Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?  (gelezen 2119 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

a3aanwisse

  • Gast
Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Gepost op: juni 12, 2017, 09:36:24 pm »

Wij hebben 2 weken geleden een Spacer uit 2001 gekocht via MP. Deze staat helaas nog niet in een overdekte stalling maar voren op de stoep. Daardoor zijn er de afgelopen tijd best wat regenbuien overheen gegaan.
Toen wij hem dan ook open klapten afgelopen weekend bleek er aan een zijde best nog wat water naar binnen te zijn gekomen. Zowel het tentdoek als de binnenzijde van de bak (triplex) waren nat. De andere zijde is volledig droog.

Ik vroeg me af wat hiervan een mogelijke oorzaak is. Het deksel sluit met het aluminium hoekprofiel over de zijkant heen. Daarbij zit hier ook nog iets van foam tussen om de dichting compleet te maken. De kit tussen het profiel en het deksel is volledig aanwezig, echter door de leeftijd vraag ik mij af of deze zijn werk nog goed doet. Verder zit er geen kit tussen de naad op de schuine hoeken van de profielen. Alleen als het alleen daar naar binnen komt zou dat niet verklaren waarom het over zo ongeveer de gehele lengte nat is.

Iemand hier ervaring mee danwel een idee wat een mogelijke oorzaak is?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2017, 11:29:52 pm »

Aan welke kant zit het?
Gelogd

a3aanwisse

  • Gast
Re: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2017, 10:43:59 am »

Vanaf achterkant gezien aan de linker kant. Dit is de zijde die aan de buitenkant komt als je hem openklapt.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2017, 10:53:19 am »

Hele dikke kans dat de rubbers 'op' zijn en de boel niet meer genoeg afsluiten. Rondom de wagen zitten allemaal van die zwarte plakrubbers. Check eens of op bepaalde plekken deze structureel ingedeukt zijn en of dat overeenkomt waar het water vandaan gekomen kan zijn. Daar moet je dan nieuwe rubbers op zetten (of erbovenop plaatsen)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

a3aanwisse

  • Gast
Re: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2017, 02:03:24 pm »

Dat zou inderdaad kunnen, alhoewel ze nog voldoende zacht leken. Echter ik snap niet hoe het water er dan in komt, aangezien het water dan van onderaf door de rand heen moet komen. Rijdend is dat zeker mogelijk, alleen stilstaand niet lijkt mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Reactie #5 Gepost op: juni 13, 2017, 03:08:26 pm »

Zit er zoiets als een imperiaal op het deksel gemonteerd? Dan kan je bij die montagepunten kijken.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

a3aanwisse

  • Gast
Re: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Reactie #6 Gepost op: juni 13, 2017, 04:51:34 pm »

Zit er zoiets als een imperiaal op het deksel gemonteerd? Dan kan je bij die montagepunten kijken.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Ja, en dat zal ik zeker eens doen. Bedankt voor de tip!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Reactie #7 Gepost op: juni 13, 2017, 09:11:28 pm »

Your welcome. :)1303]:)6]


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Reactie #8 Gepost op: juni 13, 2017, 09:42:20 pm »

Wat je veel bij de Spacer en Flyer ziet is dat bij het begin van de hefboom een klein steentje vast is gaan zitten.
Wanneer je de deksel dan open doet druk je het steentje dwars door de deksel. Dit zou een oorzaak kunnen zijn.

Daarnaast zou ik uit voorzorg de hoekprofielen rondom opnieuw kitten.


Gelogd

a3aanwisse

  • Gast
Re: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Reactie #9 Gepost op: juni 15, 2017, 05:32:04 pm »

Wat je veel bij de Spacer en Flyer ziet is dat bij het begin van de hefboom een klein steentje vast is gaan zitten.
Wanneer je de deksel dan open doet druk je het steentje dwars door de deksel. Dit zou een oorzaak kunnen zijn.

Daarnaast zou ik uit voorzorg de hoekprofielen rondom opnieuw kitten.
Ik kan zo niets concreets vinden echter de kit langst de lijsten is wel erg poreus. Wat voor kit kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik heb geen zin om de gehele profielen te verwijderen aangezien ik dan opnieuw moet gaan popnagelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelogd

a3aanwisse

  • Gast
Re: Lichte lekkage Spacer - oorzaak?
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2017, 06:04:46 pm »

Wat je veel bij de Spacer en Flyer ziet is dat bij het begin van de hefboom een klein steentje vast is gaan zitten.
Wanneer je de deksel dan open doet druk je het steentje dwars door de deksel. Dit zou een oorzaak kunnen zijn.

Daarnaast zou ik uit voorzorg de hoekprofielen rondom opnieuw kitten.
Ik kan zo niets concreets vinden echter de kit langst de lijsten is wel erg poreus. Wat voor kit kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik heb geen zin om de gehele profielen te verwijderen aangezien ik dan opnieuw moet gaan popnagelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal