Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Scharnier rek keuken Livingstone  (gelezen 9892 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #15 Gepost op: september 28, 2014, 02:44:10 am »

Zit het deksel nu erg los? Het lijkt alsof iets het houten blad opzij heeft gedrukt.
Overigens lijkt het op de foto van het achterlicht alsof die popnagel niet uit elkaar staat. Dan is wellicht de pen te vroeg afgebroken bij de montage.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #16 Gepost op: september 28, 2014, 09:56:25 am »

Toch vreemd en onverwacht van een merk als Aart Kok..
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #17 Gepost op: september 28, 2014, 11:28:39 am »

Als er net wat verkeerde popnagels in een levering zitten, of de popnageltang net verkeerd stond afgesteld of de luchtdruk voor die tang te hoog of te laag... Ook Aart Kok is niets menselijks vreemd:-)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #18 Gepost op: september 28, 2014, 01:42:12 pm »

Zit het deksel nu erg los?
Volgens mij zit het deksel van de TS zijn wagen niet los. Het keukenblad van de Livingstone zit vast aan de wagen (of preciezer: aan de keukenbak) en is geen deksel. Het rekje waarvan de scharnier van de TS los zit houdt alleen het keukendekzeil van het hout af, zodat daar geen condens tussen neerslaat en het blad nat wordt (zoals dat met plastic hoezen over tuinmeubelen wel gebeurt, waarna mensen denken dat de hoes lek is).
Het lijkt alsof iets het houten blad opzij heeft gedrukt.
Dat is volgens mij het blad zelf dat dat gedaan heeft, door uitzetten. Op een eerder voorjaarsweekeind heb ik een dergelijke forse vervorming ook gezien, veroorzaakt door het (eerder gebruikte) beuken blad, dat extreem kan uitzetten door vocht als het niet zeer regelmatig zeer intensief met olie behandeld wordt. Maar die uitzetting was niet zijwaarts, maar betrof de voorzijde van de keuken. Dus dwars op de nerf. Ik weet niet of de TS een beuken of een eiken blad heeft (kan het niet zo goed zien) maar gezien het bouwjaar zou het beuken kunnen zijn. Als het dan eerder wel intensief ingeolied is en daarna niet of minder, zou dat wel eens de/een oorzaak geweest kunnen zijn voor het nu pas uitzetten. Het gelakt eiken blad zoals de latere wagens dat hebben geeft geen eehhh... krimp. :)  Althans, niet bij mij.
« Laatst bewerkt op: september 28, 2014, 01:48:06 pm door Frankie »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #19 Gepost op: september 28, 2014, 08:42:02 pm »

Wat ik eigenlijk vreemd vindt bij de foto's zijn twee dingen:
- Het blad is kleiner
- een witte rand, die 'geschuurd' lijkt te zijn.
Daarnaast lijkt het op de foto's ook meer een structuur van eikenhout te hebben en niet van beuken + de eigenaar zegt dat de bouten van de bevestiging met de hand los zijn te draaien.
Voor mij lijkt dan ook alsof het keukenblad er tegen aan gebonkt heeft, en zo de rand langzaam heeft omgebogen. Iets wat natuurlijk niet zou mogen. Maar ik hoop dat we nog zullen horen wat Aart Kok hiervan zegt.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #20 Gepost op: september 28, 2014, 08:59:59 pm »

Wat ik eigenlijk vreemd vindt bij de foto's zijn twee dingen:
- Het blad is kleiner
- een witte rand, die 'geschuurd' lijkt te zijn.
Het blad is niet kleiner. De bak is groter geworden omdat het blad de bak uitgebogen heeft.  De witte rand die geschuurd lijkt is de plek waar het blad overheen hoort te liggen. Of liever: het deel wat onder het blad hoort te zitten.
Daarnaast lijkt het op de foto's ook meer een structuur van eikenhout te hebben en niet van beuken + de eigenaar zegt dat de bouten van de bevestiging met de hand los zijn te draaien.
Voor mij lijkt dan ook alsof het keukenblad er tegen aan gebonkt heeft, en zo de rand langzaam heeft omgebogen.
Dat de bouten los zijn te draaien is niet zo vreemd. Als het blad uitzet en daarna weer inkrimpt is er al snel  voldoende speling om de boutjes met de hand los te draaien. Mijn indruk is ook dat het (op basis van de foto's) eiken lijkt, maar op sommige beelden lijken ook spikkels te zien. Dat zou weer op beuken wijzen.
Gelogd

willem1950

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Scoutdog
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #21 Gepost op: november 08, 2014, 03:43:43 pm »

Beste mensen,

Bedankt voor al jullie commentaar. Wij hebben er veel aan gehad.
Gisteren onze Livingstone weer opgehaald uit Heemstede bij Aart Kok.
Het eiken keukenblad is volgens deskundigen daar toch uitgezet en de oorzaak van alle ellende.
Van de beuken bladen was dit bekend maar bij de eiken bladen niet.
Alles is onder garantie hersteld ( zie foto ) en het keukenblad wat kleiner gemaakt dus als het goed is gebeurt het niet weer.
Losse popnagels zijn vervangen door bout + moer. Heb ik om een of andere reden toch meer vertrouwen in.
Nog wat kleine dingetjes geplakt en hij is weer bijna als nieuw.

Dus een prima service en garantieafhandeling van Aart Kok serviceafdeling. Onze complimenten.

Vandaag schoongemaakt en winterklaar gemaakt en maandag naar de winterstalling.
En dan maar wachten op de eerste mooie dagen van het voorjaar.

groeten van Willem en Margreet
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #22 Gepost op: november 08, 2014, 05:17:00 pm »

Mooi gedaan. Het ziet eruit alsof er nooit wat gebeurd is. Ik vraag me wel ernstig af hoe het komt dat dat bij jouw wagen gebeurt is en zulke dramatische gevolgen gehad heeft terwijl dat bij andere wagens (die van mij althans) helemaal niet  gebeurt. :?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #23 Gepost op: november 08, 2014, 06:17:43 pm »

Hout is een natuurproduct, dus variaties in het materiaal zijn onvermijdelijk. En wellicht zit er bij jou genoeg speling door productie variaties. Of een combinatie van beiden.
Gelogd

willem1950

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Scoutdog
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #24 Gepost op: november 08, 2014, 10:38:18 pm »

Ik denk een combinatie van factoren. Uitzettend hout, misschien toch vocht (de nachten in de Morvan in september kunnen knap vochtig zijn) de kuilen in de B-wegen in Frankrijk, etc.
Of we hebben gewoon pech gehad.
Gelogd

de kampeerder

  • Gast
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #25 Gepost op: maart 11, 2015, 05:01:20 pm »

Wij zijn (volgens AK) nummer 3 van NL die een Livingstone kocht. We hebben 'm dus al enkele jaren tot volle tevredenheid. Maar dat zegt niet over een eventueel gebrek. Het is mij de laatste vakantie opgevallen dat de verstekken van de metalen keukenbak erg gingen wijken. De wagen staat nu in de stalling maar dit bericht heeft mij wel getriggerd. Ik ga er naar kijken zodra de wagen weer op de oprit staat. Jullie horen er meer van. Overigens het blad is gemaakt van beuken en niet van Eiken.
Gelogd

AhD1

  • Gast
Re: Scharnier rek keuken Livingstone
« Reactie #26 Gepost op: juni 21, 2015, 06:22:23 pm »

wij hebben ook dit probleem gehad met 1 van de eerste Livingstones, het blad bleek van berkenhout ipv eiken te zijn, hierdoor zette het blad in de stalling uit en ontstonden er naden tussen de lamellen. Dit  probleem na volle tevredenheid vervangen door aart kok door een Eiken versie, nu geen probleem meer.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal