Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85685 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #105 Gepost op: oktober 03, 2011, 07:40:03 am »

Ik heb het zelf nog niet eens gezien, alleen maar besproken tijdens een overleg bij Holtkamper Bunnik en een paar telefoontjes heen en weer, maar dit ziet er erg netjes uit!

gr. Rob
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #106 Gepost op: oktober 03, 2011, 02:39:54 pm »

Rob schreef: "Alleen weet ik nog niet wat dat inhoud, dat hoor en merk ik pas als ik hem ophaal.
Het telefoontje ging met name over de externe gas en electra aansluiting die ik graag wil hebben onder de keuken, zodat ik eenvoudig een grote gasfles kan aansluiten voor de koelkast en/of eenvoudig electra voor de koelkast, verlichting, opladers e.d. kan aansluiten."

De gasaansluiting kan ik niet beoordelen maar wij hebben als onderdeel van het electrablok dat we als extra bestelden, een blauwe CEE aabsluiting onder de vouwwagen zitten. Is een geweldige oplossing.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #107 Gepost op: oktober 03, 2011, 02:51:52 pm »

Ja, die oplossing heb ik gezien. Ik ga er vanuit dat de externe electra aansluiting ook zoiets zal gaan worden.

Dat wordt dus links een externe gas aansluiting d.m.v. een snel sluiting en rechts een externe electra aansluitng d.m.v. een CEE aansluitdoos.

Bij de combinatie van gas en electra moeten allerlei veiligheidsmaatregelen in acht worden genomen


Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #108 Gepost op: oktober 03, 2011, 06:21:53 pm »

Ik had de gasaansluiting rechts verwacht en de electra-aansluiting voor bij de dissel. Hier is ook meestal het aansluitpunt op de camping. Een kabel naar de keuken kan zonder problemen door de bak geleid worden maar kan ook onderlangs de wagen bevestigd worden.

Weet iemand wat de eisen zijn bij electra en gas in een ruimte?
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #109 Gepost op: oktober 03, 2011, 08:08:57 pm »

Persoonlijk had ik de snelkoppeling van de gas aansluiting ook aan de rechterzijde van de keuken gewild.
Ik denk echter dat er dan een conflict ontstaat met de elektrische aansluiting die ook aan de rechterzijde is geprojecteerd.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #110 Gepost op: oktober 03, 2011, 10:03:14 pm »

Electra aansluiting met CEE aan de buitenkant? Klinkt goed! Onze Kyte gaat zaterdag 8 oktober naar Bunnik voor herstel-werkzaamheden (zoals al eerder besproken hier). Ik zal zeker vragen naar die CEE aansluiting.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #111 Gepost op: oktober 28, 2011, 09:00:08 pm »

Vandaag de Kyte uit Bunnik opgehaald!
Er zijn een aantal reparaties en verbeteringen uitgevoerd naar aanleiding van de door mij gemaakte op- en aanmerkingen.
Alles is naar mijn tevredenheid uitgevoerd.
Als extra een externe gas aansluiting d.m.v. een snelkoppeling en een externe electra aansluiting d.m.v. een CEE stekkerdoos.
Binnenkorte hiervan enkele foto's een uitleg van hoe ik e.e.a. ga gebruiken.
groeten Rob
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #112 Gepost op: oktober 29, 2011, 04:17:34 pm »

Hi Rob,
Ben heel benieuwd naar de CEE aansluiting. Toen ik onze Kyte wegbracht was er nog geen sprake van goedjkeuring van die CEE. Foto's zijn welkom!
Die gasaansluiting is leuk als je hem nieuw koopt, maar voor ons een beetje too much. Wij gebruiken een grote gasfles (blauw, een 907). Die staat prima onder de keuken. Daarnaast hebben we een 904 voor de gas bbq, en een kleintje voor de lamp.

Kun jij beschrijven welke items er gemaakt zijn, danwel opgelost?
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #113 Gepost op: oktober 30, 2011, 12:31:46 pm »

Even enkele vraagjes i.v.m. onze Kyte. En een paar zaken die me erg opvallen aan de verder zo mooie Kyte.

Ik wil heel graag de watertank voor het kraantje uit de wagenbak hebben. Dus in plaats van een volle watertank op 10 cm naast het elctrablok,  een voorziening waardoor je de gevulde watertank gewoon onder de wagen plaatst, slang of pomp erin en hopla. Iemand die daar al mee bezig is of het al voor elkaar heeft ?
Verder heb ik me nu ook maar(ongeveer als laatste?) bij HK Emmen gemeld als Kyte bezitter met klachten. De mevrouw aan de telefoon keek er niet ?cht van op. :H :H :H  Van haar verzoek om alles eerst maar eens op de mail te zetten, was ik vervolgens ook niet zo verbaasd. Gaan we doen.
Ik had gedurende onze diverse kampeer momenten dit seizoen al een mooi lijstje gemaakt op mijn Blackberry.  Dat komt nu mooi van pas.
Zijn er al mensen met een afgescheurd oog aan het grondzeil, waarbij dat naar tevredenheid is opgelost? En dan bedoel ik niet gewoon een nieuw oogje er aan sealen. Dat wordt gegarandeerd géén tevredenheid.
En: hoe vinden jullie die links en rechts toegepaste ?houtje-touwtje? oplossing  aan de tent? Ik erger me er helemaal suf aan. Op een pek waar je het maar één keer per plek los of vast maakt: ok. Maar om dat nu ook te gebruiken om de voorwand van de keuken na openritsen mee vast te zetten is me echt toch te ?basic?.
Dan: ik heb erg het gevoel dat de hele tent te klein is. Waarom? Omdat ik de tent onder de ramen(daar waar die overkapping, roofextension heet het, geloof ik) niet d.m.v. de er aan bungelende elastieken afgespannen krijg. Te kort ! Ze bungelen nutteloos en te hoog aan de tent. Die tent staat al op de laagste stand. Dus de stokken al helemaal naar beneden.  Gelukkig heb ik van onze vorige HK?s een enorme voorraad van die witte elastieken met zo?n haak overgehouden. Maar??dat kan toch niet de bedoeling zijn? Heb er foto's van. Wanneer ik eindelijk uitgevogeld heb hoe ik die hier opgeplempt krijg, deel ik die graag met iedereen.
Wie nu denkt dat we die Kyte vlot weer inruilen: drie maal mispoes. :# :# :# Hij is ?cht geweldig. Even afgezien dan  van die rare tekorkomingen op dit moment.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #114 Gepost op: oktober 30, 2011, 03:13:01 pm »

De watertanks in de wagenbak vonden wij zonde van de ruimte. O.a. daarom hebben wij geen watervoorziening genomen. Je kunt de watertanks wel zelf wel onder de wagen zetten volgens mij, wij hebben wel een doorvoer in de keukenbodem zitten. Maar onderweg nemen ze toch weer ruimte in.

De houtje/touwtje bevestiging overal is niet prettig inderdaad, vooral omdat het houtje nogal moeizaam door het kunststof strookje met knoopsgaten (het touwtje  ::) ) gaat. Het meest storend vind ik het inderdaad bij de keuken. Wij hebben ook nog plastic strookjes, die je moet knopen :?, aan de binnentent om deze vast te zetten aan de staande mast. Bij de nieuwe zit hier een fatsoenlijke strook katoen met klittenband.

Dat de linker zijwand te hoog staat hebben velen. Ik heb daar op de beurs nog over gesproken en veel verder dan "daar moeten we dan nog een keer naar kijken" komen ze niet  :N
Velen hebben ook nog dat de tent niet meer goed over de carbonbuis past aan de achterzijde. Dan hangt de tent ook te hoog en krijg je grondzeil ook niet mooi vlak. Eerst dach ik dat die van ons dat niet had, later weer wel. Het leek wel of de tent gekrompen was na de eerste keer gebruiken en er een zware onweersbui overkwam. Door het klittenband van het dak los te maken en toen de tent er weer over de buis te trekken is het wel weer aardig bijgekomen. Naar mijn gevoel niet helemaal zoals het zou moeten, maar bij controle op de beurs scheelt het toch niet veel met de daar opgestelde. Wel hangt bij ons de achterste helft van het membraan verder door dan bij de wagens op de beurs hoewel het bij dezen ook niet even strak stond bij de verschillende wagens. Gebruiken ze hier geen mal cq patroon voor?  ::)

De ogen aan het grondzeil zijn veranderd zag ik op de beurs. De nieuwe ogen zijn sterker volgens Holtkamper. Ik neem aan dat ze bij reparatie zo'n verstevigd oog gaan plaatsen. Ik had er even een foto van moeten maken bedenk ik me nu.  :o

Gelogd

Frank en Jet

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #115 Gepost op: november 02, 2011, 10:17:30 pm »

Hallo Rob.

Half november gaat onze kyte naar Bunnik voor een aardig aantal op te pakken punten.
Ik denk dat veel punten ook met jouw klachten overeenkomen.
Kun jij nog aangeven voor welke punten jouw kyte is geservicebeurt(nieuw nederlands). ::)
En natuurlijk wat de oplossingen waren de holtkamper er op los gelaten heeft.
Met name geintreseerd in de leefruimte carbonstok.

Groet Frank
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #116 Gepost op: november 03, 2011, 02:45:18 pm »

Hallo allemaal

Wij hebben ondertussen ook onze gebrekenlijst met begeleidende mail naar HK Emmen gemaild. Dat is nog een aardig epistel geworden.
Nu lekker wachten op een reactie.

groeten
Paul
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #117 Gepost op: november 03, 2011, 03:56:18 pm »

Hallo Rob.

Half november gaat onze kyte naar Bunnik voor een aardig aantal op te pakken punten.
Ik denk dat veel punten ook met jouw klachten overeenkomen.
Kun jij nog aangeven voor welke punten jouw kyte is geservicebeurt(nieuw nederlands). ::)
En natuurlijk wat de oplossingen waren de holtkamper er op los gelaten heeft.
Met name geintreseerd in de leefruimte carbonstok.

Groet Frank

Frank, HK heeft zelf (ook) een enorme checklist waar se carbonstokken ook op staan. Die geven ze alleen niet mee, maar ik kan je zeggen dat ze het serieus oppakken ! Ik ben teveden. Ik dacht dat mijn carbonstokken goed waren, maar zij vonden zelf van niet en hebben ze aangepast. Zo zie je.....
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #118 Gepost op: november 05, 2011, 08:21:46 pm »

Heb net mijn kyte opgehaald van reperatie. Heb lekkage gehad onder de afspoelbak. Water was in de batterijbak gelopen. Volledig verroest, deed het dus niet meer. Bleek vaker voor te zijn gekomen
Alles netjes, zonder kosten garepareerd. Verder, zonder er naar te hebben gevraagd diverse modificaties aan gebracht.

Je kan zeggen wat je wil van/over holtkamper. Ze hebben een pracht product met een prima service?

Oh ja er stond een cocoon met een kyte keuken. Hadden en stekkerdoos op het aanrecht gemonteerd. Vond het eerlijk gezegd er niet fraai uitzien. Ik houd de keuken zoals die nu is. Servicebox niet gezien. Ik heb een 2,5 kg gasfles onder het aanrecht staan. Voldoet prima. Heb er altijd een als reserve mee.....
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #119 Gepost op: november 06, 2011, 12:16:33 am »

Citaat
Je kan zeggen wat je wil van/over holtkamper. Ze hebben een pracht product met een prima service?

En kennelijk vindt de gemiddelde HK gebruiker het ook nodig om dat elke keer weer te benadrukken. Ik vind het pas een topproduct en van service getuigen als ik na drie weken vakantie niet met een waslijst aan mankementen terug hoef naar de leverancier. Als ik voor dat geld een auto zou kopen (waar toch aanzienlijk meer aan stuk kan) en er zouden zich zoveel gebreken voordoen dan ging ik praten over terugname. Maar goed, kennelijk weet HK het zo te brengen dat dit soort "productinnovatie" door hun klanten als "normaal" en "service" wordt gezien. Ik noem het een product dat voor een veel te hoge prijs te vroeg op de markt is gezet.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal