Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie  (gelezen 85674 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mattie

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #90 Gepost op: september 04, 2011, 10:59:17 am »

Bij ons ging het tijdens het opzetten. Wij hadden de lus vastgezet met een haring en dan moet je het grondzeil straktrekken om de boel af te spannen. De lus knapte toen af, terwijl er nog geen spanning op stond. We zijn ook geen sportschool types hoor  :P
 Je staat dan wel even raar te kijken moet ik zeggen.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #91 Gepost op: september 04, 2011, 11:12:00 am »

Wat mij verbaast is dat het elastiek heel blijft maar het plastic oog gewoon afgescheurd is van het grondzeil!
gr. Rob
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #92 Gepost op: september 04, 2011, 12:42:17 pm »

Bij ons ging het tijdens het opzetten. Wij hadden de lus vastgezet met een haring en dan moet je het grondzeil straktrekken om de boel af te spannen. De lus knapte toen af, terwijl er nog geen spanning op stond. We zijn ook geen sportschool types hoor  :P
 Je staat dan wel even raar te kijken moet ik zeggen.


En zo ging het ook bij ons. Op een natte ondergrond trek je. door het groot aantal afspanpunten onder de vensters, het hele zwikkie zo naar voren, van de wagenbak af dus. En dan is dat oogje gewoon niet sterk genoeg.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #93 Gepost op: september 09, 2011, 09:45:47 am »

Volgende week naar HK i.v.m. de correcties/reparaties 8).
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #94 Gepost op: september 09, 2011, 12:13:52 pm »

Net terug van Holtkamper Bunnik om de Kyte te brengen voor de noodzakelijke reparaties.
Uitgebreid gesproken met wel drie man van de technische dienst over de geconstateerde gebreken en onhebbelijkheden die wij de afgelopen vakantie hebben geconstateerd.
Een zeer positief gesprek, een aantal punten had men zelf ook al geconstateerd en/of van andere Kyte bezitters vernomen.
Ook nog uitgebreid gesproken over de mogelijkheid van een externe gas aansluiting d.m.v. een snelkoppeling (iets wat Holtkamper nu aanbied op de Base Kitchen) zodat ik de gasslang van onze externe 5 kg gasfles, die onder de wagenbak staat, naar de koelkast niet meer tussen het tentdoek hoef door te friemelen. Ook gesproken over de mogelijkheid van een externe 220v aansluiting op het wagenframe zodat ook de electra kabel niet meer tussen het tentdoek door hoeft.
Zij gaan alle punten verhelpen en bezien in hoeverre zowel een gas als een electra aansluiting mogelijk zijn.
Ik ben benieuwd!!!
gr. Rob
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #95 Gepost op: september 09, 2011, 07:11:45 pm »

Hallo Rob,
Ben heel benieuwd naar de oplossingen/workarounds!
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #96 Gepost op: september 09, 2011, 09:48:04 pm »

Vandaag gehoord dat de kyte weer klaar staat na een technische check, waarbij ze echt alles hebben nagelopen, verbeteringen hebben aangebracht, zoals verstevigingen in de luifel, stangen met lakbeschadiging hebben vervangen, waterslang etc etc.
Kost wel wat......een ritje naar Bunnik, een bon voor te snel rijden (wanneer mag je 120 met die dingen ?), de rest is 'garantie' en dus nul  euro :> :>
Noemen ze service in verkoopland geloof ik  :J
« Laatst bewerkt op: september 09, 2011, 09:52:01 pm door tommybol »
Gelogd

Frank en Jet

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #97 Gepost op: september 10, 2011, 12:26:55 am »

Hallo Rob,

Wij zijn ook zeer benieuwd naar oa ook het verhaal rondom de te lange carbon stok of het gekrompe tent doek.
Dat we in Emmen waren hadden we de kinderen het opzetten laten filmen vonden we handig en dat was het ook goed hulpmiddel voor later. :J
En daar stonden de uiteinde van de carbonstok perfect in de verstevigde hoeken .
Dat was na onze eerste vakantie niet meer het geval en we zijn daardoor dus bang voor schade of snelle slijtage (lekkage) van het doek. :X

Groet Frank en Jet
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #98 Gepost op: september 10, 2011, 09:15:00 am »

Kost wel wat......een ritje naar Bunnik, een bon voor te snel rijden (wanneer mag je 120 met die dingen ?), de rest is 'garantie' en dus nul  euro :> :>
Noemen ze service in verkoopland geloof ik  :J

Die bon voor te hard rijden ken ik! :( :( :(

Zodra ik meer weet over de oplossingen, verbeteringen e.d. die Holtkamper aandraagd zal ik dat hier melden.
Reacties van anderen zijn ook welkom!
gr. Rob
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #99 Gepost op: september 10, 2011, 02:06:38 pm »

Qua verbeteringen zijn bij mij dus carbonstokken en masten (ook achterrluifel) ingekort en is de luifelpunt verstevigd. Had bijvoorbeeld na de eerste regenbui veel meer moeite om de achtercarbonmast te plaatsen.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #100 Gepost op: september 25, 2011, 09:09:27 pm »

Ik kan aanstaande week bellen voor een afspraak. Ben erg benieuwd!
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #101 Gepost op: september 30, 2011, 05:07:06 pm »

Net gebeld door Holtkamper, alle noodzakelijke onderhouds werkzaamheden en reparaties zijn uitgevoerd. Alleen weet ik nog niet wat dat inhoud, dat hoor en merk ik pas als ik hem ophaal.
Het telefoontje ging met name over de externe gas en electra aansluiting die ik graag wil hebben onder de keuken, zodat ik eenvoudig een grote gasfles kan aansluiten voor de koelkast en/of eenvoudig electra voor de koelkast, verlichting, opladers e.d. kan aansluiten.
Na veel gesteggel binnen Holtkampers zelf zijn ze bereid om als pilot project onze Kyte hiervan te voorzien, rekening houdende met alle Europeese voorschriften die hiervoor gelden. E.e.a. Uitgebreid doorgesproken en volgende week gaan ze aan de gang.
Een gasaansluiting met een snelkoppeling en een electra aansluiting met een CEE doos.
Ik ben benieuwd!
groet, Rob
Gelogd

jcfvanhalteren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 47
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #102 Gepost op: september 30, 2011, 06:27:17 pm »

ben heel benieuwd naar het eindresultaat van deze aansluitingen, en de kostprijs weet je daar al iets van, ik heb namelijk misschien hierin ook wel interesse !


            met vreindelijke groet,
                                          jack
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #103 Gepost op: oktober 01, 2011, 09:25:44 am »

Het is een pilot project dus prijzen zijn niet bekend. Op basis van het aantal manuren en de materiaalkosten zal achteraf een prijs worden bepaald.
Zodra ik de aanpassingen heb gezien zal ik hier de foto's plaatsen....

groet, Rob
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re:Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #104 Gepost op: oktober 02, 2011, 08:22:21 pm »

Gisteren hebben wij onze Kyte XL opgehaald. Om te beginnen natuurlijk een hele leuke belevenis. Samen met nog een (Belgisch) stel dat ook een Kyte kwam ophalen. Aangezien wij al vier jaar met een Cocoon XL kampeerden, was veel al bekend. Maar natuurlijk zijn er de nodige Kyte bijzonderheden waarbij de volgorde belangrijker is dan bij de Cocoon.

Een verrassing volgde toen we de keuken gedemonstreerd kregen. Het blijkt namelijk dat Holtkamper besloten had om onze Kytes standaard met een externe gasfles-aansluiting te maken. Helemaal goed natuurlijk. De gekozen oplossing vind ik zelf heel netjes en praktisch. Er is gekozen om de aansluiting linksachter onder de keuken te maken. Verder is gekozen voor een klikkoppeling. Vanzelfsprekend wordt een losse gasslang bijgeleverd met dezelfde klikkoppeling en aan de andere kant een CampingGaz aansluiting. Maar desgewenst kun je deze natuurlijk zo omwisselen voor een standaard caravan gasflex, een Twiny of wat je dan ook zou willen.

Ik denk dat het verzoek van Rob de reden is geweest om hiermee aan de gang te gaan. Bedankt daarvoor!
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal