Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85772 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #165 Gepost op: december 14, 2011, 09:19:03 pm »

Rommelen aan dragende delen zal wel meevallen: het gat voor de kabel met mantel gaat door bodem keuken en het zeil van de bak. Voor de bevestiging van de CEE heb je slechts 2 of 4 gaatjes voor zelftappers nodig. Je kunt altijd even bellen en vragen aan Wubs of daartegen bezwaar bestaat, maar ik kreeg in een vergelijkbaar geval gelijk groen licht. En dat was toch wel ingrijpender: het verplaatsen van de 2 ogen aan het frame van de Astro(de alu-buizen) t.b.v. d 2 spanbanden die de deksel gesloten houden. 2 stuks 6 mm gaten waren geen enkel probleem.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #166 Gepost op: december 14, 2011, 10:02:49 pm »

Eind deze week gaan wij onze nieuwe Cocoon ophalen in Emmen. De verkoper attendeerde ons zelfs op het gemak van de powerpack. Aangezien wij op onze vakantie's verschillende campings aandoen, zagen wij deze voorziening helemaal zitten. Wil ook gewoon dat de powerpack erop zit. Laat het wel weten of deze aanwezig is als we hem hebben opgehaald.
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #167 Gepost op: december 14, 2011, 10:13:55 pm »

Denk niet dat ie erbij zit..... Maar laat maar weten. Heb diverse modificaties op mijn kyte. Dan wil ik deze ook.

Ik zou graag in het voorjaar willen proberen de doos vast te zetten ergens op het chassis zonder te hoeven boren. Bijv dmv stroppen. Vervolgens de vraag hoe de kabel in de bak te krijgen zonder in het zeil te prikken/snijden. Van de buitenkant loopt er een dikke zwarte elastiek kabel. Blijkbaar dus 2 delen...
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #168 Gepost op: december 14, 2011, 11:22:10 pm »

Eh Edwin; ik snap dat het een eng idee is om door de bak/het zeil van de wagen een gat te maken. Als je echter even vraagt aan HK welke wartels en rubber afdichtringen ze gebruiken(waarom zou je het wiel nogmaals uitvinden?) is het, als je goed oplet, een fluitje van een cent. Gewoon  vragen wat je niet weet. Komt bij mij heel regelmatig voor. Liever niet alwetend dan een sukkel.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #169 Gepost op: december 15, 2011, 07:58:58 am »

Rob. Wist niet dat HK de doos heeft aangebracht. Ik ga zelf ermee aan de slag. Aners is het weer 2 keer 200 km rijden. (brengen en later weer ophalen).
Even ter verduidelijking. Onze Kyte is in Bunnik een paar weken geleden voor een beurt geweest  :J
Dit naar aanleiding van wat probleempjes. Ik heb daar toen ook gevraagd om zo een aansluiting te krijgen/kopen. De technische man daar gaf aan niet te weten waar ik het over had. Een latere mail naar HK voor opheldering zorgde voor verduidelijking. Ze hebben het wel gedaan, maar in verband met strenge EU eisen zijn ze er mee gestopt. Ze zijn wel bezig om een goedkeuring te krijgen. Dit wordt dan als 'optie' leverbaar (voor zover ik begreep dus!). Echter, gezien hoe het eea zit denk ik dat een beetje handige persoon (m/v) dit wel zelf kan klussen.....

De suggestie die in de mail gedaan werd: hoe de site maar in de gaten..... Dat doen we dus.  :K

Dat klopt helemaal. Bij mijn Kyte heeft Holtkamper het uitgevoerd als een zogenaamd 'pilot' project om te bezien op e.e.a. eenvoudig is aan te brengen. Ook de externe gasaansluiting die ik heb gekregen is een dergelijk 'pilot' project.
Als Holtkamper er voor kiest om deze opties bij de Kyte te gaan leveren, kan het zo zijn dat het er iest anders uitgaaat zien als op mijn Kyte, maar ja dat weet je van een 'pilot' project, voordeel is wel dat het me niets heeft gekost.
Overigens staat daar tegenover dat Holtkamper van mij wel regelmatig terugmelding verwacht van de gebruikservaringen.
De kabeldoorvoer door de onderkant van de bak (door het hout en het zeildoek) hoeft geen enkel probleem te zijn als je maar zorgvuldig werkt en de zaak goed dichtmaakt. Holtkamper tapt schroefdraad door het hout en bevestigd de wartel met een elastisch blijvende lijm om de zaak goed waterdicht te krijgen.
Als kabel maken ze gebruik van hoogwaardige Pirelli neopreen kabel 3 x 2,5 mm.
De CEE opbouw contactdoos is aan het chassis bevestigd met rvs boutjes met borgmoeren. Ze hebben één gaatje geboord in het chassis, voor de overige hebben ze gebruik gemaakt van de reeds aanwezige gaten in het chassis.

groet, Rob



Gelogd

mars

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #170 Gepost op: december 15, 2011, 07:39:39 pm »

Eind deze week gaan wij onze nieuwe Cocoon ophalen in Emmen. De verkoper attendeerde ons zelfs op het gemak van de powerpack. Aangezien wij op onze vakantie's verschillende campings aandoen, zagen wij deze voorziening helemaal zitten. Wil ook gewoon dat de powerpack erop zit. Laat het wel weten of deze aanwezig is als we hem hebben opgehaald.


GOED nieuws!! Hij zit erop. Vandaag onze opgehaald in Emmen met Powerpack, duzzzzzzz...... :>
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #171 Gepost op: december 15, 2011, 08:46:24 pm »

@ Mars

Dan zal het bij ons ook wel zijn. Zaterdag weten we het.
Gelogd

pplammers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
  • HK Cocoon xl mtt 2011
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #172 Gepost op: december 15, 2011, 09:07:11 pm »

Ook wij hebben de Cocoon van de week opgehaald en bij ons ook met de powerpack.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #173 Gepost op: december 15, 2011, 09:25:59 pm »

allen, gefeliciteerd met jullie aanwinst.

betreft die powerpack.
kunnen jullie wat meer info geven hier omtrend, en wat foto's plaatsen?
kan ik me eens orienteren om ook een stroomunit aan te gaan leggen.

alvast bedankt
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #174 Gepost op: december 15, 2011, 09:31:06 pm »

Prachtig en proficiat. Ik heb het vermoeden dat er zo links en rechts nog flink geklust gaat worden aan diverse Holtkampers.  :J :J
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #175 Gepost op: december 15, 2011, 09:54:15 pm »

@ retteketed
Kijk even bij het topic Cocoon slaapt thuis. Je sluit stroom op de stekker aan en hebt direct stroom ( powerpack, aansluitingen en zekering) in de keuken. Ik wil dit uitbreiden zodat ik niet steeds met stroomkabels door de tent moet slepen. Moet nog bekijken hoe ik dit precies ga doen.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #176 Gepost op: december 15, 2011, 10:54:45 pm »

@cewi;
ja heb ik gevolgd, maar wil graag meer details weten over de powerpack.
m.a.w. hoe werkt het,
waarvoor te gebruiken,
waar aan te denken,
wat is mogelijk en wat niet.
kijk ik via google, kom ik niet concreet verder dan alleen een set batterijen.

Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #177 Gepost op: december 15, 2011, 11:27:18 pm »

Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #178 Gepost op: december 16, 2011, 06:50:32 pm »

@ retteketed

Stel je je er nu niet teveel van voor. Het is niets anders dan een cee aansluiting aan de buitenzijde van de wagen die je aan de stroompaal plugt. Vervolgens heb je dan in de keuken het powerpack ( stekkerdoos met zekering) zodat je daar de koelbox etc. op aan kan sluiten. Zelf wil ik het uitbreiden door vanuit de buitenaansluiting ook nog een stekkerblok in de wagen zelf aan te brengen. Het voordeel wat wij vinden is dat je direct stroom hebt, zonder losse stroomkabels aan te moeten sluiten. Wij doen tijdens de zomervakantie minimaal 5 campings aan en zo scheelt het weer werk. Stekker aan de paal, tent uitklappen en een biertje 8)
Hoop dat het nu iets duidelijker voor je is.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #179 Gepost op: december 16, 2011, 08:44:23 pm »

@ retteketed

Stel je je er nu niet teveel van voor. Het is niets anders dan een cee aansluiting aan de buitenzijde van de wagen die je aan de stroompaal plugt. Vervolgens heb je dan in de keuken het powerpack ( stekkerdoos met zekering) zodat je daar de koelbox etc. op aan kan sluiten. Zelf wil ik het uitbreiden door vanuit de buitenaansluiting ook nog een stekkerblok in de wagen zelf aan te brengen. Het voordeel wat wij vinden is dat je direct stroom hebt, zonder losse stroomkabels aan te moeten sluiten. Wij doen tijdens de zomervakantie minimaal 5 campings aan en zo scheelt het weer werk. Stekker aan de paal, tent uitklappen en een biertje 8)
Hoop dat het nu iets duidelijker voor je is.
@Cewi:
Ok duidelijk, bedankt voor deze beschrijving, komt voor mij over als een "luxe stroomverdeler".
wij gebruiken soms stroom, en dit blijft beperkt tot één lamp en de koelkast.
(eh, aanvulling: overdag het laden van accu's fotocamera en mobiel)
Het is wel netjes afgewerkt maar gaat aan mij dus voorbij.
Ga zelf orienteren voor een accu-pack opladen door zonne-panelen.

Nogmaals bedankt voor je toelichting.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal