Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting in Aart Kok?  (gelezen 4399 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yeoman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok - Livingstone
    • Schenk-Online
Verlichting in Aart Kok?
« Gepost op: juli 04, 2015, 12:33:50 am »

Aankomende zomer gaan wij voor het eerst op vakantie met onze Aart Kok Livingstone. Nu hebben wij in het voorjaar 2 dagen "proef gekampeerd" om te kijken wat we nog missen en nodig hebben. Gelukkig hadden we het meeste al, maar wat wel ontbrak was een vorm van verlichting in de tent en keuken. Via dit forum heb ik al wel wat kunnen vinden over verlichting en nu ben ik zelf daar ook mee aan de slag gegaan. Het beginresultaat mag er zijn, maar 100% tevreden ben ik nog niet. Ik ben erg benieuwd hoe anderen hun verlichting in de tent, bak en keuken hebben geregeld. Voor de keuken is bijgevoegd plaatje ons resultaat van 3 daagjes met hout, elektra en ledverlichting knutselen. Als er meer mensen zijn met mooie oplossingen zie ik dat graag terug hier.

Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar voor deze zomer doe ik het ermee. De punten die ik de volgende keer wil verbeteren zijn:
- Ledprofiel in de plank vrezen.
- Het geheel lichter maken (vind het persoonlijk wat aan de zware kant)
- Snoerdimmertje er tussen zetten

Zoals je op de onderste foto kunt zien is het een soort hangplank geworden. Het plankje precies waterpas krijgen is erg lastig en daarom kan er nogal makkelijk wat vanaf glijden. Een antislipstrip erop maken moet ik nog wel voor deze zomer doen.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2015, 12:59:46 am door Yeoman »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Verlichting in Aart Kok?
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2015, 07:54:00 am »

Ik vind het er netjes uit zien! Planken in elkaar met een half hout verbinding.
Het infrezen van de LED strip maakt het dan nog meer af.
Misschien dat je aan de achterkant er een stel mogelijkheid in kunt maken met behulp van een bout en een moer zoals in onderstaande link.
https://www.google.nl/search?q=houtmoeren&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari&norc=1&zx=1435989263184#imgrc=WypjADX09X35oM%3A
Wat betreft het dimmen moet je even in de gaten houden of de strip gedimd kan worden en dat je een geschikte dimmer gebruikt.
Maar het resultaat vind ik nu al netjes.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2015, 07:59:07 am door Theu »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Verlichting in Aart Kok?
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2015, 08:12:44 am »

Frankie heeft het een en ander in zijn Livingstone gedaan met verlichting. Kijk eens in zijn topic: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=10600.105

En ook KlapJoerie heeft het een en ander met led-strips gedaan, niet in de keuken maar in de bagagebak maar wel met dimbare led's: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=13525.0

succes!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yeoman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok - Livingstone
    • Schenk-Online
Re: Verlichting in Aart Kok?
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2015, 08:18:26 am »

@ Theu: Aan een stel moer had ik nog niet gedacht, daar ga ik eens over nadenken. Vind het wel een erg mooi en goed idee. Het enige punt waar ik over val is dat mijn "hangsysteem" een aluminium U-profiel is welke weinig ruimte overlaat om iets te laten stellen. Ben bang dat het U-profiel gaat "knellen"...... maar misschien dat er ruimte is. Het U-profiel heeft 2mm ruimte over.

@ KenJo: Die twee zijn inderdaad handige donders :-) en "mijn" idee heb ik dan ook van hen. Wat Frankie heeft gedaan met extra stopcontacten is ook super. Helaas durfde ik het dit jaar nog niet aan om zo "ingrijpend" in onze nieuwe kar te gaan boren, schroeven en freezen. Wel laten deze ideeën mij niet los en ben ik in mijn hoofd al bezig met een mooiere oplossing voor de verlichting in de keuken.... maar ik doe nog graag ideeen op. Vandaar mijn vraag of er nog meer mensen zijn die hun verlichtingsideeen en uitvoeringen willen delen middels foto's en/of uitleg. Ik was ook erg benieuwd naar verlichting in de tent zelf en hoe mensen dat opgelost hebben.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2015, 08:36:52 am door Yeoman »
Gelogd

verhagen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Livingstone River Logde Game Drive black edition
Re: Verlichting in Aart Kok?
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2015, 10:01:32 am »

Ziet er mooi uit hoor Yeoman. Wij krijgen onze Livingstone aankomende week pas. Kan door al deze berichten nauwelijks wachten...
Gr. Milo
Gelogd

Yeoman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok - Livingstone
    • Schenk-Online
Re: Verlichting in Aart Kok?
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2015, 10:14:59 am »

Ziet er mooi uit hoor Yeoman. Wij krijgen onze Livingstone aankomende week pas. Kan door al deze berichten nauwelijks wachten...
Gr. Milo

Herkenbaar  :> :> :>
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Verlichting in Aart Kok?
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2015, 10:43:21 am »

Dit is onze keuken met achteraf ingebouwde verlichting en elektra. Verder heb ik de aansluitingen van het gas en water op de achterkant gemaakt zodat de keuken ingericht kan blijven.
Gelogd

Yeoman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok - Livingstone
    • Schenk-Online
Re: Verlichting in Aart Kok?
« Reactie #7 Gepost op: juli 04, 2015, 11:19:34 am »

Dit is onze keuken met achteraf ingebouwde verlichting en elektra. Verder heb ik de aansluitingen van het gas en water op de achterkant gemaakt zodat de keuken ingericht kan blijven.
Dank voor je input, wat voor verlichting heb je in de kastjes gemaakt? En wat bedoel je precies met "Verder heb ik de aansluitingen van het gas en water op de achterkant gemaakt zodat de keuken ingericht kan blijven", ik zie dat je keuken helemaal ingericht is, maar (vooral) hoe en waar heb je de aansluitingen aan de achterkant gemaakt?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Verlichting in Aart Kok?
« Reactie #8 Gepost op: juli 04, 2015, 01:55:53 pm »

Kijk hier eens Yeoman: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=11917.0

Dt is de project topic van Theu
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Verlichting in Aart Kok?
« Reactie #9 Gepost op: juli 04, 2015, 02:41:47 pm »

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal