Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85681 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Gepost op: juli 11, 2011, 01:02:25 pm »

Nou, we zijn terug van drie weken vakantie in Frankrijk.
Eerst naar Normandië, 's morgens rond zeven uur weggereden en rond vier uur op een camping in de buurt van Caen. Eerst kijken waar we wilden gaan staan, toen inschrijven en een bakkie gedaan. Daarna rustig de Kyte opgezet, toen ik weer op m'n klokje keer was het kwart over vijf... al met al de volledige Kyte in minder dan een half uurtje opgezet, super dus.
Vier dagen gestaan en de omgeving verkend. Af en toe wat regen gehad, één maal een hele heftige bui van een half uurtje, met de regen en de wind pal op de achterkant van de Kyte. Hierdoor toch wat water binnen... Met Holtkamper overleggen hoe dat kan (er zitten nogal wat ritsen in de achterwand, wellicht daardoor).
Na vier nachten weer ingepakt voor de reis richting Limoges. Alles was zeiknat en dan is inpakken van de Kyte minder prettig.
Bij het opzetten op de camping bij Limoges bleek dat er ook water in de tent was gekomen, wellicht doordat de tent echt zeiknat was ingepakt en je de ramen moet openzetten om de lucht eruit te krijgen bij het inklappen????
Het was echter mooi weer, dus binnen een uurtje was alles weer droog. Op deze camping een vijftal dagen gestaan, heel veel aanloop van mensen die de Kyte wilden bezichtigen, soms was het gewoon druk. Kijken of ik mijn verkooppraatjes bij Holtkamper kan declareren???
Daarna doorgegaan naar vrienden die een camping hebben in de Tarn. Daar nog anderhalve week gestaan met heel goed weer.
Wel weer nat moeten inpakken voor de terugreis en dus op de overnachtings camping weer nat opgezet. Dat is geen pretje.
Uiteindelijk de volgende ochtend droog kunnen inpakken voor de laatste etappe.
Thuisgekomen, via het pack 'n go systeem alles uit de wagenbak kunnen halen. Op de overnachtingscamping hadden we de koelkast al leeg en schoon gemaakt, want daar kan je dus niet meer bij...
De Kyte staat nu weer schoon en droog voor de deur, maar kan niet de stalling in want er is het een en ander stuk gegaan tijdens onze vakantie en dat moet Holtkamper eerst herstellen.

Over de voors en tegens van de Kyte kom ik in een volgend bericht op terug.

groeten, Rob





Gelogd

screech

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2011, 01:05:51 pm »

Dat klinkt dus nog dubbel. Van de ene kant handig en goed, maar toch wel wat minpuntjes ervaren dus.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2011, 02:12:58 pm »

Inderdaad ja, heel veel dingen super handig, maar dat wisten we eigenlijk al omdat we hiervoor zeven jaar met een Holtkamper Cocoon hebben gekampeerd, maar er zijn inderdaad wel een aantal aandachtspuntjes en irritaties en die moeten wat mij betreft nog worden opgelost, hetzij door forum leden hier die een goede oplossing weten, hetzij door Holtkamper zelf die wat modificaties zullen moeten gaan doen...

gr. Rob
Gelogd

jvdhaas

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2011, 04:16:01 pm »

Schitterende wagen!ik hoop dat Holtkamper het goed voor je oplost,want ja daar zitten veel ritsen vindt ik een beetje een understatement.
ik hoop nog vele jaren plezier van jullie kite! uHH kyte!!
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2011, 04:18:26 pm door jvdhaas »
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2011, 04:33:39 pm »

Wij moeten nog 'echt' weg met onze Kyte, dus ben erg nieuwsgierig naar de details !!!
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

michielw

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2011, 10:57:12 am »

Wij vertrekken a.s. zondag voor de eerste keer met onze nieuwe Kyte. Heb je nog tips over waar we op moeten letten met inpakken/opzetten?

Wat betreft die lekkage: is dat niet het gevolg van dat het een nieuwe katoenen tent is? Een katoenen tent is pas waterdicht als hij een keer goed nat is geweest. De eerste keer heb je dus lekkage en daarna niet meer.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2011, 11:59:21 am »

in- en uitpakken
Via het Pack 'N Go systeem is de wagenbak, ook als het wat minder weer is en er wellicht regen op komst is, snel in en uit te pakken. Je kan zelfs de Curver kratten in de keukenruimte schuiven, maar let op als de tent is opgezet kan je ze er niet weer uitschuiven, dan zit het pack 'n go frame in de weg. Wel heel erg veel laadruimte, bij ons was de bak niet eens helemaal gevuld. Bij het beladen er wel rekening mee houden dat je voldoende kogeldruk op de dissel houd. Door het vullen van de keuken, die aan de achterzijde zit en dus ver voorbij de wielen van de tenttrailer, gaat het gewicht al snel ver 'achterop' zitten en dat moet je compenseren door voor in de wagenbak, dus het dichtst bij de dissel de zwaarste spullen neer te leggen.

positieve ervaringen
De 'looks' van de opgezette tent, modern, futuristisch, eye-catcher.
De heerlijke keuken, welke handig in gebruik is, maar voordat je gaat koken alvast wel de spullen onder de kookplaat halen die je nodig hebt.
Het snelle opzetten van de tent, zonder je te haasten, rekening houdende met het eerst goed neerzetten van de wagenbak, heb je de boel toch echt wel binnen 20 minuten staan.

negatieve ervaringen
Bij het opzetten van de tent schoot een aantal malen één van de palen van het tentframe uit z'n bevestiging aan het kuipgrondzeil, met als gevolg dat nu het kuipgrondzeil stuk is gegaan door de scherpe onderzijde van deze stok.
Een van de bevestigingspunten van het kuipgrondzeil is op een gegeven moment volledig afgescheurt, ik zou verwachten dat dan toch eerder het elastiek zou springen, maar dat was nog heel, ik denk een fabricage foutje.
Een zeiknatte tent inpakken is geen feest, daar wordt je flink nat van en het daarna op de volgende camping weer opzetten is dan ook geen feest. Omdat je de ramen een stukje moet openlaten komt er dus ook water binnen.
Het afbreken van de tent, de gehele tent weer op de wagenbak krijgen was elke keer weer een hoop gedoe, het hulpframe wilde niet direct in de wagenbak zakken, waardoor je het tentframe niet 'over de kop'op de wagenbak kon tillen. Dat ging nogal een aantal keren mis. Ik vind het hulpframe niet handig!

gr. Rob

Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2011, 03:54:06 pm »

Rob schreef: "Het afbreken van de tent, de gehele tent weer op de wagenbak krijgen was elke keer weer een hoop gedoe, het hulpframe wilde niet direct in de wagenbak zakken, waardoor je het tentframe niet 'over de kop'op de wagenbak kon tillen. Dat ging nogal een aantal keren mis. Ik vind het hulpframe niet handig!"

Ook wij hadden nog wel problemen om het zootje weer op de bak te krijgen. Aan de andere kant: bij de demo in Emmen maakte men er bij HK geen punt van: "als het er op ligt is het goed."
We gaan voordat we over 10 dagen weg gaan zeker nog even goed naar de filmpjes kijken.  I:

Dan dat hulpframe. Daar heb ik al eerder over geschreven/van mening verschild. Ik vind het aan de ene kant een onding. Als je het in de bak laat zakken liggen die krengen nogal in de weg. Verder weet ik heel zeker dat ze er uit kunnen. Ze hebben er ook een tijdje niet in gezeten, omdat men ook bij HK vondt dat het wel zonder kon. Bij een demo in oktober/november 2010 in Emmen waren ze er niet en vertelde men dat ze er ook niet terug zouden komen. Nou ja...
Aan de andere kant is het wel handig om ze bij het afbreken klem te zetten(doordrukken, zeg maar). De tent blijft staan terwijl je alle haringen er uit haalt.
Misschien haal ik ze er toch nog wel uit.
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2011, 05:12:33 pm »

We hebben onze Kyte al een paar keer afgebroken. Wat ons nog het meest is opgevallen is dat je alles niet te vast moet willen zetten.
Vooral de roof-extensions moeten goed los zitten zodat je ze makkelijk op de wagen kunt leggen en dan liggen ze ook het minst in de weg voor het hulpframe en heb je nog genoeg ruimte over om de hele tent op de wagen te krijgen. En inderdaad, je moet het niet te netjes willen doen.

@ Rob, Wel jammer dat er nu toch al wat reparaties uitgevoerd moeten worden, is toch net als met het eerste krasje op je nieuwe auto.

Wat de ogen betreft, ik hoorde van een collega Kyter dat die onlangs vanuit Holtkamper een soort van spanband hadden gekregen zodat ze niet meer aan de lussen hoefden te trekken bij het aantrekken van het grondzeil. Ook hadden ze het over een reparatiekit voor het hulpframe.   :?  Nu is onze tent van dit jaar en die van hun van 2009, maar zijn er meer Kyters die post uit Emmen hebben ontvangen en zo ja, voor welke versie?
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2011, 08:03:39 pm »

Onze Kyte is ook van 2011, in april opgehaald.
Bij de demo in Bunnik in oktober 2010, was er inderdaad geen hulpframe aanwezig, dus het hoeft schijnbaar niet.
Alles losjes vastzetten deden we al, zeker de roof extentions. Ook bij onze vorige Holtkamper de Cocoon gooiden we de stof maar gewoon op de wagenbak, dus dat doen we nu ook.
Maar wat ons meerdere malen is overkomen is dat het hulpframe bij het inklappen niet terug in de wagenbak wilde omdat er iets tussenzat (meestal aan de disselzijde) en dat was dan vaak de rand van het bed of stof van de tent.
Wat ook opviel was dat als je de twee ramen (in de zijwand) openzette, zodat de lucht uit de tent wegkan bij het inklappen, er veel water naar binnenkomt die je dan bij het weer opzetten terugvind binnen in je tent. Voortaan zetten we deze twee ramen niet meer open als we de tent nat moeten invouwen.

gr. Rob
Gelogd

Edwin_V

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2011, 11:04:31 pm »

@ Rob,

Wij zijn dit jaar al 3 keer weggeweest met onze Kyte 2010. Ook een keer de Kyte moeten opbreken tijdens noodweer.
inderdaad het opbreken van een zeik natte tent is niet handig. Wij kregen niet eens goed de softtop over de trailer.

Je ervaring met het hulpframe herken ik niet.  Bij ons klapt het frame moeiteloos in. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat er doek tussen kan komen. Is het niet iets wat in de laadruimte ligt dat net het scharnieren van het hulpframe blokkeerd (ik denk maar hardop). Zou ik zeker Holtkamper even naar laten kijken.

Bij invouwen houden wij alle ramen dicht. De deur is al opengeritst. Onze ervaring is dat via de deur voldoende lucht eruit kan, zodat de tent makkelijk inklapt, ook als ie erg nat is.

Jammer dat je schade hebt opgelopen tijdens je eerste Kyte vakantie.

wij vertrekken over 2 weken naar Frankrijk, Kijken er erg naar uit. Zal positieve/negatieve ervaringen met jullie delen.

Groet,
Edwin
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2011, 07:54:25 pm »

Inmiddels contact gehad met Holtkamper, medio september kunnen we de Kyte gaan brengen voor de noodzakelijke reparaties.
Kunnen we gelijk onze ergernissen spuien.....

gr. Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #12 Gepost op: juli 24, 2011, 09:46:44 pm »

Ook wij hebben een natte kyte moeten inpakken (1e vakantie dag al). Alle ramen dicht gedaan. Helaas kwam er via de luifel veel water naar binnen. Later gingen we hierover nadenken en toen kwam ons naar boven dat ze bij HK, tijdens de demo, hadden gezegd dat je de luifel los moet maken en op de wagentent moet leggen. Luifelstok naar binnen en rits van de deur gedeeltelijk dicht (dan kan hier nog wat lucht weg). Dan inklappen maar. Hebben we niet uitgeprobeerd, hadden gelukkig geen regen meer tijdens onze vertrekken van een camping. Wij hebben geen problemen met het hulpframe. Ik vind het erg handig het maakt het opzetten minder zwaar. Voor de aanschaf van onze Kyte XL hebben wij ook gekeken naar de Kyte S. Deze heeft geen hulpframe. Ik vond dat erg zwaar en dus uiteindelijk gekozen voor de XL. Wat mij wel erg tegen viel was de slaapcabine. Wij hadden een oorwormen plaag. Deze beestjes konden gewoon de slaapcabine in. Vond ik niet erg plezierig. Heb de gaten opgevuld met wc papier. Zal HK vragen of ze hier nog een oplossing voor hebben. Voor de rest prima wagen en de luifel helemaal geweldig :>.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #13 Gepost op: juli 25, 2011, 08:43:05 am »

Lien,
Ja, de Kyte is en blijft een geweldig mooie en praktische tenttrailer. Zeer snel op te zetten, ruime luifel, praktische en mooie keuken. En de 'looks' van de opgezette tent is ook prachtig, niet voor niets hadden we gedurende onze drie weken zeer regelmatig aanloop van mensen die wel eens even wilden zien hoe dat nu allemaal in elkaar zat.
Eén buurman met caravan vertelde dat hij ons zag aankomen op de camping en dacht, hé een vouwwagen, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die staat... Hij ging naar binnen om een biertje te pakken, kwam terug, keek en zag dat de Kyte al stond!

We hadden gewoon wat ergenissen tijdens de vakantie, met name bij het (nat) inklappen en het gebruik van het hulpframe. De tip om de luifel los te maken bij het inklappen is inderdaad wellicht de oplossing. Wellicht komt er dan minder water in de tent. Zo wie zo laat ik nu bij nat inklappen de twee ramen in de zijkant van de tent geheel dicht.
 
Ook wij hadden veel last van ongedierte in de slaaptent, iets waar we nooit last van hadden bij de Cocoon. Het blijkt gewoon dat de slaapcabine veel minder 'dicht' is dan de 'oude' tropical binnentent van de Cocoon.

gr. Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #14 Gepost op: juli 25, 2011, 11:33:55 am »

Hoi Rob,

Bij onze Jametic hadden we ook nooit ongedierte in de slaapcabine. Dit was dan ook één geheel met aan de buitenkant, op alle hoeken, dubbele elastiekjes waar een S haakje aan zat. Deze zaten om de buizen. Het probleem van de Kyte slaapcabine is dat hij vast zit aan de buizen en niet een gehele cabine is. Bij de ramen/zijkant zit hij vast aan het tentdoek. Het doek onder de matras is ook niet volledig afgesloten. Vanuit de laadruimte kan dus ook ongedierte naar boven kruipen. Ondanks dat is het misschien toch mogelijk om de hoeken dicht te stikken en vast te zetten met elastiek. Ga dit nog eens goed bekijken.
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2011, 11:35:55 am door Lien »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal