Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Zambezi dilemma  (gelezen 6161 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2019, 03:19:33 am »

Dr. Livingstones verhaal vind ik nog al een positief gekleurd verhaal voor de Livingstone en negatief voor de Zambezi.  De verschillen zijn niet groot naar mijn mening het is meer een kwestie van smaak en wat je er voor over hebt.
Wat betreft de keuken op de dissel was ik ook van mening dat dat erg onhandig is en je daar steeds je schenen tegen stoot. Vrienden van ons hebben een Holtkamper Cocoon met dissel + keuken onder de luifel, qua model is dat overeenkomstig met een river lodge. In de praktijk blijkt dat je daar echt niet tegenaan loopt.
Wat ik een nadeel vind van de keuken op de dissel is dat je daar geen fietsendrager kan plaatsen. Fietsen zal je op de deksel van een hardtop moeten zetten of op een imperiaal. Het nadeel hier weer van is dat de fietsen er altijd af moeten om te klappen. Het voordeel is dat er meer dan twee mee kunnen.
Een voordeel van een hardtop is dat je kan staan zonder haringen.
Het nadeel is weer de toegankelijkheid van laadruimte. Deze is alleen toegankelijk wanneer je de tent open klapt.
Een voordeel is ook weer dat je geen grondzeil hoeft in te ritsen, hoewel wij dat ook maar 1x per vakantie doen en het bij rondtrekken laten zitten.
Een hardtop lijkt mij vooral ideaal als je veel wil rondtrekken zonder fietsen. Het is open klappen, luifel spannen en je bent klaar.
De kampeerbeleving is met een hardtop ook wat anders. Of je gewoon op de grond staat of op de harde deksel is een ander gevoel. Het lijkt ons wat minder prettig, maar dat is ook weer heel persoonlijk en wij hebben daar geen ervaring mee.
Verder is de Zambezi zoals eerder genoemd een stuk lichter.

Bij alles zijn voors en tegens. Het is niet een kwestie van goed of fout maar meer van wat je zelf belangrijk vindt. Het beste is een lijstje te maken met wat je eisen en wensen zijn. Vervolgens deze te wegen met plussen en minnen om zo tot een objective keuze te komen. Of uit eindelijk de emoties ...




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #16 Gepost op: juli 13, 2019, 08:42:05 am »

Bij de Zambezi kan een fietsendrager aan de achterkant worden gemonteerd.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #17 Gepost op: juli 13, 2019, 09:22:23 am »

Bij de Zambezi kan een fietsendrager aan de achterkant worden gemonteerd.
Kijk dat is handig dan. Weer een nadeel minder


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #18 Gepost op: juli 13, 2019, 01:43:41 pm »

Mensen, het zijn MIJN bevindingen. Dat mensen met een Zambezi hier anders naar kijken en mijn meningen daarom wat negatief vinden, is natuurlijk net zo gekleurd..

De prijs van een Zambezi t.o.v. een Livingstone is dermate groot, dat ik zeg dat je eens goed moet afvragen of die polyester bak, minder opbergruimte, EXACT dezelfde tent etc., keuken op de dissel etc. opwegen tegen een Livingstone.

Die keuze is persoonlijk en kan alleen zelf worden gemaakt.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #19 Gepost op: juli 13, 2019, 03:09:01 pm »

Dat mensen met een Zambezi hier anders naar kijken en mijn meningen daarom wat negatief vinden, is natuurlijk net zo gekleurd..
Mijn kleuren pallet is toch wat groter als Livingstone bezitter ...
Wanneer ik opnieuw zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk weer een Livingstone kiezen of een Cocoon en niet voor een Zambezi gaan. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand anders wel voor een Zambezi kiest. 


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #20 Gepost op: juli 13, 2019, 04:42:06 pm »

Ik als Cocoon bezitter zal er nog wat kleur ingooien .
Ik zou zelf denk ik niet zo snel voor een harde deksel gaan.
Weer iets om waterpas te zetten nee dank u.
Een dissel onder de luifel valt mee te leven.
Tafeltje erop en klaar.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ebk71

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2019, 08:54:28 am »


De prijs van een Zambezi t.o.v. een Livingstone is dermate groot, dat ik zeg dat je eens goed moet afvragen of die polyester bak, minder opbergruimte, EXACT dezelfde tent etc., keuken op de dissel etc. opwegen tegen een Livingstone.

Minder opbergruimte? Die is zoals ik het lees hetzelfde, maar in een zambezi mag je 450 kg kwijt en in een livingstone 255. Niet dat het weinig is ......ohja en ik zeg altijd, bij een overstroming heb ik een polyester bak waarmee ik blijf drijven  :+
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #22 Gepost op: juli 14, 2019, 03:11:30 pm »

Het wordt nu wel een heel kinderlijk welles nietes verhaal. En op elke slak zout leggen die tegen een Zambezi is.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #23 Gepost op: juli 14, 2019, 03:50:30 pm »

Bravo! Jerome, Bravo!

Dr. Livingstones verhaal vind ik nog al een positief gekleurd verhaal voor de Livingstone en negatief voor de Zambezi.  De verschillen zijn niet groot naar mijn mening het is meer een kwestie van smaak en wat je er voor over hebt.
Wat betreft de keuken op de dissel was ik ook van mening dat dat erg onhandig is en je daar steeds je schenen tegen stoot. Vrienden van ons hebben een Holtkamper Cocoon met dissel + keuken onder de luifel, qua model is dat overeenkomstig met een river lodge. In de praktijk blijkt dat je daar echt niet tegenaan loopt.
Wat ik een nadeel vind van de keuken op de dissel is dat je daar geen fietsendrager kan plaatsen. Fietsen zal je op de deksel van een hardtop moeten zetten of op een imperiaal. Het nadeel hier weer van is dat de fietsen er altijd af moeten om te klappen. Het voordeel is dat er meer dan twee mee kunnen.
Een voordeel van een hardtop is dat je kan staan zonder haringen.
Het nadeel is weer de toegankelijkheid van laadruimte. Deze is alleen toegankelijk wanneer je de tent open klapt.
Een voordeel is ook weer dat je geen grondzeil hoeft in te ritsen, hoewel wij dat ook maar 1x per vakantie doen en het bij rondtrekken laten zitten.
Een hardtop lijkt mij vooral ideaal als je veel wil rondtrekken zonder fietsen. Het is open klappen, luifel spannen en je bent klaar.
De kampeerbeleving is met een hardtop ook wat anders. Of je gewoon op de grond staat of op de harde deksel is een ander gevoel. Het lijkt ons wat minder prettig, maar dat is ook weer heel persoonlijk en wij hebben daar geen ervaring mee.
Verder is de Zambezi zoals eerder genoemd een stuk lichter.

Bij alles zijn voors en tegens. Het is niet een kwestie van goed of fout maar meer van wat je zelf belangrijk vindt. Het beste is een lijstje te maken met wat je eisen en wensen zijn. Vervolgens deze te wegen met plussen en minnen om zo tot een objective keuze te komen. Of uit eindelijk de emoties ...




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Johan ZRL 2020

muis

  • Gast
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #24 Gepost op: juli 15, 2019, 12:44:44 am »

Goed, laten we samenvatten:

- De Zambezi heeft een harde deksel die opengeklapt de "vloer" is voor je bed, bij de Livingstone River Lodge is dit een kuipzeil. (dat aangeritst kan blijven, zie topic van Frankie)

- Bij de hard top hoef je geen haringen te zetten, bij de soft top of Livingstone River Lodge  zet je het kuipzeil vast.

- De dissel van de Zambezi bevindt zich in de tent maar er staat een tafel boven waardoor je hier niet tegenaan loopt, de Livingstone River Lodge heeft een luxe keuken en de dissel bevindt zich aan de achterkant.

- Bij de soft top versie en de Livingstone River Lodge kun je zonder openklappen inpakken, bij de hard top niet.

- Qua tent zijn ze gelijk.

- de opbergruimte is gelijk maar door het gewicht van de wagen zelf bij de Zambezi groter dan bij de Livingstone River Lodge


(volgens mij zijn dit de verschillen, waar de TS om vroeg)





Iedereen mag hier natuurlijk zijn eigen mening geven (zolang dit netjes en niet kwetsend gebeurt)


« Laatst bewerkt op: juli 15, 2019, 07:59:47 am door muis »
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #25 Gepost op: juli 15, 2019, 11:21:11 am »

Ik heb ook voor dezelfde keuze gestaan, ik heb een halve dag doorgebracht bij Aart Kok om de wagens te voelen...in beide wagen een koffie gedronken en erin gezeten om het gebruik te ervaren. Maar met mijn 197cm was de dissel toch een te groot ding om te negeren. Het bleek (zeker met de tent dicht) dat er nagenoeg geen ruimte meer was waar ik bij de koeling kon komen.

Mijn tip.....neem een dag de tijd om “te ervaren” kost even tijd, maar de koffie is goed te doen:)6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #26 Gepost op: juli 15, 2019, 12:49:58 pm »

Goed, laten we samenvatten:

- De Zambezi heeft een harde deksel die opengeklapt de "vloer" is voor je bed, bij de Livingstone River Lodge is dit een kuipzeil. (dat aangeritst kan blijven, zie topic van Frankie)

- Bij de hard top hoef je geen haringen te zetten, bij de soft top of Livingstone River Lodge  zet je het kuipzeil vast.

- De dissel van de Zambezi bevindt zich in de tent maar er staat een tafel boven waardoor je hier niet tegenaan loopt, de Livingstone River Lodge heeft een luxe keuken en de dissel bevindt zich aan de achterkant.

- Bij de soft top versie en de Livingstone River Lodge kun je zonder openklappen inpakken, bij de hard top niet.

- Qua tent zijn ze gelijk.

- de opbergruimte is gelijk maar door het gewicht van de wagen zelf bij de Zambezi groter dan bij de Livingstone River Lodge


(volgens mij zijn dit de verschillen, waar de TS om vroeg)





Iedereen mag hier natuurlijk zijn eigen mening geven (zolang dit netjes en niet kwetsend gebeurt)

- Bij de livingstone is een soft top extender te krijgen zodat er nog eea op het bed kan vervoerd worden. Wij gooie hier bijvoorbeeld ons dekbed op.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #27 Gepost op: juli 15, 2019, 07:56:39 pm »

Het wordt nu wel een heel kinderlijk welles nietes verhaal. En op elke slak zout leggen die tegen een Zambezi is.
Dat krijg je als je feitelijke onjuistheden probeert te verkopen als jouw mening.
Hou je tot de feiten in zulke discussies....
Laat vervolgens iedereen zelf zijn afweging maken.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2019, 07:59:19 pm door KlapJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

muis

  • Gast
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #28 Gepost op: juli 15, 2019, 08:11:00 pm »

En weer on topic



- De Zambezi heeft een harde deksel die opengeklapt de "vloer" is voor je bed, bij de Livingstone River Lodge is dit een kuipzeil. (dat aangeritst kan blijven, zie topic van Frankie)

- Bij de hard top hoef je geen haringen te zetten, bij de soft top of Livingstone River Lodge  zet je het kuipzeil vast.

- De dissel van de Zambezi bevindt zich in de tent maar er staat een tafel boven waardoor je hier niet tegenaan loopt, de Livingstone River Lodge heeft een luxe keuken en de dissel bevindt zich aan de achterkant.

- Bij de soft top versie en de Livingstone River Lodge kun je zonder openklappen inpakken, bij de hard top niet.

- Qua tent zijn ze gelijk.

- de opbergruimte is gelijk maar door het gewicht van de wagen zelf bij de Zambezi groter dan bij de Livingstone River Lodge

- Bij de livingstone is een soft top extender te krijgen zodat er nog eea op het bed kan vervoerd worden. Wij gooie hier bijvoorbeeld ons dekbed op.


Vul maar aan....
Gelogd

Ebk71

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #29 Gepost op: juli 16, 2019, 11:01:00 am »

En weer on topic



- De Zambezi heeft een harde deksel die opengeklapt de "vloer" is voor je bed, bij de Livingstone River Lodge is dit een kuipzeil. (dat aangeritst kan blijven, zie topic van Frankie)

- Bij de hard top hoef je geen haringen te zetten, bij de soft top of Livingstone River Lodge  zet je het kuipzeil vast.

- De dissel van de Zambezi bevindt zich in de tent maar er staat een tafel boven waardoor je hier niet tegenaan loopt, de Livingstone River Lodge heeft een luxe keuken en de dissel bevindt zich aan de achterkant.

- Bij de soft top versie en de Livingstone River Lodge kun je zonder openklappen inpakken, bij de hard top niet.

- Qua tent zijn ze gelijk.

- de opbergruimte is gelijk maar door het gewicht van de wagen zelf bij de Zambezi groter dan bij de Livingstone River Lodge

- Bij de livingstone is een soft top extender te krijgen zodat er nog eea op het bed kan vervoerd worden. Wij gooie hier bijvoorbeeld ons dekbed op.


Vul maar aan....

-Kleine correctie, bij de soft top zambezi heb je ook een extender.
Maar thumbs up voor je post. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal