Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Plek keuze  (gelezen 2098 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Cabanon of CCC ?
Plek keuze
« Gepost op: november 01, 2020, 05:09:23 pm »

Volgend jaar kan ik kiezen tussen 70m2 aan het meer, of een 120 achter aan de camping tussen de campers. Wat zouden jullie doen? Cabanon Monaco deluxe
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Plek keuze
« Reactie #1 Gepost op: november 01, 2020, 05:12:15 pm »

70m2 is m.i. wel klein. Mijn voorkeur zou dan toch gaan naar een grotere plaats.


PS, Pas de omschrijving van je wagen aan in je profiel.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Plek keuze
« Reactie #2 Gepost op: november 01, 2020, 06:31:43 pm »

70 m2 is echt heel klein... Ken de situatie niet. Maar meestal heb je erg  weinig privacy,  je kan je auto niet kwijt. Staat met de voorkant tegen de weg..  dat soort taferelen.

De grote plek achteraan klinkt beter, hoe zeker ben je dat het daar vol staat met campers als dat je stoort?

Misschien een andere camping zoeken?
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Plek keuze
« Reactie #3 Gepost op: november 01, 2020, 06:46:59 pm »

Ik sta liever niet tussen de campers. Die staan er vaak maar een paar dagen waardoor het moeilijker is om contact te krijgen. Ze zijn hoog zodat uitzicht belemmerd wordt en ik een opgesloten gevoel krijg (dat ligt ook aan de ligging van de camping). Ik zou kiezen voor de plek aan het meer.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Plek keuze
« Reactie #4 Gepost op: november 01, 2020, 07:04:09 pm »

70 m² lijkt mij echt te krap voor die wagen en als je hem al op de plek zou krijgen, is de kans groot dat je niet met je wagen weg kan in de buurt van de tent, of je zelf niet eens ruimte hebt voor de tent.


Als je met luifel en scheerlijnen wenst op te slagen heb je al gouw 8 op 9 meter ruimte nodig en dat is al 72 m² en dus groter dan de plek zelf. Je zult dus al zeker voor moeten kiezen de voortent niet op te slagen en enkel de luifel te nemen. En zeker weten hoe de afmetingen van de plek zijn dat je zeker bent dat hij in de één of andere richting wel past op de plek.


Dus of voor een andere camping kiezen of toch voor de grotere plek tussen de campers. Ook eens bekijken hoe deze gelegen is, mogelijk kan je aan de rand van dat veld zitten en meer afhankelijk van hoe je u opstelt meer zicht hebben naar de tenten toe.

Gelogd

laurensvdl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
Re: Plek keuze
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2020, 04:49:03 pm »

Gaat ook om de vorm van de plek. De cabanon is een lange vouwwagen van zeker 10 meter. 8 bij 9 is ook ruim 70 m2 maar dan sta je wel in het meer ipv aan het meer . Ook wel eens spannend :)6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Plek keuze
« Reactie #6 Gepost op: november 02, 2020, 07:40:32 pm »


Even opgezocht,  totale afmetingen: 710x500x220cm zonder luifel en dissel. Dat is ong 35 m2, met luifel en dissel ong 50 m2.
Ligt verder idd aan de vorm van de plek en van hoe je hem opzet. Gebruik je alleen de luifel scheelt dat natuurlijk. Voor mij zou de plek aan het water wel de voorkeur hebben  :J
Gelogd

laurensvdl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
Re: Plek keuze
« Reactie #7 Gepost op: november 02, 2020, 08:15:17 pm »

Even opgezocht,  totale afmetingen: 710x500x220cm zonder luifel en dissel. Dat is ong 35 m2, met luifel en dissel ong 50 m2.
Ligt verder idd aan de vorm van de plek en van hoe je hem opzet. Gebruik je alleen de luifel scheelt dat natuurlijk. Voor mij zou de plek aan het water wel de voorkeur hebben  :J
Precies .
Met dissel en luifel 10 meter ongeveer . Lekker met je voetjes in t water .
Vorig jaar stonden we in de ardeche, camping le Castelet. ( aanradertje trouwens) op 1 van de ruimste plekken maar omdat ik niet graag met het meubilair op het pad zit hebben we de luifel eraf gelaten . De cabanons zijn echt lang. Je kan ze dus niet overdwars zetten. Bij de keuze ooit voor een andere vw ga ik daar echt rekening mee houden.
Ik verbaas me dan ook vaak over mensen die dan persé nog hun auto voor de deur willen zetten . Zit je tegen dat glimmende ding te kijken. Hoera we hebben vakantie

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelogd

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Plek keuze
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2021, 08:01:24 pm »

We hebben veel kampeer plezier gehad met de Mercury, zeker toen onze drie jongens nog klein waren. Veel binnenruimte en het is een mooie vouwwagen! Wel is het rekening houden dat je een diepe plaats nodig hebt. De caravans staan op de campings altijd in de breedte en zo zijn dus veel campings minder geschikt voor de Mercury.
Nu hebben we een vouwwagen die in de breedte staat, en wie nog meegaat zet er maar een tentje naast. :)
Gelogd

PAKLEI

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon - Monaco
Re: Plek keuze
« Reactie #9 Gepost op: april 20, 2021, 03:52:00 pm »

De totale oppervlaktemaat zegt eigenlijk niet zoveel zoals hier boven ook al gezegd werd, maar je kunt dit wel makkelijk globaal opmeten in Google maps. (Linker muisknop en dan "afstand meten" selecteren)

De maten van de Monaco zijn als volgt:
Wagenbak inclusief dissel exclusief keuken is 3,55 m1, de voortent is 2,7 m1, de vaste luifel is 1,5 m1 en de optionele zonneluifel is 1,3 m1 dus totaal zo'n 9 meter lang exclusief de stormband/scheerlijnen.
Dus als de plek circa 10 meter diep is en 7 meter breed kun je daar prima staan met de Monaco.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal