Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Doorloopkeuken in de voortent  (gelezen 1568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Krantenbak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Doorloopkeuken in de voortent
« Gepost op: augustus 18, 2019, 04:11:23 pm »

Hallo, wij zijn een gezin van vijf (pappa, mamma, 3 kinderen in de leeftijd van 4 maanden tot 8 jaar). Wij overwegen sterk een Aart Kok vouwwagen. Vooral de Kariba, maar ook de Kavango spreekt ons erg aan.

Nadelen van beide wagens vinden we de doorloopkeuken die tegen de slaapplaatsen aan zit (We weten dat de keuken verplaatsbaar is, maar krijgen de indruk van posts op dit forum dat je dit in de praktijk toch niet doet). We vroegen ons af of forumleden ons het volgende konden vertellen:
- Blijven de lucht en de hitte van het koken niet hangen rond de slaapplaatsen (vooral in de kariba zonder panoramadak)?
- Krijg je niet heel makkelijk spatten op je tentdoek?
- En meer algemeen: wie heeft positieve/negatieve ervaring met de doorloopkeukens in Kariba en/of Kavango?

Alvast bedankt!
Gelogd

Bageu

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 22
Re: Doorloopkeuken in de voortent
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2019, 05:31:31 pm »

Hi hier ook gezin met 5. Wij hebben de Kavango met doorloopkeuken en laten die altijd op z'n plek. Geen problemen met warmte die blijft hangen en zowel de klep als de zijspatschermen zorgen ervoor dat er geen spetters op het doek komen. Heb dus ook geen ervaring met hoe ik deze uit doek zou moeten halen. We koken afhankelijk van weer met dak open of dicht. De BBQ van de buren 4 tenten verderop ruik je beter dan dat je eigen kookluchtjes blijven hangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gelogd

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Doorloopkeuken in de voortent
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2019, 07:02:38 pm »

Wij halen de keuken er altijd af. Deze staat dan onder de luifel. Met uitzicht koken is gewoon leuker en je hebt geen last van kookgeuren in je tent en slaapcabine.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gelogd

Krantenbak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Doorloopkeuken in de voortent
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2019, 07:38:31 pm »

Bedankt voor de reacties!  WW

Bageu: bevalt het panoramadak erg, geen last van lekkage?
Nootje: is de keuken niet heel zwaar?

Gelogd

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Doorloopkeuken in de voortent
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2019, 08:01:55 pm »

Bedankt voor de reacties!  WW

Bageu: bevalt het panoramadak erg, geen last van lekkage?
Nootje: is de keuken niet heel zwaar?
De keuken is een behoorlijk gewicht. Maar wel te tillen en gelukkig is het maar enkele meters die je moet overbruggen. Die van ons staat ook op wieltjes dus dan wordt het een beetje tillen en een beetje rijden.
Om de keuken van de wagen te halen hoef je niet te tillen. Eerst het neuswiel zo laag mogelijk daarna de stokken in de keuken plaatsen. Daarna het neuswiel weer om hoog en je rijd de wagen zo onder de keuken vandaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gelogd

Bageu

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 22
Re: Doorloopkeuken in de voortent
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2019, 08:09:21 pm »

Bedankt voor de reacties!  WW

Bageu: bevalt het panoramadak erg, geen last van lekkage?
Nootje: is de keuken niet heel zwaar?
Panoramadak is heel fijn. Zeker als tent heel heet is. Je zet het dak open en de hitte is zo weg. Zelf nooit lekkage gehad en we hebben een 2de hands Kavango die al heel wat jaren meegaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gelogd

Erwin Klaver

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango voorm. Holtkamper Cocoon Aero
  • Es klappt nicht immer!
Re: Doorloopkeuken in de voortent
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2019, 01:40:46 pm »

Afgelopen vakantie met onze nieuwe Kavango op Lange Paal (Vlieland) gestaan.
Gezin met 3 kinderen. Een groot voordeel is dat we er makelijk met z'n vijven inpassen.

Wat koken betreft. Wij verplaatsen de keuken (niet meer) te veel gezeul.
Wij hebben geen last van kookgeurtjes in de cabines. Het koken van water voor thee, koffie, eieren, pasta en groenten gewoon 
op het gasstel in de tent. Serieus bakken, braden en grillen doen we op een Cadac chef buiten de tent.

Een groot voordeel van de Kavango is het open dak wat kookgeuren en warmte uit de tent zeer snel afvoert.

We hadden hiervoor een Holtkamper Cocoon Aero maar zijn meer tevreden met onze Aart Kok Kavango

Gelogd

Krantenbak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Doorloopkeuken in de voortent
« Reactie #7 Gepost op: augustus 31, 2019, 09:34:05 am »

Ok, conclusies: keuken is wel verplaatsbaar, maar neem dan wieltjes. Met het panoramadak hoeft het niet persé en kan je in de voortent koken.

Bedankt iedereen voor de reacties!
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Doorloopkeuken in de voortent
« Reactie #8 Gepost op: augustus 31, 2019, 10:11:00 am »

Ok, conclusies: keuken is wel verplaatsbaar, maar neem dan wieltjes. Met het panoramadak hoeft het niet persé en kan je in de voortent koken.

Bedankt iedereen voor de reacties!

Zonder wieltjes kan ook wel hoor, met zijn tweeën. Zeker als je de gasflessen en de koelkast er eerst uit haalt.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Doorloopkeuken in de voortent
« Reactie #9 Gepost op: augustus 31, 2019, 12:09:28 pm »

Ok, conclusies: keuken is wel verplaatsbaar, maar neem dan wieltjes. Met het panoramadak hoeft het niet persé en kan je in de voortent koken.

Bedankt iedereen voor de reacties!
Ja, dat klopt denk ik wel ongeveer. Kleine aanvulling (als ik zo vrij mag zijn):
-De doorloopkeuken neemt best veel ruimte in beslag. Met drie kinderen en slecht weer is het fijner als de keuken onder de luifel staat.
-Koken (koffie/groente/pasta) doen wij in de tent maar bakken niet. Bakluchten en vetspetters krijg je niet zo makkelijk uit de tent
-Wielen zijn eenvoudig zelf te maken. Neem wel grote wielen, die rijden veel makkelijker over gras/zand/grind. Zie bijvoorbeeld mijn eigen geknutsel: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17412.msg233566#msg233566
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Doorloopkeuken in de voortent
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2019, 05:35:43 pm »

Wij hadden een Aart Kok Kavango. Afhankelijk van hoelang we ergens waren, werd de keuken buiten neergezet. Bij een weekendje weg lieten we hem in de tent. De keuken is inderdaad wel zwaar maar mijn man had lades gemaakt, die we voor de keuken te vertillen uit de keuken haalden. Ergens op het forum staan volgens mij nog fotootjes, ik kijk wel of ik ze kan terugvinden: zie de topic https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17263.msg228872#msg228872
« Laatst bewerkt op: september 01, 2019, 05:37:33 pm door Jootje1710 »
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal