Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)  (gelezen 6301 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aartn

  • Gast
Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Gepost op: augustus 05, 2014, 09:13:11 am »

Hoi,

Nu dat we net terug zijn van 3 weken op stap met de Kyte ben ik tot de conclusie gekomen dat de fietsendrager die op de dissel staat niet de beste is. Daar wij ook een Spinder Hawk hebben zou ik deze graag op de dissel zetten. Heeft iemand hier ervaring mee. Op de site van Spinder wordt een caravan hulpstuk aangeboden, maar naar mijn idee wordt het hele gebeuren daar veel te hoog van.

Groet,

Aart
Gelogd

eRJee71

  • Gast
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2014, 07:15:24 pm »

Wij hebben een Thule fietsendrager die normaal achter de auto kan via een hulpstuk op de dissel. Wordt iets hoger, maar niet extreem of te.
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2014, 08:00:22 pm »

Er zijn 2 hulpstukken van spinder een lage van 28 cm en een hoge van 80cm. Bedoel je de hoge of de lage?
Gelogd

aartn

  • Gast
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2014, 10:16:40 pm »

28
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2014, 10:31:30 pm »

Ik heb er zelf geen ervaring mee , maar wel meerdere gezien met een 'lage' en dat zag er wel degelijk uit.
Gelogd

aartn

  • Gast
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2014, 09:02:09 am »

Ik ga er eens naar kijken. Ik vermoed dat de Spinder op dezelfde manier bevestigd kan worden als de standaard fietsendrager zoals nu het geval is met die U-vormige haken.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.338
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2014, 05:53:05 pm »

28

Ik heb dan wel geen Holtkamper maar wel Een spinder Hawk op de dissel met het 80cm hulpstuk (zodat de fietsen boven de disselbak staan) gaat prima! Een lage zal dus zeker geen problemen geven en te hoog zal het dan zeker niet zijn.

Oh ja... ik heb de wagen nog voor de deur staan, dus als ik een foto van de bevestiging op de dissel moet maken voor je, reager dan nog even!
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2014, 05:54:46 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

aartn

  • Gast
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2014, 06:24:11 pm »

Dat zou super zijn
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.338
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2014, 07:34:44 pm »

Voila, hier een heel rijtje!

Gelogd
Adventure Awaits

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2014, 12:03:30 am »

Ik vond het originele disselhulpstuk van AL-KO toch net wat degelijker. Wel anders geprijsd.

Inmiddels al 2x een fietsendrager afgebroken gehad. 1x van de makro (een flink aantal jaren geleden gekocht, de koppeling boog uit en de handel viel eraf)

Toen een Spinder Hawk gekocht. Dit ding bleek levensgevaarlijk. De staander die erop staat kan bij oudere modellen gewoon afbreken. Doodeng. Dit lijkt een fabricagefout te zijn. Er treden haarscheuren op in het drie-hoekig gebogen metaal waarin de staanders zijn bevestigd.  Deze haarscheuren ontstaan geloof ik doordat de driehoek te scherp is gebogen.

De haarscheurtjes roesten verder onzichtbaar door. Een keertje een hobbel, de hele boel breekt af. Dat gebeurde ons op de snelweg. Het probleem leek bij Spinder bekend. Ze vervingen moeiteloos het onderdeel. Ik bleef met het nare gevoel met een ondeugdelijk product de weg op te zijn gestuurd. Bij ons komt er dan ook geen Spinder meer in.

Mijn tip: controleer of je een vroege serie van deze Hawk hebt.
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #10 Gepost op: augustus 08, 2014, 12:05:37 am »

Op dit topic http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14357.0
Ook veel info. Ook foto's.

Ook van de Thule via ALKO adapter op de Cocoon MTT (vergelijkbaar met Kyte).
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #11 Gepost op: augustus 08, 2014, 07:39:11 am »

Ik vond het originele disselhulpstuk van AL-KO toch net wat degelijker. Wel anders geprijsd.

Inmiddels al 2x een fietsendrager afgebroken gehad. 1x van de makro (een flink aantal jaren geleden gekocht, de koppeling boog uit en de handel viel eraf)

Toen een Spinder Hawk gekocht. Dit ding bleek levensgevaarlijk. De staander die erop staat kan bij oudere modellen gewoon afbreken. Doodeng. Dit lijkt een fabricagefout te zijn. Er treden haarscheuren op in het drie-hoekig gebogen metaal waarin de staanders zijn bevestigd.  Deze haarscheuren ontstaan geloof ik doordat de driehoek te scherp is gebogen.

De haarscheurtjes roesten verder onzichtbaar door. Een keertje een hobbel, de hele boel breekt af. Dat gebeurde ons op de snelweg. Het probleem leek bij Spinder bekend. Ze vervingen moeiteloos het onderdeel. Ik bleef met het nare gevoel met een ondeugdelijk product de weg op te zijn gestuurd. Bij ons komt er dan ook geen Spinder meer in.

Mijn tip: controleer of je een vroege serie van deze Hawk hebt.

Dat 1e type Hawk zal degene zijn, waarvan de verlichtingsbalk niet in de breedte verstelbaar is neem ik aan.
Weet jij dat?
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #12 Gepost op: augustus 10, 2014, 09:34:43 pm »

Het type Hawk dat bij ons afbrak is inderdaad met niet-uittrekbare verlichtingsbalk. Of een nieuwere versie het probleem ook niet heeft, weet ik niet.

Ik vertrouw een leverancier echter nooit meer wanneer hij mensen laat rondrijden met een ding dat een gevaar op de weg kan zijn.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.338
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #13 Gepost op: augustus 10, 2014, 09:48:23 pm »

Het type Hawk dat bij ons afbrak is inderdaad met niet-uittrekbare verlichtingsbalk. Of een nieuwere versie het probleem ook niet heeft, weet ik niet.

Ik vertrouw een leverancier echter nooit meer wanneer hij mensen laat rondrijden met een ding dat een gevaar op de weg kan zijn.

Op het forum van Fiets is de Hawk bijkans de meest geadviseerde drager. hij wordt niet meer gemaakt trouwens. Er is een nieuwe lijn. ik heb er 1 van de laatste serie en die is echt prima!

Gelogd
Adventure Awaits

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Spinder (Hawk) op dissel (Kyte)
« Reactie #14 Gepost op: augustus 10, 2014, 10:08:38 pm »

Ik vond de Hawk een heel fijne drager. Maar als je midden op de snelweg een noodstop moet maken,  je fietsen over de weg slepen en twee motorrijders te nauwer nood aan de dood ontsnappen,  dan ga je ineens heel anders denken over een bedrijf dat geen recall doet voor een reeds bekend doch in mijn ogen, levensgevaarlijk probleem.

Ik vroeg me destijds af hoe mijn leven eruit zou hebben gezien als er door het toedoen van mijn fietsendrager twee mensen levensgevaarlijk gewond - of erger - zouden zijn.

Ik denk dat de bezoekers op het fietsersforum daarvan niet helemaal op de hoogte zijn.

De Hawk hing overigens gewoon aan de auto en stond niet op een dissel.

Gelukkig wordt hij niet meer gemaakt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal