Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Kavango t&t of t&t xl  (gelezen 5606 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Kavango t&t of t&t xl
« Gepost op: januari 04, 2018, 11:10:42 pm »

In principe zijn we er over uit dat het een nieuwe Kavango gaat worden in de tent&trailer uitvoering. We twijfelen alleen of we de standaard t&t moeten nemen of toch de XL. Zijn er hier Kavango/flexi bezitters met een xl uitvoering of juist niet? Voor en tegens, wellicht is de standaard t&t al groot genoeg. Voordeel van de xl is dat onze koelbox dan in de bak past ipv in de auto.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2018, 07:39:38 am »

ligt ook een beetje aan je situatie. Gaat er een heel gezin mee of ben je met twee. In eerste geval zou ik voor de grotere versie kiezen, tenzij de kids al in een tent slapen en over een paar jaar uitvliegen. Als het enkel de koelbox is zou ik het laten..
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2018, 08:31:34 am »

We zijn met zijn vieren, kids zijn 7 en 4. We nemen geen onnodige spullen mee. Aangezien er vrij weinig onder het zeil kan, zullen de tafel en stoelen in de bak moeten. Ik ga er echter van uit dat dit gewoon gaat passen en dan houd ik de €595 voor de xl uitvoering liever in mijn zak.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2018, 10:09:54 am »

Wij hebben de comfort (met keuken) en dus niet de T&T. Gezin met drie kids, dus alle extra ruimte was (en is!) welkom.
Geen spijt van: we kunnen erg makkelijk spullen meenemen nu, en houden daardoor de achterbak overzichtelijk (en kunnen dus door de achterruit kijken nog steeds).

Voordeel is dus de ruimte. Met overnachten/trekken leggen we bijvoorbeeld de matjes van de kids in de bak zonder deze op te rollen, scheelt toch wat tijd. Ook op de plek handig: alle flessen en andere boodschappen staan voor het grijpen rechtop in de bak.
Nadeel is de iets hogere opstap: een trapje is wel nodig (maar ik heb geen idee of dat zonder de XL-uitvoering niet nodig is).

O ja: koelbox staat bij ons achterin de auto op 12v.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2018, 10:24:47 am »

Goede keuze een T&T. Je ziet ze onderweg al iets meer dan voorheen :-)
De Kavango T&T staat standaard op dezelfde bak als een Livingstone maar dan met een bagageinhoud van 1000 liter. De manier waarop de tent / bed op het frame is gemonteerd is bij de Kavango anders. Deze rust direct op de bak, terwijl je bij de Livingstone hierboven nog een groot stuk ruimte hebt en dus op 1500 liter uit komt. Als jullie de XL kiezen dan krijg je 1300 liter aan ruimte. Dit doen ze door de bak hoger te maken (1 rij met aluminium plankjes extra).

De 1000 liter zou voor ons (ook 4 pers) te krap worden. Want indd. De stoelen etc. stoppen ook wij in de bak.
Heb je een enorme auto met grote kofferbak, dan heb je daar nog een zee van ruimte in en zou de XL overbodig zijn.
Maar als ik voor die keuze zou staan, ging ik voor de XL versie. Extra ruimte is gewoon handig.
Gelogd

ellennul10

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Tent & Trailer
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2018, 02:55:43 pm »

Sowieso een prachtige keuze! Wat een heerlijk vooruitzicht zeg....
Over de ruimte kan ik weinig zinnigs zeggen.
Mijn eerste gedachte is ook: zoveel mogelijk bergruimte, maar het kost inderdaad ook wel weer een aardige duit!
Wij krijgen zelf straks de 1500 liter, maar ik kan me er (nog) weinig bij voorstellen, daar ben ik echt wel benieuwd naar aangezien we zeer weinig bagageruimte in de auto hebben en er ook een extra tentje en aanverwante kampeerspullen mee moeten voor twee tieners.
Weet iemand hoeveel er onder zo'n expandable afdekhoes kan? Of is dat geen optie bij de Kavango?
Dat kost heel wat minder;-)...
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2018, 07:26:44 pm »

1500 liter en dan ook nog een expandable hoes??? Wat wil je allemaal meenemen?
Het enige wat wij onder de hoes hebben liggen zijn de slaapzakken en dekbed (allemaal uitgerold / uitgevouwen uiteraard).
De rest zorgvuldig en netjes inpakken in de bak en dan kan er zelfs nog een tentje mee. :J
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #7 Gepost op: januari 05, 2018, 07:32:31 pm »

De 1500 liter van de livingstonetrailer is idd echt ruim genoeg om alles mee te nemen. Voor de Kavango levert aart kok geen expandable, volgens mij kan de tafel wel tussen beide bedden tijdens het dichtklappen...dat scheelt weer. Ga morgen nog even langs om te meten/kijken om daarna een keuze te maken. Neig toch naar de standaard t&t, kan ik er in de binnenspiegel ook nog overheen blijven kijken 😎
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2018, 07:34:12 pm door sorrento »
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #8 Gepost op: januari 05, 2018, 07:46:15 pm »

voor een gezin met kinderen in die leeftijd zou ik voor de xl versie kiezen. kost 600 euro maar tov het aankoopbedrag zou ik hier wel voor kiezen. wij hebben een Livingstone met 1500 liter bagageruimte en een expandable. houden genoeg ruimte over maar daardoor is alles overzichtelijk in de bak en hoeft er niets verplaatst te worden.... maar goed ik kan niet in jullie portemonnee kijken :#
Gelogd

ellennul10

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Tent & Trailer
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #9 Gepost op: januari 05, 2018, 08:01:02 pm »

wij hebben een Livingstone met 1500 liter bagageruimte en een expandable. houden genoeg ruimte over maar daardoor is alles overzichtelijk in de bak en hoeft er niets verplaatst te worden....
[/quote]

Linda,  wat kunnen jullie dan nog onder de expandable kwijt?
En kies je dan voor de spullen die er toch gelijk uit -/afgaan zoals stoelen en tafel?
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2018, 08:02:38 pm door ellennul10 »
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #10 Gepost op: januari 05, 2018, 09:29:32 pm »

wij hebben een Livingstone met 1500 liter bagageruimte en een expandable. houden genoeg ruimte over maar daardoor is alles overzichtelijk in de bak en hoeft er niets verplaatst te worden....


Linda,  wat kunnen jullie dan nog onder de expandable kwijt?
En kies je dan voor de spullen die er toch gelijk uit -/afgaan zoals stoelen en tafel?

Wij hebben ook een livingstone en expandable. Wij hebben dat laatste puur om het bed opgemaakt te kunnen laten incl dekbed.
Daarop leggen we drie leeggemaakte selfinflatables en 3 slaapzakken. Me5 de expandable is t dan een stuk makkelijker dichtritsen. Rest vd spullen licht in de bak en auto.
Maar wij hebben 3 kids. En gekozen voor compacte stoelen. Zo is he5 zoals linda zegt makkelijker laden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #11 Gepost op: januari 05, 2018, 09:41:36 pm »

Wij hebben eveneens een Livingstone (1500 l) met een zelf gemaakte expandable. De expandable hebben we om het dekzijl er makkelijk dicht geritst te krijgen wanneer we de kuip aan de tent geritst laten zitten en op het bed 3 slaapmatjes, 3 slaapzakken en ons eigen dekbed op het bed hebben liggen.
En dan blijft er een zee van ruimte over in de bak zelf voor ons vijven.
Bijzet tent
5 stoelen
Tafel
Krukjes
Extra keukenkastje
Petromax petroleum lamp
Cobb bbq
Portopottie
Een krat speelgoed en zwemspul
Een krat voorraad
Windpunten, voorwanden, haringen, tentstokken
Gereedschap
En nog veel meer ....
Er is dus geen behoefte om ook nog extra spullen onder de expandable te leggen.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #12 Gepost op: januari 05, 2018, 10:24:45 pm »

Nu zijn je kinderen nog jong en slapen ze bij jullie in de tent. Zodra ze ouder worden en een eigen tentje willen, zou je willen dat je een XL variant had. En de investering maakt de 300 extra litertjes het echt waard!
Je kunt ook voor een Livingstone met achtertent gaan. Heb je ook nog eens 1500 liter ipv 1300  :# :J
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #13 Gepost op: januari 05, 2018, 10:48:44 pm »

Haha, geweldig dit forum 😊 Wie van jullie had ook alweer een oude legerkist als disselbak? Wellicht een foto? Kunnen jullie nog over de trailer heenkijken, is ook weer afhankelijk van type auto uiteraard.
Gelogd

ellennul10

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Tent & Trailer
Re: Kavango t&t of t&t xl
« Reactie #14 Gepost op: januari 05, 2018, 11:01:29 pm »

Misschien een gekke vraag... maar als je nou een expandable hebt, moet je deze dan voldoende opvullen om te voorkomen dat de boel gaat schuiven of is deze altijd strak te trekken?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal