Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!  (gelezen 8580 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #15 Gepost op: februari 16, 2020, 04:52:27 pm »

In de keuken heb ik ook lades gemaakt. Toen heb ik  ook een tekening gemaakt van het vooraanzicht. Zie de bijgevoegde PDF. Voor de foto's zie het topic:

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20685.0
Gelogd

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #16 Gepost op: februari 16, 2020, 05:03:04 pm »

Ik heb nog een gebruikerstip. Om te zorgen dat de tent en de buidel mooi aansluiten aan de bak gebruik ik magneten die ik op het bisonyl plaats waardoor deze mooi strak aan de wagenbak zit. Dat scheelt weer tocht.

https://www.magnetenkopen.nl/winkel/waterbestendige-neodymium-schijfmagneet/

Als kratjes gebruikten wij deze: https://www.bol.com/nl/p/iris-vouwkrat-32l-kunststof-zwart-geel/9200000002755733/?s2a=#productTitle

Deze kratjes hadden de ideale maat en boven op de kratjes is er nog ruimte om de tafel en 2 stoel te leggen. Ook hier een tekening van gemaakt. Geel zijn de kratjes, de rode cirkel is de skottel. De ruimte aan de voorzijde liggen bij onze de slaapzakken en tassen.
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2020, 05:16:54 pm door Nootje »
Gelogd

Carolo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango GD
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #17 Gepost op: maart 02, 2020, 02:04:59 pm »

Ik heb nog een gebruikerstip. Om te zorgen dat de tent en de buidel mooi aansluiten aan de bak gebruik ik magneten die ik op het bisonyl plaats waardoor deze mooi strak aan de wagenbak zit. Dat scheelt weer tocht.

https://www.magnetenkopen.nl/winkel/waterbestendige-neodymium-schijfmagneet/

Als kratjes gebruikten wij deze: https://www.bol.com/nl/p/iris-vouwkrat-32l-kunststof-zwart-geel/9200000002755733/?s2a=#productTitle

Deze kratjes hadden de ideale maat en boven op de kratjes is er nog ruimte om de tafel en 2 stoel te leggen. Ook hier een tekening van gemaakt. Geel zijn de kratjes, de rode cirkel is de skottel. De ruimte aan de voorzijde liggen bij onze de slaapzakken en tassen.

Wauw dat zijn superhandige tips, dankjewel!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #18 Gepost op: maart 07, 2020, 01:28:06 pm »


Wij hebben onze kavango al een tijdje geleden verkocht dus kijk nog maar weinig op het forum.
ook wij gebruikten de magneten werkte perfect. Daarnaast zit er tussen the opengeklapte bed en de wagenbak ook nog een behoorlijke kier.
Je kan deze bijvoorbeeld dichtmaken door een opgerolde fleecedeken tussen te proppen. Ik gebruikte op het laatst van die stukken grijze isolatie voor leidingen, de kleinste maat, die kosten bijna niks en kan je prima deze kier mee afdichten.
We hebben nog wel eens in het voorjaar gekampeerd met s'morgens het ijs op de tent dan wordt je je wel bewust van de tocht gaten.
Veel plezier met je Kavango hartstikke leuke vouwwagen.
Gelogd

Carolo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango GD
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #19 Gepost op: maart 13, 2020, 11:56:02 am »

Ik heb nog een gebruikerstip. Om te zorgen dat de tent en de buidel mooi aansluiten aan de bak gebruik ik magneten die ik op het bisonyl plaats waardoor deze mooi strak aan de wagenbak zit. Dat scheelt weer tocht.

https://www.magnetenkopen.nl/winkel/waterbestendige-neodymium-schijfmagneet/

Als kratjes gebruikten wij deze: https://www.bol.com/nl/p/iris-vouwkrat-32l-kunststof-zwart-geel/9200000002755733/?s2a=#productTitle

Deze kratjes hadden de ideale maat en boven op de kratjes is er nog ruimte om de tafel en 2 stoel te leggen. Ook hier een tekening van gemaakt. Geel zijn de kratjes, de rode cirkel is de skottel. De ruimte aan de voorzijde liggen bij onze de slaapzakken en tassen.

Ik heb nog een vraagje over de kratjes: moet het exact die maat zijn?

Jouw maat: 35 x 24 x 47 cm Inhoud 32 liter
Maat die ik zie bij Obelink bijv: 36 x 25 x 49 ook inhoud 32 liter...

Het scheelt weinig maar die cm kan net het verschil maken dat het niet past...
Gelogd

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #20 Gepost op: maart 17, 2020, 08:45:44 pm »

Nee, dat gaat net niet passen. Ik meet bij mijn kavango een breedte maat van 1430mm, wanneer je in de 3 kratjes in de breedte neer wil zetten zoals ik heb uitgetekend en een kratje is 490mm breed dan past dit niet. 3x490= 1470.

Tussen de wielkasten meet ik 970mm, en 2 kratjes = 980mm. Past dus ook niet.

Je zal dan een andere indeling moeten bedenken wanneer je een andere krat maat kiest.
Gelogd

Carolo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango GD
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #21 Gepost op: maart 18, 2020, 09:52:21 am »

Nee, dat gaat net niet passen. Ik meet bij mijn kavango een breedte maat van 1430mm, wanneer je in de 3 kratjes in de breedte neer wil zetten zoals ik heb uitgetekend en een kratje is 490mm breed dan past dit niet. 3x490= 1470.

Tussen de wielkasten meet ik 970mm, en 2 kratjes = 980mm. Past dus ook niet.

Je zal dan een andere indeling moeten bedenken wanneer je een andere krat maat kiest.

Dank voor je reactie, ik dacht al dat heb je vast exact berekend... Dan worden het de kratjes uit jouw link!
Gelogd

Tito

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #22 Gepost op: januari 15, 2021, 08:04:44 pm »

Ik ben benieuwd hoe de kavango is ervaren.
Wij zijn dit jaar in de race. Maar nu de winkels nog dicht zijn is het toch wat lastiger.
Paar dingen waar ik wel benieuwd naar ben.

Hoe slaapt het bed?
Beetje fijn rijgedrag ondanks de kleine wielen?
Staat hij echt zo snel.. :O
Aangezien wij 1 dochter hebben. Wilden wij ook de lounge bank doen. Mocht ze straks in eigen tent willen. Hebben we een mooie bank. Is het een meerwaarde?

Gelogd

Carolo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango GD
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #23 Gepost op: januari 16, 2021, 12:12:43 am »

Ik ben benieuwd hoe de kavango is ervaren.
Wij zijn dit jaar in de race. Maar nu de winkels nog dicht zijn is het toch wat lastiger.
Paar dingen waar ik wel benieuwd naar ben.

Hoe slaapt het bed?
Beetje fijn rijgedrag ondanks de kleine wielen?
Staat hij echt zo snel.. :O
Aangezien wij 1 dochter hebben. Wilden wij ook de lounge bank doen. Mocht ze straks in eigen tent willen. Hebben we een mooie bank. Is het een meerwaarde?
Hij is ons goed bevallen! 2 weken in nl op een camping gestaan en 4 weken door Frankrijk getrokken.
In het begin is het even wennen qua opzetten en afbreken, maar na een paar keer heb je de routine te pakken en dan kost het alles bij elkaar een uurtje. Meeste tijd kost het zoeken van een mooi plekje en de exacte positie kiezen hoe je hem neerzet. Moet echt wel vlak zijn ;)

De bedden slapen goed, maar de matras vonden wij te hard, dus een koudschuim topper gekocht. Meeklappen gaat helaas niet, maar wij leggen hem bovenop de kar of in de bak. Ruimte genoeg.

De bank is echt een meerwaarde, lekker hoekje waar je je even op terug kunt trekken. Is ook ruimtelijker dan wanneer het een bed is.

Rijgedrag is prima, in Frankrijk gewoon 140 op de tolwegen. Je merkt niet dat hij er achter hangt!

Wat viel ons tegen? Niet veel. De harde matrassen dus. Maar ook dat we meestal alle bagage (kratjes) uit de wagen moesten halen. Omdat je er niet goed bij kunt als het een bed is, en als het een bank is kun je ze ook niet laten staan. Tip is dus stapelbare kratjes nemen ;)
En ja: hij is best groot, dus je hebt wel een flinke plek nodig, helemaal als je de vario luifel er aan hebt.

Wat viel mee? De ruimte, de sfeer, het panoramadak :)1303]. De algehele kwaliteit van de tent. Keuken sober maar degelijk.

3x enorme stortbuien en noodweer gehad: niks aan de hand. Staat als een huis!
Grondzeil alleen in nl gebruikt, in Frankrijk niet. Met de stortbui die we daar hadden liep het water dus dwars onder de wagen door, maar lang leve de kratjes :)6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Tito

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #24 Gepost op: januari 16, 2021, 11:28:58 am »


Wat viel ons tegen? Niet veel. De harde matrassen dus. Maar ook dat we meestal alle bagage (kratjes) uit de wagen moesten halen. Omdat je er niet goed bij kunt als het een bed is, en als het een bank is kun je ze ook niet laten staan. Tip is dus stapelbare kratjes nemen ;)
En ja: hij is best groot, dus je hebt wel een flinke plek nodig, helemaal als je de vario luifel er aan hebt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat van de bagage is denk ik het geval bij elke vouwwagen.
Wij willen de deze vouwwagen ook gebruiken voor keer weekendje. Lijkt kan wel handig dat de voortent dan ook uitklapt. Zonder dat het veel extra werk kost. Bij overnachtings camping is het juist weer wat meer werk. Maar zo heeft elke vouwwagen wat.

Jammer van het bed. Volgens mij hier op het forum gelezen dat er wel toppers zijn die mee ingeklapt kunnen worden. Hopelijk kunnen we binnenkort hem in het echt zien.
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #25 Gepost op: januari 16, 2021, 12:31:24 pm »

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat van de bagage is denk ik het geval bij elke vouwwagen.
Wij willen de deze vouwwagen ook gebruiken voor keer weekendje. Lijkt kan wel handig dat de voortent dan ook uitklapt. Zonder dat het veel extra werk kost. Bij overnachtings camping is het juist weer wat meer werk. Maar zo heeft elke vouwwagen wat.

Jammer van het bed. Volgens mij hier op het forum gelezen dat er wel toppers zijn die mee ingeklapt kunnen worden. Hopelijk kunnen we binnenkort hem in het echt zien.

Of je wel of niet goed bij de bagage kunt is ook afhankelijk van de kant waar het bed openklapt. In de lengte van de wagen (zoals bij de kavango) kun je lastig bij  het achterste deel. In de breedte (zoals bij onze livingstone) is dat wat makkelijker.
Gelogd

Tito

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #26 Gepost op: januari 16, 2021, 05:27:33 pm »

Of je wel of niet goed bij de bagage kunt is ook afhankelijk van de kant waar het bed openklapt. In de lengte van de wagen (zoals bij de kavango) kun je lastig bij  het achterste deel. In de breedte (zoals bij onze livingstone) is dat wat makkelijker.

Zit er niet net als bij campooz nog een los Luik onder het matras dan?
Easy load werkt dus maar 1 kant op dus..
Gelogd

Carolo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango GD
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #27 Gepost op: januari 17, 2021, 09:36:58 am »

Zit er niet net als bij campooz nog een los Luik onder het matras dan?
Easy load werkt dus maar 1 kant op dus..
De Kavango heeft de scharnieren aan de korte kant, dus dat werkt heel anders.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

michaelmobile

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic 2003
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #28 Gepost op: januari 17, 2021, 10:05:32 am »

https://images.app.goo.gl/HsBKaS9xqVVv7yKp6


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

michaelmobile

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic 2003
Re: Nieuwe Kavango Game Drive bezitter!
« Reactie #29 Gepost op: januari 17, 2021, 10:07:34 am »

Campooz heeft een heel klein luikje vergeleken met de Kavango. :)51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal