Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tips 1e gebruik en inrichting River Lodeg GD  (gelezen 1736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Tips 1e gebruik en inrichting River Lodeg GD
« Gepost op: mei 12, 2020, 07:39:13 am »

Met de pinksterren gaan we (eindelijk) onze Aart Kok uitproberen tijdens een weekend kamperen. We halen deze een week eerder uit de stalling en dan kan het inrichten voor de vakantie beginnen.

Over soorten kratjes en wat je meeneemt lees ik hier genoeg maar wat is nu een tip die jullie mij mee willen geven. Wat zou je als je zelf anders gedaan hebben of heb je aangepast waarvan je denkt; "dat had ik gelijk" moeten doen.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2020, 09:31:51 am door Rijksen »
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Tips 1e gebruik en inrichting River Lodeg GD
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2020, 09:24:32 am »

Hier ook een newby. In de afgelopen maanden uit de losse pols al van alles aangeschaft via Marktplaats en allerhande aanbiedingen. Vorige week geoefend met opzetten, en lekker op m’n camping stoel aan m’n campingtafel gaan opschrijven wat ik nog miste. En dié lijst nog aangevuld met de vouwwagen inpaklijst van Kampeer Meneer.
En dan is het daarna tijdens je eerste vakantie denk ik toch gewoon lekker rommelen en klungelen tot je het naar je zin hebt.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Tips 1e gebruik en inrichting River Lodeg GD
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2020, 04:03:41 pm »

Wat wij heel handig vinden is inklappen met het kuipzeil eraan.

Forumlid Frankie heeft hier al eens een uitleg over gepost. Ook hebben we magnetische stickers aan de zijkant bij de keuken geplakt, en op de onderkant van ons blauwe verlengsnoer. Zo hangt deze aan de wagen en ook al plenst het zal hij niet in het water liggen.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Tips 1e gebruik en inrichting River Lodeg GD
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2020, 04:20:09 pm »

Hierbij de uitleg van Frankie over inklappen met kuipzeil eraan geritst. Dit doe wij altijd, we leggen wel een stuk worteldoek onder de kuip zodat ie niet zo vies wordt.

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19317.0
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

ArnoVk68

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Tips 1e gebruik en inrichting River Lodeg GD
« Reactie #4 Gepost op: juni 04, 2020, 10:51:12 pm »

H'vaart en Pinksteren voor het eerst met onze Livingstone GD op pad geweest. Voor we vertrokken een aantal klusjes bedacht en uitgevoerd:
- extra stopcontact aan linkerzijde keuken onder de overhang: mooie ip44 doos gevonden (zwart), wij hebben een 12v omvormer en dubbel stopcontact in de keuken (weet niet of dat standaard is). Draad via het luchtrooster naar buiten getrokken!
- het linker kastje (waar bij ons ook de gastank achter zit) voorzien van een la van 42,5*42,5*25, deze kan volledig uitgetrokken worden; het kastdeurtje heb ik als ladefront gebruikt.

De la functioneert goed en geeft veel ruimte om pannen ed. in te stoppen. We zijn er na de terugreis wel achter gekomen dat gestapeld glaswerk (theeglazen en Duralex glaasjes) uitdagingen geeft. We hebben dit in de disselkeuken van onze Holtkamper nooit gehad maar kennelijk rammelt zo'n keuken aan de achterkant meer. Hoop scherven in de nieuwe la!

Ik heb ook nog een vraag: onder de koelbox zit maar een heel smal laatje doordat er heel brede klossen onder de koelbox zitten, zijn er mensen die daar een andere oplossing voor hebben?
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Tips 1e gebruik en inrichting River Lodeg GD
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2020, 11:20:17 pm »

@Arno Als je de 12v in het linker kastje bedoeld dan is het standaard maar deze is volgens mij alleen maar voor de koelkast. Naar mijn weten geen omvormer naar de dubbele wcd.

De la heb ik hier ook al voorbij zien komen en ik twijfel nog of ik deze ga maken. Heb nu voor onderweg een krat in dit kastje staan met spullen die ik er op de camping uit haal.

Het stekkerblok met magneten is een goed idee dat ik nog ga uitvoeren.

De bevestiging van de gastank ga ik ook nog verplaatsen, die zit erg onhandig midden in het kastje.

Ik heb aan de lattenbodem een klein ledlampje gemonteerd wat handig is als je in het donker nog iets uit de bak moet hebben.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tips 1e gebruik en inrichting River Lodeg GD
« Reactie #6 Gepost op: juni 05, 2020, 08:04:12 am »

Kun je foto’s van de la plaatsen? Ben er wel benieuwd naar.
Gelogd

barryvl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Zambezi RL in Olijfgroen
Re: Tips 1e gebruik en inrichting River Lodeg GD
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2020, 05:28:42 pm »

Als je een beetje handig bent lees dan even dit topic:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23670.msg306128#msg306128
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal