Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Meevouwen achtertent Livingstone  (gelezen 879 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joeniek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Meevouwen achtertent Livingstone
« Gepost op: maart 09, 2019, 03:02:46 pm »

Volgens mij is er nog geen aparte topic over het wel of niet meevouwen van de achtertent bij de Livingstone. Het wordt in diverse topics terloops genoemd, maar het is me nog niet duidelijk of het te doen is en of het handig is.

Dus bij deze de vraag: wie laat de achtertent aan de wagentent zitten bij het inklappen? En hoe bevalt dat?
In principe is het een stuk stof net als de luifel (die wij er altijd aan laten zitten). Dus lijkt het me wel te doen. Voor het trekken heb ik liever de achtertent er standaard aan vast zitten dan de luifel.
Ik heb het zelf nog niet uit kunnen proberen omdat ik het vorige maand pas bedacht  :)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Meevouwen achtertent Livingstone
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2019, 07:19:56 pm »

Wij hebben er geen ervaring mee.  Ik heb er ook wel eens aan gedacht. Waar het denk ik moeizaam wordt, is met de zijwand.
Alles bij elkaar wordt dat erg veel stof wat je tussen de buizen moet frotten of er tussen uit moet trekken en op de de tent leggen.
Het is een kwestie van proberen, zou ik zeggen. Maar het lijkt mij lastig.
Tijdens het trekken klappen we wel het grondzijl mee in.
De achtertent ritsen wij eraf, maar laten ook het grondzijl aan de achtertent vast zitten.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Meevouwen achtertent Livingstone
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2019, 10:36:10 pm »

Volgens mij gaat dit nooit lukken. De achtertent zit met een lange rits in zijn geheel vast aan de tent: boven bij het dak en onderaan bij het kuipzeil. Bij het inklappen van de tent krijg je de achtertent er nooit tussen. Je zit dan hopeloos in de knoei met alle buizen, maar ook met het dakdeel, wat je bij het inklappen weer tussen de buizen vandaan haalt. Je krijgt een verschrikkelijk groot en onhandig stuk stof die je nooit goed en makkelijk op de bak vouwt. Wat je wel zou kunnen doen is hem losritsen van de wagenbak, 2 x dubbel vouwen en op de ingevouwen tent leggen, dit scheelt je enigszins wat werk.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal