Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Riverlodge hardtop inklappen  (gelezen 1243 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Htevoortwis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Geen
Riverlodge hardtop inklappen
« Gepost op: februari 18, 2019, 11:24:34 pm »

Afgelopen weekend voor het eerst onze riverlodge hardtop opgezet. We zijn er heel blij mee.
Het inklappen viel ons een beetje tegen, ook door de summiere handleiding en filmpje. Maar het is gelukt.
Nou heb ik hier een heleboel zitten lezen en ik vroeg me af of je de hardtop ook op de softtop-manier kan inklappen dus al het doek steeds tussen de bogen uithalen en dan als alle bogen liggen alle doek boven op het bed vouwen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Riverlodge hardtop inklappen
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2019, 12:42:56 am »

en ik vroeg me af of je de hardtop ook op de softtop-manier kan inklappen dus al het doek steeds tussen de bogen uithalen en dan als alle bogen liggen alle doek boven op het bed vouwen.
Ik heb geen hardtop, maar zo te zien denk ik dat dat wel zou moeten kunnen, maar de vraag is waarom je dat zou doen?

De bedoeling van het ertussenuit trekken van de dakvlakken bij de softtop Riverlodge is dat het bed met de hele dichtgeklapte tent opengeklapt kan worden om de bak te vullen. Maar met de hardtop kan dat volgens mij niet, omdat de zijwand (die met het raam) met de onderkant aan de hardtop vast zit.

Als die zijwand met een rits aan de hardtop vast zit, dan zou je die zijwand los kunnen ritsen en de hele tent net zo moeten kunnen inklappen als de gewone Riverlodge en de Gamedrive. Maar dan is het vervolgens de vraag of de gasveren van de hardtop wel bedoeld zijn om het bed plus het hele tentgewicht omhoog te houden. Want daar waar de gasveren van de hardtop bij het inklappen (kennelijk) los moeten, zitten ze bij de softtop altijd vast aan de bak en het bed.
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2019, 12:45:35 am door Frankie »
Gelogd

Htevoortwis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Riverlodge hardtop inklappen
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2019, 08:38:06 am »

Ik zou dat eventueel willen omdat als je het dak over de 2 achterste bogen heen vouwt zodat de hoeken vrij zijn, dat naar mijn mening best veel kracht op de naden geeft bij die hoeken. Dat is bij een paar mensen blijkbaar ook al mis gegaan (gelezen hier op het forum). De Hardtop heeft inderdaad niet het laad/los-systeem zoals bijv de Livingstone, je kan wel de deksel 45gr open klappen en dan het bed ook 45gr omhoog, zodat je een dakje krijgt boven de kar. Dan kan je aan de voor en achterkant vd kar er spullen in of uit halen.
De gasveren (van de deksel) worden gebruikt bij het uit en inklappen, alleen als de tent uitgeklapt is worden ze terug geklapt.
Maar ik zou graag van een hardtop-bezitter ervaringen hierover horen.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Riverlodge hardtop inklappen
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2019, 08:24:57 pm »

Ik zou dat eventueel willen omdat als je het dak over de 2 achterste bogen heen vouwt zodat de hoeken vrij zijn, dat naar mijn mening best veel kracht op de naden geeft bij die hoeken. Dat is bij een paar mensen blijkbaar ook al mis gegaan (gelezen hier op het forum). De Hardtop heeft inderdaad niet het laad/los-systeem zoals bijv de Livingstone, je kan wel de deksel 45gr open klappen en dan het bed ook 45gr omhoog, zodat je een dakje krijgt boven de kar. Dan kan je aan de voor en achterkant vd kar er spullen in of uit halen.
De gasveren (van de deksel) worden gebruikt bij het uit en inklappen, alleen als de tent uitgeklapt is worden ze terug geklapt.
Maar ik zou graag van een hardtop-bezitter ervaringen hierover horen.
Ik denk dat er op zich weinig Zambezi RL Hardtoppers zijn en op dit forum ben ik zeker nog geen andere Zambezi RL Hardtopper tegen gekomen. Verder ben ik het eens met Frankie zijn relaas.
Gelogd
Johan ZRL 2020
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal