Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85643 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #180 Gepost op: december 16, 2011, 08:58:42 pm »

@Cewi:
Ok duidelijk, bedankt voor deze beschrijving, komt voor mij over als een "luxe stroomverdeler".
wij gebruiken soms stroom, en dit blijft beperkt tot één lamp en de koelkast.
(eh, aanvulling: overdag het laden van accu's fotocamera en mobiel)
Het is wel netjes afgewerkt maar gaat aan mij dus voorbij.
Ga zelf orienteren voor een accu-pack opladen door zonne-panelen.
Nogmaals bedankt voor je toelichting.
Hebben wij ook, best handig, 12V lampen erbij en aansluitingen voor het opladen van alle genoemde apparatuur.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6289.msg75741.html#msg75741
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #181 Gepost op: januari 20, 2012, 01:36:28 pm »

Zoals reeds gemeld wacht ik op reacties van Holtkamper, die als het goed is, druk bezig zijn met mijn Kyte. Nou keek ik net nog maar eens op de HK site, je weet maar nooit waar het goed voor is, nietwaar?
Hebben jullie al wel eens goed naar dat filmpje gekeken: http://www.youtube.com/watch?v=LQl7PDTLJfQ&feature=player_embedded#!
Daar wordt de kyte buiten op een grasveld opgezet. Ik had het filmpje nooit afgekeken, maar die Kyte staat aan het eind van de film net zo beroerd als de onze. Al die mooie afspanpunten onder de ramen bungelen een eind boven de grond, compleet nutteloos te wezen. Zegt Jelle: "we raden wel aan wat meer punten te plaatsen als het slecht weer is".  Jaja Jelle: maar dan moet je wel ergens een zak "Astro-elastieken" hebben overgehouden.
Anders gaat dat nooit lukken. Heb in ieder geval het filmpje maar opgeslagen anders is deze ook plots weg.  :J :J

Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #182 Gepost op: februari 12, 2012, 09:31:01 pm »

Zo, we kregen afgelopen week een brief met de mededeling dat onze Kyte weer klaar was. Even bellen voor een afspraak in Emmen. Kosten van een en ander : ? 0.

Omdat ik toch wel erg benieuwd was wat men allemaal met onze lijst op-en aanmerkingen had gedaan heb ik gelijk maar even gebeld voor een toelichting. Dhr. Wubs vervolgens het hemd van z?n lijf gevraagd.  :J

Verrassing:  we zijn/hebben een pilot :J :J :J. Nu weet ik dat we daarmee niet de enige zijn. Wie is me nu even ontschoten. Toelichting: zoals meerdere Kyte-eigenaren, ergerden we ons behoorlijk aan die binnentent die geen binnentent is, en al helemaal niet beestjesdicht. Dat vonden en vinden we niet passend bij de HK kwaliteit waar men zich in Emmen op laat voorstaan. Dat hebben meerdere gebruikers hier ook  voldoende duidelijk gemaakt. Toen ik de Kyte wegbracht, is daar uitgebreid over gesproken. Het zal niemand verrassen dat men van de ontevredenheid over dit punt goed op de hoogte is. Men dacht toen na over verschillenden opties, waarvan het maken van toch maar weer een echte binnentent er één was. Ik moet toen errug hard hebben geknikt, of zo :J :J. Toen het gesprek kwam op de wijze waarop dat gestalte zou krijgen( een wat dat zou gaan kosten) heb ik niet veel meer gezegd dan dat ik vond dat het niet hoorde zoals het nu is.

Dus nu hebben we een echte(?) binnentent  als pilotproject. Ik weet nog niet precies hoe het er in hangt, wel dat er aan de raamkant nu een extra doek zit met rits naar de ramen. Verdere afdichtingen?  Geen idee. Enigszins mede afhankelijk van onze bevindingen gaat men besluiten wat er verder meer gebeurd. Een mogelijkheid is in ieder geval dat het als optie in de prijslijst wordt opgenomen.

Verder ben ik van dat houtje-touwtje gedoe aan de keukenwand af :> :>. Mijn suggestie om een paar stroken doek een paar keer te vouwen en daar dan klittenban op te naaien, is gewoon zo uitgevoerd.
Had dat ook zelf nog wel gekund, maar het is toch wel een nieuwe wagen, dus?

Grotere problemen zijn er aangaande mijn wens om de watertank uit de bagageruimte te halen en buiten onder de keuken te zetten. Een 230 volt (aanzuig) pomp er aan, snelkoppeling buitenkant keuken en losse slang: klaar is kees.
Helaas: kees is niet klaar. En dat dacht ik al. Het pompje zoals nu, wil ik niet buiten de wagen hebben bungelen want  dat betekent ook elektra bij de tank buiten. Kan ook niet want zo hoog kan dat ding niet opvoeren.
Kleine aanzuigpompjes kon ik, samen met m?n schoonvader, niet vinden. En hij had op dat moment in zijn handen een net nieuw aangeschafte pomp voor zijn camper. Kosten iets bij de ? 300. Met drie keer met de ogen knipperen is de tank leeg ;). (dit soort worden ook gebruikt als je een douche in je camper/caravan hebt). Dus gaat dit het misschien niet worden. Ze zijn er nog mee bezig.
Als iemand iets weet hoor ik het graag.

Over het probleem met de scheerlijnen later meer. Wordt vervolgd. W: W: W:
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #183 Gepost op: februari 13, 2012, 08:22:20 am »

Zo, we kregen afgelopen week een brief met de mededeling dat onze Kyte weer klaar was. Even bellen voor een afspraak in Emmen. Kosten van een en ander : ? 0.

Omdat ik toch wel erg benieuwd was wat men allemaal met onze lijst op-en aanmerkingen had gedaan heb ik gelijk maar even gebeld voor een toelichting. Dhr. Wubs vervolgens het hemd van z?n lijf gevraagd.  :J

Verrassing:  we zijn/hebben een pilot :J :J :J. Nu weet ik dat we daarmee niet de enige zijn. Wie is me nu even ontschoten. Toelichting: zoals meerdere Kyte-eigenaren, ergerden we ons behoorlijk aan die binnentent die geen binnentent is, en al helemaal niet beestjesdicht. Dat vonden en vinden we niet passend bij de HK kwaliteit waar men zich in Emmen op laat voorstaan. Dat hebben meerdere gebruikers hier ook  voldoende duidelijk gemaakt. Toen ik de Kyte wegbracht, is daar uitgebreid over gesproken. Het zal niemand verrassen dat men van de ontevredenheid over dit punt goed op de hoogte is. Men dacht toen na over verschillenden opties, waarvan het maken van toch maar weer een echte binnentent er één was. Ik moet toen errug hard hebben geknikt, of zo :J :J. Toen het gesprek kwam op de wijze waarop dat gestalte zou krijgen( een wat dat zou gaan kosten) heb ik niet veel meer gezegd dan dat ik vond dat het niet hoorde zoals het nu is.

Dus nu hebben we een echte(?) binnentent  als pilotproject. Ik weet nog niet precies hoe het er in hangt, wel dat er aan de raamkant nu een extra doek zit met rits naar de ramen. Verdere afdichtingen?  Geen idee. Enigszins mede afhankelijk van onze bevindingen gaat men besluiten wat er verder meer gebeurd. Een mogelijkheid is in ieder geval dat het als optie in de prijslijst wordt opgenomen.
Ik heb bij mijn aanschaf ook al vragen over de binnen slaaptent gesteld.
Daar werd niet echt op gereageerd toen.
De mijn moet nog geleverd worden dus wie weet.
Verder ben ik van dat houtje-touwtje gedoe aan de keukenwand af :> :>. Mijn suggestie om een paar stroken doek een paar keer te vouwen en daar dan klittenban op te naaien, is gewoon zo uitgevoerd.
Had dat ook zelf nog wel gekund, maar het is toch wel een nieuwe wagen, dus?
Wat bedoel je hier precies mee? (of ff alle items teruglezen?)
Grotere problemen zijn er aangaande mijn wens om de watertank uit de bagageruimte te halen en buiten onder de keuken te zetten. Een 230 volt (aanzuig) pomp er aan, snelkoppeling buitenkant keuken en losse slang: klaar is kees.
Helaas: kees is niet klaar. En dat dacht ik al. Het pompje zoals nu, wil ik niet buiten de wagen hebben bungelen want  dat betekent ook elektra bij de tank buiten. Kan ook niet want zo hoog kan dat ding niet opvoeren.
Kleine aanzuigpompjes kon ik, samen met m?n schoonvader, niet vinden. En hij had op dat moment in zijn handen een net nieuw aangeschafte pomp voor zijn camper. Kosten iets bij de ? 300. Met drie keer met de ogen knipperen is de tank leeg ;). (dit soort worden ook gebruikt als je een douche in je camper/caravan hebt). Dus gaat dit het misschien niet worden. Ze zijn er nog mee bezig.
Als iemand iets weet hoor ik het graag.
Watervoorziening niet genomen zat in onze oude wagen ook en nooit gebruikt zet wel een jerrycan neer op kruk.
Over het probleem met de scheerlijnen later meer. Wordt vervolgd. W: W: W:
Scheerlijnen ::) die waren er toch niet bij de kyte?
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #184 Gepost op: februari 13, 2012, 09:49:25 am »

Wat bedoel je hier precies mee? (of ff alle items teruglezen?)Scheerlijnen ::) die waren er toch niet bij de kyte?
[/quote]

Het houtje-touwtje is dat gefrot met die strookjes kunststof waar je dan zo'n plastic dingetje doorheen moet friemelen. Gebruikt om de roofextensions vast te zetten bij het weer inpakken(maar dat is per plek maar één keer ?n ze zitten(tot nu toe) aan de wand waarmee je de keuken afsluit. Je opent het doek dmv van de rits, rolt het doek op en dan houtje touwtje om het opgerolde doek op de plek te houden. Ik wed dat dit straks in alle nieuwe versies verdwijnt. Mijn  oplossing is waarschijnlijk gewoon beter.

Scheerlijnen is een totaal verkeerd woord. Sorry. Ik bedoel dat stel elastieken waarmee je de wand met de ramen mooi strak kunt zetten. Bij mij bungelen ze telkens nutteloos in de lucht. Tent te klein, stokken binnen te lang, elastieken te kort, bedenk het maar.
Neeeee, zeggen ze bij Holtkamper, dat komt door het opzetten. Dat gaan we straks, als u de wagen weer ophaalt, nog eens goed doornemen. Vrij vertaald: je zet je Kyte niet goed op. Ik laat me graag overtuigen. We zullen zien. Maar dan snap ik niet waarom de Kyte in dat opzetfilmpje ook zo raar staat, met van die elastieken bungelend op een behoorlijke hoogte.
Ik ga de foto's opzoeken en dan zal ik er hier eentje neerzetten.
Wordt vervolgd. :J

Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #185 Gepost op: februari 13, 2012, 09:59:11 am »

Ik ga proberen een screenshot uit het filmpje van Jelle te plaatsen.

poging 1 8)

Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #186 Gepost op: februari 13, 2012, 10:03:31 am »

Hihi: gelukt. Sorry voor de kwaliteit, maar Jelle heeft dat hele filmpje een bibberhandje. Vast een feestje gehad, de avond ervoor. Maar waar het om gaat is wel te zien. Hoog bungelende elastieken, die ik bij onze Kyte alleen verbonden krijg met een haring, door gebruik te maken van een z.g. Astro-elastiek: zo'n wit elastiek met een geplastificeerde haak. ook hiervan ga ik een foto zoeken. Je moet toch wat, als er geen werk is bij je werkgever......
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #187 Gepost op: februari 13, 2012, 10:45:37 am »

ah tnx paulpaul
alles duidelijk.

ben benieuwd wanneer die van ons geleverd gaat worden (en hopelijk met een complete slaapcabine).
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Edwinv

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #188 Gepost op: februari 13, 2012, 05:26:07 pm »

Dag paulpaul,
Harstikke goed dat je ons via het forum op de hoogte houd. Daar kan HK nog wat van leren 8)
Zonder gekheid, ik lees je bevindingen graag op het forum.


PS: ieder geintje is een seintje....
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #189 Gepost op: februari 13, 2012, 08:15:24 pm »

Hi Paul Paul, Ben heel benieuwd naar de binnentent.. Zo langzamerhand denk ik dat 'wij' (dit forum) ons maar op moeten werpen als 'HK Nieuws brief'.  :O
@Heren Holtkamper, als u dit leest, als ik zoveel geld uitgeef aan een vouwwagen, verwacht ik wel een beetje extra TLC (Tender Loving Care). U heeft van de meeste van ons de e-mailadressen, danwel de adressen. Het lijkt me een kleine moeite om een mailing de deur uit te doen met zaken waar U mee bezig bent (binnentent!), of waarvan u vindt dat wij klappers op moeten letten bij het opzetten. Misschien een keertje een 'kyte' meeting doen in Bunnik ofzo? Er komen vast wel aan aantal mensen op af die gefundeerde opmerkingen hebben, en waar u waarschijnlijk wel uw voordeel mee kunt doen. Verder geloof ik dat een mailing om mensen op de hoogte te brengen van aanpassingen/wijzigingen (al dan niet tegen een prijs) ook welkom zou zijn. Anyway.
@PaulPaul, laat ff weten hoe je binnentent er uitziet! Heb jij nog iets afgesproken met HK over feedback ofzo?

Alweer bedankt!
Gertjan
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #190 Gepost op: februari 13, 2012, 08:52:49 pm »

Goede actie dat jullie kyte is aangepast.

ik kan me nog wel verder druk maken op het wel of niet reageren van HK (zie elders mijn reactie op onze cocoon aanpassing)
uiteindelijk accepteer ik hun "stilzwijgen", heb geen andere keuze.....
ik hoop dat wanneer ik hun nodig ga hebben, ze wel hun "afther sales" goed op orde hebben.

lees graag mee!!!
super.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #191 Gepost op: februari 13, 2012, 10:16:27 pm »

GertjanA schreef:Misschien een keertje een 'kyte' meeting doen in Bunnik ofzo? Er komen vast wel aan aantal mensen op af die gefundeerde opmerkingen hebben, en waar u waarschijnlijk wel uw voordeel mee kunt doen. Verder geloof ik dat een mailing om mensen op de hoogte te brengen van aanpassingen/wijzigingen (al dan niet tegen een prijs) ook welkom zou zijn.
We hebben hier op verschillende plekken als HK bezitters al wel onze opmerkingen geplaatst over de wijze van communiceren door Holtkamper richting hun klanten. Ik vermoed dat Jelle dit niet meer lang zal kunnen negeren.  Men zal iets moeten gaan doen.
Weet je: het steekt me eigenlijk vooral dat er mensen zijn die voor een aantal zaken buiten de boot vallen. De meesten hier zijn mondig genoeg en lijken wel te weten wat ze willen. En als je het in Emmen(want dat ken ik dan) beschaafd verwoordt, redelijke eisen stelt en je ook positief opstelt kom je een heel eind. Maar het deel HK/HK Kyte bezitters die meer op afstand blijven, vissen misschien achter het net.

(nu even een verzoek aan zij die geen HK liefhebbers zijn: niet verder lezen). :#

Je kan van ze(HK) zeggen wat je wilt, maar ze staan voor/achter hun product, en dat heb ik al eerder gezegd; zeker ook achter de ideeën die achter alles steken. Kun je je daar in vinden dan vind ik dat er een boel mogelijk is. Maar je moet de dames en heren wel soms wakker schudden.
En dat doen we dan ook met véél plezier !

Wordt vervolgd.


Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #192 Gepost op: februari 15, 2012, 11:20:28 pm »

Zo daar gaan we weer: de elastieken van de Kyte.

Als ik heel eerlijk ben, ga ik me meer en meer afvragen hoe men mij er volgende week van gaat overtuigen dat het tentdoek van de Kyte niet te klein is en dat die rare elastieken niet op onbereikbare hoogte zweven. Dat gaat allemaal liggen aan het niet helemaal goed opzetten van onze mooie Kyte, door mij. Ik ben, zoals al gemeld, op zoek gegaan naar ander foto's van die zielig bungelende elastieken. Dan wel dat ik er een zwikkie Astro-elastieken voor nodig had.
Gevonden! Ik ga ze zo hier neerzetten.

Nu blijft het vreemd dat niet iedereen er over klaagt. Het is volgens mij ook pas begonnen toen het doek voor de eerste keer nat was geworden. Alhoewel de foto's van de spiksplinternieuwe Kytes(en de foto is niet van die van ons) tijdens de opzetinstructie in Emmen weer een ander verhaal vertellen.
Verder: het is niet bepaald de eerste verzameling stokken en tentdoek die ik/we opzetten. Ik kampeer nu ongeveer 40(!) jaar. Dat gebeurde met veel verschillende soorten tenten(en  1 keer een car*van, sorry). En die kreeg ik allemaal strak en goed opgezet.
Bungalowtenten, zware noktenten, prachtige Slee-lichtgewichttent, diverse 2-stokstenten, een paar koepels van diverse merken, en nu de derde Holtkamper vouwwagen. Tsja.......

De foto's komen er zo aan!



Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #193 Gepost op: februari 15, 2012, 11:26:07 pm »

De foto's ;)

De eerste: onze tent tijdens dat prachtige weekend van 1 oktober 2011. Mensen die hun spulletjes al in de stalling hadden staan, hadden daar veeel spijt van. WW
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #194 Gepost op: februari 15, 2012, 11:32:18 pm »

duidelijke foto maar ik heb een vraagje (en geen HK) misschien is het door de verschillende hoeken qua foto's maar het lijkt of bij jou de tent verder naar buiten staat, hoort die niet rechter naar beneden?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal