Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Eerste ervaring met onze Kyte  (gelezen 3870 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Eerste ervaring met onze Kyte
« Gepost op: mei 08, 2013, 06:19:51 pm »

Hallo allemaal,

We hebben net 5 dagen achter de rug met onze nieuwe Kyte. Deze hadden vorig jaar augustus gehaald, maar we vonden niet eerder een mooi moment dan deze.

Het eerste woord wat bij ons op komt, is fantastisch. Wat een verschrikkelijke mooie wagen om mee te kamperen. Het opzetten, tjonge wat een gemak, 20 minuutjes. Het slapen is ook voortreffelijk.
Wat ook opviel is dat de warmte buiten bleef en dat het heerlijk koel bleef in de wagen. Ook de vochtigheid wat voorheen hadden is verdwenen, alles, het bed, dekbed, kleding blijft heerlijk aanvoelen.

Bij onze vorige klapkar, een jamet louisiana uit 2009, werd het snel warm en was het ook snel klam. Over het opzetgemak heb ik het al gehad.

Oke, maar er vielen ons ook wel een aantal dingen op:
De eerste 2 haringen zijn enorm belangrijk en zet ze inderdaad zo strak mogelijk en een beetje schuim onder de wagen. Want alleen dan trek je de deur recht.
Omdat alles zo strak zit en kennelijk wil Holtkamper dat, dan wil het wel eens dat niet alle ritsen helemaal goed sluiten. Overigens is dat een gevolg van het niet helemaal correct opzetten onzerzijde, maar er is ook haast geen speling.
Bij het afbreken van de wagen hebben we meer moeite, bij het inklappen doen wij telkens net iets verkeerd waardoor het scharnieren nooitin 1 keer goed lukt. Ik wijd dat maar aan beginners perikelen.

We zijn nog even langs Holtkamper gereden, omdat het knopje van de koelkast niet functioneerde. En uiteraard even gekeken naar de veranderingen in het 2013 model, mugdichte slaapcabine, vakjes in het schort rechts van de keuken. Verder viel ons nie heel veel op. Als laatste nog even gekeken naar de cocoon aero.

Groetjes,

Erik
Gelogd
Groeten,

Erik

toonvkr

  • Gast
Re: Eerste ervaring met onze Kyte
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2013, 08:29:21 pm »

"Dan wil het wel eens dat niet alle ritsen goed sluiten" :  Ik neem aan dat je de wagen afspant, terwijl alle ritsen dicht zitten, zodat je deuropening e.d. niet uit elkaar trekt met je haringen.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Eerste ervaring met onze Kyte
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2013, 08:40:29 pm »

"Dan wil het wel eens dat niet alle ritsen goed sluiten" :  Ik neem aan dat je de wagen afspant, terwijl alle ritsen dicht zitten, zodat je deuropening e.d. niet uit elkaar trekt met je haringen.

Klopt, dat hebben we niet gedaan, wel de kindertent, uit eerdere proefopzet ervaring, maar de zg. voordeur niet gedaan. Volgende keer dus wel.
Gelogd
Groeten,

Erik

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Eerste ervaring met onze Kyte
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2013, 08:45:53 pm »

@abbes008

Wij zijn er nu dan een aantal keren mee weggeweest, maar zit soms nog te denken owja en nu? maar over het algemeen staat de wagen echt wel binnen 20m. helemaal compleet.
Dee eerste af span punten idd erg belangrijk.
Bij het inklappen zie je bij hk 2 verschillende filmpjes de ene trekt gewoon aan de zijkant het hulpframemet tentdoek naar zich toe bij de andere tillen ze het hulp frame eerst tot tegen de wagen.

Betreft model 2013 zij wij erg ge?nteresseerd naar de andere slaap cabine niet ivm muggen maar meer dat er aan de buiten zijde een extra laag doek zit wat koude straling erg tegenhoud.
Daar wij een keer met nachtvorst gestaan hebben.
Wat ik ook jammer vind dat bij alle ramen plastiek ervoor zit behalve bij de slaapramen niet dat het daar nat word maar dat daar op den duur het doek smeriger word dan waar plastiek voor zit.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Eerste ervaring met onze Kyte
« Reactie #4 Gepost op: mei 08, 2013, 09:51:36 pm »

@spikehome.

Klopt wat beterft die raampjes, heb ik ook aan gedacht, waarom hier niet. Wellicht voor 2014 een optie.

Maar ik twijfel of die binnentent de temp verandert. Ik zie die tussenruimte niet echt als een soort van isolatie. Zelf vind ik die binnentent wat benauwd aandoen omdat het plafond behoorlijk door hangt en daarnaast mis je het effect wellicht van het 'airco' dak.
Gelogd
Groeten,

Erik

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: Eerste ervaring met onze Kyte
« Reactie #5 Gepost op: mei 08, 2013, 11:07:22 pm »

Hallo,

Wij hebben onze Kyte in april opgehaald en zijn er de afgelopen dagen voor het eerst mee op pad geweest. Wij zijn zeer te spreken over de kwaliteit van de wagen en hebben er met veel plezier in gekampeerd. Het was onze eerste ervaring met een klapper daar wij voorheen een sleurhut hadden. ::) Het rijden met de wagen is fantastisch, je merkt niet dat 'ie erachter hangt. Het op en afbreken heeft wel heel wat aandachts puntjes.....

Als 'ie eenmaal staat is het een pracht ding. Het opzetten kostte ons zowat een uur. Maar met wat ervaring moet dat sneller kunnen.
Maar, ik vind dat er wel veel meer te doen is met t opzetten en afbreken dan we in eerste instantie dachten. D'r zijn een paar zaken die echt oplettendheid vereisen. Dingen die bij de verkoop niet goed belicht worden, of ik moet ze gemist hebben (maar ik heb veel demo's gezien). Zes haringen bij t opzetten (8 indien kindertent XL eraan zit). Edoch dit blijken er bij de  aflever cursus behoorlijk wat meer te zijn, ook voor een enkele overnachting. Spanband niet vergeten. Synchroon opzetten van de tent anders verwringt de carbon stok. De eerste twee haringen langs de wagen moeten idd kaarsrecht of iets onder de wagen gezet worden, geen marge! Dit gaf bij ons een probleem omdat t terrein niet geheel vlak was. Gevolg was dat de XL kindertent niet netjes neer te zetten was en ook met geen mogelijkheid te corrigeren was. Vanaf de roof extension t/m de XL aanbouw was t een grote kreukelzone. Daar baalde ik wel van want er was verder op de camping geen vouwwagen of tent die slechter stond! En enkele ritsen van de aanbouw waren niet te sluiten.
Maar goed, eenmaal staand was ie voor driekwart prachtig. Slaapcabine vinden we een zeer welkome modificatie op voorgaande modellen. Voorzien van "binnenraam" aan de buitenkant met gaas en afsluitbaar textiel. Wij vonden t geheel erg comfortabel, en t traagschuim matras sliep erg lekker.
Na een zware regenbui geen druppel binnen gezien en de boel was tochtvrij. De buitenritsen, behalve de deuren naar de aanbouw, sloten allemaal netjes.

Bij het afbreken moet je toch ook  op heel wat dingetjes letten: Bandjes in slaapcabine, keukenwandje, luifelstok opheis tuitje, entree deur los van luifel stok, wat ritsen die los moeten voor invouwen, ramen deels open. Dit soort zaken belemmeren voor mij nog even  t snelle werk. Maar goed, al doende leert men.
Over het algemeen ben ik erg tevreden met de wagen maar de vele aandachts puntjes kosten kosten nogal wat extra minuten.....
Een betere instructie video en/of goed ge?llustreerd boekwerkje zou hierbij zeker helpen.

Wij kijken uit naar de zomervakantie, en hopen 4 weken genieten van onze nieuwe Kyte.

Groet,
Eric
Gelogd

keijzer

  • Gast
Re: Eerste ervaring met onze Kyte
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2013, 05:13:13 pm »

Hallo,

Wij hebben vorige week vrijdag onze Kyte opgehaald en zijn gelijk het weekend in Drenthe gebleven en wat hebben we genoten
van de Kyte! :>
We zijn helemaal enthousiast!
Met pinksteren ga ik alleen met de kinderen op pad met de Kyte dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen om de Kyte alleen op te zetten.....al zal ik vast wel iemand vinden die even een handje wil helpen :?
Maar ik heb er het volste vertrouwen in.
We hebben elektra als optie in de Kyte en dat vind ik wel heel mooi gedaan.
Wat me heel erg mee viel is het opzetten van de kindertent L. Ik had verwacht dat dat veel tijd in beslag zou gaan nemen, maar dit blijkt reuze mee te vallen.
Kort om tot nu toe erg positief! :K

Gr,
Sonja
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Eerste ervaring met onze Kyte
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2013, 06:37:20 pm »

Je kan de kyte alleen opzetten hoor.
Voor het hulp frame heb je een extra bandje zodat je deze halverwege kan zetten.
Maar een hulpje is natuurlijk handiger en altijd wel te vinden op een camping.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

keijzer

  • Gast
Re: Eerste ervaring met onze Kyte
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2013, 08:31:18 pm »

He Spikeman,

Bedankt voor je reactie.
Ja korte uitleg gehad over het bandje....dus dat ga ik allicht proberen!

Gr,
Sonja
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal