Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: 2e vakantie Spanje met kyte  (gelezen 4256 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank en Jet

  • Gast
2e vakantie Spanje met kyte
« Gepost op: augustus 21, 2011, 11:21:22 pm »

Door Frankrijk gereden naar Spanje met 2 stops onderweg. 1ste stop veel regen en gekozen voor een F1 hotel net boven Parijs, 2e stop bij Millau.
Voor het eerst weer opzetten na onze week in katwijk aan zee. was dus weer ff nadenken.
Daarna verbleven wij in Spanje bij Tarragona alwaar de trailer veel bekijks had.
Wel gemerkt dat het keuken schot scherpe hoeken heeft en hierdoor het zeil aan de zijkant schade krijgt.
Het klinkt misschien vreemd maar het lijkt wel of het frame van de leefruimte(carbonstok) te breed is.
De hoeken en dan met name de hoek aan de luifelzijde komt niet mooi in de kunststof verstevigde hoek.
Of de tent lijkt gekrompen of ....
Vraag komt het kuipgrondzeil ook wel eens bij iemand bij het opzetten omhoog, de hoeken die het verst van de wagen afzitten bedoel ik dan. De stokken die de tent op spanning zetten staan dan al in de laagste stand.
Bij vertrek uit spanje met wat dauw ingepakt dus hij moest bij de volgende stop weer opgezet worden.
30 graden dus geen druppel aan de lucht echter s'nachts plenzen en de vlgende ochtend regen en regen en regen, dus nat inpakken.
Ook wij hadden problemen met water in de tent na nat inpakken.
De ramen geheel dicht is misschien een optie wij hadden deze dus ook braaf voor een kwart open.
Ook problemen met invouwen omdat het hulpframe vast liep tegen waarschijnlijk de slaapcabine. Volgende stop na Parijs weer regen maar in de ochtend zon   en kon hij goed droog ingepakt worden.
Wat we de laatste keer met inpakken gedaan hebben is, nadat alle haringen verwijderd waren en de stokken van het leefgedeelte verlaagd waren, in de tent zelf het kuipgrondzijl een stuk naar de wagen toe trekken waardoor het hulpframe al een stuk naar de wagen toe knikt en deze daardoor beter tussen de staander en de slaapcabine doorgaat.(probleem doet zich alleen voor bij de disselzijde).
Ps hebben nog geen last gehad van beestjes in de tent, ook niet na 12 dagen staan aan de spaanse costa daurada.
Maar ik had wel verwacht dat dat dicht zou zijn, al met al een pracht kar maar wel wat manko's voor een tenttrailer in deze prijsklasse.
Neem morgen contact op met HK over de gebreken die wij hebben gehad in de 21 dagen die wij op pad zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: september 14, 2011, 11:24:07 pm door Frank en Jet »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2011, 08:11:53 am »

leuk om te lezen en de foto ziet er geweldig uit
Gelogd
Jevipro

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2011, 10:43:38 am »

De opmerkingen over het inklappen komen mij bekend voor, precies dezelfde ervaringen hadden wij ook.
Het inklappen van de wagenbak met behulp van het hulpframe gaat niet altijd goed en ik weet nog steeds niet waar dat nu aan ligt.

gr. Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2011, 12:45:50 pm »

Als wij het tussenwandje bij de keuken en voortent losmaken en de deur ook helemaal los hebben gaat het goed. Heel af en toe moeten we het hulpframe iets naar beneden drukken voordat we de voortent op de wagen kunnen klappen. Wat betreft de carbonstok. Dat geven hier bijna alle kyte gebruikers aan. Wij vinden hem ook te lang en de staande tentstokken moeten we ook steeds laag houden anders springen de haringen eruit (maakt niet uit wat voor soort haring er in zit). Dus deze lijken ook te lang of misschien zitten de ringen buiten niet op de juiste plaats. Wij hebben al een afspraak met HK ergens in september.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2011, 12:59:54 pm »

Mag ik vragen op welke camping jullie stonden? We komen namelijk ook graag in deze streek en de foto ziet er erg mooi uit.
Wij stonden vorig jaar in september op camping Torre de la Mora bij Altafulla. Is een terrassencamping, heeft wel een vlak gedeelte aan het strand, maar daar zijn de plaatsen niet al te groot en zeer kort op mekaar. Wij stonden met prachtig zicht op Tarragona net onder de oude toren (Torre). Hadden wel geluk want er zijn niet veel terrasplaatsen waar de vw op kan.
Het kleine fotootje hiernaast onder mijn naam is genomen op deze camping.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2011, 01:05:22 pm »

Wow wat een schitterende locatie met die palmbomen.
Ik hoop voor jullie dat de kleine mankementjes snel een oplossing krijgen
Gelogd

Frank en Jet

  • Gast
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2011, 08:09:54 pm »

Hoi,
Bedankt voor de leuke reacties.
Voordat de tent nat was geweest had ik het gevoel dat alles wel goed paste.
Maar na een paar keer goed nat te zijn geweest lijkt het doek wel gekrompen.
Je krijgt het grondzeil niet meer goed op de grond staat aan de 2 ramen kant omhoog ondanks dat je de spanstokken in de laagste stand hebt.
En ruimte tekort bij de carbonstok in de hoeken.
Er werd ook gezegd, de tent kan de eerste keer niet helemaal waterdicht zijn maar bij het drogen gaat het doek qua structuur dichter worden.
Dit houd voor mij dus in krimp, maar hoeveel?
Zoveel dat de boel niet meer goed past.
Als het goed is kunnen we in november naar holtkamper mij benieuwen wat de oplossingen en antwoorden zullen zijn.

Groet Frank
Gelogd

Frank en Jet

  • Gast
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2011, 08:26:18 pm »

Hoi stori.

Leuk te horen dat jullie in mora stonden wij stonden een paar km naar het noorden.
De camping is tamaritpark resort we kijken tegen het oude klooste aan als we op het strand zitten.
By the way wij hebben toevallig ook kennisen in Geel ook ontmoet op deze camping is wel heel toevallig he.

Groet Frank en Jet
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2011, 08:28:52 pm »

Krimpen van het doek, vertel mij wat, ik weet er alles van ... Er zit bij ons meerdere centimers, misschien wel dik meer dan 10cm, verschil in het doek als het nat of droog is. Bij nat weer krimpt de boel aanzienlijk.

Normaliter merk je daar niet veel van, maar als je nat inpakt en daarna weer opzet merk je het des te meer. De boel krijg je niet recht of goed op maat. Oplossing: niets aan doen, tijdelijk neerzetten en een uur  later de boel beter afspannen. De volgende dag kun je dan weer aan de slag (als je het zo mooi strak wil hebben als ik altijd wil).
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Stori

  • Gast
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #9 Gepost op: augustus 24, 2011, 08:25:00 pm »

Frank en Jet

Ik wou dit topic even naar boven halen omdat ik het bij ongelezen berichten niet meer terugzag. Blijkt dat jullie toch geantwoord hadden op mijn vraag naar de camping.
Dus alsnog bedankt, ik ga het eens opzoeken. Wij gaan wel altijd buiten seizoen met kortingkaartjes (geleerd van de Nederlanders  ;))
Maar voor een goeie tip heb ik wel wat meer geld over 8)
En ja de wereld is klein. En wie weet komen we elkaar nog eens tegen op de camping, dan ken je gelijk 2 gelenaren.

En ik heb nog een goeie tip als je graag vis eet; in Cambrils is een spaans visrestaurantje waar je de lekkerste zarzuela kan eten die ik ooit geproefd heb. En ik ben zelf een niet onverdienstelijke hobbykok, ik zeg dit dus niet vaak. We maken er zelfs een tussenstop voor in de streek, alleen om daar nog eens te gaan eten.  Mocht het je interesseren, dan verklap ik je de naam wel, want niet iedereen eet graag vis en zeevruchten en het is niet echt goedkoop maar het geld wel waard.

Gelogd

Frank en Jet

  • Gast
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #10 Gepost op: augustus 24, 2011, 11:21:25 pm »

Hoi Stori

Voor dat adresje hou ik mij zeker aanbevolen, we zijn gek op vis. :zw
Haal vaak verse vis en dan grillen maar lekker hoor.
Eten vaak ook paella in Altafulla aan de boulevard heeeeerlijk.
Komen eigelijk alleen spanjaarden eten en de kaart is ook alleen maar spaans dus je krijgt daar de real stuff zal maar zeggen.
Zijn 1 keer in cambrills wezen eten bij een knus tentje restaurant was ommuurd 1m hoog met wat bomen erin volgens mij.
Dit was in 2006 dus exact weet ik het niet meer ook de naam niet.
Maar wat is zarzuela daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Ook al eens wijnproeven gedaan in poblet is een prachtig klooster en naar zeggen met heerlijke wijn.
Zelf weet ik dat niet ben meer een bier man.

Gr Frank
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #11 Gepost op: augustus 25, 2011, 12:39:13 pm »

Krimpen van het doek, vertel mij wat, ik weet er alles van ... Er zit bij ons meerdere centimers, misschien wel dik meer dan 10cm, verschil in het doek als het nat of droog is. Bij nat weer krimpt de boel aanzienlijk.

Normaliter merk je daar niet veel van, maar als je nat inpakt en daarna weer opzet merk je het des te meer. De boel krijg je niet recht of goed op maat. Oplossing: niets aan doen, tijdelijk neerzetten en een uur  later de boel beter afspannen. De volgende dag kun je dan weer aan de slag (als je het zo mooi strak wil hebben als ik altijd wil).

Tja: heb je katoen dan krimpt het in natte toestand. Hoe langer de banen, hoe groter de krimp. Oplossing : nylon tent. Heel Engeland staat vol met die dingen. Wie nog geld weg te leggen heeft: neem aandelen Outwell. Je redt het in GB niet meer met een tattoo en een gepimpte Vauxhall. Een Outwell moet het zijn. Als je overigens wilt weten hoe een tunneltent zich gedraagt, kijk dan eens naar de filmpjes van de camping bij Pukkelpop.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #12 Gepost op: september 02, 2011, 01:06:49 pm »

Frank

Ik bedenk me net dat ik je het adres in Cambrils nog schuldig ben. Het heet "El Faro", de vuurtoren in het nederlands. Als je naam googlet krijg je het adres en een kaartje te zien. En veel toeristen ga je er niet tegen komen ondanks dat het in het centrum van Cambrils ligt. Geen voorgerecht bestellen want dan krijg je het echt niet allemaal op.
Zarzuela is een spaanse vissoep, alleen vind ik die naam niet helemaal de lading dekken. Het wordt gemaakt in een paellapan, de vis en zeevruchten worden gaar in een soort tomatensaus. Mijn moeder en ik (het adres komt van haar, zij verblijven elk jaar 2 maanden op La Torre del Sol) hebben ons jaren suf gepiekerd waar die hele typische smaak van de saus vandaan kwam. Ik heb het uiteindelijk op internet gevonden. Er wordt eerst een picado, een kruidenmengeling, gemaakt met oa saffraan en het belangrijkste ingredient: heel fijn gehakte amandelen. Dat laatste geloofde ik eerst niet, want ik ben daar helemaal niet gek van. Maar het is echt het geheim van de zarzuela. Ik heb het ondertussen thuis ook al eens klaargemaakt en het leek er heel goed op. Ik heb enkele jaren geleden een echte paellapan en dubbele gasbrander in Spanje gekocht. Ook paella heb ik goed onder de knie. Enkele weken geleden nog een versie voor de motorclub voor 40 personen gemaakt in een weliswaar gehuurde pan. Rijst en kruiden koop ik in Spanje, dan is het helemaal echt.
Volgend weekend vertrekken we naar Sicilie, mijn hoofd staat nu ingesteld op pasta.  :) Met vongole, heerlijk.
Gelogd

Frank en Jet

  • Gast
Re:2e vakantie Spanje
« Reactie #13 Gepost op: september 10, 2011, 12:37:30 am »

Krimpen van het doek, vertel mij wat, ik weet er alles van ... Er zit bij ons meerdere centimers, misschien wel dik meer dan 10cm, verschil in het doek als het nat of droog is. Bij nat weer krimpt de boel aanzienlijk.

Normaliter merk je daar niet veel van, maar als je nat inpakt en daarna weer opzet merk je het des te meer. De boel krijg je niet recht of goed op maat. Oplossing: niets aan doen, tijdelijk neerzetten en een uur  later de boel beter afspannen. De volgende dag kun je dan weer aan de slag (als je het zo mooi strak wil hebben als ik altijd wil).
Hebben reactie gekregen van Holtkamper  en kunnen waarschhijnlijk in november langs ben zelf benieuwd naar de oplossing van de te lange carbonstok of krimpend tentdoek.
De kinderen hadden in emmen tijdens het opzetten gefilmd wat reuze handig is om dat nog eens na te kijken(tip als je de nieuwe kyte gaat ophalen) hier zagen we de carbonstok perfect in de verstevigde hoeken zitten van het tentdoek.
Zijn nu bang voor snelle slijtage(lekkage) van het tentdoek.

Groet Frank en Jet

« Laatst bewerkt op: september 14, 2011, 11:27:18 pm door Frank en Jet »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal