Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85634 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #75 Gepost op: augustus 25, 2011, 08:23:23 pm »

Niet helemaal onbevooroordeeld misschien, maar het gaat hier om een nieuw concept tenttrailer en natuurlijk gaat dat gepaard met onvolkomenheden. Zolang deze adequaat worden opgepakt is er niet meteen reden om afbreuk te doen aan de reputatie.

Ik zou graag alle problemen met de astro, flyer,cocoon en spacer wiilen lezen, horen. Zijn er niet echt volgens mij.

En verder lees ik ook genoeg problemen meT allemaal andere merken. Ongeacht het aankoopbedrag is m.i. elk mankement aan elke vouwwagen niet wenselijk.

Gr
Jorg
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #76 Gepost op: augustus 25, 2011, 08:23:53 pm »

Sja, die aanschafprijs. Dat blijft een punt van discussie denk ik. Wij hebben een aantal jaar gespaard, en toen uiteindelijk een keuze gemaakt om naar 'een' vouwwagen te gaan kijken. Wij wilden een vouwwagen met 1 bed, omdat onze kleine in een eigen tentje gaat. Wij wilden ook een vaste keuken, een luifel etc. De keuze werd wat kleiner. En, omdat je dan toch het geld hebt, en ziet hoe je een vouwwagen in 15 minuten kant en klaar kan neerzetten, en dat we eerst een tent hadden die toch ook ruim 1000 euro was...

Je leeft maar 1 keer tenslotte. Het blijft een hoop geld, maar als ik echt een hoop geld had, dan werd mijn HK getrokken door een Bentley (of een Aston Martin, weet ik nog niet)  :O

Zo, weer on topic:
Doorontwikkelen is altijd leuk natuurlijk. Verbeteren ook, en oplossen nog beter! Ik vermoed dat HK ondanks dat ze zelf ook uitgebreid met hun wagens weggaan, niet de dagelijkse tear and wear meemaken. Ze weten natuurlijk prima hoe en wat. Wij, als beginnelingen, doen het toch ook fout. In oktober gaat de onze naar Bunnik. Ik neem aan dat het eea wordt opgelost.

Ik verheug me nou al op volgend jaar. Nog maar 20 jaar, dan kan ik de hele zomer weg  :K
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #77 Gepost op: augustus 25, 2011, 08:24:34 pm »

Sorry,
Vergat nog de feluka. Volgens mij zijn er hier ook nog wat forumleden zeer enthousiast over.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #78 Gepost op: augustus 25, 2011, 08:36:38 pm »

HK komt vast en zeker snel in actie, tegenwoordig worden allerlei problemen met spullen/vakanties e.d. via I-net en TV-programma's als Radar en Kassa ontzettend opgeblazen. Voor je het weet is je zorgvuldig opgebouwde reputatie naar de haaien.

Eigenlijk is er weinig aan de hand, maar als er iets mis is met zo'n trailer van ruim 15k ben je snel kwetsbaar. Voor je het weet moet je een terugroepactie organiseren, daar hebben sommige automerken weinig goede herinneringen aan.... Dus iedereen snel tevreden stellen en zorgen dat dit stormpje weer snel gaat liggen.

Ben zelf nog steeds blij met onze Coccon, heerlijk in zijn eenvoud en fantastisch in het gebruik. De Kyte is in onze ogen te gecompliceerd en biedt te weinig extra, zeker gezien zijn meerprijs.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #79 Gepost op: augustus 25, 2011, 09:32:32 pm »

Ik hoop dat alles netjes wordt opgelost. Ik las hier ergens dat Holtkamper als er verbeteringen zijn die uitgevoerd moeten worden, alle eigenaren die een eerder model hadden, worden opgeroepen voor een aanpassing (terugroepactie)? als dat zo is is het idd erg netjes. Dat zie ik andere merken niet doen.

Ik word wel een beetje moe van alle claims dat een HK beter achter de auto zou liggen. Ik rijd gedurende lange afstanden met 130 kmh met een wagen met rubbervering in de alko as, bij inhalen is tijdelijk sneller geen enkel probleem. Alle moderne VW-ens zijn bovendien uitgerust met min. 13" wielen met een ruime snelheidsindex. Ik merk mijn vw niet eens, zie hem niet eens in de buitenspiegels... Zelfs in Belgie  :X gaat het prima met de vering. De rijeigenschappen hebben denk ik meer te maken met het gewicht en vermogen van de wagen die ervoor staat, als met het onderstel en de vering...
Gelogd

Janneke Kolhoop

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #80 Gepost op: augustus 26, 2011, 04:55:07 pm »

Kyte

Wij hebben gelukkig heel goede ervaringen opgedaan deze zomer. Sinds mei dit jaar zijn wij de gelukkige bezitters van een Kyte S. Een kindertent S erbij gekocht. Na de goede instructies bij Holtkamper direct zelf geoefend en met Hemelvaart en Pinksteren op camping de Scheepsbel in Nunspeet uitgeprobeerd. Alles werkt naar behoren, behalve dat de rits van de afdekhoes rondom de keuken erg strak dichtgaat, dit gaan we nog bij Holtkamper melden. De wagen rijdt prima. Opzetten gaat heel snel, inklappen kost wat meer tijd, met name als de tent nat is. Maar dan nog lukt het allemaal ruim binnen een half uur. Ondanks een natte buitenkant is de binnenkant prima droog gebleven.
Ook voor alleen een overnachting is het goed te doen. Eenmaal op een camping heb je een zee van ruimte, vooral de luifel zonder scheerlijnen en stokken is fantastisch. Het koken buiten is ideaal.  Bij kou kun je binnen zitten en een klein kacheltje geeft dan al voldoende warmte. Door de ramen te sluiten kun je ook veel kou buitensluiten. (Hemelvaartweekend was erg koud) Wij hebben 3 jongens, 16, 13 en 5 jaar. Alleen de kleinste sliep in de tent, maar we hebben er ook met 5 man wel in geslapen. In de kast (naast de slaaptent) hebben we een chemisch toiletje gezet. Het straktrekken van het grondzeil is ook bij ons lastig, maar er is niets afgescheurd of kapot gegaan.  Al met al zijn wij erg blij met onze Kyte, voorheen hebben we met tent, later met caravan gekampeerd. Samen kamperen we al 25 jaar.


aanpassing door mod: ik heb even de [img] eruit gehaald, er stond geen link in
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2011, 11:13:05 pm door muis »
Gelogd

waaij016

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #81 Gepost op: augustus 28, 2011, 03:54:14 pm »

Hallo allemaal,

Wij hebben als een van de eersten in 2009 de Kyte op de beurs in Utrecht gekocht. Wat ons bijzonder is opgevallen is de service houding die Holtkamper er op na houdt. Als we wat hebben wordt er direct actie ondernomen en eventueel een oplossing aangeboden.

Na het eerste jaar hebben wij een oproep gekregen voor een 'update' waarbij ze iets van 60 punten aan de Kyte hebben aangepast. Dat was echt top!

Wij herkennen best een aantal van de punten die genoemd zijn zoals de beschadigde verf, rimpels in het grondzeil en lekkage aan de achterzijde maar daar leer je mee omgaan.

Wij hebben inmiddels ca. 10 weken gekampeerd met veel plezier. We hebben echter wel besloten om nu de Kyte te verkopen en op de beurs naar iets anders te gaan kijken. We weten nog niet wat maar grote kans dat het weer een vw wordt. De Kyte staat inmiddels te koop en aan aandacht geen gebrek. Die verkoop moet wel gaan lukken dus  ;)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #82 Gepost op: augustus 28, 2011, 04:50:20 pm »

Hallo allemaal,

Wij hebben als een van de eersten in 2009 de Kyte op de beurs in Utrecht gekocht. Wat ons bijzonder is opgevallen is de service houding die Holtkamper er op na houdt. Als we wat hebben wordt er direct actie ondernomen en eventueel een oplossing aangeboden.

Na het eerste jaar hebben wij een oproep gekregen voor een 'update' waarbij ze iets van 60 punten aan de Kyte hebben aangepast. Dat was echt top!

Wij herkennen best een aantal van de punten die genoemd zijn zoals de beschadigde verf, rimpels in het grondzeil en lekkage aan de achterzijde maar daar leer je mee omgaan.

Wij hebben inmiddels ca. 10 weken gekampeerd met veel plezier. We hebben echter wel besloten om nu de Kyte te verkopen en op de beurs naar iets anders te gaan kijken. We weten nog niet wat maar grote kans dat het weer een vw wordt. De Kyte staat inmiddels te koop en aan aandacht geen gebrek. Die verkoop moet wel gaan lukken dus  ;)
Volgens mij komt erna een holtkamper geen andere vw meer (die handiger/beter is).
Ben dus erg benieuwd wat er als opvolger komt.
En 2 jaar met een vw doen is niet veel.
Wij denken aan de kyte aan te schaffen maar hebben al 8 jaar een odyssee en daarvoor een andere vw en ook bungalow tent gehad.
Als wij meer kampeer tijd hebben denken we eerder aan een camper.

Wij gaan ook naar Utrecht in oktober 20 t/m 25 ste en ik ben erg benieuwd wat jullie keuze word en vooral wat de voordelen ervan zijn.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2011, 04:35:24 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #83 Gepost op: september 01, 2011, 11:18:42 am »

Zojuist een afspraak gemaakt met Holtkamper Bunnik om volgende week vrijdag onze Kyte voor reparaties langs te brengen.
Ben benieuwd hoe ze om zullen gaan met al onze op- en aanmerkingen.
Vooral benieuwd of ze het grondzeil geheel zullen gaan vervangen nu er gaten in zitten of dat ze het niet meer dan repareren.

gr. Rob
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #84 Gepost op: september 01, 2011, 09:24:19 pm »

Zo, da's snel. Wij hebben eea gemeld begin augustus (via mail weliswaar), en worden 'ergens' in oktober pas verwacht.
Ben heel benieuwd.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #85 Gepost op: september 01, 2011, 09:47:22 pm »

Ach,
Ik wil een sidebag op mijn cocoon en dat kan pas in december.
Ik denk dat momenteel de serieuze problemen voorrang krijgen, en terecht
Gelogd

Poekoelan2

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #86 Gepost op: september 01, 2011, 11:05:56 pm »

Hallo mensen,

Ook wij zijn Kyte bezitters sinds maart 2011. Na twee geslaagde weekendjes en een vakantie in Spanje zijn onze eerste ervaringen met de Kyte zeer goed bevallen. Voorheen hebben we 11 jaar lang gekampeerd met een Jamet Louisiana en een Ariona. Ondanks het prijsverschil is de Kyte op elk gebied beter dan de Jamet. Ik denk aan de kwaliteit van tentdoek constructie gemak en rijgedrag en nog veel meer...... . Voordat wij naar Spanje gingen hadden we al een afspraak gemaakt voor onze Kyte daar het pack and Go systeem niet van alleen open bleef staan. We hebben dit zolang opgelost met een stok . Werkt bij de motorkap van een auto ook. Bij terugkomst uit Spanje zagen we dat de luifelpunt aan het uitscheuren was (dwz dat een genaaide naad losrafelde.) Verder vonden wij de rechter hoek naar de kindertent inderdaad vreemd zat en de opmerking van velen dat de slaapcabine niet insektenvrij is kan ik inderdaad beamen. We hebben geen last van ongedierte gehad maar is wel een aandachtspunt.
Bij aflevering van de wagen werd me al meteen gezegd dat ik de wagen achter moest laten voor meerdere technische updates, afgezien van de klachten die ikzelf al had ervaren.
Ik moet zeggen dat het personeel iedere klacht zeer serieus neemt en open staat voor bepaalde voorstellen.
Ik ben ervan overtuigd dat deze problemen worden getackeld. Toch heb ik wel een opmerking over afgescheurde elastiekogen.
Holtkamper staat voor kwaliteit en neemt geen genoegen met mindere artikelen. DWZ De haringen zijn van zeer goede kwaliteit, het tentdoek is perfect (kijk naar andere modellen van HK die na 20 jaar nog steeds waterdicht en niet verschoten zijn) Elastieken zijn van superkwaliteit. Dit is misschien wel een nadeel want als iets kapot zou mogen gaan is het wel een elastiek. Ik ben ervan overtuigd dat afgescheurde elastiek ogen de oorzaak voor een deel ook aan de mensen zelf ligt , nl een elastiek dient ervoor om elastisch te zijn. Als je deze dus te strak afspant fungeert het elastiek als een star touw en dan breekt de zwakste schakel van de ketting en dat is in dit geval de aanhechtingsogen en niet het elastiek. Daarnaast is het zo dat de kracht verdeeld over meerdere elastieken per saldo kleiner wordt. Verleng liever een elastiek en gebruik per hoek minimaal 2 haringen en elastieken dan dat je een elastiek  volledig uitrekt.
Een elastiek moet altijd kunnen veren!!!!!

Gr Patrick
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #87 Gepost op: september 03, 2011, 07:33:49 pm »

Beste Poekoelan

Ik ben het op meerdere punten niet met je eens. Vooral met je redenatie over dat elastiek kan en wil ik het niet eens zijn. Alleen is dat aan HK om te veranderen. Gelet op de plek, wat het oogje moet kunnen tegenhouden wat er allemaal aan de overzijde van de tent in stelling wordt gebracht en simpel boerenverstand betreffende wat wel en niet goed gaat: dit is niet de slimste oplossing en heeft niet de levensduur die je van de rest van je vw mag verwachten als je ? 15.000 ++ neertelt.
Ik probeer mijn Volvo V70 ook niet te verslepen d.m.v. een vliegertouwtje. Ik had ongeveer 30 jaar geleden een lichtgewicht katoenen tent(Slee) waarbij ze dat al veel beter hadden begrepen. Een dicht u-vormig alu-oog met daar doorheen geslagen een band van nylon, doorgestikt en dat aan het grondzeil genaaid. Die ogen zitten er na 20 jaar gebruik nog steeds allemaal aan. Alleen is het grondzeil niet waterdicht. Daar is de techniek nu veel verder
Gelogd

Edwin_V

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #88 Gepost op: september 03, 2011, 08:50:45 pm »

Hallo,

Ik lees toch diverse problemen met een afgescheurde lus aan het grondzeil. Mijn eerste reactie was "hoe krijg je het voor elkaar".
Namelijk tijdens onze vakantie aan de atlantische kust in Frankijk moesten we weer eens nat opbreken. En dan vergeetje je in de haast wel eens wat.
In ons geval vergaten wij de haring aan het grondzeil bij de deur. Tijdens het invouwen brak dus de elastiek die aan de lus van het grondzeil zit. Niet de lus zelf dus.

Vraag: Hoe is bij jullie de lus aan het grondzeil kapot gegaan?


Jaren met een tent gekampeerd...Dit jaar 7x weg geweest met de Kyte. Van de 7x 6x nat moeten inklappen. Als we dit met de tent handen moeten meemaken was het waarschijnlijk het laatste kampeerjaar geweest.
De Kyte heeft zich in alle opzichten bewezen als de ideale tenttrailer!
Groeten,
Edwin
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #89 Gepost op: september 03, 2011, 10:18:17 pm »

Bij ons is de lus gewoon afgescheurd van het grondzeil.
Is 's nachts gebeurt, want hij lag 's morgens nog vast aan de haring los van het kuipgrondzeil.

gr. Rob
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal