Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85727 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #195 Gepost op: februari 15, 2012, 11:38:36 pm »

Sorry voor de kwaliteit: mijn Blackberry heeft een niet zo beste camera.

Volgende foto is van de instructie-sessie in Emmen: 2 kytes tegelijk. Ziet er ook niet zo mooi uit.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #196 Gepost op: februari 15, 2012, 11:48:41 pm »

duidelijke foto maar ik heb een vraagje (en geen HK) misschien is het door de verschillende hoeken qua foto's maar het lijkt of bij jou de tent verder naar buiten staat, hoort die niet rechter naar beneden?

Weet het niet, maar het oog aan het grondzeil was toe al lang stuk. Dan kun je het hele zwikkie van de wagen aftrekken als je te hard aan de elastieken sjort die je op de foto ziet. Dit is wat ik een constructiefoutje noem. En daar wil men nog niet aan.

Wordt het niet naar tevredenheid opgelost, ga ik naar een goede zeilmaker. En daarna gaat daar nooit meer een oogje stuk. Want dan zit daar iets dat w?l heel blijft. Maar nu: garantie. Misschien komt het er wel(weer) van dat de  heren Holtkamp sr. en jr. me komen uitleggen hoe ze dit zien.  We zullen zien. Tot nu toe zijn alle problemen aan mijn Hk vouwwagens naar tevredenheid van beide partijen opgelost. Behalve dan die boogstokken in de voorkant van de Astro. Daar wilde senior absoluut niets aan veranderen.  :I
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #197 Gepost op: februari 15, 2012, 11:58:24 pm »

Sorry voor de kwaliteit: mijn Blackberry heeft een niet zo beste camera.

Volgende foto is van de instructie-sessie in Emmen: 2 kytes tegelijk. Ziet er ook niet zo mooi uit.
Dat ben ik met je eens, maar ik denk dat ik het ook en beetje met muis eens ben, namelijk dat het tentdoek te schuin lijkt te staan. Op de foto van de instructiesessie is het grondzeil niet met grondpennen naar beneden gedwongen, maar door de spanning op het elastiek en het naar buiten trekken door dat elastiek, komt het grondzeil in feite omhoog, waardoor ook het tentdoek en daarmee de elastieken te hoog komen te liggen.

Wat ik ook niet snap is dat het grondzeil op de foto van 1 oktober via elastieken met grondpennen gespannen zit in plaats van dat de grondpennen direct door de ogen het grondzeil op de grond 'dwingt', waardoor de tentflap naar rechts, de tentwand rechterop en daarmee de elastieken dichter bij de grond getrokken worden. Ik acht dat ook een beetje het belangrijke verschil tussen een piramidetent en een frame- c.q. bungalowachtige tent. Bij de piramidetent trek je het doek zoveel mogelijk van de tent weg en bij een frame-tent trek je het doek juist naar de tent toe, c.q. naar beneden. Dat is ook het hele verschil tussen rubbers enerzijds en scheerlijnen anderzijds.
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2012, 12:00:48 am door Frankie »
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #198 Gepost op: februari 16, 2012, 08:56:21 pm »

Niet dat wij er geen problemen mee hebben  ::) , maar toch moet het mogelijk zijn hem strak en aan de grond op te zetten  :J . Bijgaande foto komt van de Holtkampersite. OK, het was wel een Holtkamper medewerker die 'm heeft opgezet.  I:
Omdat het ons ook niet altijd lukt om 'm mooi op te zetten zijn we erg nieuwsgierig naar de tips en trucs.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #199 Gepost op: februari 16, 2012, 09:14:19 pm »

Oeffffff wat een plek. Waar is dat? Lijken wel krijtrotsen.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #200 Gepost op: februari 16, 2012, 09:51:31 pm »

Niet alleen mooie plek, maar staat ook superstrak!
Hoog op de poten staat de mijn, bij een 'proef' opzet al.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #201 Gepost op: februari 16, 2012, 11:19:42 pm »

Hoog op de poten staat de mijn, bij een 'proef' opzet al.
Letterlijk zelfs. Je zou bijna denken dat de wagen zelf in z'n geheel gewoon 5 a 10 cm hoger staat dan het exemplaar op de foto van Holtkamper.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #202 Gepost op: februari 17, 2012, 07:51:21 pm »

Ja, goed gespot zeg! Dat was mij nog niet eens opgevallen. Dit was een snelle opzetter, om te zien of we het nog konden, en om familie hem te laten bewonderen. Zou de bak soms te hoog op zijn wielen staan? Zal dat eens gaan checken!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #203 Gepost op: februari 18, 2012, 12:54:51 am »

Zou de bak soms te hoog op zijn wielen staan? Zal dat eens gaan checken!
Ik denk dat dat bij nader inzien eigenlijk nog wel meevalt. Als je goed kijkt, zie je dat de tent aan de kant van de bak niet zo hoog boven de grond zit als aan de meest rechtse zijkant (wat de linkerkant is, van de voorkant van de tent gezien).  Daar staat hij eigenlijk even laag als bij de foto van Holtkamper. Als je kijkt op bijgaande foto, zie je dat het lijkt alsof de bak niet 100% horizontaal staat ten opzichte van het stukje grond waar de tent op staat. Het vreemde is echter wel, dat desondanks de stok die in de achterkant te zien is, wel in het dak gespannen staat, maar door z'n lengte aan de onderkant desondanks de tent en het grondzeil (te) hoog houdt.

Bij deze foto is dat zichtbaar, maar bij de foto van de instructie-sessie valt niet goed te zien wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Maar (en daar wreekt zich mijn beperkte kennis en ervaring als het gaat om klappers) er is een wezenlijk en volgens mij essentieel verschil tussen het (in absolute zin, dus met een waterpas) horizontaal zetten van de bak en het parallel zetten van de bak ten opzichte van het omliggende terrein, wat naar mijn idee nodig is om de tent niet te laag of te hoog te laten staan.

Eigenlijk is er natuurlijk maar één echte oplossing. Een leverancier moet in zo'n geval een geleverde klapper die verdacht wordt van een probleem even strak opzetten, op een vlak stuk gras. Lukt dat niet, dan hebben ze iets uit te leggen...  :**

Daarvan valt misschien nog met recht te zeggen dat een leverancier dat niet elke keer kan gaan doen als iemand toevallig iets vermoedt, maar dan kan hij altijd nog voorstellen dat de kosten (want tijd) die dat met zich meebrengt, betaald worden als onderzoekskosten in het geval er niets aan de hand blijkt.  :)
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2012, 01:06:17 am door Frankie »
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #204 Gepost op: februari 18, 2012, 01:16:51 am »

Oef, ik heb hier wel wat losgemaakt, volgens mij.

De laatste foto lijkt me wel een voorbeeld van Kyte met te lange Carbonstok. Je ziet die bovenste bocht in het doek zitten. Dat hoort echt niet!
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #205 Gepost op: februari 18, 2012, 05:28:23 pm »

De ge-edite foto (leuk trouwens) is van voor de beurt bij HK in Bunnik.
De grond waar we op staan is vlak. Het is een grasveld in de buurt, waar (gelukkig) niet of nauwelijks honden worden uitgelaten.
We hebben de kar neergezet en uitgeklapt, en dus niet waterpas en/of vlak gezet. Ik vindt echter dat (zeker bij een bak van deze prijs) het niet heel veel uit moet maken of een bak 100% waterpas staat en dat de plaats helemaal vlak is. Op een camping heb ik dat alleen gezien als je op een plaat beton wordt gezet, en dat is een beetje lastig voor haringen.

Voordat de Kyte naar Bunnik ging hebben we wat foto's van issues gemaak, en overhandigd aan de techneuten in Bunnik. Ook hebben we gemeld dat er volgens het forum een lading te lange Carbon Stokken was gebruikt in een reeks Kyte's. Van onze Kyte is gemeld dat de stok goed was.... Hopelijk gaan we half/eind april een weekend/weekje weer ergens staan, dan kan er een daadwerkelijk check gedaan worden op de reparaties, aanpassingen ed.

Zeker wat losgemaakt, maar bij een HK schijnt dat niet uit te maken......  8)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #206 Gepost op: februari 18, 2012, 05:44:29 pm »

De mijne moet nog geleverd gaan worden.
Had al balletje opgegooid over de Slaapcabine.
Maar ga ook over het opzetten nog even navragen ivm deze problemen.

Met mijn vorige vrouwwagen wel eens op een behoorlijk schuine plek gehad.
Grond was zelfs zo schuin dat 1 wiel een stuk van de grond was om het waterpas te krijgen.
Maar alles stond toch vrij strak en netjes koste wel iets meer tijd.
Neem aan dat hk niet uitgaat van even mooie waterpas ondergrond.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #207 Gepost op: februari 19, 2012, 04:52:41 pm »

Nou: schuin opzetten gaat best wel met de Kyte. Het is ook vaak zo dat als je ergens komt binnenwaaien zonder reserveren, de niet zo vlakke plekken overgebleven zijn. Zijn dan w?l vaak mooie plekken. Eigenlijk kun je wel zeggen dat we meer dan de helft van de tijd op hellende plekken staan.(Noorwegen, Wales, Schotland). Het was ook eigenlijk meer een probleem met vooral de Astro. Het deksel had niet zo gek veel speling op de scharnieren en dan moest je geregeld aan het frotten met stukken steen/tegels etc..
Ben in zweden wel eens(bijna) op m'n plaat gegaan bij het 's ochtends via de deksel van de Astro in de voortent stappen. De vloer bleek een stuk lager dan ikke verwacht had.  WW

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #208 Gepost op: februari 19, 2012, 06:52:14 pm »

Modbreak: De watervoorziening heb ik in een eigen topic gezet. Dit topic is, met 14 pagina's, niet erg leesbaar meer. Graag per "probleem" en of pluspunt een apart topic aanmaken. Op die manier kan iedereen kiezen wat hij wel of niet leest ipv het hele topic doorworstelen
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #209 Gepost op: februari 19, 2012, 09:21:24 pm »

Muis: prima, geen enkel probleem.  Alleen ga je misschien uit van een onjuiste veronderstelling(minimaal 2 trouwens).

Ten eerste: wie deze topic volgt gaat echt niet iedere keer beginnen bij het begin. Heb je immers al lang gezien: dus druk je op de optie:"toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.

Ten tweede heet dit topic toch echt: ervaringen ........eerste vakantie. En daar heeft het nog steeds mee te maken.

Maar misschien kun jij, in tegenstelling tot mijn persoontje w?l zien hoeveel lezers van dit topic nieuw/bezoekers/gasten zijn en hoeveel de volgers/posters of hoe dat ook heet?

Dus? Maar nogmaals: no problemos
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal