Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85732 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #60 Gepost op: augustus 23, 2011, 09:28:08 pm »

Gelukkig! Ben ik niet de enige die deze problemen heeft/ondervindt. Afgescheurd oog (check), Carbon stok te breed (check), tent te hoog (check), lastig inklappen (bij dissel) (check). Wat ik mis is het omhoog/laag schuiven van de mast. Bij ons (onze Kyte is van december 2010) is dat de eerste kampeerweek goed gegaan, maar in de zomervakantie ging het heel erg stroef, met oa als gevolg een grote kras in de rechte staander. Maar (zoals geschreven) de service is goed (check), en we gaan ergens in oktober naar HK om het eea te laten nakijken.

Waar ik benieuwd naar ben is of dit ook met oudere Kytes gebeurt? Hoe oud is de Kyte eigenlijk (als model) Of zijn deze ergenisjes alleen bij de meest recente lichting te vinden?

Thanks!

Gertjan
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #61 Gepost op: augustus 23, 2011, 11:34:24 pm »

De Kyte is het laatste model van HK en is voor zover ik weet op de kampeer en caravan jaarbeurs 2009 voor het eerst aan het grote publiek getoond. Dus van na oktober 2009 zou ik zeggen :J
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #62 Gepost op: augustus 24, 2011, 02:01:49 pm »

Klopt de eerste Kyte's zijn van 2009. Maar volgens mij gaan de "probleempjes" alleen over de Kyte's besteld in 2010 en ontvangen in 2011. Ook wij ervaren het stroef gaan van de mast. En op hyves heb ik gelezen dat hier ook meer mensen zijn die daar last van hebben. Hoe dit kan zullen ook wij voorleggen aan HK. Heeft iemand trouwens al een definitieve afspraak staan? Wij weten wel dat we in september aan de beurt zijn maar zijn nog niet benaderd over de datum.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #63 Gepost op: augustus 24, 2011, 02:21:37 pm »

Ik word van al die kyte problemen niet vrolijk.
Mijn Trigano is nog niet verkocht en ik was toch wel (ondanks zijn prijs) best optimistisch over de kyte.
Maar als ik alles zo lees ga ik toch maar ff afwachten denk ik zo.
Ik weet nu wat ik heb.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #64 Gepost op: augustus 24, 2011, 06:46:14 pm »

Hallo Spikehome, ik meen dat er al eerder opgeschreven is dat ondanks deze punten, de Kyte toch wel een hele plezierig vouwwagen is. Hij staat binnen een half uur (zelfs met de 'probleempjes'), je hebt zeeen van ruimte en zeeen van bergruimte. Hij is degelijk (lattenbodem, keuken, bak), en wat mij vooral verraste was de wegligging. Dankzij de grote wielen en scholbrekers enzo hebben wij in Frankrijk (juli 2011) makkelijk 130 gereden, en bij inhalen zelfs wat harder. War de auto ging, ging de Kyte  :W Daarnaast is het extra opbergvak (of zak) in de hoes een uitkomst. Wij hebben de fiets van ons kind erinliggen, dus die kan bij aankomst bijna direkt gaan fietsen, en bij weggaan tot het eind fietsen. Wij hebben in de auto eigenlijk alleen nog de stoelen en tafel, en een koelbox...  Ik heb nog het volste vertrouwen in Holtkamper. Ik ben er zeker van dat ze hun diverse awards waar willen maken, en alles naar wens oplossen. De volgende lichting Kytes zal dan ongetwijfeld weer nog beter zijn!
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #65 Gepost op: augustus 24, 2011, 07:30:08 pm »

Hallo Spikehome, ik meen dat er al eerder opgeschreven is dat ondanks deze punten, de Kyte toch wel een hele plezierig vouwwagen is. Hij staat binnen een half uur (zelfs met de 'probleempjes'), je hebt zeeen van ruimte en zeeen van bergruimte. Hij is degelijk (lattenbodem, keuken, bak), en wat mij vooral verraste was de wegligging. Dankzij de grote wielen en scholbrekers enzo hebben wij in Frankrijk (juli 2011) makkelijk 130 gereden, en bij inhalen zelfs wat harder. War de auto ging, ging de Kyte  :W Daarnaast is het extra opbergvak (of zak) in de hoes een uitkomst. Wij hebben de fiets van ons kind erinliggen, dus die kan bij aankomst bijna direkt gaan fietsen, en bij weggaan tot het eind fietsen. Wij hebben in de auto eigenlijk alleen nog de stoelen en tafel, en een koelbox...  Ik heb nog het volste vertrouwen in Holtkamper. Ik ben er zeker van dat ze hun diverse awards waar willen maken, en alles naar wens oplossen. De volgende lichting Kytes zal dan ongetwijfeld weer nog beter zijn!
Helemaal mee eens. Had het niet beter kunnen zeggen.  :)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #66 Gepost op: augustus 24, 2011, 09:53:07 pm »

@gertjan
Niet voor het een of ander de trigano duurt dan een uurtje is wat langer en als het regent niet echt leuk.
Bagage ruimte tja heb ik wel genoeg maar meer is beter daarom wilde we ook naar de kyte toe.
Fietsen mee? tja of ik neem ze op de dissel mee (kunnen blijven zitten bij overnachting net als bij de kyte overigens) of ik heb ze op de klapper waardoor het opzetten 5min langer duurt dan wel.
Achter de auto? tja zijn allemaal alko onderstellen daar zit weinig verschil tussen ik heb ook wel eens 160 gereden met de trigano no problemo, en dat zal bij de kyte niet anders zijn.

Er zitten echt wel voordelen aan de kyte die zie ik ook echt wel.
b.v. geen keuken versjouwen
sneller opzetten
veel bagageruimte
GEEN/losse extra stokken
Pack en Go.

Maar dan nog ik ben voor mijn klapper + alle extra's miss een 7000 kwijt en daar is alles al 8 jaar gewoon werken op 1 dingetje na dan als ik eerlijk ben die van ons is van 2003 en als eerste me latten bodem die was niet stevig genoeg en zijn we met vakantie er door heen gegaan dealer daarna netjes ook opgelost door extra steunpoot.
Maar dat rechtvaardigt niet een verschil van prijs van een 100000 en daar val ik momenteel gewoon over.
En die berichten maken dat niet goed.

(sorry moest ff kwijt)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #67 Gepost op: augustus 24, 2011, 10:08:24 pm »

Heb zelf een trigano olympe gehad en nu een cocoon xl. Er is echt wel een verschil in het rijgedrag.
De hk rijdt 100% lekkerder  dan de trigano. Het heeft ook t e maken met de opbouw van de wagen en het gewicht en dergelijke. Verder heeft de hk ook nog schokbrekers. Echt niet te vergelijken met de rij eigenschappen van de trigano.

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #68 Gepost op: augustus 24, 2011, 10:48:59 pm »

Heb zelf een trigano olympe gehad en nu een cocoon xl. Er is echt wel een verschil in het rijgedrag.
De hk rijdt 100% lekkerder  dan de trigano. Het heeft ook t e maken met de opbouw van de wagen en het gewicht en dergelijke. Verder heeft de hk ook nog schokbrekers. Echt niet te vergelijken met de rij eigenschappen van de trigano.
Het alko onderstel wat ik zag bij de hk is wel een klasse hoger en dat met schokbrekers zal het ook ckr wel beter rijden dat geloof ik direct.
Maar dat alleen maakt het verschil nog niet goed.
Wil niet zeggen dat ik de kyte echt wel de mooiste trailer vind hoor.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frank en Jet

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #69 Gepost op: augustus 24, 2011, 11:07:17 pm »

Ja de wagen ligt echt als een streep achter de wagen en volgt je feilloos.
Op de franse highway 130 gereden en dat is geen punt voor deze HK.
Om de mast wat soepelder omhoog te laten gaan helpt dan eventueel siliconen spray niet.
Bij ons gaat hij wel soepel(model 2010 novb) .

Gr Frank
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #70 Gepost op: augustus 25, 2011, 12:27:07 am »

wat ik heel zonde vind en waar ik veel problemen mee zou hebben zijn de supersnelle beschadigingen en krassen op de mooie oranje geverfde tentstokken van holtkamper.
een luifelstok vol krassen is niet mooi. ik heb al diverse holtkampers gezien met tentstokken die erg bekrast waren. gewoon zonde
verder is het absoluut een geweldig mooi product.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #71 Gepost op: augustus 25, 2011, 12:31:34 pm »

GetjanA schreef:  Ik heb nog het volste vertrouwen in Holtkamper. Ik ben er zeker van dat ze hun diverse awards waar willen maken, en alles naar wens oplossen. De volgende lichting Kytes zal dan ongetwijfeld weer nog beter zijn!

Haha: reken maar van yes. Bij de Flyer zijn ze tot op de dag van vandaag nog bezig 'm aan te passen. Is nog maar 25 jaar oud, dat model.

Ik verwed er een leuk doosje wijn onder dat Bert Holtkamp als-ie zo'n jaar of 95 is, met rollator en al de zaak in Emmen komt binnenschuiven en zegt:"Zeg Jelle, ik heb gisteravond  nog eens nagedacht over die luifel van de Kyte. Kunnen we niet het volgende............?"


Waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben: heeft Holtkamper al aangegeven w?t ze denken te doen aan het afknappen van dat ene oog?"
En nee; ik heb me nog niet gemeld met de problemen, maar ze weten het al wel. :J
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #72 Gepost op: augustus 25, 2011, 03:52:36 pm »

Ik vind het prima dat ze de Kyte verder doorontwikkelen, maar ik heb er een hekel aan dat is straks met een wat ouder model zit, waar niet alle technische verbeteringen aan zijn doorgevoerd....

Ook wij hebben Holtkamper op de hoogte gebracht van het afknappen van één van de ogen van het kuipgrondzeil, medio september nemen zij contact met ons op over het hoe en wat en daar is nu het wachten op...

Wij hebben ook gaten in het grondzeil omdat een van de stokken was losgekomen uit zijn bevestiging aan het grondzeil en door de scherpe randen aan de onderzijde van deze stok zijn er flinke gaten ontstaan in het grondzeil.

Geheel vervangen lijkt mij de enige juiste optie...

gr. Rob
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #73 Gepost op: augustus 25, 2011, 05:34:26 pm »

Ik vind het prima dat ze de Kyte verder doorontwikkelen, maar ik heb er een hekel aan dat is straks met een wat ouder model zit, waar niet alle technische verbeteringen aan zijn doorgevoerd....

Alle vw maar ook auto's worden doorontwikkeld, dus bij elk model zullen er aanpassingen plaats vinden. Dit neemt niet weg dat technische problemen wel verholpen moeten worden. Technische verbeteringen en nieuwe snufjes is een ander verhaal. Dan heb je inderdaad een wat ouder model maar dat is logisch.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #74 Gepost op: augustus 25, 2011, 07:45:12 pm »

Jammer dat er zoveel forumleden hier problemen moeten melden

doet wel af aan het kwaliteitsimago van Holtkamper.

en dan geven de catalogusprijzen wel te denken zeg!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal