Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85745 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #45 Gepost op: augustus 17, 2011, 10:00:20 am »

Ik wil even doorgaan met mijn eerste verhaal na terugkomst van vakantie in Wales en de Dales. Ik zei ook al:'wordt vervolgd". I:
Vanaf het eerste opzetten van de Kyte en eigenlijk al vanaf de verkoopdemo in Emmen vind ik dat de voorkant van de tent, dus daar met al die afspanplekken, te hoog is. ?f die beide uitzetstokken moeten lager(en die heb ik bij de eerste keer opzetten al naar de laagst mogelijke stand gebracht) ?f er moeten langere elastieken aan. Ergens klopt het niet. We hebben dat bij de instruktie al duidelijk aangegeven, maar toen was de reactie, dat we maar moesten wachten tot de tent een paar keer goed nat was geworden. Dat was even wachten, want we hebben in het hele voorjaar 20 dagen in de Kyte doorgebracht zonder een drup regen. Ondertussen hebben we het probleem maar aangepakt met de ook van de Astro en andere modellen bekende haken met het witte elastiek.

Het knappen van de ogen aan het grondzeil kan ook beslist niet worden opgelost door een stel opnieuw aangesealde ogen. Die denkwijze is onjuist: dat punt heeft te veel te verduren en zal met deze oplossing telkens wéér knappen.

Ik heb gemerkt dat door het afknappen van dat oog en de daardoor scheeftrekken van de hele voortent, het raam aan de voorkant geheel uit zijn model is getrokken. Daar mag men ook naar kijken. De hele voortent stond als gevolg van het knappen van dat oog, de spanning vanaf de andere kant door afspannen daar, ?n het krimpen door de vele regen(toen w?l!) een beetje als een ruit, gezien vanaf de voorkant bij de luifel.

Overigens, deze wagen wordt niet zo rap weer ingeruild. Ondanks het aanloopgepruts (zoals ik het maar even noem), is het gewoon een fantastisch vouwwagen. Heerlijk om mee reizen( echt minstens 2 keer zo veel opbergruimte als bijvoorbeeld de Astro), echt opzet en afbreekgemak en - snelheid, heerlijk ruim en fijn in te leven bij slecht weer. En dan die mooi grote luifel, waaronder je, als de wind niet ?cht verkeerd staat, ook bij regen lekker kunt zitten en kijken naar al die andere zotten die met slecht weer gewoon lekker toch gaan kamperen.

We hebben de manier van omgaan met slecht weer, regen, veranderende weersomstandigheden, trouwens nog eens goed kunnen bekijken in de Yorkshire Dales. Veel Nederlanders gaan kankeren, sippen, en laten zich de dag verpesten als het tijdens de vakantie niet het gedroomde weer is. Engelsen doen dat meestal héél anders: ze negeren het gewoon. Als ze bezig zijn buiten bij de tent, opzetten, afbreken, BBQ-en of weet ik wat, en Pluvius laat weer iets vallen, gaan ze gewoon door. Ze reageren er niet eens op. "Rain? What rain? Nice weather, for a duck!"


Wordt vervolgd.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #46 Gepost op: augustus 17, 2011, 05:59:06 pm »

Dit zijn zeker voordelen, maar niet exclusief voor de Kyte en ook niet exclusief voor dat prijsniveau. Ook de Combi camp biedt vrijwel al deze voordelen en nu ook de Alpha. Alleen betaal je daar aanzienlijk minder voor. Ik vind het echt van de zotte dat je de hoofdprijs betaalt voor een product dat echt teveel ergenis oplevert, kortom niet voldoende uitontwikkeld is. En dat Holtkamp het dan netjes oplost zie ik niet als compliment maar als een plicht.
Het is een keuze die wij gemaakt hebben. Wij vinden het een mooie wagen en hebben het bedrag hiervoor over gehad. Ondanks dat vind ik dat een vw, of hij nu 3000, 4000 of wat dan ook heeft gekost, goed hoort te zijn. Toen wij onze nieuwe Jametic kochten was alles prima. Maar dat is nu wel anders (zie hier op het forum opmerkingen hierover). Deze wagen mag dan iets meer dan 5000 euro kosten. Dat vind ik ook een hoop geld. En deze worden niet zo makkelijk opgelost. Welk bedrag je ook maar uitgeeft voor een vw hij hoort gewoon goed te zijn. Ik zou bij een vw van 3000 euro niet zeggen van ach een mankementje, maar ja, dat krijg je hé als je iets goedkoop koopt. Onzin gewoon. Als het niet goed is is 100 euro al te veel. Wat betreft HK. Zij leveren direct service en past aan wat aangepast moet worden zonder morre en zonder gestaggel. En als er een verbetering is dan krijgt ook iedereen, die dit soort vw heeft gekocht, bij hun die verbetering gratis aangeleverd. En wat betreft de ergenis, bij ons is absolut geen ergenis. Wij hebben geen spijt en vinden het een geweldige wagen.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #47 Gepost op: augustus 17, 2011, 11:37:21 pm »

Even aan Lien:

uit het hart gesproken en helemaal mee eens. Het zal ook bij ons wel weer goed komen. Service dient niet afhankelijke te zijn van de bestede hoeveelheid euro's. Voor alles is een markt en daar horen ook klantenservice etc. bij.
Nou is het niet voor niets dat de HK adepten vaak erg over de backup van hun merk opscheppen. Dat is terecht! Nietwaar Jelle?
En daar komt bij dat het ook wel erruggg leuk is om met mensen met passie voor vouwwagens van mening te wisselen/ verschillen.
Holtkamper, never a dull moment.

paul

Overigens, even stangen, de Kyte vind ik echt de mooiste!
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #48 Gepost op: augustus 18, 2011, 12:14:24 am »

Mooi om te horen dat je een lekkere vakantie hebt gehad en dat de kyte, buiten de aangegeven punten, zo goed is bevallen.  :J :J
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #49 Gepost op: augustus 18, 2011, 09:41:03 pm »

Ben benieuwd wat Holtkamper gaat doen met alle ervaringen die de Kyte eigenaren deze (zomer)vakantie hebben opgedaan en hier op het forum hebben geventileerd!

gr. Rob
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #50 Gepost op: augustus 19, 2011, 09:44:41 am »

Ben benieuwd wat Holtkamper gaat doen met alle ervaringen die de Kyte eigenaren deze (zomer)vakantie hebben opgedaan en hier op het forum hebben geventileerd!

gr. Rob

IDD, en tegen die tijd dat ik mijn oude Odyssee verkocht heb en de keuze echt snel definitief moet gaan worden deze problemen allemaal opgelost zijn.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jim1

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #51 Gepost op: augustus 19, 2011, 03:15:33 pm »

Nou Rob en Tine,

Dat ik jullie nu tref  op het vouwwagenforum heb vaak aan jullie gedacht en aan de hondjes.
Mijn vriend en ik hebben een Zambezi Riverlodge van Aart Kok gekocht deze komt over 2 weken, hebben er ontzettend veel zin in! Wij hebben ook nog gekeken voor de Holkamper maar dan de cocoon, uiteindelijk toch voor de Zambezi gekozen, tof dat jullie ook kamperen! Maar deden jullie dat niet al, vooral noorwegen of zweden was dat het niet?
Hoe gaat het bij jullie?? Olle is vorig jaar overleden aan nierfalen heel triest, Mette heeft een ernstige vorm van huidkanker en is een hondje van de dag. Wij hebben sinds 6 maanden een engelse cocker spaniel (rood) helemaal geweldig, ik train bij Koos Kommers met hem in de spaniel groep super leuk en wat een top honden zijn dit, willen alleen maar rennen en knuffelen :J
Hoe gaat het met jullie honden? Tiffanie van Henk is ook onlangs overleden ouderdom, en Dena van Rob woon vlak bij mij en is zo'n oude hond geworden! Hoop jullie snel weer een x te spreken en dat ik jullie tegenkom op dit forum waar ik sinds enkele dagen lid van ben voor alle tips over het kamperen met een vouwwagen, wat een toeval ik heb vorige week nog aan jullie gedacht de buren hebben een auto gekocht zo'n terrein wagen die jullie ook hadden, en ik moest meteen aan jullie denken, heel grappig!!

Groetjes Susanne en dikke knuffel voor jullie

Nou, we zijn terug van drie weken vakantie in Frankrijk.
Eerst naar Normandië, 's morgens rond zeven uur weggereden en rond vier uur op een camping in de buurt van Caen. Eerst kijken waar we wilden gaan staan, toen inschrijven en een bakkie gedaan. Daarna rustig de Kyte opgezet, toen ik weer op m'n klokje keer was het kwart over vijf... al met al de volledige Kyte in minder dan een half uurtje opgezet, super dus.
Vier dagen gestaan en de omgeving verkend. Af en toe wat regen gehad, één maal een hele heftige bui van een half uurtje, met de regen en de wind pal op de achterkant van de Kyte. Hierdoor toch wat water binnen... Met Holtkamper overleggen hoe dat kan (er zitten nogal wat ritsen in de achterwand, wellicht daardoor).
Na vier nachten weer ingepakt voor de reis richting Limoges. Alles was zeiknat en dan is inpakken van de Kyte minder prettig.
Bij het opzetten op de camping bij Limoges bleek dat er ook water in de tent was gekomen, wellicht doordat de tent echt zeiknat was ingepakt en je de ramen moet openzetten om de lucht eruit te krijgen bij het inklappen????
Het was echter mooi weer, dus binnen een uurtje was alles weer droog. Op deze camping een vijftal dagen gestaan, heel veel aanloop van mensen die de Kyte wilden bezichtigen, soms was het gewoon druk. Kijken of ik mijn verkooppraatjes bij Holtkamper kan declareren???
Daarna doorgegaan naar vrienden die een camping hebben in de Tarn. Daar nog anderhalve week gestaan met heel goed weer.
Wel weer nat moeten inpakken voor de terugreis en dus op de overnachtings camping weer nat opgezet. Dat is geen pretje.
Uiteindelijk de volgende ochtend droog kunnen inpakken voor de laatste etappe.
Thuisgekomen, via het pack 'n go systeem alles uit de wagenbak kunnen halen. Op de overnachtingscamping hadden we de koelkast al leeg en schoon gemaakt, want daar kan je dus niet meer bij...
De Kyte staat nu weer schoon en droog voor de deur, maar kan niet de stalling in want er is het een en ander stuk gegaan tijdens onze vakantie en dat moet Holtkamper eerst herstellen.

Over de voors en tegens van de Kyte kom ik in een volgend bericht op terug.

groeten, Rob






[/quote]
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #52 Gepost op: augustus 20, 2011, 01:02:54 am »

@ jim1, ik denk dat je dit bericht beter via een PB (zie mijn berichten bovenaan) kunt sturen. Dit topic gaat nl over de eerste ervaringen met de Kyte. Natuurlijk wel leuk als je een bekende weer tegenkomt via het forum ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2011, 01:05:47 am door muis »
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #53 Gepost op: augustus 20, 2011, 10:31:04 am »

@muis

Helemaal mee eens, hier is het forum niet voor heb "jim1" er al op gewezen....

Rob
Gelogd

jim1

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #54 Gepost op: augustus 20, 2011, 04:14:04 pm »

@ jim1, ik denk dat je dit bericht beter via een PB (zie mijn berichten bovenaan) kunt sturen. Dit topic gaat nl over de eerste ervaringen met de Kyte. Natuurlijk wel leuk als je een bekende weer tegenkomt via het forum ;)
Excuses ik was zo enthousiast dat ik niet door had dat er ook priveberichten gestuurd kunnen worden, zit nlk nooit op een forum!
Jullie zijn wel streng zeg! :P
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #55 Gepost op: augustus 20, 2011, 04:19:24 pm »

Tja, we proberen topics leesbaar te houden voor iedereen, voor alles dat niet met de wagen te maken heeft hebben we ook nog het "vouwwagen cafe"
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #56 Gepost op: augustus 20, 2011, 04:21:20 pm »

Excuses ik was zo enthousiast dat ik niet door had dat er ook priveberichten gestuurd kunnen worden, zit nlk nooit op een forum!
Jullie zijn wel streng zeg! :P
:offMoet je Muis eens mee maken op het klapweekend als iedereen niet op tijd naar bed gaat..... >:( verplicht   W: of  bier mee drinken oeps nu krijg ik het weer voor me kiezen :(
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #57 Gepost op: augustus 20, 2011, 04:51:43 pm »

 :off Sorry MrRoadmaster, dit geldt ook voor jou  ;) Graag verhuizen naar het cafe

Hier weer verder met de eerste kampeerervaringen met de Kyte
Gelogd

Mattie

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #58 Gepost op: augustus 20, 2011, 06:44:40 pm »

Wij zijn nu een week onderweg met onze Kyte en hebben inderdaad veel bekijks. Bij het opzetten op onze eerste camping hebben wij ook het belangrijkste oog van het grondzeil kapot getrokken, grrrrr! De vele regen in de Auvergne heeft de Kyte goed doorstaan en onder de luifel bleven wij lekker buiten zitten. Dankzij jullie tips hebben we de ramen in de tent bij het inklappen gesloten en hadden dus geen last van lekkage oid. Was wel een zware klus om nat in te klappen trouwens. Zitten nu in de hete, stoffige Gard. Morgen weer verder naar het Zuiden, kunnen we weer lekker oefenen met in- en uitklappen.

Groet, Mattie
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #59 Gepost op: augustus 20, 2011, 11:47:29 pm »

Geniet van jullie vakantie en de mooie Kyte :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal