Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Zambezi dilemma  (gelezen 6163 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #30 Gepost op: juli 16, 2019, 11:44:53 am »

Ik wil het leven niet moeilijker maken dan dat het al is, maar de foto laat een serieus bedrag zien voor een vouwwagen. Je bent daar toevallig bij belandt omdat je al een Aart Kok hebt en die goed bevalt. Toch: voor dat bedrag zijn er meerdere goede merken de fraaie wagens bouwen. Ik zou je toch willen adviseren om die ook serieus te overwegen, om zo of tot de conclusie te komen dat een van deze 2 AK's echt is wat je wil of wellicht ook op een ander alternatief uit te komen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #31 Gepost op: juli 16, 2019, 08:27:18 pm »

-Kleine correctie, bij de soft top zambezi heb je ook een extender.
Maar thumbs up voor je post.
thnx, je input is verwerkt :J


- De Zambezi heeft een harde deksel die opengeklapt de "vloer" is voor je bed, bij de Livingstone River Lodge is dit een kuipzeil. (dat aangeritst kan blijven, zie topic van Frankie)

- Bij de hard top hoef je geen haringen te zetten, bij de soft top of Livingstone River Lodge  zet je het kuipzeil vast.

- De dissel van de Zambezi bevindt zich in de tent maar er staat een tafel boven waardoor je hier niet tegenaan loopt, de Livingstone River Lodge heeft een luxe keuken en de dissel bevindt zich aan de achterkant.

- Bij de soft top versie en de Livingstone River Lodge kun je zonder openklappen inpakken, bij de hard top niet.

- Qua tent zijn ze gelijk.

- de opbergruimte is gelijk maar door het gewicht van de wagen zelf bij de Zambezi groter dan bij de Livingstone River Lodge

- Bij de livingstone en de Zambezi soft top is een soft top extender te krijgen zodat er nog eea op het bed kan vervoerd worden. Wij gooie hier bijvoorbeeld ons dekbed op.


Vul maar aan....


Ik wil het leven niet moeilijker maken dan dat het al is, maar de foto laat een serieus bedrag zien voor een vouwwagen. Je bent daar toevallig bij belandt omdat je al een Aart Kok hebt en die goed bevalt. Toch: voor dat bedrag zijn er meerdere goede merken de fraaie wagens bouwen. Ik zou je toch willen adviseren om die ook serieus te overwegen, om zo of tot de conclusie te komen dat een van deze 2 AK's echt is wat je wil of wellicht ook op een ander alternatief uit te komen.

mogelijk klopt dit maar het is geen antwoord op de vraag van de TS, we gaan dus verder met de verschillen tussen de Zambezi hard top, soft top en de Livingstone
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #32 Gepost op: juli 16, 2019, 08:37:57 pm »

Lijkt me een erg kortzichtige interpretatie van de hele openingspost en negeert alles behalve de laatste (van de 3) vraag. Maar goed, mij best verder.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #33 Gepost op: juli 17, 2019, 08:33:45 am »

Bedankt mensen voor de vele reakties. Hierdoor is het voor ons veel duidelijker geworden wat de verschillen zijn tussen de Livingstone en Zambezi en vooral wat de voor- en nadelen zijn tussen een hardtop en softop. Wat voor de één een nadeel is, kan voor de ander juist een voordeel zijn. Er is natuurlijk niet één waarheid. Daarom gaan we er nog eens goed over nadenken en wat uurtjes bij Aart Kok rondbrengen en van de koffie genieten maar eerst gaan we genieten van onze heerlijke Kavango op Corsica. Ik wens iedereen een heerlijke vakantie.
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #34 Gepost op: juli 17, 2019, 02:53:09 pm »

Corsica altijd mooi. Wellicht kom je nog een Zambezi tegen  :)
Wij zijn er ook ;)
Fijne vakantie
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #35 Gepost op: juli 18, 2019, 08:17:30 am »

Dank Kole, jullie ook. En even zwaaien als je dit gevaarte voorbij ziet komen.  8)
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #36 Gepost op: juli 18, 2019, 08:37:28 pm »

Die schitterende combi gaan we niet missen.
Gelogd

Htevoortwis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Zambezi dilemma
« Reactie #37 Gepost op: augustus 01, 2019, 03:09:19 pm »

Wij hebben een Zambezi RL Hardtop, wij kunnen wel bij de bagage zonder helemaal uit te klappen. De deksel klap je uit tot 45gr dan kan je het bed uitklappen ook tot 45gr. De Zambezi heeft dan een soort schuin dak, je kan dan aan de voor en achterkant bij je bagage.
Nog een verschil tussen de Zambezi en de Livingstone: het bed vd Livingstone is een stuk (10-15cm) hoger dan van de Zambezi.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal