Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?  (gelezen 13698 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wies

  • Gast
Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Gepost op: augustus 29, 2010, 12:19:11 pm »

Vorig jaar waren we op zoek naar een vouwwagen die snel in/uit te klappen was. Al snel kwamen we uit bij een holtkamper flyer. Wat een mooie wagen is dat!

We zijn bij een aantal wagens gaan kijken, via marktplaats, maar dat waren allemaal slecht onderhouden wagen waar veel te veel voor gevraagd werd.
Uiteindelijk hebben we een Trigano Odyssee gekocht. Uiteindelijk viel die behoorlijk tegen qua snelheid en we vinden de keuken erg onhandig.

Nu hebben we serieus interesse in een mooie blauwe flyer (wel bekend hier op het forum ;)) Maar nu heb ik een vraag aan jullie:
Wat zijn volgens jullie de nadelen van een holtkamper flyer!!

Ik ben erg benieuwd naar de reacties
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:23:26 pm »

Te duur.
Ze zijn zo uitgebreid dat er geen ruimte meer is voor een goede instap model volgens mij.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

wies

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:31:08 pm »

Te duur.
Ze zijn zo uitgebreid dat er geen ruimte meer is voor een goede instap model volgens mij.

Afgezien van de prijs, ik bedoel echt nadelen in het gebruik!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:34:05 pm »


Sorry niet goed gelezen.



Ik weet niet of het met deze ook zo is maar ik vind de luifel meestal aan de kleine kant
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

tommybol

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:54:30 pm »

Bij de afweging voor het type hk, vonden wij de schuine wanden in de voortent wat minder ivm het gebruik/binnen zitten. De aanwezigheid van een zitgroep binnen is smaakgevoelig. Het laden van spullen, sommigen hebben een laadklep aan de zijkant geloof ik. Keuken moet altijd verplaatst worden. Verder mooie wagen, als ie ook mooi worden opgezet, want ik zie ze regelmatig........
Wat is de gezinssamenstelling?

Wies, als dat die blauwe is die via dit forum te koop is voor 1000, zou ik zeggen: kopen, jaar proberen, bevalt ie niet, dan volgend jaar voor zelfde prijs verkopen........
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2010, 01:03:23 pm door tommybol »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2010, 01:23:35 pm »

Een nadeel van een wagen ... Dat is moeilijk te zeggen, omdat dat heel erg persoons/gezins-afhankelijk is. Qua merk, zoals de vraag is, zie ik maar 1 nadeel en dat is dat je maar op 2 plaatsen terecht kunt voor koop en service.

Over de nadelen van de Flyer :
- De schuine wanden : Qua sta/zit -ruimte een nadeel, maar qua sfeer en stormvastheid een voordeel....
- Het middenzitstuk : Prominent in de Flyer. Vindt je het niets, dan vindt je de Flyer niets
- Gesloten beladen : Dat kan vanaf een bepaalde leeftijd. Danwel via de achterkant, danwel via de zijkant. Effe navragen dus.
- Kleine laadruimte : De kussens van het middenstuk nemen aardig wat ruimte in. Wij kunnen echter genoeg meenemen. Wat is groot genoeg...
- Keuken die altijd weg moet : Kost hooguit 5 minuten extra. Je kunt echter wel weer koken waar je wenst, dus ook buiten de tent...
- Witte doek : Is zeer besmettelijk, maar ook weer heel koel bij heet weer.

Verkijk je niet op het snelle of minder snelle uitklappen. Je 'rotzooi' kost je het meeste tijd. Belangrijker is dat je met de Flyer wel heel goed alles droog kunt inpakken en inladen, aangezien inklappen het laatste is dat je doet en je tot die tijd droog onder de tent staat.

Jullie hebben de Flyer al gezien en vinden dat een mooie wagen... Ik sluit mij dus volledig aan bij de tip van Tommy : Koop die blauwe!
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 29, 2010, 01:44:48 pm »

Wat mijn man als nadeel ervaarde:
- de keuken moet bij een overnachting ook van de dissel. Niet veel werk maar toch vond hij het soms net iets te veel (als hij 850 km) gereden had :#
- Als je de wagen openklapt is hij niet winddicht onder de luifel. Je moet er dan de schort(en) aanzetten aan het deel dat uitschuift (bed). Op zich ook weer niet veel werk.

Wat we samen als (een klein) nadeel ervaarde
- Als je beslist de voorwand er in te ritsen (bij slecht weer) is er geen grote luifel meer beschikbaar. Je kan er bij de onze een kleintje aanzetten maar dat is echt wel heel klein ( 2x2 meter) wij hebben nooit die moeite genomen. Nu het is geen werk om de dag daarna de voorwand er terug uit te halen.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 29, 2010, 02:10:24 pm »

Elke vw heeft nadelen, maar zo snel opzetten als een flyer....zie ik nooit (durf ik als kyte eigenaar en voormalig combicamp eigenaar te stellen). De geschetste nadelen van mieke heb je volgens mij niet bij de aart kok zambezi original of de combi camp maar die hebben dan wel weer andere nadelen.

Mieke, je zit een potentiele koper voor jullie wagen nu toch niet te ontmoedigen ? Eerlijkheid siert je !
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2010, 02:15:55 pm door tommybol »
Gelogd

wies

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 29, 2010, 02:20:38 pm »

Mieke, je zit een potentiele koper voor jullie wagen nu toch niet te ontmoedigen ? Eerlijkheid siert je !

Ik waardeer het juist heel erg dat Mieke meedenkt. En de negatieve punten die zij zien hier benoemt. :W HULDE
Gelogd

Andre-nl

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 31, 2010, 08:00:44 pm »

Ik vond de eerste opmerking wel aardig ?
Een instap model is er niet echt want de goedkoopste Holtkamp model koop je een ander merk
Vaak een duurder model met alles er op en aan

Dit wil niet zeggen dat ik de Holkamper een super ding vindt
Wij nog zoekend en ik zou dan ook indien zover is een Holtkamper koper :-)

André 
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 31, 2010, 08:24:08 pm »

ik zeg altijd alles heeft z'n voor en z'n nadelen  :**
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #11 Gepost op: februari 04, 2011, 08:33:52 am »

Ja,....

Je krijgt op de camping, maar ook onderweg, altijd zoveel aanloop van mensen die wel eens een Holtkamper willen zien......
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #12 Gepost op: februari 05, 2011, 01:12:01 am »

Nadelen: ben ik snel klaar. Die keuken moet er altijd af, ook aks je op dorrreis bent, ook als-ie barstensvol zit met, bedenk het maar. ook als de ondergrond niet zo vlak is of zompig etc.
Verder was het onze eerste HK vouwwagen. We zijn straks via de Astro bij de Kyte uitgekomen. maar ik vind de Flyer nog steeds de allermooiste.

Paul
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #13 Gepost op: februari 05, 2011, 02:01:20 am »

Naast de boven al genoemde nadelen nog twee:
- de bak van de flyer is volgens mij wat kleiner dan de trigano odyssee, je kunt wat minder meenemen
- geen disselbak want daar zit de keuken
- het vaste deksel is lastig op scheef terrein

De kwaliteit van de flyer is natuurlijk veel beter, het is sowieso een veel grotere vouwwagen. Hij heeft dus ook best veel plek nodig, kan lastig zijn in bijvoorbeeld Italie.
Overigens: het lastigste van de Odyssee vind ik zelf de zware keuken, maar als je daar wieltjes onder laat zetten heb je een vergelijkbare situatie met de Flyer; het waterpas zetten, en dat is met de flyer hetzelfde, zo niet een groter probleem , de vele haringen (dat zal bij de flyer beter zijn; overigens staat de odyssee met 6-8 haringen al heel fatsoenlijk) en de luifel ( maar dat is wel een praktischer ding dan de ondiepe luifel van de flyer). Daarnaast gaat bij ons verreweg het meeste tijd zitten in inrichting en het op de juiste plek krijgen van alle bagage en niet in het opstellen van de wagen zelf.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de flyer een hele mooie vouwwagen en zou hem best willen hebben vanwege de ruimte en de kwaliteit.  Het opzetgemak vind ik minder overtuigend, op een scheef terrein met veel keien in de grond ben je ook met de flyer wel even bezig.

Peter
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #14 Gepost op: februari 05, 2011, 11:31:02 am »

- geen disselbak want daar zit de keuken


Zou niet voor mij gelden want ik heb een bak voor mijn koelkast en die zit bij een flyer al in de keuken verwerkt.
Dit kan want het is volgens mij een optie waar voor betaald moet worden.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal