 2016, 01:57:14 pm »

Als je het aandurft zou ik een apart blokje maken met lades, deurtje oid, gat op maat zagen in het zwarte vlak op de voorkant van de keuken en het hele blokje er zo inschuiven.

Bovenstaande ben ik van plan in onze Royal keuken. Er standen 2 kunststof lade in het vakje van de koelkast. Werkte prima. Het grote open vak met de klep vind ik een crime. Hier komt dus nu een eigen gemaakt ladeblok in.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #8 Gepost op: maart 06, 2016, 10:27:55 pm »

Ha, gefeliciteerd met aankoop. Wij zijn vorig jaar voor het eerst met onze camplet weggeweest. Ik vond wasbakje juist ideaal. Zou het zeker eerst uit proberen,zodat je goed weet wat je evt. mist. Natuurlijk nieuwsgierig naar resultaat als je het toch gaat veranderen.  :)
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #9 Gepost op: maart 06, 2016, 10:54:43 pm »

Ik heb tot nu toe de wasbak niet echt nodig gehad behalve op ons voorjaars weekend in Friesland. En dan besef je wel dat de wasbak verdraait handig is. Dus als je de bak kan instandhouden en combineren dan is dit zeker aan te raden.
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2016, 11:00:06 pm door Paulvh »
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #10 Gepost op: maart 07, 2016, 09:25:45 pm »

Een optie in dit geval is om de wasbak rechts tegen de keuken te plaatsen in een rekje dat aan de keuken kan hangen en het kraantje te verplaatsen. Dus eigenlijk zoals bij de oudere Royal. Meer ruimte in het gedeelte waar nu de wasbak zit.
Zelfs zou ik het wasbakje en kraantje niet willen missen.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #11 Gepost op: maart 07, 2016, 09:31:16 pm »

Welkom op ons forum.

Wij gebruiken het wasbakje vrij intensief.

Moet dan wel zeggen dat wij er niet uit drinken, maar voor afspoelen en de handen wassen (heel handig met kinderen)
Of een klein afwasje.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #12 Gepost op: maart 08, 2016, 08:54:45 am »

Ik kan de afmetingen niet precies inschatten, maar kun je er geen koelkast in plaatsen?
Gelogd

klapvilla23

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #13 Gepost op: maart 22, 2016, 04:29:53 pm »

ik heb ook de hele keuken leeggehaald en een werkblad gemaakt dat je ook nog kan uitklappen tot een keuken van 2 meter breed met een verstelbaar pootje gemaakt van een oude tentstok  , op de plaats van het wasbakje een klep zodat je daar nog in kan komen , koken doen we op 2 draagbare kooktoestellen (met gastankjes van de action) dan kun je als het te warm is ook buiten de tent koken , in het grote opbergvak van de keuken heb ik nog een besteklade gemaakt
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2016, 06:56:47 pm door klapvilla23 »
Gelogd

taxitonnie

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #14 Gepost op: maart 24, 2016, 03:40:51 pm »

Top idee. Naar zoiets inventiefs was ik op zoek.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal