Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Slot op wagenbak Livingstone  (gelezen 2563 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #15 Gepost op: januari 11, 2020, 10:06:42 pm »

En weer opgehelderd  :# mooi! :J
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #16 Gepost op: januari 12, 2020, 12:26:50 pm »

Goed om te weten, ideaal voor meerdere type wagens!
Gelogd

jurgman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Zambezi River Lodge 2018
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #17 Gepost op: januari 24, 2020, 03:11:43 pm »

Wij hebben ook zo'n slot op onze Zambezi. Gewoon fijn om te hebben. In combinatie met stroompunt in de bak kun je makkelijk apparatuur uit het zicht opladen zonder dat ze bij de kabels kunnen komen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #18 Gepost op: januari 24, 2020, 04:37:44 pm »

Benieuwd waar zo'n slot op vast geschroefd zit. Zo'n plaatstalen dingetje gaat niet zo veel uithalen met een goede ruk eraan, maar los daarvan bestaat een mobiel kampeermiddel doorgaans volledig uit dunne, lichte, kwetsbare materialen. De vervolgschade loopt snel in de papieren in zo'n geval. Kofferbak van een auto is ook te kraken, maar is doorgaans wel al weer een orde hoger. Bovendien staat die meestal in het zicht.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #19 Gepost op: januari 24, 2020, 08:23:57 pm »

De gelegenheidsdief hou je misschien wel tegen maar tegen een volhardende dief is niets bestand.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk

Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #20 Gepost op: januari 24, 2020, 09:50:40 pm »

Daarom is deze oplossing toch prima? De gelegenheidsdief houd je buiten. De andere, meer gewiekste en met name meer brutale variant niet, maar ergens houd het op.

De voordeur van mijn huis is niet voor niets ook gewoon gemaakt van hout met 2 grote ruiten er in. Dat is zonder meer minder veilig dan een massief stalen deur, maar hee, er zijn grenzen.

Maar goed, ieder zijn eigen keuze  WW
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #21 Gepost op: januari 24, 2020, 10:51:44 pm »

De vraag is of het effectief is. Een slot geeft aan dat er iets te halen is. Het moet vervolgens wel zodanig sterk zijn dat het langer weerstand weet te bieden dan een dief anders nodig heeft om iets eerst te moeten zoeken. Als je de moeite neemt iets weg te bergen, is de echte gelegenheidsdief al afgehaakt. Die grist iets weg in het voorbijlopen, als hij moet zoeken hoeft het niet. Iemand die op spullen uit is, gaat wat verder. Die heeft er geen moeite mee om er wat moeite voor te doen. Voor die categorie gaat de kwaliteit van het hang en sluitwerk tellen. En dergelijke slotjes doen niets. Soms rammel je ze met een tierap al open. Als het om een veilig gevoel te doen is, prima. Maar meer zou ik er ook niet van verwachten. Volgens de ronkende pr levert het een kluis van 1500 liter. Een kluis van triplex, afgedekt met een lattenbodem?
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2020, 10:54:19 pm door sanderv »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #22 Gepost op: januari 25, 2020, 02:10:32 pm »


Een onderwerp waar ik redelijk wat contact over heb met een prof van de Vrij Universiteit Brussel in het kader van één van mijn andere bezigheden. Een criminologe met behoorlijk veel reputatie.


Het gaat wel vooral over inbraken in huizen en auto's hier, maar bepaalde aspecten kunnen we zeker doortrekken. De meeste inbraken gebeuren overdag, omdat de meeste mensen dan nauwelijks thuis zijn en de kans om iemand tegen te komen dus veel kleiner is. Het geen men eerst tracht te vermeiden is een confrontatie. In veel de meeste gevallen weten ze ook al op voorhand welke buit men op een bepaalde locatie wenst te hebben. Dit omdat men dat op voorhand heeft geobserveerd. Men heeft een klant die een goedkopere prijs wil betalen voor een bepaalde nieuwe TV en jij hebt net een doos papier buiten gezet waar het papier in een doos van die TV zat, is men zeker geïnteresseerd om eens bij je langs te komen. Heb je er over zitten stoefen op café, …. Wat papier betreft, dus beter de doos in kleinere karton doen om in een meer neutrale of voedingswaren doos te stoppen bij het buiten zetten van papier. Op camping dus ook trachten niet te veel te koop te lopen met de duurdere spullen zodanig dat ze niet op voorhand worden opgemerkt door potentieel geïnteresseerden.


Plaatsen waar veel mensen zijn trachten ze eveneens te meiden. Inbreken valt anders te makkelijk op. Tenzij je de voordeur niet op slot doet en men makkelijk de deur anders kan openen. Dat valt ook niet op en men is meteen daarna uit het zicht. Het inbreken moeten doen in het zicht waar veel mensen zijn, vermeiden ze dus. Op een camping is ook quasi heel de tijd beweging dus daar zal men zeker trachten in het zicht van iedereen inbreken te meiden. Eens men uit het zicht is, heeft dat minder van belang omdat men dan rustig kan werken zonder gezien te worden. Op camping eens men de ritsluiting door is en binnen is in de tent is men uit het zicht. Daar gaat een slot dus niet echt veel meer verschil gaan uitmaken. Zeker als ze gezien hebben dat je kort daarvoor vertrokken bent. Dan zal het nog wel een tijd duren eer je terug zal zijn. De auto staat in het zicht van iedereen, daar inbreken valt op en zullen ze dus vermeiden. Als je niet je auto onderweg parkeert op plaatsen waar nauwelijks iemand komt, is dat dus zo wie zo een veiligere optie voor je duurdere spullen op te bergen.


Bij inbraak in huizen, zeker als men naar bepaalde buit op zoek is, gaat een alarm, veel licht, huisdieren en zo meer weinig verschil uit maken om inbraak af te schrikken. In die gevallen gaat men kijken of men op 3 minuten tijd binnen kan zijn, buit kan hebben en terug buiten. Waarom, zeker op plaatsen waar geen permanente sociale controle is, gaat niemand reageren of komen zien binnen de 3 minuten na het aflopen van het alarm. Alleen als het alarm blijft loeien komt men eens nieuwsgierig zien. Huisdieren kunnen ze snel en makkelijk bedwelmen en verlichting, zeker aan de achterkant van de woning zorgt er voor dat men snel en makkelijk kan werken uit het zicht van anderen. De verlichting helpt dan de inbreker. Degelijke sloten die erg vertragend werken, glas dat niet makkelijk breekt of rolluiken hebben veel meer nut dan de eerder benoemde systemen.
Kortom, vertragen kan dus zeker helpen en dat kunnen we dus ook doortrekken naar de camping. Echter vooral als het in het zicht is. Eens uit het zicht gaat het weinig verschil maken. Dus als het slot voorkomt dat men makkelijk van buiten de tent aan het materiaal aan kan, gaat dit nuttig zijn, als het is om te voorkomen dat iemand die zich in de tent bevind makkelijk aan de spullen kan, is het verloren moeite.


Althans toch volgens een prof criminologie.


In ieder geval heeft teveel angst weinig zin. Voor op camping zeker niet te veel te koop lopen met de dure spullen die je mee hebt en niet in het zicht opbergen op een afgesloten plek waar inbreken erg in het zicht moet gebeuren en veel sociale controle is. Kortom, de koffer van de wagen.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #23 Gepost op: januari 25, 2020, 05:28:29 pm »

Duidelijk verhaal. Maar nu ben ik wel benieuwd, wat is precies die 'andere bezigheid' van je?
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #24 Gepost op: januari 25, 2020, 05:41:36 pm »


Ik ben voorzitter van Preventie Lichthinder vzw, en organiseer onder meer hier de Nacht van de Duisternis. In Nederland hebben ze daar naar komen kijken en dat later overgenomen als Nacht van de Nacht (laatste weekend van oktober).
Gaat niet op geen verlichting gebruiken maar vooral veel meer rationeel gebruiken en met de juiste insteek. Veiligheid is een onderwerp dat daar vaak aan bod komt, vandaar de link hier.
Geven ook adviezen aan gemeenten en overheden en zo meer. Veel uren werken in de vrije tijd dus.


Tot een paar jaren terug was ik ook de Europees voorzitter van de International DarkSky Association en men is terug aan mijn mouw aan het trekken om dat te doen. Ook bij UNESCO zit ik in een werkgroep rond wereld erfgoed en astronomie voor dit thema.


Mijn vrije tijd is vaak erg schaars. Daarnaast ben ik ook actief binnen de ouderraad van de school van de kinderen in diverse werkgroepen, voorzitter van de schoolraad, actief in de Milieu Adviesraad, trekker van het Klimaat Actie Team in de gemeente en dat is het zo ongeveer waar ik mijn vrije tijd mee vul.

Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #25 Gepost op: januari 25, 2020, 08:50:42 pm »

Gaaf!  WW

Ook nog ergens tussendoor tijd om te klappen?  :#
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #26 Gepost op: januari 26, 2020, 07:28:03 pm »


Waarom denk je dat ik hou van campings met nauwelijks bereik en geen WiFi, anders is het niet mogelijk om ook van al die dingen een keer weg te zijn en vakantie te nemen en ben je nog steeds aan het werk voor deze zaken. Kortom in de zomer een periode al klappend weg van alles zijn is dan echt absolute must om er nog een jaartje tegen te kunnen!

Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Slot op wagenbak Livingstone
« Reactie #27 Gepost op: januari 26, 2020, 10:53:52 pm »

Top, groot gelijk  O0
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal