Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wasbakje en topper Kavango  (gelezen 2838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lientje123

  • Gast
Wasbakje en topper Kavango
« Gepost op: mei 26, 2018, 05:53:06 pm »

Sinds een week zijn wij de trotse eigenaar van een tweedehands Kavango Game drive zonder LL en zonder loungebank.
Al veel goede ideeën opgedaan op dit forum, heel leuk!
Nu heb ik twee vragen die wellicht een ervaren Kavango of Kariba gebruiker zo voor mij kan beantwoorden!

1. Ik lees dat veel mensen een topper op het matras leggen variërend in dikte van 3.5 tot 5 cm. Zoals ik het lees gaat dit altijd maar over 1 van de 2 bedden. Heeft iemand ervaring met 2 toppers, dus op allebei de bedden? Hoe dik kan dat zijn? of beter 1 matras vervangen en 1 topper?
2. We zouden graag een wasbakje met kraantje hebben, maar de uitbreiding die AK verkoopt bestaat uit een kraantje met plastic teiltje zonder afvoer. Is er iemand die daar een ander wasbakje ingezet heeft, met afvoerslangetje? Welke past er in het standaard AK model?
Anders moeten we namelijk gaan kijken naar een andere oplossing, want zo'n teiltje zonder afvoer vind ik niks😊!
Dank alvast voor het meedenken!
Gelogd

desperado

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Flexi
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2018, 03:53:19 pm »

Hoi,

Wij hebben een CombiCamp Flexi, die is vergelijkbaar met de Kavango.
Het plastic teiltje vond ik maar niks, eerst nog geprobeerd er een afvoer aan te maken. Maar dat project is mislukt.
Ik heb bij 4Campers.nl een rond RVS wasbakje gekocht met een haakse afvoer. Deze met siliconenkit vastgezet, afvoerslang eraan en klaar.
Kost wel een paar centen, maar ik vond het veel mooier staan en het water loopt ten minste gewoon weg.

Deze artikelen heb ik bij 4campers gekocht
- artiNr: 705093   Inbouw spoelbak rond RVS Ø 26 cm diep 12 cm
- ArtiNr: 705065        90 ° afvoer - aansluiting Ø25/20mm, Dop 50mm Type E
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2018, 06:27:08 pm »

Over de toppers en de (slechte) matrassen van Aart Kok is al een boel geschreven. Ook wij staan aan de vooravond om daar wat aan te gaan doen. Ons matras in de Livingstone is keihard.

Vrijdagavond zijn we naar de IKEA geweest. Wil je een goede topper, dan kom je in de duurdere en dikkere klasses. Alle goedkopere varianten zijn leuk en aardig maar gaan naar onze mening geen soelaas bieden. Ze kijken wel wat vreemd naar je, wanneer je opdekmatrassen op de vloer gaat testen :#

Even ter info: Het standaard matras van de Livingstone (en dat zal voor de Kavango etc. ook zo zijn) is 10cm dik (SG 35)
Wil je dus een beetje goedliggend opdekmatras, dan kom je op matrassen van 5 - 7 cm dik. De prijzen daarvan komen uit op zo'n 160 euro +.
Dan heb je dus in totaal 15-17 cm aan matras. Das fors.

Een andere optie is om dan gewoon het gehele matras te vervangen. Wat ons aansprak, dikte en comfort (SG 28), was de Malvik https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20272245/#/60272234  En die kost je dan 149 euro en is in totaal maar 14 cm dik.

Ik zeg win win situatie.  :J

Aart Kok verkoopt zelf ook (via een derde partij) opdekmatrassen. Maar met 170 euro zijn deze ook stevig aan de prijs. Qua dikte weet ik het overigens niet.

Zoals het nu dan ook lijkt gaan wij voor de vakantie toch nog het gehele matras vervangen.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2018, 08:04:23 am door DrLivingstone »
Gelogd

Miirjam met Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2018, 07:46:14 pm »

Ook wij hebben de Malvik gekocht en dat bevalt heel goed. Jammer dat ze er bij Aart Kok nog steeds van overtuigd zijn dat ze een heel goed matras leveren.
Gelogd

Anneloes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2018, 08:24:56 pm »

Wij hebben een dunne topper op 1 van de bedden liggen (het andere is een loungebank, dus die is lastiger behandelen), en dat is al een hele verbetering. Hij kan ook nog dicht. Ze zouden de vouwwagens beter zonder matras verkopen. Dan kan je zelf kiezen wat voor matras je neemt. De standaardmatras is wat ons betreft inderdaad ook veel te hard.
Een wasbak hebben we niet. Wat raar eigenlijk dat daar geen afvoer aan zit.
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2018, 11:30:21 pm »

En een Froli bedsysteem OP de lattenbodem? Zou de laagste variant (3,5 cm + plastic draagmatje 2 mm) met het standaard matras passen als je 'm dicht wilt klappen?
Gelogd
Wat is jouw klapband?

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2018, 08:09:21 am »

Ook wij hebben de Malvik gekocht en dat bevalt heel goed. Jammer dat ze er bij Aart Kok nog steeds van overtuigd zijn dat ze een heel goed matras leveren.
En gebruiken jullie dan een verhoogde afdekhoes? (zo'n expendable)?


Een Froli systeem gaat het probleem met de keiharde matrassen niet oplossen helaas. De lattenbodem van de bak is helemaal goed. Het is puur het matras.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2018, 08:52:21 am »

Ik snap de discussie over het matras niet. Er is niets zo persoonlijk als je matras.
Als een matras je niet bevalt is de kwaliteit of de leverancier toch niet alleen de oorzaak. Het is gewoon niet jou type matras en is het is jammer dat er geen keuze uit verschillende type matrassen is.
Voor ons is het Livingstone matras perfect. Maar ik kan me voorstellen dat iemand anders graag een harder of zachter matras heeft.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2018, 11:10:08 am »

Ik snap de discussie over het matras niet. Er is niets zo persoonlijk als je matras.
Als een matras je niet bevalt is de kwaliteit of de leverancier toch niet alleen de oorzaak. Het is gewoon niet jou type matras en is het is jammer dat er geen keuze uit verschillende type matrassen is.
Voor ons is het Livingstone matras perfect. Maar ik kan me voorstellen dat iemand anders graag een harder of zachter matras heeft.
Het blijkt dat er verschillende lichtingen en type matrassen worden gebruikt. Er zijn ook bij die zachter zijn (getest in Roden).
Gelogd

Miirjam met Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2018, 09:29:06 pm »

En gebruiken jullie dan een verhoogde afdekhoes? (zo'n expendable)?



We hebben het drie jaar zonder gedaan. Dat ging prima met dit matras. Omdat we met drie grote kinderen op pad gaan, hebben we de expandable gekocht.
Gelogd

Bageu

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 22
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #10 Gepost op: augustus 01, 2018, 10:46:23 pm »

Na onze eerste week met de Kavango was voor mij het standaard matras echt onvoldoende. Deze vakantie hebben wij er een luchtbed van Decathlon opgelegd en we liggen héérlijk en ik heb vrij veel rug en heupklachten. Was even een gok maar ben zeer tevreden en het voordeel is dat je a. niet hoeft na te denken over dikte icm dichtklappen en b. je zelf kunt bepalen hoe hard/zacht je de boel opblaast. En met dit matras zonder tussenkomst van een losse pomp.

https://www.decathlon.nl/p/luchtbed-air-pump-140-2-personen/_/R-p-123849

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2018, 10:20:56 am »

Wij hebben op 1 van de bedden van de Kavango een topper liggen en dat is met het opvouwen nog goed te doen. Je hebt door het gebruik van de topper niet alleen te maken met extra dikte maar ook met extra gewicht. Als je een extra topper op het openklapbed legt vouwt deze niet meer mooi vlak op door de extra dikte. Het vouwsysteem is daar namelijk niet op berekent. En daarnaast heb je extra gewicht van het matras dat het open en dichtvouwen niet makkelijker gaat maken (en persoonlijk vind ik dat toch al niet een van de makkelijkste klussen)

Ik zou, als ik het nu over zou doen, 2 nieuwe matrassen bestellen bij een vakman. We hebben als forum een sponsor matrasfactory waar je uitstekend terecht kan voor maatwerk.

Maar er zijn legio topics op het forum die zijn verzameld in de topic: verzameltopic over matrassen en bedden
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2018, 10:22:27 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Probin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2019, 07:31:16 pm »

Herkenbaar het ellendige matras van Aart Kok. Werd vaak de eerste week van de vakantie wakker met spierpijn. Vervolgens gaat het matras wel wennen, maar de eerste nachten van de vakantie zijn echt drama.
Heb dit weekend een topper van de Lidl geprobeerd en werd echt uitgerust wakker, ligt een stuk zachter, niet dik (5cm) en goed betaalbaar (70 euro). Echt top!

Meradiso Matrastopper
Soort kern: visco-elastisch traagschuim
Hoogte: ca. 5 cm
Maat: ca. 140 x 200 cm

Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Wasbakje en topper Kavango
« Reactie #13 Gepost op: mei 06, 2019, 11:47:10 am »

Ik blijf even meelezen want ik zie al diverse goede tips!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal