Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #135 Gepost op: november 20, 2011, 02:51:21 pm »

Nou, ze hebben een hoop gedaan. Haringoog gemaakt, gescheurde klem vervangen, extra stukje stof zodat dichtklappen keuken geen slijtage meer veroorzaakt, stuk hulpframe vervangen omdat het krom was, gaatje van hulpframe uitgeboord zodat de borging er makkelijker door gaat, siliconen spray op paal gespoten zodat geenstok beter omhoog/omlaag gaat, en nog wat algemene dingen.

Zodra we weer gaan klappen zal ik dit updaten of het wel of niet gelukt is.

Helaas geen buitenaansluiting electra. Wel (zowel bij brengen als halen) gemeld. Beide keren werd ik aangekeken alsof ik gek was. En kreeg toen een vaag verhaal, over cee goedkeuring enzo, en 'hou de site in de gaten'.  Ik heb zelfs vermeld dat het bij een aantal 'vouwwagenclub.info' leden wel was gedaan, maar ook daar kreeg ik een lege blik van terug. Dat valt me dus wel een beetje tegen.

Dus ROB, hoe heb jij HK zover gekregen dat ze de aansluiting bij jou wel gemaakt hebben? Zo te zien kan ik het ook zelf wel fabrieken, maar zou het liever door HK laten doen.

Iedereen alvast hele prettige dagen.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #136 Gepost op: november 21, 2011, 03:55:13 pm »

Hoi Gertjan

De lege blik n.a.v. het verzoek om een CEE aansluiting aan de buitenkant van de wagen begrijp ik totaal niet. Op onze in het voorjaar afgehaalde Kyte zat het er, zonder om te vragen, gewoon op. Hoorde bij dat powerdinges. Ik zou het zelf niet beter hebben kunnen doen. Ik weet niet of ik er een foto van heb, maar zo ja dan plaats ik 'm nog. Je zult je redenen hebben om naar Bunnik te gaan i.p.v. naar naar Emmen, maar in Emmen zitten w?l de mensen die het moeten weten. Misschien nog een telefoontje wagen richting dhr Wubs ?
 Ben wel benieuwd hoe de reparatie van dat haringoog er uit ziet.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #137 Gepost op: november 22, 2011, 07:28:03 pm »

Hallo allen,

Navraag bij Holtkamper leert het volgende:
"Deze elektra optie, zoals op de foto's te zien is ken ik, dit is door Holtkamper geleverd en ingebouwd voor een paar jaar. Maar inmiddels is de
regelgeving aangescherpt. En zoals u eerder gemeld willen wij uiteraard werken volgens deze normen en regelgeving. Het is op dit moment nog niet te
overzien wanneer een elektra aansluiting voor de productie en/of bestaande klanten beschikbaar is."

Degenen die de aansluiting nu hebben, gefeliciteerd!, Voor degenen die deze willen, even wachten, en de holtkamper.nl site in de gaten houden.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #138 Gepost op: november 22, 2011, 07:46:08 pm »

Of gewoon zelf inbouwen, zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
Externe CEE stekkerdoos, neopreenkabel van goede kwaliteit en flink vermogen, powerbox en wat rvs bevestigings materiaal.
Vrij simpel te doen.

groet Rob
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #139 Gepost op: november 23, 2011, 04:03:00 pm »

Of gewoon zelf inbouwen, zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
Externe CEE stekkerdoos, neopreenkabel van goede kwaliteit en flink vermogen, powerbox en wat rvs bevestigings materiaal.
Vrij simpel te doen.

groet Rob

Haha: helemaal mee eens. Als je even nadenkt en niet 2 handen hebt met de duim rechts moet het een makkie zijn. Vond ik ook echt bij het bestellen van onze Kyte, vorig jaar. En dat zei ik ook. Kijkt mijn vrouw me nogal schuin aan en zegt met zo'n blik waar vrouwen patent op schijnen te hebben: "Dat zeg jij nu al 3 jaar, schatje, maar ik heb 'm in de Astro niet gezien. Bestel maar!"  Tsja...... :O :O :O

Maar even voor de goede orde: voor ? 70 ben je klaar als je je even een uurtje kwaad maakt.

groeten
Paul
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #140 Gepost op: november 23, 2011, 05:37:05 pm »

Maar even voor de goede orde: voor € 70 ben je klaar als je je even een uurtje kwaad maakt.

Waarvan zo'n 60 euro voor het powerblok!
« Laatst bewerkt op: november 24, 2011, 07:53:18 am door Rob Moerkerken »
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #141 Gepost op: november 25, 2011, 01:58:30 pm »

"Waarvan zo'n 60 euro voor het powerblok!"


Ja.Zoiets
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #142 Gepost op: november 25, 2011, 02:55:00 pm »

Waarvan zo'n 60 euro voor het powerblok!


Dit is dan ook type met ingebouwde aardlek- en zekeringautomaat en dat maakt 'm duur. Tegenwoordig -zeker in Nederland- zitten die zaken ook op "de paal" en kun je je afvragen of je dit allemaal dubbel wilt hebben. Zo niet bespaart dit al gauw een tientje of drie, vier. In het buitenland zul je vaker tegenkomen dat dergelijke voorzieningen (nog) niet aanwezig zijn en dan is het wel weer handig het zelf aan boord te hebben. In mijn tentperiode had ik alleen een kabel met verdeelblok en dat heeft nooit problemen opgeleverd. In de klapper heb ik wel zelf een dergelijke installatie aangebracht.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #143 Gepost op: november 25, 2011, 03:23:53 pm »

Ik zou altijd gaan voor een powerblock met eigen aardlek en zekering! Beter dubbele veiligheid dan geen veiligheid!

groet, Rob
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #144 Gepost op: december 08, 2011, 04:29:18 pm »

Zo: onze Kyte staat sinds vanochtend weer bij HK in Emmen voor de gebreken en wensen die dit jaar naar voren kwamen. Het was/is een lange lijst, dus daar had ik met dhr Wubs even de tijd voor nodig. Maar dat is dan ook geen probleem. Of alles naar mijn wens wordt aangepast zullen we zien. Ze zijn nog met allerlei zaken bezig als reactie op opmerkingen en klachten van de Kyte-gebruikers.
Natuurlijk kwamen de bekende zaken voorbij, want immers ook op mijn lijstje. Zoals daar zijn: het geknapte oog aan grondzeil, problemen aan diverse ritsen, de schijnbaar te kleine tent of te lange stok, dat ellendige houtje-touwtje en dan: de absoluut niet muggedichte binnentent, die eigenlijk wel een gevolg is van een ontwerp-misser. Men studeert  o.a. op een vervanging door een echte binnentent(zoals het hoort :J). Echter, of dat helemaal op kosten gaat van HK is hier nog maar de vraag.  Is wel een redelijk grote ingreep.
Mijn reactie was wel dat ik nu juist vind dat in dit geval de fout bij HK ligt. Als je een tent of vw verkoopt met een binnentent met muskietengaas(waar je ook gewoon voor betaalt) mag je als klant verwachten de zaak ook mugge-dicht is, lijkt mij.  We zullen zien.

Tijdens het gesprek kwamen een boel zaken uit het verleden voorbij. Zo wisten ze(Jelle ook) nog goed dat ik de vorige keer met de nieuwe Astro ook de nodige opmerkingen en wensen had. Dat is toen overigens prima opgelost. Behalve dan het stokpaardje van senior: de boogstokken. :H

Voor de door mij gewenste verandering aan de watervoorziening wordt er ook al over verschillende mogelijkheden nagedacht. Ik wil die tank onder het bed kwijt. Aansluiting naar buiten, slang met snelkoppeling  er aan, andere  pomp(aanzuig ipv opvoer) en 230volt/trafo en dat batterijpak eruit.  Hier wacht ik een eventuele aanpassing en bijbehorende prijs af. Dat kan ik ook wel zelf(maar liever niet).
Er stond ook een prachtige Flyer, in de laatste uitvoering, dus zonder de kastjes onder de banken. Wow; wat een prachtding.
De CEE aansluiting aan de buitenkant van de wagen mag inderdaad momenteel niet: EU regels voor producenten. Dus even naar de Gamma en een uurtje klussen voor diegenen die het op dit moment willen.
Mijn kritiek op de niet zo soepele ritsen aan de vensters ten opzichte van die in bijvoorbeeld de Flyer werden gepareerd met het argument dat de keus nu eenmaal was gemaakt dat dat wel iets minder fors kon.  Dit argument kwam vaker voorbij, bijvoorbeeld bij de door mij bekritiseerde manier van vastmaken van de tussenwand in de kindertent: 2 stiksels aan buitenwand.

Direkt daar achteraan komt dan de opmerking: ?dit is de keuze van Holtkamper, we staan er voor garant en zou blijken dat we ons vergissen dan wordt dat door ons vanzelfsprekend hersteld?
En daar kun je bij HK gewoon op vertrouwen.

En ja hoor: er wordt(heel) regelmatig meegelezen op onze site. :X

Wordt vervolgd.



« Laatst bewerkt op: december 09, 2011, 12:34:52 am door PaulPaul »
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #145 Gepost op: december 08, 2011, 04:37:49 pm »

De CEE aansluiting aan de buitenkant van de wagen mag inderdaad momenteel niet: EU regels voor producenten

Uit interesse: waar zit het probleem dan? Onze Alpha is namelijk wel af-fabriek van zo'n aansluiting voorzien en zou dan mogelijk ook niet meer aan de huidige eisen voldoen.
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #146 Gepost op: december 08, 2011, 07:08:45 pm »

Raar(ongeloofwaardig) verhaal van die CEE ansluiting, want waarom zit het al jaaaaaren wel op caravans?
Gelogd

brambo.650

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re:Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #147 Gepost op: december 08, 2011, 07:21:04 pm »

Bij de kyte zit de aansluiting op het chassis gemonteerd en loopt er een buitenkabel vervolgens over een balk naar een waterdichte doorvoer, doordat de kyte is gebaseerd op de buizenframe/zeildoek wagenopbouw.. Bij caravans, en waarschijnlijk bij de alpha ook, zit de cee aansluiting gemonteerd in de harde wand en loopt de rest van de bekabeling aan de binnenkant van opbouw.



Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #148 Gepost op: december 08, 2011, 07:44:12 pm »

Bij caravans klopt dat, bij de Alpha niet. Daar zit de stekker onder de bak geplaatst evenals de bekabeling. Voor zover ik weet op dezelfde manier als bij de Kyte het geval is. Vandaar ook mijn vraag.

Edit: zo dus:

« Laatst bewerkt op: december 08, 2011, 07:53:08 pm door wijnand »
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #149 Gepost op: december 11, 2011, 01:49:43 pm »

Nee: bij de Kyte zit-ie rechtstreeks op het metalen chassis.
Tevens: ik geef het antwoord slechts door, heb er geen last van want heb het al.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal