Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wat is een goede opvolger voor de Kavango  (gelezen 2055 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Gepost op: augustus 27, 2018, 08:26:01 am »

Hallo allen,

Wij hebben sinds een paar jaar een 2010 Kavango waar we al vaak en waar we met erg veel plezier mee gekampeerd hebben. Nu onze jongens wat groter worden, zitten we er over te denken om een andere Aart Kok (we blijven merktrouw) aan te schaffen die misschien wat kleiner is, maar veel makkelijker en sneller op te zetten is. Onze jongens zullen dan in kleine tentjes naast onze vouwwagen gaan slapen. Wel zou het handig is als er genoeg ruimte onder het luifel is om op een regenachtige dag een tafel er onder te kunnen zetten. Aan welke Aart Kok moeten wij dan gaan denken? Een Livingstone?
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2018, 02:13:25 pm »

De nieuwe Turaeg wellicht?  :J
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2018, 03:03:59 pm »

Ik weet niet of ik die kan betalen. We zoeken toch het liefst weer een tweedehands.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2018, 05:01:01 pm »

Wij zaten in dezelfde situatie en hebben toen gekozen voor de Livingstone T&T met de River Lodge tent. Denk dat dat ook voor jullie de beste opvolger is.
Wij slapen binnen en de beide jongens slapen samen in hun eigen Quechua hotel.

Wij hebben ook heel bewust gekozen voor de T&T variant. Neem je een gewone Livingstone + keuken, dan kost je de keuken meer dan 2000 euro. Dat vonden wij veel te gek. Een kooktafel hadden we al en een gasstel kost niet zoveel. Maar goed, dat zijn persoonlijke keuzes.

De River Lodge tent staat snel. Zeker als je er handig in wordt. Vorig jaar 7 x op gezet en afgebroken tijdens onze rondreis en dat was geen enkel probleem. Maar goed als ik dit jaar zag hoe lang mensen bezig zijn met het opzetten van een Caravan voortent, dan winnen wij op alle fronten. 8)

Onder de de standaard luifel past met gemak een tafel en 4 stoelen. Wil je meer ruimte, neem dan de extra varioluifel er bij. Verder heb je bij de T&T 1500 liter bagageruimte waar je onderweg ook nog eens eenvoudig bij kunt.

Al met al: win win situatie en heb je hier hét antwoord op je vraag  :J
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #4 Gepost op: augustus 27, 2018, 10:01:51 pm »

Tja, zoveel keus is er dan niet. Dan wordt het een Livingstone. Maar dan natuurlijk wel met keuken ;-).
Geen gedoe en gesleep met een losse keuken, maar dat is ieder zijn eigen keuze.
Volgens mij heb ik laatst een mooie tweedehandse gespot op marktplaats.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #5 Gepost op: augustus 28, 2018, 08:04:00 am »

Bedankt voor jullie uitgebreide informatie. Dan komt natuurlijk ook de vraag; hoeveel sneller je een Livingstone op zet t.o.v. een Kavango. Ik heb het nooit echt getimed maar ik schat in dat wij altijd wel zo'n 2 uur bezig zijn met op- en afbreken. Soms wat langer als het grondzeil vies is door regenbuien, en soms wat sneller als iedereen doet wat ik zeg  :)
Maar hoe lang doen jullie er over bij een Livingstone?
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #6 Gepost op: augustus 28, 2018, 11:24:30 am »

Hoe meer losse spullen dat je meeneemt, hoe langer dat opzetten en afbreken.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #7 Gepost op: augustus 28, 2018, 11:54:02 am »

Hoe meer losse spullen dat je meeneemt, hoe langer dat opzetten en afbreken.
zeker weten :J

Wat misschien wel helpt is de tip in het volgende topic
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19317.0
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #8 Gepost op: augustus 28, 2018, 01:07:37 pm »

Hoi,
Wij zijn na de Aart Kok Kavango overgestapt op de Livingstone. Een aantal dingen speelden hierin een rol:
- de mooie keuken van de Livingstone die je er ook niet af hoeft te tillen
- het pack & go systeem dat maar via 1 kant te benaderen is (bij Kavango op 2 manieren: de lange kant als hij dicht is en de korte kant indien opgezet
- de ruimte onder de keukenluifel met mogelijkheid om het af te sluiten middels voorwanden of zelfs te vergroten middels de varioluifel
Ik weet niet of we nu sneller klaar zijn of niet, ik heb het nog nooit getimed want ik heb vakantie (hoewel als het dreigt te gaan regenen dan kan het wel sneller).
Groetjes, Jootje1710
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #9 Gepost op: augustus 28, 2018, 02:36:41 pm »

Voor onze Livingstone hadden wij een Kampala, wat qua opzettijd wel wat vergelijkbaar is met de Kavango. En het verschil in opzetten is aanzienlijk.
Met name de basistent van de Livingstone staat binnen no-time. Kuipzijl gebruiken wij niet vaak, maar dat inritsen is goed te doen en gaat vlot.
Vervolgens luifel en bijbehorende windstukken, wat haringen meppen etc. en klaar ben je. Tijd? 45 minuten als iedereen goed meewerkt?
Inklappen gaat veelal nog sneller. Maar goed, het opvouwen van een grondzeil en een grote luifel, neemt meer tijd in beslag dan het uitpakken er van.
Al met al kun je stellen dat het opzetten en afbreken binnen een mum van tijd is gebeurd.

Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #10 Gepost op: augustus 28, 2018, 04:07:51 pm »

Ik kan het niet vergelijken met een andere wagen. We hebben ook een livingstone met vaste keuken. Hoe snel zet hij op? Dat hangt erg af van je zelf. Ga je op volle snelheid of standje ik heb vakantie? Daarnaast wat zet je op cq wat klap je mee in. Wij laten de luifel er aanzitten en laten bij doortrekken de kuip er ook aan. Dan staat hij in een halfuurtje in we hebben vakantie stand.
Het hangt ook af van hoe de plek is. Recht of erg oneffen. Hoe rechter hoe makkelijker is de ervaring. Maar dat geldt eigenlijk voor alle wagens toch?
De kuip is wel kleiner dan vd kavango, dus ook lichter en daardoor handzamer.
En de eerste keer openklappen na een overwintering gaat ook wat langzamer toch weer even denken. Hoe zat het ook alweer, welke volgorde.

Succes met kiezen.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #11 Gepost op: augustus 29, 2018, 08:15:56 am »

Bedankt allemaal voor jullie waardevolle informatie. We hebben genoeg stof tot nadenken. En gelukkig staat het kampeerseizoen niet voor de deur.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #12 Gepost op: september 01, 2018, 11:33:13 am »

Nog een vraagje; wij menen een keer op een vakantie een Aart Kok vouwwagen gezien te hebben met een harde deksel die ongeveer binnen 15 minuten stond. Weet iemand welk type dit is? En is dit een speciale uitvoering? De snelheid van opzetten en afbreken spreekt ons wel aan.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wat is een goede opvolger voor de Kavango
« Reactie #13 Gepost op: september 01, 2018, 11:48:51 am »

Nog een vraagje; wij menen een keer op een vakantie een Aart Kok vouwwagen gezien te hebben met een harde deksel die ongeveer binnen 15 minuten stond. Weet iemand welk type dit is? En is dit een speciale uitvoering? De snelheid van opzetten en afbreken spreekt ons wel aan.
Zambezi hard top
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal