Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service  (gelezen 15845 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #45 Gepost op: augustus 31, 2020, 05:04:50 pm »

@bosje

Misschien moet je even de moeite nemen om eerdere posts te lezen.
De wet laat ruimte om de garantie aan de persoon en niet het product te koppelen. Of dat in dit specifieke geval mag, geen idee, maar de wet laat kennelijk ruimte.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 922
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #46 Gepost op: augustus 31, 2020, 05:49:38 pm »

@bosje

Misschien moet je even de moeite nemen om eerdere posts te lezen.
De wet laat ruimte om de garantie aan de persoon en niet het product te koppelen. Of dat in dit specifieke geval mag, geen idee, maar de wet laat kennelijk ruimte.
Enkel wanneer het fabrieksgarantie betreft. Wettelijke garantie is wettelijk en daar kunnen additionele voorwaarden niets aan veranderen.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #47 Gepost op: augustus 31, 2020, 06:35:00 pm »

Dat klopt denk ik. Ik zie alleen maar voorbeelden van fabrieks- of anderszins aanvullende garanties.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #48 Gepost op: augustus 31, 2020, 07:59:31 pm »

Wettelijke garantie is precies wat het zegt : vastgelegd in de wet en moet iedere leverancier nakomen. Fabrieksgarantie staat daar compleet los van en gaat vaak verder dan de wettelijke garantie. Het probleem begint als de leverancier het verschil niet weet, en dan heb je als consument  vaak de problemen.
Ik zelf laat dit soort leveranciers en hun producten links liggen.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #49 Gepost op: september 01, 2020, 07:51:16 am »

Wettelijke garantie is precies wat het zegt : vastgelegd in de wet en moet iedere leverancier nakomen.

Vanzelfsprekend, maar de vraag is dus of deze wet ruimte laat om garantie persoonlijk te maken. Met aanvullende garanties mag dit (soms?).
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #50 Gepost op: september 01, 2020, 08:02:15 am »

Het recht op garantie hebben en de garantie ook daadwerkelijk krijgen van de fabrikant en leverancier zijn twee verschillende dingen.
Als er alleen maar een rechter aan te pas moet komen , en daar lijkt het op met de houding van AK, dan is dat merk voor mij afgedaan.
In mijn geval zou ik dan serieuze problemen gehad hebben met de nieuw gekocht vouwwagen. HK heeft echter alle problemen serieus opgepakt en geheel naar tevredenheid opgelost. Zo kan het dus ook.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #51 Gepost op: september 01, 2020, 08:33:28 am »

Na doorvragen bij Aart Kok stellen ze dat je wettelijke garantie hebt bij de verkopende partij. Ook al komt de vw oorspronkelijk bij hun vandaag, bij hun hoef je (volgens hun) niet aan te kloppen.

Even voor mijn beeld. Zijn er leveranciers die Aart Kok vouwagens leveren behalve Aart Kok in Heemstede en Roden?

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #52 Gepost op: september 01, 2020, 08:58:37 am »

Bij de oorspronkelijke vraagsteller ging het ook niet over garantie. Maar gewoon de vraag om een keer te kijken wat men mis deed of dat er mogelijk geen probleem was en was er zelf de bereidheid om te betalen. Zelf dat wordt geweigerd. Dan kan je moeilijk stellen dat je fier bent rond je product. Als je zelf als er voor betaald wordt geen service wenst te bieden voor je product
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #53 Gepost op: september 01, 2020, 10:28:13 am »

Vanzelfsprekend, maar de vraag is dus of deze wet ruimte laat om garantie persoonlijk te maken. Met aanvullende garanties mag dit (soms?).
Natuurlijk mag dat, zolang de wettelijke garantie als minimum maar wordt gehonoreerd. Als ze dit uitsluiten, dan is dat illegaal en dus niet geldig.

Voor het doorgeven van de garantie staat op consuwijzer.nl de volgende tekst:
Wettelijke recht op een goed product
Verkoopt u het product aan iemand anders? Of geeft u het weg? Dan blijft het wettelijke recht op een goed product gelden. Dat recht gaat vanzelf mee naar de nieuwe eigenaar. De verkoper mag niet tegen een nieuwe eigenaar zeggen dat het recht op een goed product niet meer geldt. Want de rechten gaan mee met het product. Wel mag de verkoper vragen om bewijs dat het product bij hem is gekocht. Dit kan de nieuwe eigenaar bijvoorbeeld doen met de kassabon van de eerste koper.
Garantie van de verkoper of fabriek Of u de verkopersgarantie of fabrieksgarantie aan iemand anders kan doorgeven hangt af van de garantievoorwaarden. De verkoper of fabrikant mag namelijk zelf de voorwaarden van zijn garantie kiezen. Want het is iets extra’s, naast het wettelijke recht op een goed product. Hij kan dus in zijn garantievoorwaarden zetten dat alleen de eerste koper garantie krijgt.
     
Dus Aart Kok moet nog steeds een goed product blijven garanderen, ook aan de 2e eigenaar. Dat zij dit niet willen en alles doen om daar onderuit te komen, laat voor mij duidelijk zien dat zij weten dat zij een slecht product maken. Want als zij weten dat het goed is, dan kunnen ze die garantie zonder problemen geven. Geef mij dan maar bijv. Cabanon, waarbij de importeur dit zonder problemen overnam van de dealer die ermee gestopt was, of Campwerk, die bij een probleem direct voor je klaarstaat om het op te lossen.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2020, 10:30:16 am door Drikusniet »
Gelogd

JelleKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #54 Gepost op: september 01, 2020, 10:53:56 am »

Ben je al langsgeweest in Volendam? Volgens mij is volendam vanuit Groningen niet een hele andere afstand dan Heemstede.

Als ze je in Volendam gewoon goed helpen, dan zou dat ook gewoon een goed advies kunnen zijn van AK om daar naartoe te gaan.

Mijn ervaring met garantie en rechten is dat je toch afhankelijk blijft van de leverancier of de verkoper. Je gaat niet snel naar de rechter om je garantie af te dwingen.
Zelf zou ik eerst het advies volgen en als dat niet helpt, dan zou ik bedenken wat de volgende stappen zijn. Voor hetzelfde geld heb je een hele gezellige middag in Volendam en kom je met allerlei tips thuis waar je zelf nooit aan gedacht had.

Als je toch zo'n eind moet reizen kan je er misschien ook nog een uitje van maken.

Een vouwwagen zou gewoon meteen goed moeten zijn (ik vind dat je voor de goedkoopste al veel geld betaald). Maar soms heb je pech en moet je even door de zure appel heen.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 922
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #55 Gepost op: september 01, 2020, 11:33:37 am »

Na doorvragen bij Aart Kok stellen ze dat je wettelijke garantie hebt bij de verkopende partij. Ook al komt de vw oorspronkelijk bij hun vandaag, bij hun hoef je (volgens hun) niet aan te kloppen.

Even voor mijn beeld. Zijn er leveranciers die Aart Kok vouwagens leveren behalve Aart Kok in Heemstede en Roden?
De verkopende partij is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling indien nodig.

Ik heb bij BCC gewerkt als bijbaantje in mijn studietijd. Wij als verkopende partij waren verplicht om het product in ontvangst te nemen bij een garantieclaim en het te regelen met de fabrikant (of importeur). Vervolgens wordt het gemaakt (of afgewezen) en komt het weer bij de winkel alwaar er contact wordt opgenomen met de klant.

Ik heb goede ervaringen in de Aart Kok showroom in het noorden, maar veel van wat ik hier lees klinkt mij heel fout in de oren.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #56 Gepost op: september 01, 2020, 12:36:10 pm »

Helemaal correct, maar als de verkopende partij iemand is die na 4 maanden zijn bij Aart Kok gekochte VW doorverkoopt op MP? Wie is er dan aan te spreken op de wettelijke garantie (deugdelijk product enzo)?
Aart Kok kan zich daar toch niet aan onttrekken?
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #57 Gepost op: september 01, 2020, 12:52:48 pm »


Ik vermoed dat ze een beetje apart doen. Ze zullen heel beperkte extra garantie geven die ze dan persoonlijk maken. Als er vragen gesteld worden zeggen ze steeds dat het niet kan doorgegeven worden. Is iemand goed op de hoogte van de regels en stelt dat hij verder kan gaan, dan stellen ze dat hun antwoord of opmerking enkel ging over dat persoonlijk gedeelte en niet over het wettelijke gedeelte. 95% van de mensen die zijn komen aankloppen hebben uiteraard dan al teleurgesteld weggegaan en het heeft hun niets gekost.


Zeker geen klantvriendelijke methode maar iets dat wel vaker gebeurd vrees ik.

Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #58 Gepost op: september 01, 2020, 12:56:16 pm »

Als 1e koper krijg je gewoon 2 jaar garantie, die verlengt wordt naar 6 jaar als je jaarlijks onderhoud afneemt.

Dat laatste zegt mij eigenlijk dat je gelooft in je eigen product, dat je er volledig achter staat. Maargoed ik ga het binnenkort meemaken, wij hadden een beschadiging op de nieuwe vouwwagen die we 27 uur na ophalen hebben gemeld. Beetje een stroef mailtje terug waarbij de schuld in het midden ligt. Ik ga daar verder niet op reageren maar ik ga naar de winkel toe om alle puntjes te bespreken. Ik vind dat ook geen dingen om online te regelen. Praten, overleggen, etc dat gaat digitaal lastig.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #59 Gepost op: september 01, 2020, 01:34:50 pm »

Praten, overleggen, etc dat gaat digitaal lastig.

Helemaal mee eens, ik krijg dagelijks in mijn werk (projectmanager bouw) hele vervelende mailtjes die je met één telefoontje kan oplossen. Zeker bij schades is niet vreemd dat beide partijen eerst in de "aanval" gaan. Per mail is dat lekker makkelijk en persoonlijk; per telefoon en nog beter fysiek is die harde aanval voor de meeste mensen een stuk lastiger vol te houden. :)

Dit soort vragen per mail bespreken met elkaar komt vaak niet goed.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal