Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85760 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mattie

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #15 Gepost op: juli 25, 2011, 12:27:00 pm »

Hallo,

Wij gaan binnenkort ook voor de eerste keer met de Kyte op vakantie. Ikzelf ben ook niet zo'n fan van beestjes en lees dus met interesse mee. Als de beestjes vanuit de laadruimte binnen kruipen... Zitten ze dan ook in onze - niet afgesloten - kratten?

Groet, Mattie
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #16 Gepost op: juli 25, 2011, 01:15:03 pm »

Ja, dat kan, maar dat kon vroeger ook al bij de Holtkamper Cocoon.
Overigens valt het meestal wel mee met die beestjes, meestal niet meer dan mieren, oorwurmen, vliegen, muggen.

gr. Rob
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #17 Gepost op: juli 25, 2011, 01:17:57 pm »

Hoi Rob,

Bij onze Jametic hadden we ook nooit ongedierte in de slaapcabine. Dit was dan ook één geheel met aan de buitenkant, op alle hoeken, dubbele elastiekjes waar een S haakje aan zat. Deze zaten om de buizen. Het probleem van de Kyte slaapcabine is dat hij vast zit aan de buizen en niet een gehele cabine is. Bij de ramen/zijkant zit hij vast aan het tentdoek. Het doek onder de matras is ook niet volledig afgesloten. Vanuit de laadruimte kan dus ook ongedierte naar boven kruipen. Ondanks dat is het misschien toch mogelijk om de hoeken dicht te stikken en vast te zetten met elastiek. Ga dit nog eens goed bekijken.

Hoi Lien,

Ja wij gaan ook kijken of we de slaapcabine 'dichter' kunnen maken. Overigens viel het in algemene zin wel mee met het ongedierte, een enkele oorwurm en soms een vlieg.

Overigens zat er ook ongedierte tussen de binnen en de buitentent van de Kyte.

gr. Rob

Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #18 Gepost op: juli 25, 2011, 01:24:58 pm »

Hallo,

Wij gaan binnenkort ook voor de eerste keer met de Kyte op vakantie. Ikzelf ben ook niet zo'n fan van beestjes en lees dus met interesse mee. Als de beestjes vanuit de laadruimte binnen kruipen... Zitten ze dan ook in onze - niet afgesloten - kratten?

Groet, Mattie

Het zou kunnen maar bij ons kwamen ze niet vanuit de laadruimte maar meer van boven af en dan zakte ze af naar de laadruimte (dit waren er 2 de rest zat boven in). Maar wij hadden op één camping (hebben er op 7 gestaan) toevallig een oorwormenplaag. Die hebben we tijdens vertrek op onze tent meegenomen. Bij de andere camping kwamen ze te voorschijn, na alle verwijderd te hebben (duurde wel een paar dagen) geen last meer gehad. Een beetje pech maar het is dus wel mogelijk dat ze je slaapcabine binnenkomen. Na het plaatsen van toiletpapier heb ik ze niet meer in de slaapcabine gehad, ook niet via de laadruimte die je niet kan dichte met toiletpapier.

Maar mieren, oorwormen en ander kruipspul kunnen altijd in de laadruimte komen. Ze lopen gewoon via het grondzeil omhoog en via de kier tussen bed en laadruimte naar binnen. Na die 2 te hebben verwijderd ben ik er in de laadruimte geen meer tegengekomen. Niet tussen de kleding en ook niet bij het eten. Vermoedelijk hebben we daar om een nest gestaan.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #19 Gepost op: juli 25, 2011, 01:31:14 pm »

Overigens zat er ook ongedierte tussen de binnen en de buitentent van de Kyte.
Ja, dit was bij ons ook het geval. Maar ongedierte hadden we in onze vorige vw ook wel. Zolang ze niet in mijn bed of in het eten zitten vind ik het niet erg (geopend eten zit in dichte kistjes en ongeopend eten zit in een open kist).
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #20 Gepost op: juli 25, 2011, 07:07:19 pm »

Beestjes in de tent vind ik ook niet heel erg, maar wel in de slaaptent. Daar houden we de insectengordijnen ook goed van dicht. Bij de Kyte was me ook al opgevallen dat desondanks er toch beestjes in de cabine kunnen komen. Bij ons kwamen ze langs de buis boven de ramen leek het. Vanuit de keuken kunnen ze volgens mij zo doorlopen naar binnen omdat de lussen/moffen om de buis niet helemaal goed aansluiten. Ik zal er nog eens op letten waar ze precies langs kunnen want het was niet zo erg dat ik meteen alle hoeken en gaten ging dichtproppen met wc papier. Gaat volgens mij ook ten koste van de esthetische aspecten van de Kyte. ::)
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #21 Gepost op: juli 25, 2011, 09:53:10 pm »

Los je dit niet alleen op via een binnentent in de slaapcabine ? Doek aan het frame zal in de hoeken toch lastig zijn dicht te maken.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #22 Gepost op: juli 26, 2011, 07:34:07 am »

De Cocoon heeft een tropical binnentent welke geheel gesloten kan worden en aan het buizenframe hangt, onze ervaring uit het verleden hiermee is dat er echt geen beestjes binnenkomen.

Nog een andere opmerking:
Wij hebben niet alle dagen heel erg warm weer gehad in zuid Frankrijk, daarom zette ik de koelkast in de Kyte keuken op z'n minimale gasstand. Wat gebeurde er toen, hij ging roeten en de aanslag zette zich vast op dat deel van de Kyte keuken dat boven het schoorsteentje van de koelkast zit.
Oplossing, de gasstand iets minder knijpen, maar ja dan koelt hij eigenlijk te veel.
Daarnaast bleek dat het gas regelmatig uitging, volgens ons wordt dat veroorzaakt door het dichtklappen van het bed, dan moet een deel van de lucht ergens heen en omdat de achterkant van de koelkast open is richting de bedbak, wordt het vlammetje uitgeblazen.

Iemand anders hier ervaring mee?

gr. Rob
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #23 Gepost op: augustus 04, 2011, 10:44:15 am »

Niemand die heeft ervaren dat de koelkast in de Kyte keuken, brandend op gas, wel een uitging door het dichtdoen van het bed?

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #24 Gepost op: augustus 04, 2011, 10:52:46 am »

Toverwoord is electriciteit: Schoon, makkelijk en veilig!
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #25 Gepost op: augustus 04, 2011, 10:58:32 am »

Maar een veel mindere koeling en dan moet je op veel campings tussen de caravans gaan staan.....
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #26 Gepost op: augustus 04, 2011, 11:55:31 am »

Hallo,

Wij gaan binnenkort ook voor de eerste keer met de Kyte op vakantie. Ikzelf ben ook niet zo'n fan van beestjes en lees dus met interesse mee. Als de beestjes vanuit de laadruimte binnen kruipen... Zitten ze dan ook in onze - niet afgesloten - kratten?

Groet, Mattie
Beestjes in te vouwwagen kan je volgens mij nooit vermijden. Wij kozen daarom voor afgesloten kratten, ook voor de kleding. De voorbije jaren in het zuiden hadden we idd alleen maar wat mieren en co maar dit jaar in de Dordogne keek ik toch wel op. We hadden een soort rupsen die overal in de tent begonnen zich in te coconnen. Het was echt eng, je vond hun velletje nog terug vol haar en daarnaast een soort bruine cocon/larve van wel 3cm lang en 1cm dik. Er kropen ook grote kevers van 4 cm en allerlei spinkhanen die buiten proportie groot waren. Ik denk dat het te maken heeft met het vochtige en warme klimaat. Ik was blij dat we toch onze kleding en voedsel van deze dieren konden vrijwaren. Ik ben niet bang van zo'n beest op zich maar ik ben wel bang dat je bij thuiskomst zo'n rups over het hoofd ziet en dat je vouwwagen volgend jaar gaten vertoont van de motten. Voor alle zekerheid heb ik van op afstand gesprayd voor we de wagen toevouwde.

ivm met de ijskast, ik heb nog nooit gehoord dat je minder vermogen zou hebben met elektriciteit dan met gas? We hebben ook nog nooit tussen de caravans moeten staan om elektriciteit te hebben. Wij kiezen meestal voor het gemak van elektriciteit. Dit jaar zelfs voor een huur ijskast van de camping :X
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #27 Gepost op: augustus 04, 2011, 01:30:27 pm »

Aangezien wij nooit lang op 1 plek staan hebben wij gebruikelijk nooit beestjes in onze kleding of i.d. In onze vorige vw hadden wij in onze slaapcabine nooit mieren of oorwormen. Hooguit een vlieg of een mug maar die waren dan toevallig tijdens het open doen van de hor er in gekomen. Nu in onze kyte dus, ondanks het goede horrengaas, oorwormen in de slaapcabine. Ik heb geen hekel aan beestjes, als je dat hebt moet je niet kamperen vind ik. Maar tijdens het slapen, terwijl ik er wat minder charmant bij lig ::), vind ik het toch niet zo leuk als die over mijn kussen kruipen.

@Rob: Wij hebben de koelkast op electra en deze koelt, tot nu toe, helemaal prima. We hebben hem een keer op gas gehad, om uit te proberen, en toen bleef hij goed aan. Maar mogelijk hebben we toen het bed niet op en neer gehad. Wij staan met electra, indien er plek is, ook gewoon op het tentenveld. Tegenwoordig zijn die ook voorzien van electra.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #28 Gepost op: augustus 04, 2011, 06:51:28 pm »

@ Lien: "onze diertjes" zaten er al na 3 dagen ;) Misschien hadden ze zelf zin in een tripje :#
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #29 Gepost op: augustus 04, 2011, 10:43:27 pm »

@ Lien: "onze diertjes" zaten er al na 3 dagen ;) Misschien hadden ze zelf zin in een tripje :#
:H :H :H :H geef ze eens ongelijk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal