Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #150 Gepost op: december 13, 2011, 12:40:13 pm »

Nog even een paar aanvullingen op mijn verhaaltje over"Kyte naar Emmen". Over die CEE aansluiting viel van de kant van HK ook nog de opmerking :"je hebt er werkelijk een jurist voor nodig om dat allemaal uit te zoeken en goed te doen" (diepe zucht). Klopt, maar die hebben ze dan ook en die heeft er een flinke kluif aan. Zoals bekend laat Bert Holtkamp geen inbreuken in z'n moeizaam verkregen patenten toe.

Ik merkte overigens voor de zoveelste keer dat het toch wel lonend is om, als je toch in de buurt bent, zo nu en dan naar binnen te wippen; even kijken wat er al weer aan je eigen model veranderd is. Dat gaat gewoon door.

Ik hoop en verwacht overigens dat de veelvuldig door mij vervloekte "houtje-touwtje"oplossing aan de keuken straks verbeterd is. Mijn suggestie om op goed band of dubbelgenaaid doek een goede kwaliteit klittenband te zetten, zou zo maar haalbaar kunnen zijn. De eerste verzuchting dat dan wel eerst de hele tent van de bak moest, immers het frame pas niet zo best onder de naaimachien :H, kon snel worden weerlegd. Dat wandje kun je eenvoudig van de keuken ritsen.(en eerlijk gezegd kan ik dat zelf ook wel, maar dat is niet de bedoeling).

Dan:de gevolgen van een wel/niet te lange carbonstok. Die heb ik niet nagemeten. Dat doen ze daar toch wel. Maar wat ik wel heb is een hele rare plooi in het dak aan de binnenzijde. Ter hoogte van de voorwand/luifel. Er ging eerst geen belletje rinkelen, dus hup naar de beide opgestelde Kyte?s. En ja hoor: bij alle twee een rare plooi aan de binnentent in het dak. Tsja..

Ik heb trouwens minstens twee keer een toespeling gekregen dat het probleem met de veel te korte tent/afspanpunten aan de zijkant(daar waar er zoveel hangen) ook aan mij kan liggen, En dat kan ik niet ontkennen, want het kan. Alleen heb is de 2 stokken ook al op de laagste stand. Tevens is het mijn derde vw van Holtkamper en beweer ik altijd dat ik samen met mijn vrouw alles opgezet krijg waar je in kunt kamperen. Maarrrrr de Kyte is lastig. Dus wie weet. Alleen, een vouwwagen opzetten op die vlakke vloer in de hal in Emmen kan mijn grootje ook. Het zelfde kunstje op een helling in Frankrijk, Schotland of waar dan ook, is heel andere koek. Het verplaatsen van zo?n mobiel keuken: idem.

Wordt vervolgd.
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #151 Gepost op: december 13, 2011, 06:51:47 pm »

Paulpaul... Goede tip om regelmatig langs te gaan bij hk.... Nou woon ik niet in de buurt van emmen of bunnik maar toevallig moet ik de laatste week van het jaar in utrecht zijn. Dus ik ga zeker even kijken.
Ik had naar jou persoonlijke mailbox een berichtje gestuurd over de cee stekkerdoos. Ik wil er zelf er eentje opzetten. Je had het erover dat de doos voor op de dissel gemonteerd zit. Zou je een foto hiervan willen toesturen of misschien nog beter publiceren hier op het forum.

Gisteren een paar dagen geboekt met pinksteren op een van de mooist gelegen campings van zuid limburg. Heb er nu al zin in......
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #152 Gepost op: december 13, 2011, 06:56:28 pm »

Gisteren een paar dagen geboekt met pinksteren op een van de mooist gelegen campings van zuid limburg. Heb er nu al zin in......
En dan zijn we natuurlijk gelijk benieuwd welke camping dat is ?  :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Edwinv

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #153 Gepost op: december 13, 2011, 06:58:32 pm »

Cotteserhoeve in vijlen. Ligt onderaan het vijlerbos. Prachtig uitzicht op het geuldal. 100 meter de poort uitlopen en je staat in belgie. Op vakantie in het buitenland in eigen land........
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #154 Gepost op: december 13, 2011, 07:14:25 pm »

Cotteserhoeve in vijlen. Ligt onderaan het vijlerbos. Prachtig uitzicht op het geuldal. 100 meter de poort uitlopen en je staat in belgie. Op vakantie in het buitenland in eigen land........
is aardig aan de prijs als je alles bij elkaar rekent want als ik ff ga kijken naar ons gezin 5 pers die ff gaan douche 3,50
en dat moet je er ook bij rekenen dan vind ik het personelijk aardig dan zou ik op 36 euro komen
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #155 Gepost op: december 13, 2011, 07:36:25 pm »

Paulpaul... Goede tip om regelmatig langs te gaan bij hk.... Nou woon ik niet in de buurt van emmen of bunnik maar toevallig moet ik de laatste week van het jaar in utrecht zijn. Dus ik ga zeker even kijken.
Ik had naar jou persoonlijke mailbox een berichtje gestuurd over de cee stekkerdoos. Ik wil er zelf er eentje opzetten. Je had het erover dat de doos voor op de dissel gemonteerd zit. Zou je een foto hiervan willen toesturen of misschien nog beter publiceren hier op het forum.
Zit niet voor op de dissel maar onder de keuken gemonteerd aan het chassis van de aanhanger aan de rechterzijde (als je voor de keuken staat).
De doorvoer is geheel waterdicht vrijwel recht naar boven en komt in de keuken uit direct achter de koelkast. Gebruik een zeer goede kwaliteit neopreen kabel met een drievoudige koperen kern (2,5 kwadraat) en een goede waterdichte wartel voor het doorvoeren die je ook nog eens waterdicht inkit.
Binnen monteer je dan een powerblok aan het andere eind van de kabel, het liefst met een zekering. Ik heb de kabel twee meter lang gelaten dan kan je het powerblok zowel overal in de bak laten liggen als net over de rand naar buiten laten hangen.

groeten, Rob
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #156 Gepost op: december 13, 2011, 09:28:00 pm »

Casper. Alle waar is naar zijn geld. Met pinksteren misschien wel een wat duurdere camping. Wij zijn ook met 5 man. Kost per dag dus 7 euro pp. Valt wel mee lijkt me. Italie of spanje in het hoog seizoen, dat is pas duur. Een collega heeft geboekt voor volgende zomer in italie. Zo'n camping met 7 zwembaden.... Kosten voor 4 personen 77 euro per dag. Dat doe ik dus echt niet...
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #157 Gepost op: december 13, 2011, 09:53:36 pm »

 :off oke als je het zo bekijkt is het dan zekers een koopje  :?
wij liepen zelf te kijken bij http://www.osebos.nl/html/tar_overnachtingen_01.html als ik het goed uitreken voor 20 dagen 540.50 valt mee  :J
of andere opties http://www.nederland-camping.nl/Limburg/Campings.asp?p=3&ID=6
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #158 Gepost op: december 13, 2011, 10:09:33 pm »

Rob, dank je wel voor de foto. Daar kunnen we wat mee. Ziet er eenvoudig uit. Moet lukken.
Paul paul is als ik het goed heb begrepen is hij de enige die een kyte heeft die fabriek af een stekkerdoos heeft.
Dus paul paul, heb jij de doos ook zo zitten als rob of heb jij de doos elders. Zo ja heb je er Foto van :-))
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #159 Gepost op: december 14, 2011, 08:32:04 am »

Rob, dank je wel voor de foto. Daar kunnen we wat mee. Ziet er eenvoudig uit. Moet lukken.
Paul paul is als ik het goed heb begrepen is hij de enige die een kyte heeft die fabriek af een stekkerdoos heeft.
Dus paul paul, heb jij de doos ook zo zitten als rob of heb jij de doos elders. Zo ja heb je er Foto van :-))

Edwinv, de foto is van mijn Kyte, nadat Holtkamper de electrische aansluiting had aangebracht (dit najaar bij een onderhoudsbeurt). De aansluiting is dus af fabriek aangebracht.

groet, Rob
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #160 Gepost op: december 14, 2011, 12:56:03 pm »

Ja: lijkt er sprekend op. Ben ik echt de enige?   :W
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #161 Gepost op: december 14, 2011, 12:59:25 pm »

En met een beetje geluk/inventiviteit HK/doordramvermogen ikke of zelfwerkzaamheid zit daar in de buurt straks ook de aansluiting op de schoonwatertank voor kraantje  :k
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #162 Gepost op: december 14, 2011, 08:11:53 pm »

Rob. Wist niet dat HK de doos heeft aangebracht. Ik ga zelf ermee aan de slag. Aners is het weer 2 keer 200 km rijden. (brengen en later weer ophalen).
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #163 Gepost op: december 14, 2011, 08:30:44 pm »

Even ter verduidelijking. Onze Kyte is in Bunnik een paar weken geleden voor een beurt geweest  :J
Dit naar aanleiding van wat probleempjes. Ik heb daar toen ook gevraagd om zo een aansluiting te krijgen/kopen. De technische man daar gaf aan niet te weten waar ik het over had. Een latere mail naar HK voor opheldering zorgde voor verduidelijking. Ze hebben het wel gedaan, maar in verband met strenge EU eisen zijn ze er mee gestopt. Ze zijn wel bezig om een goedkeuring te krijgen. Dit wordt dan als 'optie' leverbaar (voor zover ik begreep dus!). Echter, gezien hoe het eea zit denk ik dat een beetje handige persoon (m/v) dit wel zelf kan klussen.....

De suggestie die in de mail gedaan werd: hoe de site maar in de gaten..... Dat doen we dus.  :K
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #164 Gepost op: december 14, 2011, 08:57:13 pm »

ik weet ff niet of het om een nieuwe of gebruikte hk gaat maar houd met een nieuwe wel in de gaten dat als je zelf zo,n stroompunt maakt dat je garantie kan vervallen je gaat wel rommelen aan dragende delen  8)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal