Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85731 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Frank en Jet

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #30 Gepost op: augustus 08, 2011, 12:36:52 am »

Door Frankrijk gereden naar Spanje met 2 stops onderweg. 1ste stop veel regen en gekozen voor een F1 hotel 2e stop bij Millau.
Daarna verbleven wij in Spanje bij Tarragona alwaar de trailer veel bekijks had. >:(
Wel gemerkt dat het keuken schot scherpe hoeken heeft en hierdoor het zeil aan de zijkant schade krijgt.
Het klinkt misschien vreemd maar het lijkt wel of het frame van de leefruimte(carbonstok) te breed is.
De hoeken en dan met name de hoek aan de luifelzijde komt niet mooi in de kunststof verstevigde hoek.
Of de tent lijkt gekrompen of ....
Vraag komt het kuipgrondzeil ook wel eens bij iemand bij het opzetten omhoog, de hoeken die het verst van de wagen afzitten bedoel ik dan. De stokken die de tent op spanning zetten staan dan al in de laagste stand.
Bij vertrek uit spanje met wat dauw ingepakt dus hij moest bij de volgende stop weer opgezet worden.
30 graden dus geen druppel aan de lucht echter s'nachts plenzen en de vlgende ochtend regen en regen en regen, dus nat inpakken.
Ook wij hadden problemen met water in de tent na nat inpakken.
De ramen geheel dicht is misschien een optie wij hadden deze dus ook braaf voor een kwart open.
Ook problemen met invouwen omdat het hulpframe vast liep tegen waarschijnlijk de slaapcabine. Volgende stop na Parijs weer regen maar in de ochtend zon  :> en kon hij goed droog ingepakt worden.
Wat we de laatste keer met inpakken gedaan hebben is, nadat alle haringen verwijderd waren en de stokken van het leefgedeelte verlaagd waren, in de tent zelf het kuipgrondzijl een stuk naar de wagen toe trekken waardoor het hulpframe al een stuk naar de wagen toe knikt en deze daardoor beter tussen de staander en de slaapcabine doorgaat.(probleem doet zich alleen voor bij de disselzijde).
Ps hebben nog geen last gehad van beestjes in de tent, ook niet na 12 dagen staan aan de spaanse costa daurada.
Maar ik had wel verwacht dat dat dicht zou zijn, al met al een pracht kar maar wel wat manko's voor een tenttrailer in deze prijsklasse.
Neem morgen contact op met HK over de gebreken die wij hebben gehad in de 21 dagen die wij op pad zijn geweest.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #31 Gepost op: augustus 08, 2011, 07:52:40 am »

Het klinkt misschien vreemd maar het lijkt wel of het frame van de leefruimte(carbonstok) te breed is.
De hoeken en dan met name de hoek aan de luifelzijde komt niet mooi in de kunststof verstevigde hoek.
Of de tent lijkt gekrompen of ....

Ook wij hadden problemen met water in de tent na nat inpakken.


Ook problemen met invouwen omdat het hulpframe vast liep tegen waarschijnlijk de slaapcabine. Wat we de laatste keer met inpakken gedaan hebben is, nadat alle haringen verwijderd waren en de stokken van het leefgedeelte verlaagd waren, in de tent zelf het kuipgrondzijl een stuk naar de wagen toe trekken waardoor het hulpframe al een stuk naar de wagen toe knikt en deze daardoor beter tussen de staander en de slaapcabine doorgaat.(probleem doet zich alleen voor bij de disselzijde).


Ook ik heb het idee dat deze carbonstok te lang is, de hoeken zitten zo raar....

Water in de tent bij het inpakken komt of via de deels openstaande ramen of via de luifel die je naar binnen trekt.
Oplossing volgens mij is om bij een natte tent gewoon maar de ramen geheel te sluiten en om de luifel los te maken van de luifelstok en over de tent te klappen, dat kan vrij makkelijk. Daardoor blijft de boel binnen droger.

Problemen met het hulpframe hadden wij inderdaad ook alleen maar aan de disselzijde, op een of andere manier is daar te weining ruimte om de boel goed te laten inklappen. Wij zorgen er al voor om al het tentdoek aan die zijde buiten het frame te houden bij het inklappen, maar dat lukt niet altijd goed.

Ook wij gaan in overleg met Holtkamper om de problemen op te lossen, heb een afspraak voor medio september om de wagen te brengen.

gr. Rob
Gelogd

vrucht

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #32 Gepost op: augustus 09, 2011, 10:47:53 pm »


Het klinkt misschien vreemd maar het lijkt wel of het frame van de leefruimte(carbonstok) te breed is.
De hoeken en dan met name de hoek aan de luifelzijde komt niet mooi in de kunststof verstevigde hoek.
Of de tent lijkt gekrompen of ....
Vraag komt het kuipgrondzeil ook wel eens bij iemand bij het opzetten omhoog, de hoeken die het verst van de wagen afzitten bedoel ik dan. De stokken die de tent op spanning zetten staan dan al in de laagste stand.

Ik heb dit toevallig ook dit weekend geconstateerd, zie mijn andere vraag die een aantal dagen op dit forum is gesteld over het opzetten van de kyte.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #33 Gepost op: augustus 15, 2011, 11:20:16 pm »

Wij zijn ook weer terug na een vakantie van bijna drie weken. Wales(Beddgelert) en Yorkshire Dales. Prachtig. Voorla de camping in Beddgelert is werkelijk prachtig. Camping Cae Du: wie er in de buurt is moet echt eens gaan kijken.

Het moet gezegd, het weer was een beetje ?engels? dus een buitje zo nu en dan hoort er dan bij.

Onze Kyte bleef mooi droog, dus daar geen problemen. W?l is de binnentent van geen kanten ?tropical?. Het vliegspul heeft bijna ongehinderd toegang en dat vind ik toch wel een blamage. Onze Astro was altijd muggen-vrij te houden. Dit lijkt er nog niet op.

Iets dat ik veel erger vind is dat er nu al een oog van het grondzeil is afgeknapt. Precies de allerbelangrijkste: die je het eerst vastzet, onder de wagen, aan de keukenkant. Nu had ik al niet zoveel vertrouwen in dat oog. Aan onze Astro knapte er ook wel eens eentje en hier aan de Kyte is het voor dat ene oogje wel een erg ongelijke strijd. De haring die je daar vastzet moet in zijn eentje met dat oog het hele grondzeil op z?n plek houden, terwijl je er aan de andere kant, onder de vensters, wel zo?n 15 haringen aan de tent kunt zetten die de zaak dan lekker op spanning houden.

Een erg ongelijke strijd die bij natte omstandigheden(gladde ondergrond) ook door dat ene oogje verloren werd. Een stomme constructie die ook anders zal moeten.
Maar daar gaan we nog wel rustig over in conclaafmet de dames en heren in Emmen. Evenals over een aantal andere zaken.
Wordt vervolgd.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #34 Gepost op: augustus 16, 2011, 08:06:11 am »

W?l is de binnentent van geen kanten “tropical”. Het vliegspul heeft bijna ongehinderd toegang en dat vind ik toch wel een blamage. Onze Astro was altijd muggen-vrij te houden. Dit lijkt er nog niet op.

Iets dat ik veel erger vind is dat er nu al een oog van het grondzeil is afgeknapt. Precies de allerbelangrijkste: die je het eerst vastzet, onder de wagen, aan de keukenkant. Nu had ik al niet zoveel vertrouwen in dat oog. Aan onze Astro knapte er ook wel eens eentje en hier aan de Kyte is het voor dat ene oogje wel een erg ongelijke strijd. De haring die je daar vastzet moet in zijn eentje met dat oog het hele grondzeil op z’n plek houden, terwijl je er aan de andere kant, onder de vensters, wel zo’n 15 haringen aan de tent kunt zetten die de zaak dan lekker op spanning houden.

Een erg ongelijke strijd die bij natte omstandigheden(gladde ondergrond) ook door dat ene oogje verloren werd. Een stomme constructie die ook anders zal moeten.
Maar daar gaan we nog wel rustig over in conclaafmet de dames en heren in Emmen. Evenals over een aantal andere zaken.
Wordt vervolgd.

Er zijn al veel meer Kyte eigenaren die vinden dat de tropical binnentent niet insecten dicht is.
En 'gelukkig' zijn wij niet de enige waarvan een oog van het grondzeil is afgescheurd, ik was al bang dat het aan ons zou liggen.

Ook wij gaan binnenkort in overleg met Holtkamper over deze gebreken en hoe ze op te lossen.....

gr. Rob




Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #35 Gepost op: augustus 16, 2011, 08:19:08 am »

Wij hebben inmiddels een afspraak voor in september staan bij HK (als het goed is in Bunnik). Div. zaken moeten dan aan de orde komen. O.a. de slaapcabine en de rechter binnenstok, die ook volgens ons, te lang is. Deze beide stokken staan ook te hoog waardoor je op een vlakke grond de haringen niet helemaal goed de grond in kan slaan of je zou het grondzeil uitscheuren. Gelukkig is dit bij ons niet gebeurd. Wel viel me ook op dat het grondzeil waar de voortentstokken staan, aan de onderkant, al begint de slijten. 
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #36 Gepost op: augustus 16, 2011, 11:32:53 am »

Wij hebben inmiddels een afspraak voor in september staan bij HK (als het goed is in Bunnik). Div. zaken moeten dan aan de orde komen. O.a. de slaapcabine en de rechter binnenstok, die ook volgens ons, te lang is. Deze beide stokken staan ook te hoog waardoor je op een vlakke grond de haringen niet helemaal goed de grond in kan slaan of je zou het grondzeil uitscheuren. Gelukkig is dit bij ons niet gebeurd. Wel viel me ook op dat het grondzeil waar de voortentstokken staan, aan de onderkant, al begint de slijten. 
Niet voor het een of ander wil zalf namelijk ook een kyte als de trigano verkocht is.
Maar ik vind wel dat een tenttrailer van 17000 euro wel wat grote problemen kent.
Afscheuren vind ik namelijk niet klein probleempje.
De trigano van ons van een 6000 doet het al 8 jaar zonder 1 defect.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #37 Gepost op: augustus 16, 2011, 12:41:25 pm »

Niet voor het een of ander wil zalf namelijk ook een kyte als de trigano verkocht is.
Maar ik vind wel dat een tenttrailer van 17000 euro wel wat grote problemen kent.
Afscheuren vind ik namelijk niet klein probleempje.
De trigano van ons van een 6000 doet het al 8 jaar zonder 1 defect.
Je hebt helemaal gelijk. Maar HK lost het prima op hoor. En bij andere merken heb je ook problemen. Ze willen blijven verbeteren en soms blijkt het dan toch geen verbetering. Zou het zeker niet laten om een Kyte te kopen het is echt een geweldige wagen.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #38 Gepost op: augustus 16, 2011, 01:31:23 pm »

Wel viel me ook op dat het grondzeil waar de voortentstokken staan, aan de onderkant, al begint de slijten. 

Die is dus bij ons al, na drie weken vakantie, doorgesleten!!!

Ga er vanuit dat Holtkamper dat prima oplost, dat hebben ze tot nu toe, ook nij onze vorige Holtkaper Cocoon, altijd prima gedaan...

gr. Rob
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #39 Gepost op: augustus 16, 2011, 08:06:01 pm »

Met alle respect, het is een mooi ding om te zien en erg vernuftig allemaal, maar ik zou me na dergelijke bedragen voor een vouwwagen neergelegd te hebben, niet als fieldtester laten gebruiken. Het is na de diverse topics wel duidelijk dat een aantal punten niet uitontwikkeld zijn.
- afscheuren ringen door te hoge spanning
- doorslijten grondzijl na 3 wkn
- stokken te lang??
- niet strak op te zetten op scheve ondergronden
- binnentent niet insectendicht?
Dat zijn geen zaken die in de marge zitten... of het dan een Holtkamper is of niet.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #40 Gepost op: augustus 16, 2011, 08:17:56 pm »

Oké er zijn nu een aantal negatieve punten genoemd. Maar er zijn ook een hoop positieve punten zoals:
- het opzet gemak;
- de geweldige keuken die je niet hoeft te verslepen;
- het heerlijk grote bed met zijn geweldige lattenbodem en matras;
- de super geweldige fantastische luifel;
- geen scheerlijnen;
- geen losse stokken (behalve dan de 3 bogen);
- de weinige haringen (waarmee je hem toch goed kan afspannen);
- de luifels boven de ramen waardoor regen niet kan binnen komen;
- het kunnen sluiten van de ramen zonder naar buiten te hoeven;
- het vaste kuipzeil waardoor water buiten blijft;
enz. enz. enz. enz.  :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Wij hebben er absolut geen spijt van dat we deze wagen hebben gekocht.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #41 Gepost op: augustus 16, 2011, 08:25:39 pm »

Die is dus bij ons al, na drie weken vakantie, doorgesleten!!!

Ga er vanuit dat Holtkamper dat prima oplost, dat hebben ze tot nu toe, ook nij onze vorige Holtkaper Cocoon, altijd prima gedaan...

gr. Rob

Doorgesleten? Da's met extra lap onder de stok die weer met klittebandverbinding op het grondzeil staat hartstikke dik.... Of is die pin of bout waarmee de stok aan de lap zit op een of andere manier door het onderzeil gegaan vanwege een scherpe rand of zo  ?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #42 Gepost op: augustus 16, 2011, 08:28:36 pm »

Doorgesleten? Da's met extra lap onder de stok die weer met klittebandverbinding op het grondzeil staat hartstikke dik.... Of is die pin of bout waarmee de stok aan de lap zit op een of andere manier door het onderzeil gegaan vanwege een scherpe rand of zo  ?
Ja die bedoeld Rob. Die is bij ons dus aan het slijten (dus nog niet door zoals bij Rob). Ondanks de dikte van het grondzeil en het klittenband.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #43 Gepost op: augustus 16, 2011, 09:15:05 pm »

Helemaal eens met Lien, de Kyte is en blijft een fantastische vouwwagen.
In de eerste plaats de look van de opgezette tent, is en blijft een blikvanger!
Gemakkelijk op te zetten, een heerlijke luifel, een praktische en ruime keuken, veel opbergruimte, enz., enz.
Tuurlijk hebben we wat minpuntjes, maar die hadden we de eerste tijd met onze Cocoon ook en die zijn allemaal prima opgelost in overleg met de technische jongens van Holtkamper. Ik neem aan dat we daar nu ook wel uitkomen.
Belangrijk is dat iedereen met de Kyte, zijn of haar verhaal hier doet en ook feetback geeft aan Holtkamper, daardoor kunnen aanpassingen worden bedacht en aangebracht.
Wat dat betreft is dit forum ideaal, je merkt dat je niet de enige bent die wel iets heeft met de Kyte...
gr. Rob
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #44 Gepost op: augustus 17, 2011, 08:30:41 am »

Oké er zijn nu een aantal negatieve punten genoemd. Maar er zijn ook een hoop positieve punten zoals:
- het opzet gemak;
- de geweldige keuken die je niet hoeft te verslepen;
- het heerlijk grote bed met zijn geweldige lattenbodem en matras;
- de super geweldige fantastische luifel;
- geen scheerlijnen;
- geen losse stokken (behalve dan de 3 bogen);
- de weinige haringen (waarmee je hem toch goed kan afspannen);
- de luifels boven de ramen waardoor regen niet kan binnen komen;
- het kunnen sluiten van de ramen zonder naar buiten te hoeven;
- het vaste kuipzeil waardoor water buiten blijft;
enz. enz. enz. enz.  :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Wij hebben er absolut geen spijt van dat we deze wagen hebben gekocht.

Dit zijn zeker voordelen, maar niet exclusief voor de Kyte en ook niet exclusief voor dat prijsniveau. Ook de Combi camp biedt vrijwel al deze voordelen en nu ook de Alpha. Alleen betaal je daar aanzienlijk minder voor. Ik vind het echt van de zotte dat je de hoofdprijs betaalt voor een product dat echt teveel ergenis oplevert, kortom niet voldoende uitontwikkeld is. En dat Holtkamp het dan netjes oplost zie ik niet als compliment maar als een plicht.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal