Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: 13 inch wielen onder Flyer. Tip voor anderen!  (gelezen 4652 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micveenstra

  • Gast
13 inch wielen onder Flyer. Tip voor anderen!
« Gepost op: juni 21, 2012, 08:01:01 pm »

Een aantal weken geleden hebben wij een nog zeer goede HK flyer kunnen aanschaffen voor het luttele bedrag van 100 euro. Ik ben er nog steeds verbaasd over. We dachten een 87er, maar de flyer blijkt uit 90-91 te komen., helemaal mooi. Ik heb er 13 inch wielen onder laten zetten. Ik wilde eerst het 10 inch reservewiel onder de wagen laten zitten omdat ik elders op dit forum gelezen had dat een 13 inch wiel daar niet zou passen en dat de beugel dan verplaatst zou moeten worden. Maar eigenwijs als ik ben , ben ik gaan meten en tot de conclusie gekomen dat het toch zou moeten passen. Via marktplaats 13 inch reservewiel met goede band gevonden en gepast. Het past precies. :JDus voor een ieder die overweegt 13 inch wielen te plaatsen, een reservewiel kan gewoon op de huidige beugel. Bandenmaat 155-80-13.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: 13 inch wielen onder Flyer. Tip voor anderen!
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2012, 08:26:32 pm »

Gaat je tent nu nog passen: de wagen staat immers een stukje hoger...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Micveenstra

  • Gast
Re: 13 inch wielen onder Flyer. Tip voor anderen!
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2012, 08:31:49 pm »

Tent past nog prima, HK heeft me zelf de juiste band en velgmaat doorgegeven. Vanaf  begin jaren negentig staan alle HK-ers op 13 inch. Verschil hoogte is ook maar ca 3 cm.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: 13 inch wielen onder Flyer. Tip voor anderen!
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2012, 07:05:08 am »

Volgens mij hebben de HK Flyers altijd al op 13'' banden gestaan dus ook het reservewiel moet dan 13'' zijn anders hang je scheef  ;)
Ik weet niet waar het stond van dat 10" resevewiel maar volgens mij is dat dan volledig foute informatie!

Fijn dat de Flyer zo'n koopje blijkt te zijn. Veel plezier
Gelogd

Micveenstra

  • Gast
Re: 13 inch wielen onder Flyer. Tip voor anderen!
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2012, 10:10:04 am »

Eerste HK Flyers stonden allemaal op 10 inch. Onze wagen van 1990 ook nog. Daarna is men over gegaan op 13 inch. Vandaar dat het ook eenvoudig is om eerdere types op 13 inch te zetten. V.w.b het reservewiel, in een eerder topic wordt aangegeven dat een 13 inch wiel niet past op de plek waar het 10 inch geplaatst is, holtkamper zelf zegt dat dat niet kan. Dit klopt niet, het kan wel, mits je de maat 155/80/13 aanschaft.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: 13 inch wielen onder Flyer. Tip voor anderen!
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2012, 11:46:03 am »

Hahaha, ik vind hem goed! Heerlijk stukje eigenwijsheid  :#
"Wie zegt dat het niet kan! Zien is geloven! Zie je wel dat het kan  :P "

 :K
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: 13 inch wielen onder Flyer. Tip voor anderen!
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2012, 12:38:36 pm »

Eerste HK Flyers stonden allemaal op 10 inch. Onze wagen van 1990 ook nog. Daarna is men over gegaan op 13 inch. Vandaar dat het ook eenvoudig is om eerdere types op 13 inch te zetten. V.w.b het reservewiel, in een eerder topic wordt aangegeven dat een 13 inch wiel niet past op de plek waar het 10 inch geplaatst is, holtkamper zelf zegt dat dat niet kan. Dit klopt niet, het kan wel, mits je de maat 155/80/13 aanschaft.


En als alles volbeladen is, loopt het wiel dan niet aan?
Ik heb zelf geen HK maar een AK dus wellicht dat het bij een HK niet van toepassing is?
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Micveenstra

  • Gast
Re: 13 inch wielen onder Flyer. Tip voor anderen!
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2012, 01:46:41 pm »

Nee wiel loopt niet aan, wagenbak is hetzelfde gebleven nadat holtkamper is overgestapt op 13 inch. HK geeft zelf deze maat ook aan. Ik heb de wielen laten monteren bij Titan aanhangwagens, zij hebben alles eerst opgemeten en hebben de juiste velg en band geplaatst. Boven het wiel is nog ca 8 cm ruimte over.
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: 13 inch wielen onder Flyer. Tip voor anderen!
« Reactie #8 Gepost op: april 08, 2013, 04:13:49 pm »


Een late reactie op dit topic. Ik (wij) hebben een oudere Flyer met 10 inch wielen. Het bouwjaar van de bak is 1984, HK geeft aan dat hier geen 13 inch onder past. Heeft de bak in de tijd 84-90 nog wijzegingen ondergaan?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal