Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Scharnieren en koelkast probleem bij Kavango  (gelezen 2678 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Scharnieren en koelkast probleem bij Kavango
« Gepost op: juli 26, 2015, 11:13:18 pm »

Onze Kavango is nu 5 jaar oud en tijdens de vakantie viel mij op dat de twee scharnieren die de klep van de keuken laat openen, behoorlijk verbogen zijn. Het lijkt alsof de twee scharniertjes niet dat hele gewicht van de klap kan dragen. Herkent iemand dit probleem? Ik heb het opgelost door er twee scharnieren links en rechts naast te plaatsen om zo het gewicht te verdelen.

En nog een ander gek probleem. Toen wij op de tweede camping aankwamen waren een paar bierblikjes die we in de koelkast in de keuken vervoeren, behoorlijk ingedeukt. Eentje was zelfs open. Het lijkt alsof ze behoorlijk hebben liggen stuiteren in de koelkast terwijl wij een erg rustige rijstijl hebben. Op de terugreis naar huis hebben we het opgelost door er een aantal handdoeken bovenop de spullen in de koelkast te leggen zodat het allemaal 'vast' zat. Herkent iemand dit?
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: Scharnieren en koelkast probleem bij Kavango
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2015, 03:37:09 pm »

Beide problemen komen mij bekend voor. De scharniertjes zijn naar mijn mening te licht uitgevoerd. Zelf denk ik eraan om ze te vervangen door zwaardere scharnieren waarbij je de klep er ter plaatse gewoon kan afschuiven.
De inhoud van de koelkast krijgt blijkbaar onderweg zeer veel trilling. Ik heb ook al een keer een kapotte fles teruggevonden (plastieken fles). Sindsdien steek ik altijd de koelkast goed vol en vul de vrije ruimte op met bv een handdoek.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Scharnieren en koelkast probleem bij Kavango
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2015, 04:01:36 pm »

Beide problemen herken ik. De scharnieren heb ik ondertussen al (preventief) vervangen voor 4 nieuwe bij de bouwmarkt gekochte soortgelijke scharnieren en deze met popnagels (als orgineel) gemonteerd. Dat werkt prima. De orginele scharnieren zijn absoluut veel te licht uitgevoerd en ik had tijdens het klapweekend al gezien dat de nieuwe modellen 3 scharnieren hebben. Dat was bij mij dus al het moment om de boel preventief te vervangen. 

Ook ik kwam dit jaar de inhoud van een flesje bier in de koelkast tegen en jaren terug hebben we dat inderdaad ook nog eens gehad maar in beide gevallen ging ik uit van pech/ toeval. Nu jij ook die ervaring hebt denk ik inderdaad dat de koelkast beste klappen krijgt.

Heb jij (en Emmer ook!) trouwens lichtmetalen velgen onder de Kavango zitten? Zo ja welke??
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2015, 04:03:30 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Scharnieren en koelkast probleem bij Kavango
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2015, 05:10:16 pm »

Ah herkenbare problemen dus. Ik heb dus zoals gezegd twee scharnieren ernaast geplaatst en dus in totaal 4. Dat moet het werk wel doen dacht ik zo. Ik heb zelf geen popnageltang dus ik heb de rand doorboord en met schroeven en moeren vastgezet. Aan de klepzijde heb ik parkerschroeven gebruikt.

Ik hoop dat op de foto te zien is welke velgen wij hebben.
Gelogd

michelheemskerk

  • Gast
Re: Scharnieren en koelkast probleem bij Kavango
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2015, 05:34:59 pm »


Tegenwoordig zitten deze scharnieren erop. 3stuks. ( 2mnd oude kavango) met stalen velgen
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Scharnieren en koelkast probleem bij Kavango
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2015, 06:22:06 pm »

okiedoo allebei dus stalen velgen. Dat is goed want ik heb er lichtmetaal onderzitten en daar is het een en ander niet juist aan.

@cadillacfreak: ik zou de orginele 2 scharnieren ook vervangen. Die zijn namelijk al verbogen en hebben dus niet veel waarde meer. Het kan zo maar zijn dat de nieuwe scharnieren straks ook verbogen zijn en dan zit je weer met vervanging. Dat is ook de reden waarom ik alle 4 vervangen heb

« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2015, 06:26:35 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Scharnieren en koelkast probleem bij Kavango
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2015, 07:42:02 pm »

Ik heb ze wel weer recht kunnen buigen en doen dus nog wel wat. Maar misschien is het inderdaad beter als ik ze op termijn ga vervangen. De Kavango staat nu weer even in de opslag, dus dat wordt een volgende keer. :)
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: Scharnieren en koelkast probleem bij Kavango
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2015, 11:28:48 am »

Wij hebben ook gewoon de stalen velgen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal