Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kosten inboedel  (gelezen 3552 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nova1986

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk: kampeermiddel : -
Kosten inboedel
« Gepost op: augustus 29, 2021, 08:22:57 pm »

Hallo allemaal,

Nieuw op het forum, zijn aan het oriënteren om een vouwwagen aan te schaffen.
Zijn even een lijstje aan het maken van de kosten (aanschaf, stalling etc.)

Kunnen jullie een ruwe schattig geven wat je hebt uitgegeven aan de inboedel? (pannen, borden, haringen, tentdoeken, stekkers enz.)
Begrijp dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt, maar laten we uitgaan van een gemiddelde.

Ben benieuwd naar de reacties! 8)

Groet, Nova
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Kosten inboedel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2021, 08:38:38 pm »

Pfff dat is moeilijk antwoord geven. Wij hebben alles in delen gekocht. Haringen zaten al bij mijn vouwwagen en bij de nieuwe die we in bestelling hebben staan ook. Ligt er denk ik ook aan welke stoel je fijn vind. Maar als ik toch een gemiddelde moet noemen denk toch rond de 500 euro of meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.590
Re: Kosten inboedel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2021, 08:43:14 pm »

In ons geval, een honderd of drie voor twee personen. Alles wel basic, het blijft tenslotte kamperen. Verlengsnoeren zelf gemaakt met neopreenkabel.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

muis

  • Gast
Re: Kosten inboedel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2021, 08:45:29 pm »

Poeh, dat is een goeie vraag,  denk dat het meer is dan ik zo snel kan bedenken  ::)

Door de jaren heen zal dat toch al snel rond de 1000 euro zijn, mogelijk meer maar dan heen ik het wel over ruim 20 jaar met de vouwwagen weg.  Begonnen met een beetje hier een een beetje daar, later zaken vernieuwd etc. Bijvoorbeeld: we zijn ooit begonnen met de oude pannen van thuis, toen een setje kampeerpannen die in elkaar pasten en nu heb ik een paar mooie opvouwbare pannen gekocht

Verder stoelen 75 pst, tafel 150, borden, bestek, bekers 50, pannen 75, etc.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.685
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Kosten inboedel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2021, 09:24:50 pm »

Ik sluit me aan bij Muis: ergens rond de 1000 EUR.

Maar, de eerste boost kwam met de aanschaf van de eerste kar: die was met inventaris. Het meeste is door de jaren wel vervangen door iets wat beter bij ons past. Dus als je een 2e hands wagen koopt, kan je vaak voorlopig vooruit.

Een deel van de aanschaffen die we gedaan hebben vallen echt onder de noemer luxe: voor de koffie hebben we een Nespresso-apparaat. Ooit zijn we begonnen met een camping koffiezet apparaat, later oploskoffie (zoals elders op het forum gemeld: dat bleek geen oplossing) en een Bialetti (voor een tientje van de Lidl).

Veel is tweedehands te verkrijgen, via marktplaats of kringloopwinkel.

Dus ja, kostte ons om en bij de 1000 euro, maar hebben we echt wel een paar jaar over gedaan.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: Kosten inboedel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2021, 09:29:09 pm »

Zou het ook niet goed kunnen inschatten. Vaak heb je al wel iets thuis, hoeft niet altijd speciaal voor kamperen te zijn om het toch prima te kunnen gebruiken. En maakt bijvoorbeeld ook nogal uit of er al een gasstel en koelbox in de vouwwagen zit of dat je die ook zelf moet aanschaffen, kun je toe met het dekbed van thuis of moet je slaapzakken/matjes kopen. Zeker als je begint kan ik me ook voorstellen dat je wat spullen leent.
Als je echt een schatting wil maken zou ik denk ik online een lijstje invullen bij de Wit of Decathlon ofzo en kijken waar je dan op uitkomt. Als je graag goedkoop wil kun je ook vast best veel op bijvoorbeeld marktplaats of bij de kringloop vinden.
Al met al koop je alles over de jaren heen denk ik. Wij komen bijna iedere (zomer)vakantie wel weer terug met een paar dingen die we voor de volgende keer willen aanschaffen/vervangen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Kosten inboedel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 29, 2021, 09:37:27 pm »

Zou het ook niet goed kunnen inschatten. Vaak heb je al wel iets thuis, hoeft niet altijd speciaal voor kamperen te zijn om het toch prima te kunnen gebruiken. En maakt bijvoorbeeld ook nogal uit of er al een gasstel en koelbox in de vouwwagen zit of dat je die ook zelf moet aanschaffen, kun je toe met het dekbed van thuis of moet je slaapzakken/matjes kopen. Zeker als je begint kan ik me ook voorstellen dat je wat spullen leent.
Als je echt een schatting wil maken zou ik denk ik online een lijstje invullen bij de Wit of Decathlon ofzo en kijken waar je dan op uitkomt. Als je graag goedkoop wil kun je ook vast best veel op bijvoorbeeld marktplaats of bij de kringloop vinden.
Al met al koop je alles over de jaren heen denk ik. Wij komen bijna iedere (zomer)vakantie wel weer terug met een paar dingen die we voor de volgende keer willen aanschaffen/vervangen.
Of bij Obelink die is iets goedkoper in sommige merken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Nova1986

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk: kampeermiddel : -
Re: Kosten inboedel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2021, 07:59:20 am »

Bedankt voor jullie reacties, fijn! :)
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive
Re: Kosten inboedel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2021, 10:30:31 am »

Het bedrag wat Muis roept lijkt mij aardig in de buurt komen. Er is veel te vinden tegen verschillende prijzen waarbij de keuzes heel persoonlijk zijn.

Als je gaat beginnen en nog veel moet "ontdekken" zou ik niet voor het duurste gaan maar eerst een om je heen kijken en proberen op de camping bij anderen. Je kan een speciaal camping servies kopen maar je kan ook best beginnen met wat (plastic) borden van thuis. Stoelen heb je van een paar tientjes tot 150 euro per stoel, en zo kan je heel veel keuzes maken. Goede spullen zijn vaak duurder mar dan ook weer fijn in gebruik en gaan langer mee. Bedenk goed wat belangrijk is voor comfort en nachtrust (stoelen, bedden, slaapzakken) Het loont echt wel om hier in te investeren, niets vervelender dan slecht slapen of last van je rug krijgen van een stoel. Andere gebruiksvoorwerpen als servies en pannen kan je ook eerst voor weinig halen (action, xenos etc) en later de "luxere" duurdere versie kopen. Op dit manier hebben wij onze uitrusting steeds verder uitgebreid. ieder jaar denk ik weer dat we alles hebben maar als ik dan weer in de winkel sta vind ik wel weer wat  :>
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 820
Re: Kosten inboedel
« Reactie #9 Gepost op: augustus 30, 2021, 11:30:26 am »

Moeilijk inschatten. Zo duur als je het zelf maakt.

Voor de eerste keer gebruikten we oude klapstoelen van Ikea die we nog hadden, een geleende tafel, een te kleine, slechte compressorkoelkast (goedkoop bleek duurkoop) etc. We zijn toen naar de vrijbuiter geweest voor kabels, servies en bestek, slaapzakken hadden we. We waren toen, voor de eerste keer, mede omdat het niet zeker was dat het mijn vrouwtje ging bevallen, voor enkele honderden euro's gesteld. Ik heb toen wel meteen goede, en lange waterdichte Cee kabels gekocht. Daar mag je niet op besparen.

Intussen zijn we een jaar of 6 verder en hebben we een veelvoud uitgegeven aan kampeerartikelen. Een grote koelkast die alleen al €500 kost, veel betere stoelen, een extra tarp, een grillplaat, waterkoker, mooie tafel met poten die je waterpas kan zetten, een Nespresso, verlichting.. noem maar op.
Allemaal niet noodzakelijk als je begint, maar wel handig en leuk als je merkt dat je wil blijven kamperen.
Om maar te zeggen: 't hoeft zeker niet allemaal ineens.  Je kan het eerste jaar echt wel verder met een investering van een paar 100 euro, naast de vouwwagen natuurlijk.

Wij spenderen er eigenlijk altijd de kerstcadeaus aan. Afgelopen jaar de koelkast. Komende Kerst nog 2 goede stoelen en wat dingen die we hebben (Afwaskommen, opstapkrukjes) willen we gaan vervangen door opplooibare exemplaren. En natuurlijk elk jaar een pakje nieuwe haringen, voor de exemplaren die ik krom heb geklopt in de rottsgrond.  Zo blijf je bezig. Geld kosten doet het sowieso. Maar 't is dan ook het hoogtepunt van het jaar. 2 weken terug en al aan het aftellen naar volgend jaar. Zegt genoeg ;)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk: kampeermiddel : Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Kosten inboedel
« Reactie #10 Gepost op: augustus 30, 2021, 01:30:57 pm »

Zoals hierboven genoemd zou ik beginnen met mijn winkel mandje vullen in de Obelink webshop.
Eerst de dingen die je zeker weten nodig hebt en vanuit daar verder aanvullen.
Onze ervaring is dat je door de jaren heen toch weer extra dingen gaat kopen of juist wegdoen.

Dingen die we weg doen houden we apart voor als de kinderen op de camping een ruil spel houden, perfect om van je overtollige inventaris af te raken!

Je kan alles zo duur maken als je wil…
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 725
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Kosten inboedel
« Reactie #11 Gepost op: augustus 30, 2021, 03:12:39 pm »

Tja....
Sommigen hebben gaslamp en butagasstelletje bij zich en een bord met spork en dat is het zo ongeveer.

Anderen nemen 2e koelkast, satellietschotel, koffiemachine, TV, laptops, frituurpan, broodmachine, oventje, 163 delige gereedschapset en God mag weten nog meer mee.

Dus ergens tussen de 75 en 7.500 euro?
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2021, 06:37:23 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Kosten inboedel
« Reactie #12 Gepost op: augustus 30, 2021, 04:54:38 pm »

Echt alleen de basis dingen red je met 500 euro wel denk ik, vooral als je een beetje oplet. Met 1000 euro dan moet je het ruim kunnen redden, zelfs nog wat luxe.
De vraag is ook, zit er al keukentje bij je vouwwagen, dat scheelt al een tafeltje en gasstelletje.
Maar als keukentje al aan vouwwagen zit, betaal je daar natuurlijk ook voor.
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2021, 05:00:25 pm door Paulus »
Gelogd

Binotje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Vendome
Re: Kosten inboedel
« Reactie #13 Gepost op: augustus 30, 2021, 06:09:00 pm »

Dat ligt er inderdaad aan, zit er al wat bij de vouwwagen?
Wij hebben nu 7 weken gekampeerd en zitten nu misschien pas op de 400 euro. In het begin veel tweedehands via een kringloop en marktplaats. Dat is prima, maar dat ligt ook aan je eigen standaard.
Stoelen en tafels zaten bij de vouwwagen, we hebben na 5 weken kamperen besloten om nieuwe stoelen te kopen.
Gelogd
Kamperen, met de paplepel ingegoten. Uiteindelijk overgegaan naar een vouwwagen.

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Re: Kosten inboedel
« Reactie #14 Gepost op: augustus 30, 2021, 06:41:17 pm »

1150 volgens excel
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal