Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: omdraaien wagenbak  (gelezen 1953 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Doubjj20

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
omdraaien wagenbak
« Gepost op: augustus 01, 2018, 09:43:02 am »

wij zijn aan het overwegen om een 2de hands river lodge aan te schaffen.
we moeten nog bij de winkel in heemstede gaan kijken, maar die zijn nu dicht ivm de vakantie  ::)

het is ons nog niet helemaal duidelijk hoe aart kok hun tenten wegzet in de markt met de verschillende wagenbakken die er onder zitten, maar we willen iig een soft top en eigenlijk geen bermkeuken.
Aangezien de tweedehands markt erg klein is voor dit model, zullen we waarschijnlijk consessies moeten doen.

Een van de dingen die we wel erg als nadeel beschouwen is de dissel in de voortent. Ik weet dat bij de holtkamper de tent om te draaien is op de wagenbak.
Kan dat ook bij de Aart kok tenten?
In de basis zien we de Aart kok als ideale wagen voor ons. Helaas worden er zeer weinig aangeboden. Wat is hier eigenlijk de rede van?

We zitten voorzichtig naar deze wagen te kijken. Wat zou een realistische prijs zijn voor deze wagen?
https://link.marktplaats.nl/m1304483027


Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: omdraaien wagenbak
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2018, 11:51:54 am »

Bij het livingstone model zit de dissel niet onder de keuken. Dat is alleen bij de zambezimodellen zo dacht ik.
De livingstone is er met en zonder keuken.
Gelogd

Ebk71

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: omdraaien wagenbak
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2018, 09:55:19 pm »

Ik meen dat je de riverlodge ook met keuken aan andere kant kan krijgen. Maar dat heeft als nadeel dat je dan altijd buiten staat te koken. Waarom weinig aangeboden? Omdat ze toch minder bekend zijn als de holtkampers dus verkoop ligt ongetwijfeld lager en het zijn geweldige dingen. Die doe je niet snel weg en dan nog ben je die zo kwijt. Hoogste bod is 7400 zag ik. Je kan informeren wat ak daarvan vind maar beneden de 8 gaat ie wellicht niet weg. Ze lijken ook redelijk waardevast.
Gelogd

dobunl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country Anniversary Black
Re: omdraaien wagenbak
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2018, 08:42:30 am »

Als ik zo je wensen lees schiet me de Livingstone River Lodge Tent & Trailer in gedachten. Iets duurder dan de eerder genoemde € 8.000, € 9.350 rijklaar.
Wordt iets meer als je er een grondzeil in wil en windschermen en zo, maar dan heb je wel een nieuwe!

Overigens, Roden is open...
Gelogd

Angie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
  • I am hooked!
Re: omdraaien wagenbak
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2018, 11:30:28 am »

Voordeel van de dissel aan de voorkant is dat je de wagen met je auto vaak achteruit op de plek kunt rijden. Als de dissel achter zit, zoals bij de Livingstone met keuken, dan moet je een stukje met de hand duwen/rijden. Hoeft geen probleem te zijn, ware het niet dat ons neuswiel beschadigd raakte en niet meer ronddraaien. Dat hebben we ter plekke kunnen oplossen, maar op dat moment kwam dit "nadeel" wel boven drijven. Je moet dus meestal, afhankelijk van hoe ruim je plek is, een stukje je kar op man/vrouw kracht verplaatsen. of je tent lekker eigenwijs scheef op een plek parkeren  :)

Ik ben dat pas echt een nadeel gaan vinden sinds ik de kar voor de auto koppel door de auto naar de kar te brengen en niet andersom. Hoef ik alleen het neuswiel te laten zakken en hij hangt er achter.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: omdraaien wagenbak
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2018, 05:43:40 pm »

Voordeel van de dissel aan de voorkant is dat je de wagen met je auto vaak achteruit op de plek kunt rijden. Als de dissel achter zit, zoals bij de Livingstone met keuken, dan moet je een stukje met de hand duwen/rijden. Hoeft geen probleem te zijn, ware het niet dat ons neuswiel beschadigd raakte en niet meer ronddraaien. Dat hebben we ter plekke kunnen oplossen, maar op dat moment kwam dit "nadeel" wel boven drijven. Je moet dus meestal, afhankelijk van hoe ruim je plek is, een stukje je kar op man/vrouw kracht verplaatsen. of je tent lekker eigenwijs scheef op een plek parkeren  :)

Ik ben dat pas echt een nadeel gaan vinden sinds ik de kar voor de auto koppel door de auto naar de kar te brengen en niet andersom. Hoef ik alleen het neuswiel te laten zakken en hij hangt er achter.
Ach, voor heel veel mensen is het achteruit rijden toch al een te grote opgave.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: omdraaien wagenbak
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2018, 06:28:26 pm »

Het is voor mij 1 van de weinige redenen om een cocoon te willen.
Maar aan de andere kant zoveel weegt een klapper nu ook weer niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

towel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge
Re: omdraaien wagenbak
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2018, 10:27:32 pm »

De aart kok livingstone heeft dezelfde tent en indeling als de zambezi river lodge. Voornaamste verschil is de trailer: bij zambezi een kunststof bak, bij aart kok een “gewone” aanhanger.
En verder is de orientatie inderdaad andersom: zambezi heeft de keuken op de dissel, aart kok heeft de keuken aan de achterzijde. Dat betekent echter dat de kar uitgeklapt precies andersom staat, want de keuken zit in beide gevallen in de voortent.

De keukens verschillen wel iets; de aart kok heeft wat meer hout en is breder en minder diep, de zambezi is wat smaller en dieper, daar kun je omheen lopen.
Van de dissel heb je in de praktijk weinig last (althans, je ziet hem wel maar loopt er niet snel tegenaan) omdat er nog een tafelblad overheen valt in uitgeklapte toestand.

Verder is de keuze denk ik persoonlijk - en inderdaad net waar je tegenaan loopt op de tweedehandsmarkt.
Gelogd

Angie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
  • I am hooked!
Re: omdraaien wagenbak
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2018, 11:17:02 pm »

Ach, voor heel veel mensen is het achteruit rijden toch al een te grote opgave.

Toch de moeite waard om te oefenen voor je op pad gaat. Moest deze reis straatje keren door middel van steken. Had in totaal anderhalf meter over toen ik dwars stond. Hele dorp liep uit dus niet opgeven. Is gelukt en ik kreeg applaus. (Manlief stond naast de wagen om aan te geven hoeveel cm er nog was voor ik moest remmen, dat werk.)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: omdraaien wagenbak
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2018, 06:02:13 am »

Toch de moeite waard om te oefenen voor je op pad gaat. Moest deze reis straatje keren door middel van steken. Had in totaal anderhalf meter over toen ik dwars stond. Hele dorp liep uit dus niet opgeven. Is gelukt en ik kreeg applaus. (Manlief stond naast de wagen om aan te geven hoeveel cm er nog was voor ik moest remmen, dat werk.)
Helemaal waar. Oefening baart kunst. En rustig blijven.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: omdraaien wagenbak
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2018, 04:37:56 pm »

Een van de dingen die we wel erg als nadeel beschouwen is de dissel in de voortent. Ik weet dat bij de holtkamper de tent om te draaien is op de wagenbak.
Kan dat ook bij de Aart kok tenten?

Recent waren wij nog bij AK in Roden en toen kwam dit ter sprake. Er staat namelijk ene Livingstone (T&T) met de dissel onder de luifel. Nu werd aan gegeven, dat dit (nu) standaard is en tegen een meerprijs je de dissel aan de achterkant kunt hebben. Wij gaven aan dat dit bij ons niet zo is. De dissel zit aan de achterkant en niet onder de luifel. Maar ik zie dat AK hier dus ook weer een financieel slaatje uit wil slaan..
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal